W202 2.2L m111 vauhtipyörä ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Asentaja222
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 19.11.2022 03:34

W202 2.2L m111 vauhtipyörä ongelma

Viesti Kirjoittaja Asentaja222 »

Ongelmana on siis w202 c220 vm-95. Auto oli alunperin 4v automaatti. Vaihdoin tilalle manuaali laatikon ja siitä vauhtipyörän. No kierroksethan näyttää startatessa 4500rpm, elikkä väärä triggeri pyörä. No ei siinä mitään, eikun vertaamaan automaatin triggeri pyörään. No eipä verrata kun olin sen jo laatikon kanssa heittänyt kierrätykseen :roll: oikea triggeri pyörä taitaa olla 2 tai 3 sirpistä ja yhdestä magneetista koostuva paketti :?: sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa/itsellä varastossa kyseistä vauhtipyörää, ei väliä onko kova/kaksoismassa vai vetolevy automaatista. Leikkaan ja liimaan kunhan nyt vain löytyisi oikeanlainen triggeri pyörä. Tai onko mahdollista muokata ecun koodausta ymmärtämään 60-2 triggeriä? Kyseessä boschin ecu (m3.4.2).
Variaatio koodaus muutettu manuaaliksi, ei taida kyllä olla merkitystä tämän ikäisessä kun automaattilaatikko ei ole ”älykäs”.

M104 koneen 3sirpin vauhtista kokeiltu lopputuloksella auto lähtee käyntiin mutta sammuu heti kun ymmärtää että signaali ei täsmää (tyhjäkäynnillä kierrokset 1700 ecun mukaan) oikeat kierrokset about 900.
Keskisuomessa sijaitsee kyseinen romu.
Vastaa Viestiin