Hei Palstalaiset ! Onko kellään kokemusta loppuvaimennuksesta, jos loppuputki on 63 mm ja sitä kuristaisi ennen loppuvaimenninta
esim. 53 mm vaimentaako se desibelejä tai muuten pakoääntä ? Luulisi että reijän ala pienee 911 neliö millillä = 9,1 neliö senttimetriä sillä olisi vaikutusta
Kaasut on viileämpiä loppupäästä jolloinka putkea voikin pienentää vähäsen. Teoriassa pakopaine kasvaa vähän ja vaimentimien täyttösuhde paranee matalemmilla kierroksilla. Tyhjäkäynti todenäköisesti tasaantuu mielyttävämmäksi ja kierroksilla se "hiljainen kohta" tulee alemmas. Riipuu tietty mimmonen ränni sinne on häärätty.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Hei Mou Tine ! Laitoin Martelius Exhaust Systems vaimentavan pakoputken pään tuote numero 600203 B 57 id/80 mm l = 235 hinta 30 €.
Ainakin se vaikuttaa toimivan kaupunki nopeuksilla pitää käydä ajamassa vielä maantie nopeudella.Tuolla pakoputkenpäällä poistoputki 63 mm viimeisestä vaimentimesta pieneni sen 10 mm. Maantieajo on tehty loppuvaimennin toimii hyvin 6 - kone murisee matalasti hintansa väärti
on tuo vaimennin.