SLK 2.3 vm. 2000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
krpk67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 29.07.2019 08:11

SLK 2.3 vm. 2000

Viesti Kirjoittaja krpk67 »

Terve!

Nyt on aika mystinen juttu. Auto sai hieman vettä kajuuttaan, mutta ei nyt mitenkään erityisen paljon, kun ihan kelpasi vielä istua. Seuraukset kuitenkin aika ikävät. Auto ei ensin meinannut startata, mutta hetken renkkaamisen jälkeen lähti käyntiin. Mittariston viisarit kuitenkin pomppivat miten sattuu ja ja erilaiset merkkivalot vilkkuivat. Autolla pystyi kuitenkin ajamaan, vaikkakin ryömintämoodissa. Mittaristo alkoi kuitenkin toimimaan hetken päästä ja ajelin loppukesän sitten tuolla ryömintämoodilla silloin tällöin toivoen, että aika saattaisi hoitaa ongelman. Ei hoitanut ja auto talveksi kylmään talliin. Nyt ei sitten herää henkiin ollenkaan. Laitoin ns älylaturin kiinni, mutta pelkkää nollaa vilkutti. Kokeilin laittaa toisen akun kiinni apukaapeleilla ja ei mitään elonmerkkejä. Laturi näytti elonmerkkejä, kun vain plus kaapeli oli kiinni laturissa. Otin maakaapelin kokonaan irti akusta ja nyt latasi normaalisti, joskaan akku ei ollut tyhjä kuitenkaan.

Ei mitään käryä, mitä kokeilla seuraavaksi ja tietääkö joku muu?

Terveisin, Petri
krpk67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 29.07.2019 08:11

Re: SLK 2.3 vm. 2000

Viesti Kirjoittaja krpk67 »

Noniin, hoksasin että OBD-lukija oli ollut portissa koko talven ja siten syönyt akun aivan finaaliin. Vaihdoin tilalle täyteen ladatun akun ja nyt sitten lähti rokkaamaan. Edelleen toi vaihteisto asettuu ryömintämoodiin ja voisiko olla niin, että toi ongelma paranee vaihtamalla vaihdevalitsimen tuohon? Sanottakoon vielä, että jokainen kevät viimeiset 5 vuotta vaihdevalitsin on ollut jumissa P-asennossa talven jälkeen, mutta kun on vapauttanut mekaanisesti tuon, niin auto on laatikon osalta toiminut normaalisti ja hetken päästä keppikin on vapautunut startissa kuten pitääkin.
Vastaa Viestiin