Murheiden kasautumisesta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Murheiden kasautumisesta
Kummasti aina välillä pitkien autohuolettomien kausien jälkeen pasahtaa päälle oikein roppakaupalla ongelmia, joiden lähes samanaikainen ilmaantuminen ei tunnu olevan järjellä selitettävissä.
Parhaillaan päällä oleva häviöputki alkoi sillä, että takalasin pesin alkoi ruikkia perin ponnettomasti lasille lorottaen sitäkin voimallisemmin johonkin takaluukun sisälle. En ole vielä selvittänyt vikaa vaan ajanut paskaisella takalasilla.
Hetikohta perään menivät mittaristo ja kaikki katkaisimet pimeiksi. Aika häijyltä tuntuu välillä tuollaisessa stealth-moodissa ajaminen, mutta meneehän tuo noinkin. Arvelen pääseväni mittarivalojen himmentimen tinailulla, ja saanpahan nyt ohittamattoman tilaisuuden asentaa tuotantokäyttöön jo ajat sitten hankittu mittarivalaistuksen ledikonversio.
Muttamutta. Aivan samaan syssyyn kävi sitten vielä niin, että moottoritietä kotiinpäin paahtaessa alkoi öljyvalo palaa. (Tästä tapauksesta kirjoitan toisen topikin alle lisää.) Huolestumisen aiheuttaa se seikka, että olin vaihtanut öljyt juuri kolme viikkoa ja 2200 km aikaisemmin. Nyt oli öljytikku aivan kuiva. Katsoin omistajan ohjekirjasta, että E250 dieseliin mahtuisi öljyä 6,5 litraa, kun vaihtaa myös filtterin. (Vai ymmärsinkö tuon "Mit Ölfilter" juuri väärin päin?) Saatoin laittaa vähän varovastikin, mutten missään tapauksessa alta kuutta litraa. Tuon jälkeen tikussa näkyi öljyn pinta juuri siinä missä pitikin. En tosin tarkistanut asiaa enää sen jälkeen.
Onko mahdollista, että tuo (reilu) kuusi litraa olisi ollut niin paljon liian vähän, että parin tuhannen kilometrin aikana on öljyn pinta vajunnut selvästi koko tikun alapuolelle? Öljy oli Mobil 1 5W-40:ä. En tiedä, mitä edellinen öljy oli, mutta arvelen että ei samaa.
Muistelen tälläkin foorumilla joskus kirjoitetun, että öljymerkin vaihto aiheuttaa ensinalkuun voimakasta hävikkiä. Miten paljon voisi tuolla selittää?
Konehuoneessa ei näkynyt öljyvuotoja. Auton alla ei ole ollut öljylänttejä. Kone ei savuta.
Olen kysymysmerkkinä.
Parhaillaan päällä oleva häviöputki alkoi sillä, että takalasin pesin alkoi ruikkia perin ponnettomasti lasille lorottaen sitäkin voimallisemmin johonkin takaluukun sisälle. En ole vielä selvittänyt vikaa vaan ajanut paskaisella takalasilla.
Hetikohta perään menivät mittaristo ja kaikki katkaisimet pimeiksi. Aika häijyltä tuntuu välillä tuollaisessa stealth-moodissa ajaminen, mutta meneehän tuo noinkin. Arvelen pääseväni mittarivalojen himmentimen tinailulla, ja saanpahan nyt ohittamattoman tilaisuuden asentaa tuotantokäyttöön jo ajat sitten hankittu mittarivalaistuksen ledikonversio.
Muttamutta. Aivan samaan syssyyn kävi sitten vielä niin, että moottoritietä kotiinpäin paahtaessa alkoi öljyvalo palaa. (Tästä tapauksesta kirjoitan toisen topikin alle lisää.) Huolestumisen aiheuttaa se seikka, että olin vaihtanut öljyt juuri kolme viikkoa ja 2200 km aikaisemmin. Nyt oli öljytikku aivan kuiva. Katsoin omistajan ohjekirjasta, että E250 dieseliin mahtuisi öljyä 6,5 litraa, kun vaihtaa myös filtterin. (Vai ymmärsinkö tuon "Mit Ölfilter" juuri väärin päin?) Saatoin laittaa vähän varovastikin, mutten missään tapauksessa alta kuutta litraa. Tuon jälkeen tikussa näkyi öljyn pinta juuri siinä missä pitikin. En tosin tarkistanut asiaa enää sen jälkeen.
