CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Mahtuuko liukuvasara edes Viton suuttimen päälle, suuttimet kun on tuulilasin alareunan takapuolella?
Mikä on parempi konsti, Vitossa kun joutuu imusarjan irroittamaan että pääsee suuttimiin käsiksi niin ei voi käytelläkään kuumaksi.
Mikä on parempi konsti, Vitossa kun joutuu imusarjan irroittamaan että pääsee suuttimiin käsiksi niin ei voi käytelläkään kuumaksi.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Ajat auton kuumaksi ja sitten irroitus hommiin ja imusarja irti voit viton laittaa käyntiin, tosin eipä se lämpene kuin vasta ajossa.
Toinen on että purat suuttimet esiin ja löysäät suuttimenpulttia hieman ja laitat auton käymään. Eipä niitä kannata huvikseen vaihdella, eli vuodon kyllä huomaa kärystä sisällä ja näkyy selvästi suuttimien luona.
Crc:tä kun sinne aikansa suihkii ja antaa kunnolla vaikuttaa niin kyllä ne lähtee ihan käsin vetämällä, nitkuttamalla, jos vuoto ei ole ollut paha, näin oli omalla kohdallani.
Toinen on että purat suuttimet esiin ja löysäät suuttimenpulttia hieman ja laitat auton käymään. Eipä niitä kannata huvikseen vaihdella, eli vuodon kyllä huomaa kärystä sisällä ja näkyy selvästi suuttimien luona.
Crc:tä kun sinne aikansa suihkii ja antaa kunnolla vaikuttaa niin kyllä ne lähtee ihan käsin vetämällä, nitkuttamalla, jos vuoto ei ole ollut paha, näin oli omalla kohdallani.
W638 CDI
@Nautseri: Mistä löysit ekan viestin kuvassa olevan golfmailan näköisen vääntöraudan? Saako niitä ostaa jostain vai pitääkö väsätä itse?
EDIT: Motonetissahan noita näytti olevankin
EDIT: Motonetissahan noita näytti olevankin
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Suutin
Millä perusteella suutin rupeaa vuotamaan ilman tuota rasvaa?barton kirjoitti:Hirveesti en kyllä itse tohtisi enää ajella jos vuoto on jo todettu. Huonolla tuurilla ja ajan kanssa varmasti saat vaihtaa vielä katkenneen pultinkin kupariprikkojen lisäksi. Kun suutin on jo lähtenyt nouseen ylöspäin niin se pultti alkaa olla tosi lujilla...
Veholla se rasva maksoi viimeksi 27€/purkki. Ei taida olla luotettavaa tietoa toimisiko jokin muukin rasva siinä hommassa. Kokeile!
Tosin riskinä on joutua tekemään koko homma kohta uudestaan, jos se rasva lähtee pois siitä suutinrungon ympäriltä.
Tietääkseni tätä ko. rasvaa ei ole kovinkaan kauaa ollut vielä käytössä ainakaan veholla.. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta jos näin on niin luulisi että vuotoja on ennen uusiutunut huomattava määrä enemmän kuin nykyään. Siis jos nämä kaksi asiaa kulkee käsikädessä.
Mikä mahdollisesti voi aiheuttaa vuodon uusimisen lyhyin väliajoin (1000km)? Pohja kalvettu tasaiseksi, suuttimen tiivistepinta ehjä. Ei vaikutusta tälläkään tavalla.
Mietipä sitä kiinnityssysteemiä mihin se perustuu. Se venyvä ohut pultti vastaa käytännössä riskiä jousikiinnitystä. Kuvittele paksu jousi sen suuttimen päälle painamaan sitä tiivistepintaansa vasten. Suutin kun on ahtaassa poterossa niin se pääsee elämään siinä lämpötilojen mukaan vain niin kauon kun ei tartu kiinni. Rasva pitää sen liikkuvana. Heti kun rasva poistuu niin suutin tarttuu kiinni ja sylinterinpaine hakkaa sitä ylöspäin ja jousivoima ei tietenkään saa palautettua sitä takaisin tiivistepintaansa vasten. Se rasva on ihan oleellinen juttu siinä nixmannin virityksessä.
Vehokin on ryssinyt noita suuttimen vaihtoja tosi paljon. Moni jättää sen rasvan pois kun ei ymmärrä sen tarpeellisuutta. Loput me voidaan lukea sitten itkumuurilta.
Normitilanteessa se rasva siellä kyllä pysyy mutta polttoainevuoto, moottorinpesu liuotinaineella tai joku muu juttu kun poistaa sen rasvan niin ongelmia tulee.
Vehokin on ryssinyt noita suuttimen vaihtoja tosi paljon. Moni jättää sen rasvan pois kun ei ymmärrä sen tarpeellisuutta. Loput me voidaan lukea sitten itkumuurilta.
Normitilanteessa se rasva siellä kyllä pysyy mutta polttoainevuoto, moottorinpesu liuotinaineella tai joku muu juttu kun poistaa sen rasvan niin ongelmia tulee.
.
Kyllä barton ihan asiaa kirjoittaa.
Ei se rasva mitään tiivistä, vaan se tiiviste tiivistää.
Se rasva laitetaan siksi, että se suutin sitten lähtisi irti, vaikka olisi jo alkanut vuotamaan.
