R170 230 Kompressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Tervehdys kaikille!

Sainpa viimein syyn rekisteröityä tänne. :)

Otsikon mukainen kulkupeli tuli siis hankittua viimeviikolla, vaikka aikanaan vannoin että 124 kori on viimeinen oikea Mersu ja siitä uudemmista pidän näpit visusti erossa. :roll:
Mutta ikä tekee ilmeisesti temppunsa kun R170 koppa alkoi muuttua hetki hetkeltä paremman näköiseksi ja pitkällisen nettiautoselailun, sekä muutaman yksilön lähemmän tarkastelun tuloksena sellaisesta tuli kaupat tehtyä. :D

Kyseinen auto on 97-vuosimallia, automaattina, ja värinä aina yhtä tylsän hopea. Mustalla nahkasisustalla, jonkunlainen AMG-paketti löytyy myös helmoineen ja äänenvaimentajineen, sekä vanteineen.

Myyjänä toimi vanhempi herrasmies, joka auton oli omistanut muistaakseni 14v. Ilmastointi oli tyhjä ostohetkellä ja kuulemma tyhjenee nopeasti, tämä on nyt täytetty väriainein, jos vaikka vuotokohta löytyisi, typpipaineistuksella ei suoraan reikää löytynyt, eikä myöskään alipainetesti herjannut suuremmista vuodoista. Toivottavasti väriaine näyttää huoltoa kaipaavat kohdat.

Päällepäin todella siisti koriltaan ja sisustaltaan, ainoa miinus on tarvikemallin takaspoileri joka on pultattu/liimattu paksinkanteen. Täytyy jostain koittaa etsiä pilaamaton ja suora kansi tilalle.
Katto toimii myös erinomaisesti, pienen rasvailun ja tiivisteiden kuminhoitoaineella läpikäynnin jälkeen.
Pohjastaan myös erittäin siisti, muutama pieni ruostekohta löytyi, muttei mitään hälyttävämpää onneksi, täytynee putsailla ja maalata/massata ettei korroosio pääse enempää tekemään tuhojaan.
Tutun maalarin kanssa oli myös alustavaa puhetta, jos vaikka ensivuonna saisi maalattua ehkä yli asti, mutta katsotaan nyt.

Laatikkoon on kuulemma joku Mersuvelho vaihtanut johdonlevyn, oliko nyt viime kesänä. Jotain on vielä kuitenkin edessä, turbiinilukko ei kytke mielestäni ollenkaan, ja välillä vaihdot venyy, tai töksähtää liian aikaisin päälle. Jotain pientä askarta on siis edessä.
Ainakin lukon solenoidin vaihto, sekä kurkkaus venttiilipöytään, onko aivan täynnä sotkua, luistamista ei tapahdu ja öljy ei haise palaneelle, joten toivottavasti mitään mekaanista ei ole edessä.
Miten, onko 722.6 turbiinissa enää tyhjennysproppua ollenkaan vai joutuuko huuhtelemaan?

Pientä jännää nelistävää tärinää toki tuntuu yli 100km vauhdissa, mutta tähän toivon syyn löytyvän kardaanin rättinivelistä, ristikosta, tai tukilaakerista, kai näin lyhkäiseen autoon on tukilaakeri myös laitettu? :D Renkaiden vaihto on myös ajankohtainen, mutta niiden piikkiin en tärinää laittaisi, ainakaan kokonaan.

Moottori käy tyhjäkäyntiä hieman pätkien ja seilaten, massamittari on siirretty joskus lähemmäs kaasuläppää, ja äkkiä näyttäisi olevan hinnat alkaen malli. Jälleen täytyy toivoa että Bosch merkkinen massamittari korjaa käyntioireita. :D Täytyy koittaa haeskella myös uudemman mallin imuputki, tuo on vähän pätkistä kasattu versio nyt.

Vakkarin viiksi oli ostettaessa poikki, kuulemma katkennut samaisena päivänä kun autoa olin menossa katsomaan.
Purkasin viiksen irti, (täytyy muuten kommentoida tähän väliin että liittimistä ja sähköjohdoista tunnisti vielä Mersuksi, mutta sisustan verhoukset oli kun missä tahansa japsikinnerissä, vaikka kuinka varot, säpäleitä tulee...) purkasin viiksen niittauksistaan, liimasin kasaan, ja kokeilin toiminnan yleismittarilla. Viiksi toimii, vakkari ei herää edelleenkään.
Naapurikorjaamon vanha Star-testeri ei suostunut heräämään, joten turvauduttiin Boschin EsiTronicciin ja break out boksiin.
Lukuisien can-väylävikojen poiston jälkeen, järjestelmä oli puhdas, lukuunottamatta moottorinohjauksen alta löytyvää "122 moottorin ohjain, komponentti viallinen" koodia, joka ei suostu poistumaan. Vikakoodit ei haittaisi, kunhan vakkari pelaisi :lol:

