Vaihdoin väliakselin tukilaakerin, mikä näissä 4-maticeissa on tyyppivikana.(oli viallinen) Harmikseen vedin tehostajaa liikaa ulospäin ja se irtosi ohjausakselin pooreilta, kun tarvi tilaa lukkorenkaan asennusta varten. En muista oliko ratti lukossa, mutta avain oli kuitenkin irti virtalukosta, kun vaihdoin laakeria. Rattia ei ole käännetty kun ohjausakseli on ollut irtonainen. Renkaita käännettiin hyvin maltillisesti jos ei ollenkaan kun tehostajaa kiinnitettiin.
Nyt sitten ratti on noin 30-45 astetta vinossa ja ESP yms muut avustusjärjestelmät ei toimi. Kuittaantuuko viat kun saan ratin suoraan vai vaatiiko starin?
Voiko ratissa oleva kontaktirengas hajota tästä? Tai voiko sen todeta ilman staria?
Nyt kaipaisin ideoita/kommentteja miten saisin järkevästi tuon ongelman korjattua.
- Helpoin olisi varmasti laittaa renkaat suoraan, jonka jälkeen ratti irti ja suoristaa sitä kautta, mutta onko tämä mahdollista näinpäin?
- Toinen vaihtoehto on irroittaa ohjausakseli uudelleen, kun renkaat suorassa, jonka jälkeen suoristaa ratin ja yrittää sihdata poorin paikoilleen?
Apuja kaivataan, toki tekijöitäkin voi vinkata pk-seudulla
-jnes