Ässän ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juksu 400
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 24.05.2026 13:15

Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Juksu 400 »

W220 lämmityslaite puhaltaa täysin lämmintä molemmin puolin ,vaikka pyynti olisi 12 astetta .Kylmää tulee jos laittaa täysin kylmälle.
Ei mitään vikakoodia .Kattotermostaatin arvo on nolla ,se on vaihdettu jo .Missä voisi olla vika?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2825
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jos pyynti on 12 ja "kattotermostaatti" - kaiketi kuitenkin anturi ilmoittaa 0 niin tottakai pitää puhaltaa lämmintä.

Jospa sen anturin eheyden testaisi? Siellä on aika oheita piuhoja jotka usein poikki. Samoin kuin muidenkin lämpöantureiden toiminta, tarkistele ne. Osalle antureista on netissä lämpötila/vastus arvoja saatavilla. Ainakin 5 anturia pitäisi löytyä.

Sitten se onko ilmastoinnissa kylmäaineen määrä oikea.

Ilmastointi ei anna aina järkevää vikakoodia tai edes ollenkaan.

Laittaa täysin kylmälle? Siis pyynti low asentoon?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Juksu 400
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 24.05.2026 13:15

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Juksu 400 »

Kaikki muut anturit näyttää oikein ,kattotermostaatissa puhallin pyörii.
Low asennossa tulee jääkylmää.
On resetoitu ja vaihdettu osia ,pitää tarkistaa vielä sulakkeet ja sitten etsiä johtoa missä voisi olla vika?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2440
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja noroljan »

No mitenkäs ne perinteiset vesiventtiilit (pässinkivekset, närhenmunat etc.) Vaikuttaa että ne jumittaa ja toimii juuri noin, että vain ääripäät säätyy.

Osa A31:
https://w220.wiki/Engine_cooling_system
esapk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja esapk »

Oli aikoinaan ongelmia edellisen W220 ässän ilmastoinnin kanssa. Toinen puoli pukkasi kylmää ja toinen taas kuumaa. Siinähän sitten taistelivat keskenään ja puhallin huusi hulluna, kun kumpikaan ei päässyt voitolle. Piti ottaa kaikki automatiikka pois päältä, jotta puhallin asettui.
Syynä saattoi olla vuotava lämmityslaitteen läpivientiputki konehuoneen puolella. Jotenkin sekotti kai ne kuuluisat kivekset tai muuten koko laite heitti vaan voltit. Alkoi sitten vaan taas toimia. Mitään vikakoodia ei antanut.
Juksu 400
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 24.05.2026 13:15

Re: Ässän ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Juksu 400 »

Löytyi vika ,kattoanturista johto poikki.Oli myös ” ehyessä”osassa minkä ostin sama vika🙄
Nyt pelaa ilmastointi,vaihdatin molempiin paneeleihin anturit.
On nyt vara paneeli.
Vastaa Viestiin