Näin "uudessa" vakkari on ilmeisesti vailla omaa ohjainta, ja on sisällytetty moottorin ohjaimeen? Onko nyt syytä epäillä että ohjain on remonttia vaille, vai voiko vielä jokin vaikuttaa vakkarin toimintaan? Jarruvalokatkasia sytyttää ainakin jarruvalot, mutta oliko tässä myös toiset käret vakkarille? Tosin kai vikamuistiin olisi siitäkin jotain tallentunut jos häiriötä olisi...

Kiitos jos jaksoit lukea loppuun, ja pahoittelut novelli mittaan venyneestä viestistä :roll: :D
Kiitollinen olen jos joku osaa kommenttia heittää vakkarin kunnostukseen.
Automaatista löytyikin jo haulla melko paljon tarinaa, luulisin pääseväni alkuun ainakin...

Loppuun vielä kysymys, kun nuo Star:it ovat köyhälle rautatieläiselle melko tavoittamattomissa, tekeekö iCarsoft MB V3.0 mitään? Vai vaaditaanko esim. laatikon adaptioiden nollaukseen Star-testeri?

Kiitos.

-Sutki
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Nuo laatikon ongelmat kuulostavat siltä ettei öljyä ole tarpeeksi tai ainakin väärä määrä. Edelleen on hyvä varmistaa ettei sinne ole laitettu automaattiöljyä joka ei sinne kuulu.
Kertomuksesta päätelleen edellinen omistaja on voinut olla sellainen taikuri ettei korjauksista voi olla varma.

Tempomatin toimimattomuuteen riittää vääränkokokoiset renkaat eli jos etuakselin renkaat poikkeavat halkaisijaltaan taka-akselin renkaista, ei Tempomat eli vakionopeussäädin toimi.
Tuohon toimimattomuuteen riittää pelkästään jo väärät rengaspaineet tai yhden renkaan vajaapaine.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Noniin, täytyypi kaivella alkuviikosta varastosta laatikon öljytikku ja tutkia tilannetta. Tämä tietysti olisi pitänyt suorittaa heti ensimmäiseksi... :oops:
Laatikkoöljyt menee vaihtoon varmuuden vuoksi, ja todennäköisesti myös küb solenoidi, kun kerta pohja on pois.

Edellinen omistaja vaikutti harvinaisen rehdille tapaukselle, ymmärsin että huollot ulkoistettu aika pitkälti tämän SLK:n osalta.

Ohhoh, onko näitten uudempien Tempomat todella noin herkkä? Autossahan on eriparirengastus alunperin, vanne edessä 7,5" ja takana 8,5", edessä 225 ja takana 255 kumit tällä hetkellä. Profiilit pitää kattoa laskurilla ollaanko lähelläkään samaa halkaisijaa. Samanlaiset vanteet oli aikanaan 320TE:ssä, mutta lankun Tempomat antaa kai hieman enemmän anteeksi kokoeroja, tai sitten oli vain profiilit kohdallaan.
Kiitoksia tiedosta, takarenkaat on kyllä kuluneemmat kun etuset myös. Uudet kumithan on jo ostettu vanhojen koon mukaan, toivoa sopii että halkaisija täsmää. :oops:

-Sutki
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Eturenkaat on 225/45/17 ja takaset 255/40/17, laskurin mukaan etu halkaisija 63,4mm ja taka halkaisija 63,6mm. Niin likellä että tuota tuskin Tempomatic haistaa :)
Täytyypä siis ensimmäiseksi laittaa rengaskoneet hommiin ja uutta kumia päälle, jatkaa sitten tuskailua mikäli ei vieläkään herää Tempomaticci pelaamaan. :)

-Sutki
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Omassa E:ssä oli jostakin syystä vuosia sitten takarenkaan paine hieman alhainen ja sen seurauksena vakionopeussäädin ei toiminut.

