212:sen Startin irroitus
212:sen Startin irroitus
Millanen toimenpide on käyttää startti irti 212 Mersusta vuosimallia 2010, ja 200 Diesel 136 hv. Startti pitää isoa surinaa kun kylmänä käyntiin lähtee. Kuumana ei ääntä pidä joten kaipaisko puhdistusta startti?
Re: 212:sen Startin irroitus
Ei oo iso homma, josson nosturi. Dpf pönttö vaa irti, nii tulee tilaa. Parissa tunnissa itse vaihdoin 220cdi
Re: 212:sen Startin irroitus
Moi Hämppy! Onko Dpf pöntön liitoksissa tiivisteitä joita pitäs irrotuksen jälkeen uusia? Vai onko se molemmista päistä vain lemmarilla puristettu rauta rautaa vasten putket? Mitä avaimia startin irrotus vaatii? Normi pulttikantoja torxeja vai mitä?
Re: 212:sen Startin irroitus
Moro! Ylhäällä ja alhaalla Vband liitokset, yläkautta mahdollisesti ilmanputsarikotelo turbon päältä pois, V-bandi auki, lambdan johto irti, dpf-paine ero anturin joko letkuista irti tai koko anturi tuesta irti, myös sivutuki pöntölle auki, sit alakautta loput irti ja pönttö irtoo, sit pääseekii starttii käsiks, E14 muistaakseni oli startti, itseltä puuttu keskellä yötä tuo hylsy, soittelemalla järjesty Selvinpäin 3h homma, jurrissa meni 5 tuntia