Automaatin hinaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Esa Virtanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Pe 27.06.2003 12:49
Paikkakunta: Kokkola

Automaatin hinaus

Viesti Kirjoittaja Esa Virtanen »

Moi, Viitaten kesän aikaiseen ongelmaan (Viestin aihe: W126 Vastus/Sähköt!?) joka ratkaisematta meinaan hinauttaa automaattini Kulosaaresta Herttoniemeen Abraham Wetterintielle huoltoon.
Kilsojahan ei tule kuin muutama. Huollosta sanoivat ettei yli 30km/h saisi mennä ettei laatikko menisi paskaksi.
Elikä voin turvallisesti hinauttaa autoni muutaman kilsan alle 30km/h vauhtia?
Vai peräti kovempaakin vauhtia? t. Esa
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, voit hinauttaa, mutta älä yli 30 km/h, tai jos irroitat vetarit niin sitten saa mennä kovempaakin.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

ja vaihde tietenkin vapaalle : N

Kun moottori ei käy, niin vaihdelaatikossa oleva öljypumppukaan ei toimi.
Tästä johtuu tuo lyhyt matka, ja pieni nopeus.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mutta laatikon perällä sijaitseva pumppuhan ymmärtääkseni toimii hinatessa...
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

En osaa selittää toimimattomuutta tarkemmin, Jarkko S. varmaan osaisi.

Kuitenkin, kuten joskus kerroin, niin kaveri hinautti autoaan n. 80 km/h nopeudella, ja noin viiden kilometrin kohdalla jysähti. Laatikon kyljestä lähti
nyrkinkokoinen alumiinipala joka roikkui nop.mittarivaijerin varassa. :shock:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Viitaten kesän aikaiseen ongelmaasi. Kansi on siis ollut irti eli samalla on irrotettu kaikki anturinpiuhatkin....Asiaa sen enempää tuntematta, eihän siellä sattumalta anturien joukossa ollut vielä jonkinsortin lämmitysvastus imusarjan alla? ja mikäli tuo vastus olisikin ok niin jo pelkkä kannesta lämpöä mittaavan anturin hajoaminen tekee tuollaista. Se saattaa toimia joskus mutta joskus vastus jää hehkuttelemaan pysyvästi jolloin lähtee ehkä vielä käymään mutta sammuu hetken päästä kun virta ei riitä edes kierroksilla auton käydessä....En tosin tiedä onko tuossa mitään lämmitystä,joissain on, joissain ei mutta oireet viittaisi kyllä johonkin tuonsuuntaiseen...............
Avatar
Esa Virtanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Pe 27.06.2003 12:49
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Esa Virtanen »

Kiitos uudesta vinkistä! Esa
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mauri H. kirjoitti:Mutta laatikon perällä sijaitseva pumppuhan ymmärtääkseni toimii hinatessa...
Muttakun kakkospumppu on tarkoitettu mäkistarttiin, eli sitä ei ole tarkoitettu pitempään käyttöön. Kardaani veke tai sitten TOSI hiljaa :!:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jarkko S kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mutta laatikon perällä sijaitseva pumppuhan ymmärtääkseni toimii hinatessa...
Muttakun kakkospumppu on tarkoitettu mäkistarttiin, eli sitä ei ole tarkoitettu pitempään käyttöön. Kardaani veke tai sitten TOSI hiljaa :!:
Selvä, hyvä tietää.
Avatar
Pooto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 29.09.2003 11:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pooto »

Hyvä lukea näitä ohjeita aina jälkeenpäin...

Voinko luottaa että kun se nyrkinkokoinen pala ei tullut laatikon kyljestä, ei mitään vaarallista ole tapahtunut. Äskettäin syylärivaurion takia revittiin autoa n. 7km, mutta kun muistelin max vauhdiksi 50km/h, niin sitä sitten ajeltiin...

Saako varata samalla laatikkovaihtoon ajan, korjaisivat syylärin siinä sivussa...:?

Täämöistä näin vappuna.. menis pesemään kädet, ja sitten pyyhkisi pikitahrat näppiksestä.
Pooto

Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Miten tehdään Jarkko S:n mainitsema automaatilla varustetun auton mäkistartti ?
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

kttopar kirjoitti:Miten tehdään Jarkko S:n mainitsema automaatilla varustetun auton mäkistartti ?
Siis vaihde päällä mäkeä alas :D

Toisin sanoen auton voi hinata käyntiin, mutta omakohtaista kokemusta moisesta ei ole. Ja takaöljypumppu kun särkyy niin tuppaa tulemaan myös aika runsaasti öljyä pihalle. Loppujen lopuksi aika turha keksintö.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

w126 mäkistartti tehdään siten, että ensin hinataan autoa muutama kilometri, nopeus riippuu laatikon lämpötilasta. Taisi olla maksimissaan jotain 80km/h. Sitten vain pistetään vaihde päälle ja homma on kunnossa. Pitää muistaa, että jos pykälä ei mene kerralla silmään vaan jää luistamaan, niin vaihde pitää pistää heti takaisin vapaalle. Kaasua taisi myös pitää pitää pohjassa.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tähän vielä, älkää menkö hinaamaan väyrystä ja C-sarjan malleja. Molempien automaattien ohjekirjassa lukee ei saa hinata, kuin vetävät pyörät ilmassa.
Vastaa Viestiin