Varmaan tiedätkin mutta varmistan, että laatikkoöljyn tarkistus kuumana ja kone käynnissä. Useamman kerran on laitettu Motonetin Commaa kun siinä lukee paljon suosituksia mutta ongelmat ovat alkaneet.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Katoppas, eipä olisi tullut mieleenkään että noin pienestä on kiinni. Toisaalta jopa järkeenkäypää, jossei vakkari pelaa, on syytä tarkistaa renkaat. :D

Juu, lootaöljyjen tarkistus luonnistuu, senverta autistinen olen öljyjen kanssa että pitää olla merkkitavaraa oikeilla luokituksilla. Täytynee ensihätään tarkistella öljymäärä kuitenkin, ja vaihto mitä pikimmiten.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Laatikossa oli kymmenen kilometrin jälkeen pinta 80°C kohdalla tikussa. Täytynee hommailla tarpeet vaihtoon ja küb solenoidi laittaa samalla kertaa. Vielä kun adaptiot saa nollattua niin näkee mikä on. Renkaat pitää koittaa saada loppuviikosta vaihdettua niin näkee vakkarin tilanteen, josko kerrankin olisi tuuria ja heräisi sillä.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 621
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

jos muistan oikein niin meillä edessä 225/45-17 ja takana 245/40-17 ja vakkari toimii kuten pitääkin. pirun uraherkkä kyllä on.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Siinä tapauksessa uskoisin että on jotain muuta tuossa oman vakkarin toimimisessa. Tänään jos iltasella kerkiäisi kumeja kääntelemään niin saa varmuuden. Omasta hämmästelin yllättävän vakaata ajokäyttäytymistä 225/255 rengastuksella, odotin paljon uraherkempää käytöstä.
Tosin edessä oli haritusta 20' ja näyttikö autodata että pitäisi olla saman verran aurausta, luulisi vaikuttavan ajoon jo tuollainen heitto. Auraus käännelty ohjearvoon ensihätään.
Nelipyöräsuuntaus pitää suorittaa heti kun saa raidetangon uusittua kokonaisuudessaan, pientä miltei olematonta väljää aksiaaleissa, mutta tuleepa hyvä kerrasta.

-Sutki
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Pyöränsuuntaukset ovat erittäin tärkeitä ja viimein olen sisäistänyt, että aina kun osia vaihdetaan/irroitetaan, on hyvä tarkistaa pyöräkulmat.

Tällä viikolla suuntasin ensimmäistä kertaa käyttöauton takapään takatukivarsien vaihdon jälkeen laserlaitteistolla (2x Lidl laser, 15€ kpl, kaksi alumiinista 2m linjalautaa eli linjaria, muutama nippuside ja tarkka rullamitta). Linjarit kiinni nippusiteillä vanteisiin ja laserit linjarin takapäähän suunnattuna eteenpäin linjarin reunaa nuollen.

Tarkkuutta tuli liikaakin kun takapään suuntauksen/aurauksen mittaus tapahtui verrattuna etupyöriin jolloin mittauspiste oli takavanteen reunan sijasta kolmen metrin päässä oleva etuakselin keskiö. Kerrointa tuli takavanteeseen verrattuna noin 7.

Camberin tarkistin edestä samalla ja se oli luokkaa hieman yli 1°. Tuohon lukemaan pääsin kun 16"-vanteen halkaisija on noin 420mm jota käytetään kallistuksen kaaren säteenä camberin mittauksessa. Jolloin 420mm vanteen säteenä tekee ympyrän halkaisijaksi 840mm josta kehän pituus on pii kertaa halkaisija eli 840mm x 3,14 eli noin 2638mm. Josta yksi aste on 2638 jaettuna ympyrän asteluvulla eli 360:lla.
Tuosta saa likiarvon kaaren pituudella noin 7,33mm per aste. Mitattu kallistusarvo vanteen yläreunasta verrattuna alareunaan suorana mittana oli noin 8mm eli hieman yli aste.

Tein itse ja säästin?

Tuntui toimivan oikein hyvin ja kulkevan vakaasti.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Eipä onnistuisi iteltä noin matemaattiset laskelmat :lol:
Naapurikorjaamon nelipyöräsuuntausvehkeisiin tulee turvauduttua jos ja kun säätöä tarvii.
Uudet kumit on nyt alla, ja raidetanko, tilattu, kuolmansäätöön pitää suunnata mitä pikimmiten.

Mutta, eipäs Tempomatic herännytkään. Renkaat on kyllä niin saman kokoset halkaisijaltaan tällä hetkellä, että ei voi olla enää niistä kiinni.
Täytyy varmuuden vuoksi kaivaa vielä viiksen liitin esiin ja varmistaa yleismittarilla että joka asennossa on yhteys katkasian läpi. Alkaa sitten mittomaan piuhoja moottorin ohjaimelle ja sitä rataa.