Onko mahdollista, että tuo (reilu) kuusi litraa olisi ollut niin paljon liian vähän, että parin tuhannen kilometrin aikana on öljyn pinta vajunnut selvästi koko tikun alapuolelle? Öljy oli Mobil 1 5W-40:ä. En tiedä, mitä edellinen öljy oli, mutta arvelen että ei samaa.
Muistelen tälläkin foorumilla joskus kirjoitetun, että öljymerkin vaihto aiheuttaa ensinalkuun voimakasta hävikkiä. Miten paljon voisi tuolla selittää?
Konehuoneessa ei näkynyt öljyvuotoja. Auton alla ei ole ollut öljylänttejä. Kone ei savuta.
Olen kysymysmerkkinä.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
ei se öljymerkin vaihto aiheuta mitään katoja.. edes aluksi.
eri asia jos tosi vanhaan koneeseen, jossa on aina käytetty mineraali öljyjä, ja vaihtaa yht.äkkiä täyssynteettiset sisään, niin voi alkaa kusemaan tiivisteiden, ja männänrenkaiden läpi.
tilavuus on 2/90 asti 7 litraa 250:sessä ja 3/90 eteenpäin 6.5l. omasi on ilmeisesti yli -90 kun se on E250. eli 6.5L on oikea määrä.
kannattaa katsoa joka puolelle, mihin se saattaisi hävitä. jos sieltä n.pari litraa on kadonnut 2200km:ssä niin on kyllä tosi iso hävikki. taitaa vuotaa johonkin.
kato myös paisarin säiliöön, ettei ole työntänyt sitä sinne. sit olis kannentiivisten vaihto edessä.
katso myös ettei huohota paljoa, vaikka ei sen pitäisi huohottamalla hävittää noin paljon. eli kone kuumana öljyntäyttö korkki pois, ja öljysavun määrää katsomalla kuinka paljon huohottaa. kokeile myös pysyykö korkki auki ollessaan reiän päällä omalla painolla.
eri asia jos tosi vanhaan koneeseen, jossa on aina käytetty mineraali öljyjä, ja vaihtaa yht.äkkiä täyssynteettiset sisään, niin voi alkaa kusemaan tiivisteiden, ja männänrenkaiden läpi.
tilavuus on 2/90 asti 7 litraa 250:sessä ja 3/90 eteenpäin 6.5l. omasi on ilmeisesti yli -90 kun se on E250. eli 6.5L on oikea määrä.
kannattaa katsoa joka puolelle, mihin se saattaisi hävitä. jos sieltä n.pari litraa on kadonnut 2200km:ssä niin on kyllä tosi iso hävikki. taitaa vuotaa johonkin.
kato myös paisarin säiliöön, ettei ole työntänyt sitä sinne. sit olis kannentiivisten vaihto edessä.
katso myös ettei huohota paljoa, vaikka ei sen pitäisi huohottamalla hävittää noin paljon. eli kone kuumana öljyntäyttö korkki pois, ja öljysavun määrää katsomalla kuinka paljon huohottaa. kokeile myös pysyykö korkki auki ollessaan reiän päällä omalla painolla.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Kyllä se vaan saattaa kadota jäljettömiin Itsellänikin oli autoa ostaessa jotkut tuntemattomat litkut jotka hupeni juuri parin tuhannen kilometrin aikana jäljettömiin. Vaihdoin jämät sitten Castrolin Magnatec GTDhen jolla olen ajanut siitä lähtien. Ensimmäisen vaihdon aikana sai vielä lisätä mutta nykyisin ei enään hupene ollenkaan.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Murheiden kasautumisesta
Hyvin paljon.Jööran kirjoitti:Miten paljon voisi tuolla selittää?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Laitoin joskus kauuuuuan sitten tuohon kakspuokkiin tasan 6l öljyä, kun loppui kesken. Tasan 80 km myöhemmin öljyvalo syttyi Nou hätä, tikussa just näkyi, ja jatkoin matkaa. Nyt n.300tkm myöhemmin moottori ei edelleenkään ole syönyt pätkääkään öljyä. Öljyn taso vaan sattui tuossa mun autossa 6l täytöllä johonkin "grammaa vaille" kohtaan.
-Uskoisin että näin myös sinulla.
-Uskoisin että näin myös sinulla.
250TD -86, 260E LANG -90