Mekaanikko sanoi aika jyrkästi, ettei 124:ään kannata missään tapauksessa laittaa raitisilmasuodatinta. On kuulemma aina tukossa ja tulee hetikohta ongelmia.
Onko arvon raadilla asiasta ensikäden tietoa?
Raitisilmasuodatin 124:ssa - hyvä vai ei?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Raitisilmasuodatin 124:ssa - hyvä vai ei?
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Raitisilmasuodatin 124:ssa - hyvä vai ei?
On, joskaan ei 124 -mallista.Jööran kirjoitti:Onko arvon raadilla asiasta ensikäden tietoa?
Näin keväisin/kesäisin siitepölystä kärsivänä yksilönä tuntuu usein siltä, että se aika pitäisi vain istua autossa ajelemassa, ettei altistu
Ja kaupunkiajossa on aktiivihiilisuodattimestakin selvästi hyötyä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jatkan edellisen viestiä myös että on, kuten ei myöskään 124 kokemusta. Itse en enää vaihtaisi filtterittömään koska etuja on roppakaupalla: katupöly, suurin osa siitepölyistä ja tiesuolasuolasumu jää filtteriin. Tosin täytyy muistaa että filtteri on yksi huoltokohde lisää. Ennen asennusta, tosin en tiedä missä 124ssa sijaitsee, mutta jos sadevedellä on mahdollisuus päästä "filtterikoteloon" niin sieltä kaikki poistoputket/reiät puhtaiksi. Itse vaihdan aina uuden filtterin joka kevät kun katupöly on siivottu, eli likaisin kausi jää viimeiseksi ja lyhytaikaiseksi.
Joskus syksyisin oikein sateisena jaksona, jos autoa vielä säilyttää tallissa jossa ei ilmanvaihto ole parhaimmillaan, saattaa käydä niin että päivällä ilmasta tiivistynyt kosteus ei yön aikana ehdi/pääse kuivumaan. Silloin kannattaa otta filtteri pois ja laittaa takaisin kun kelit paranevat. Joissain autoissa filtteri on pieni tiivis paketti joka kerää syksyn kosteuden itseensä ja jäätyy sitten talveksi. Sitten ihmetellään kun ei ilma kulje...
Joskus syksyisin oikein sateisena jaksona, jos autoa vielä säilyttää tallissa jossa ei ilmanvaihto ole parhaimmillaan, saattaa käydä niin että päivällä ilmasta tiivistynyt kosteus ei yön aikana ehdi/pääse kuivumaan. Silloin kannattaa otta filtteri pois ja laittaa takaisin kun kelit paranevat. Joissain autoissa filtteri on pieni tiivis paketti joka kerää syksyn kosteuden itseensä ja jäätyy sitten talveksi. Sitten ihmetellään kun ei ilma kulje...
Siellähän tuo on, missä puhaltimen moottorikin, eli lasipyyhkijän koneiston alapuolella. Hiukan kakkamainen vaihdettava, mutta toisella kerralla menee jo hienosti kaikkien muovien poisrepiminen ja kiinnittäminen. Just viikonvaihteessa omani availin, kun lämppäri päätti äkkiarvaamati sanoa toimintasopimuksen irti. Oli toisen hiilen jousi poikki. Korvaava osa tilalle ja johan oli kosketukset kunnossa ja puhallin pelittää taas. Mersua on kiva korjata, kun on korjattavissa.
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City