-Sutki
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Vakkarivika korjaantui. Muistin että mittasin joka asennon viiksestä mutta näemmä laiskottanut ja katottu vain ylös alas ja todettu toimivaksi.
Mittailin uudestaan ja selvisi että pois-asento on päällä kokoajan. Lipsahtanut kasatessa koskettimen kynnet vikapäin. :oops:
Uusintakasaus, mittaus ja paikalleen, kaiken ku korjaa minkä huoltaa ni tulee hyvä... :roll:

Hyvällä sykkeellä kohti loppuja huoltokohteita :lol:

-Sutki
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

SuloS91 kirjoitti: Su 27.04.2025 19:49 Vakkarivika korjaantui. Muistin että mittasin joka asennon viiksestä mutta näemmä laiskottanut ja katottu vain ylös alas ja todettu toimivaksi.
Mittailin uudestaan ja selvisi että pois-asento on päällä kokoajan. Lipsahtanut kasatessa koskettimen kynnet vikapäin. :oops:
Uusintakasaus, mittaus ja paikalleen, kaiken ku korjaa minkä huoltaa ni tulee hyvä... :roll:

Hyvällä sykkeellä kohti loppuja huoltokohteita :lol:

-Sutki
Hyvin toimittu. Monelta jää mittaaminen ja tutkiminen tekemättä. Halvalla tuli kuntoon.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Tulipa eilen vaihdeltua moottoriin ja perään öljyjä. Moottoriin luokitukset täyttävää Castrolia ja perään Championia.
Peräöljy jäi vähän harmittamaan, olisiko pitäny olla ihan "merkkikamaa" mutta niin väittivät varaosaliikkeessä että hyvä öljy on ja toiminut.
Edellinen peräöljyn vaihto on tapahtunut joskus, kai. Semmoista hiomatahnaa tuli ulos, että jäähdyttyään astiaan sai miltei kaapia tynnyriin, oli ku taunuksen metallihohtomaalia.
Aikasemmin pitemmän ajon jälkeen tyhjilteen rullatessa kuului ulinaa, heti jos meni moottorijarrun puolelle tai oli vetoa, ääni lakkasi.
Öljynvaihdon jälkeen hirvitti että näinköhän tarvii peltorit kun ei ole sidosaineita öljyssä enää :lol: Ääni ei kuitenkaan voimistunut, ainakaan 10km lenkin jälkeen vielä, mutta nyt 80-100km/h alueella ääni tulee vedätettäessä.
Mitenkäs päin se meni, tekeekö laakerit tuon vai onko välitys hioutunut vain "hyväksi"? :lol:

Todella oftopic mutta "Aikanaan" pajeron perää laakeroitaessa tuli käytettyä luvattoman paljon aikaa, hakiessaan hammaskosketusta hyväksi, kunnes oli uskottava että 400tkm ajettu välitys oli jo niin kulunut ettei yksinkertaisesti onnistunut, se osasi jollottaa vähän kaiken aikaa mutta olipahan uudet laakerit ja esijännitykset kunnossa. :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sulo kirjoitti:ikä tekee ilmeisesti temppunsa kun R170 koppa alkoi muuttua hetki hetkeltä paremman näköiseksi
Kyllä tuollaiseen on syytä jo puuttua jotenkin. Miltä vointi muuten itsestä tuntuu ? Oletko tehnyt mitään testejä tai hakeutunut hoitoon ? :D

Mutta juu-u, oikeastaan sama täällä, oli keväällä harkinnassa R170 osto. Ei sellainen nyt niin hyvältä näytä, mutta muutaman tonnin avoauto oikeaa merkkiä ...

Tuosta perän huutamisesta; eiköhän vaikkapa W202 purkuautoista löydy sopivia periä, jos vielä olisi myyjällä tieto ettei äännä. Samalla välityksellä pitäisi olla, ja tietysti muutenkin sopiva vetareihin / kardaaniin jne.
wiimax.fi
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Epäilen että tässäkohtaa on turha enää testejä tehdä vaan on parempi hakeutua suoraan sinne hoitoon. :lol:

Jos johonkin oikeaan avoMersuun tai Mersuun ylipäänsä vertaa niin eihän tuo minkään näköinen ole, mutta hauska kapistus ei siinä mitään, itse olen vielä ainakin tyytyväinen. Vaikka on tommonen kaksiovinen poikki sahattu 202 avattavalla katolla kuitenkin vain. :D

Tässäkohtaa kun on abs kehät joka pyörässä, antaa ilmeisesti anteeksi jos hieman välitys muuttuu, vai? :problem:

Nyt itärannikolta Lahteen ajeltuna perän jollotus on ollut erittäin maltillista, luokkaa peittyy jos radio on päällä, ei siis huutaen täysiä. :lol: Eli pyörikööt vielä tuolla, sopivaa varaosaa katsellen kuitenkin.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

