W203 CDI kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 23.11.2019 17:00
Paikkakunta: Vantaa

W203 CDI kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vema »

Tervehdys.Auto W203 270 cdi manuaali vm. 2003.Autossa on pa-vuoto tankin takana parin sentin letkunpätkän kohdalla,missä rautaputki vaihtuu ilmeisesti muoviputkeen,Rautaputket näyttää menevän tankin etupuolelta tankin päälle,ja sieltä tankin takapuolelta missä noi jatkoletkut,tankin meno/tulo liittimiin.Täälläkin on ollut juttua putkien korvaamisella kumiletkuilla.Miten ja mistä kumiletkut tulee laittaa? Tankin päältä eteenpäin vai mistä kautta? Voiko ne laittaa suoraan tankin lähdöistä eteenpäin vai tarviiko siinä olla tuollainen alas/ylös koukkaus,mikä on tankin takapuolella.Putoaako tankki sen verran alas,jos pantoja löysää,että pääsee tankin päältä poistamaan rautaputket ja korvaamaan kumiletkuilla jos ne sieltä pitää vetää.Näyttää tankin päällä olevat rautaputket olevan sen verran ruosteessa,että en usko tuon parin sentin kumiputken(tankin takana) vaihdolla oleva kovi pitkäikäinen korjaus.Autossa oli muuten sellainen vika,että täyskaasu kiihdytyksessä sammui ja syttyi moottorivalo.Korjauksena kaikki matalapaine puolen o-renkaalliset muoviputket vaihtoon ja 3 kunnostettua suutinta,ohivuodon takia.Olin varma että kyykkääminen johtui suuttimien ohivuodosta,mutta ei.Tuli kuntoon vaihtamalla kaikki konehuoneen kumiletkut.Se ensimmäinen tulolinjan kumiletku oli täynnä halkeamia.Sitä vaan ei nähnyt suojasukan alta.Ei ollut pitkää starttia vaan tuo sammuminen täys kiihdytyksessä.Autossa oli myös pari vuotta sitten sellainenkin vika,ettei ahtanut ja moottorivalo syttyi.Herjasi EGR:ää.Syy tähän oli se että kun tästä on näköjään poistettu ns. "alipainetankki" ja se alipaine letku oli tulpattu.Tulpaus oli pettänyt ja vuosi.Tulppaus uuusiksi ja vika poistui.Kai sen tankin vois laittaa putken päähän konehuoneen puolelle. Noi pari juttua oli,että jos jollain muullakin vastaavaa.Sitten sellainen ihmetyttää mistä johtuu kun tulee liikennevaloihin vapaalla,niin kone rynkyttää ja käy epätasaisesti.Sitten kun vauhti on täysin pysähtynyt käy nätisti tyhjänkäyntiä.Rail paine säädin vaihdettu uuteen em. sammumisvian takia.Vielä kiinnostaa kaasupolkimen alla oleva painonappikytkin.Mikä sen tehtävä on manuaalivaihteisessa.Automaatissa ymmärtäisin sen liittyvä kickdowniin kun kaasu on täysin pohjassa.Tulihan pitkä juttu.Nöyrimmät kiitokset etukäteen.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 CDI kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tak penkin alt apääset käsikis tankin letkuihin/putkiin sitten sieltä mistä saa pujotettu uutta tilalle kunhan pysyy matkassa eikä roiku missään,
kasupolkimen alla oleva "painonappi" ei tee manuallisa mitään
(ei vaan ole viitsineet tehdä kahta eri poljinta kun sama käy)
manualli kun on niin onhan 2 massa vauhtipyörä kunnossa, usein jos rynkytelylle ei löydy muita syitä, tulee sieltä(sekin että minkä moista rynkytelyä)
Mökkillä
'
vema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 23.11.2019 17:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: W203 CDI kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vema »

Ok. Kiitos vastauksesta. Ei ole ainakaan kiihdytyksessä mitään kytkin oireita. Tosiaan tyhjänkäynti epätasaista, kunnes auto on täysin pysähtynyt. Sitten käy tasaisesti. Muuten esim. kylmäkäynnistyksessä käynti tasaista. Ei mitään heittelyä. Huomannut että ainoastaan tuossa vapaalla laskettelussa, käy epätasaisesti.
vema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 23.11.2019 17:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: W203 CDI kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vema »

No niin tämä tuli kuntoon. Pa-letkut vaihdettu.Tankin lähdöistä suoraan takapyöräan reilusti eteen rautaputkiin.Eli tankin päältälähdöistä tankin takapuolelle (missä ne alkupeäiset mutkittelee),tankin alta rautaputkiin.Letkut suojattu paksummalla kumiputkella.Ja suojattu kaikelleta mahdolliselta hankaukselta.Ei oikein muuta kautta mahtunut vetämään letkut ,kun tankn ali.Pitkä startti poistunut,vaikka vuoti paluupuolelta.Eli ilmeisesti ilmavuotoa kuitenkin.Rautaputkiin tupla klemmarit.Nyt rokkaa!
Vastaa Viestiin