SuloS91 kirjoitti: To 01.05.2025 19:17 Epäilen että tässäkohtaa on turha enää testejä tehdä vaan on parempi hakeutua suoraan sinne hoitoon. :lol:

Jos johonkin oikeaan avoMersuun tai Mersuun ylipäänsä vertaa niin eihän tuo minkään näköinen ole, mutta hauska kapistus ei siinä mitään, itse olen vielä ainakin tyytyväinen. Vaikka on tommonen kaksiovinen poikki sahattu 202 avattavalla katolla kuitenkin vain. :D

Tässäkohtaa kun on abs kehät joka pyörässä, antaa ilmeisesti anteeksi jos hieman välitys muuttuu, vai? :problem:

Nyt itärannikolta Lahteen ajeltuna perän jollotus on ollut erittäin maltillista, luokkaa peittyy jos radio on päällä, ei siis huutaen täysiä. :lol: Eli pyörikööt vielä tuolla, sopivaa varaosaa katsellen kuitenkin.
Tästä tulee sanomista mutta kerron kuitenkin. Ostin nykyisen käyttöauton konevikaisena eikä sillä hetkellä ollut trailerin vetoautoksi sopivaa autoa saatavilla joten hinasimme automaattivaihteista autoa 100km mutta parinkymmenen kilometrin välein pysähdyimme ja starttailimme pitkään ja hartaasti (kone pyöri kyllä muttei käynnistynyt) jotta laatikko saisi öljyä kiertoon.
Tiedän ettei tuollaista saisi ohjeen mukaan tehdä (muistaakseni 40km max 60km/h)

Keikka onnistui ja autokin lopulta kuukausien päästä lähti tulille mutta automaattilaatikko piti aikamoista ujellusta ja jollotusta (ei olisi pitänyt hinata kone pysähdyksissä).
Koska se vaihteisto kuitenkin toimi ja kaikki öljytkin oli omasta toimesta vaihdettu niin laitoin RVS:ää laatikkoon ja minusta ne äänet alkoivat hiljenemään melko pian. Toistin vielä käsittelyn 40tkm myöhemmin.

Nyt 120 000km:n jälkeen automaattivaihteisto toimii edelleen hyvin ja ääntä ei ole oikeastaan havaittavissakaan. Jotakin siellä tapahtui koska mekaanista ääntä ei enää kuulu.
Joku voisi arvailla, että RVS:n pintapainetta kestävä käsittely olisi estänyt kuluneita hammasvälyksiä tuhoutumasta ja jopa siloittanut ne.

En tietenkään kehoita ketään laittamaan mitään aineita perään tai väitä että se siitä korjaantuisi. Tosin jotkut ovat väittäneet, että banaaneilla saa ujeltavan perän aika hiljaiseksi.
En ole sitäkään kokeillut mutta kokeilen jos joskus pitää ujeltava perä saada hiljaiseksi.
Avatar
SuloS91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 21.04.2025 14:08

Re: R170 230 Kompressor

Viesti Kirjoittaja SuloS91 »

Automaattia ei juu pitkään saanut hinata kun ei voitelu pelaa. Eikös vanhempien laatikoissa ollut toinen öljypumppu peräpäässä ja mahdollisuus myös hinaamalla starttaamiseen. :problem: Muistaakseni W123 250 automaatin ohjekirjassa oli maininta tämmöisestä mahdollisuudesta. :problem: Sellaisella varusteltua luulisi saavan jo hinatakkin, vaikka vähän pitempään, mutta eihän nykylaatikoissa semmosia hienouksia ole enää. :D

Vanhemmat kaverit jotka on aikanaan korinvaihtoja leiponeet urakalla kertoivat tuosta banaanikikasta joskus.
Tiedä kuinka totta tarinoivat mutta väittivät kyseisen konstin auttavan. :lol:
RVS käsittelyä voisi tietysti ihan puhtaasti testimielessä harkita. Pari kaveria saaneet ohjaustehostajan ja manuaalilaatikon ainakin hetkeksi hiljaisiksi kyseisellä linimentillä. :D
Tämmösen perät on kuitenkin senverta huokeita ettei kannata laakeriremonttiin ruveta, tai välitystä vaihtamaan.
Tosin jos ääni pysyy yhtä vaimeana kuin nyt, en tee toistaiseksi asialle mitään. :D Naapuri kauppasi purku 211 320cdi:n perää mutta taitaa olla vähän turhan järeä ja pitäisi vetareita miettiä, ja menee vähän ehkä hukkaan. :lol:
Vastaa Viestiin