Tarkista, että kiinnityspultin kierteet on puhtaat ihan pohjaan asti.
Vaikkapa pitkällä kierretapilla on hyvä puhdistaa.
Kyllä barton ihan asiaa kirjoittaa.
Ei se rasva mitään tiivistä, vaan se tiiviste tiivistää.
Se rasva laitetaan siksi, että se suutin sitten lähtisi irti, vaikka olisi jo alkanut vuotamaan.
Tarkista, että kiinnityspultin kierteet on puhtaat ihan pohjaan asti.
Vaikkapa pitkällä kierretapilla on hyvä puhdistaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Suutin
Ainakin olisi pitänyt vuosia olla käytössä ja käyttä työohjeen mukaanMikkoL kirjoitti:Tietääkseni tätä ko. rasvaa ei ole kovinkaan kauaa ollut vielä käytössä ainakaan veholla.. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta jos näin on niin luulisi että vuotoja on ennen uusiutunut huomattava määrä enemmän kuin nykyään. Siis jos nämä kaksi asiaa kulkee käsikädessä.
Siinä tärkein syy, lisäksi estää syöpymistä/ruostumista/lämpö vaihteluista johtuvaa jumitustaMietipä sitä kiinnityssysteemiä mihin se perustuu. Se venyvä ohut pultti vastaa käytännössä riskiä jousikiinnitystä. Kuvittele paksu jousi sen suuttimen päälle painamaan sitä tiivistepintaansa vasten. Suutin kun on ahtaassa poterossa niin se pääsee elämään siinä lämpötilojen mukaan vain niin kauon kun ei tartu kiinni. Rasva pitää sen liikkuvana. Heti kun rasva poistuu niin suutin tarttuu kiinni ja sylinterinpaine hakkaa sitä ylöspäin ja jousivoima ei tietenkään saa palautettua sitä takaisin tiivistepintaansa vasten. Se rasva on ihan oleellinen juttu siinä nixmannin virityksessä.
Vehokin on ryssinyt noita suuttimen vaihtoja tosi paljon. Moni jättää sen rasvan pois kun ei ymmärrä sen tarpeellisuutta. Loput me voidaan lukea sitten itkumuurilta.
Normitilanteessa se rasva siellä kyllä pysyy mutta polttoainevuoto, moottorinpesu liuotinaineella tai joku muu juttu kun poistaa sen rasvan niin ongelmia tulee.
v*** nyt ryssi vaikka mitä ihan yksinkertisia hommia...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Kaikki putsattu asiaan kuuluvilla työkaluilla, jenka putsattu pohjaan asti, rasvaa käytetty, viimeksi noin 1000km sitten kalvettu pohja suoraksi mutta taas vuotaa. momentti on uuden mukaan 7n-90-90. uusi tiiviste ja pultti veholta.
Viimeksi kalvauksen jälkeen laitettu 0,3mm paksumpi tiiviste
Näillä eväillä on menty nyt jo 4 kertaa ja tänään taas. Taitaa usko loppua ennen ku on "kunnossa"
Viimeksi kalvauksen jälkeen laitettu 0,3mm paksumpi tiiviste
Näillä eväillä on menty nyt jo 4 kertaa ja tänään taas. Taitaa usko loppua ennen ku on "kunnossa"
Tässä siis Turun Diesel Häkkiseltä ostetut eri paksuiset tiiivisteet.
Tämä heidän originaali on vähän oudon näköinen verrattuna veholta ostettuun jota kuvissa ei nyt ole.
Ensimmäisessä on outo ohennus ja tämä on siis häkkisen originaali.
Toinen on vähän kuin vehon eli kupera kummaltakin puolelta mutta 0,3mm paksumpi, ilman kohdistus nypyköitä.
Kolmas on 0,5mm paksumpi kuin org. ja täysin tasainen.
Jos on joutunut kalvamaan onko aihetta laittaa paksumpaa tiivistettä?
Tämä heidän originaali on vähän oudon näköinen verrattuna veholta ostettuun jota kuvissa ei nyt ole.
Ensimmäisessä on outo ohennus ja tämä on siis häkkisen originaali.
Toinen on vähän kuin vehon eli kupera kummaltakin puolelta mutta 0,3mm paksumpi, ilman kohdistus nypyköitä.
Kolmas on 0,5mm paksumpi kuin org. ja täysin tasainen.
Jos on joutunut kalvamaan onko aihetta laittaa paksumpaa tiivistettä?
Tarkista se kierteen pohja ,jotta pultti varmasti menee tarpeeksi syvälle.
Pultilla voit koittaa se kiinitys jutun kanssa ,jotta varmasti pultti menee riittävän syvälle.
Varovasti vaikka ohkasella poranterällä kaiverrat pultinreiän pohjaa.
VARO ettei kierteet vahinjoitu.
Ja paineilmalla töhnät pois.
Tarkista myös se kiinnitys kappale, joka pitää suuttimen kiinni ,ettei ole päässyty kulumaan.
Jokin näistä tuntuisi vian aiheuttavan,jos kansi on oikein kalvaimella oikaistu suoraksi.
Vertaa muihin suuttimiin onko samalla korkeudella ,pienestä se on kiinni,jotta pitää savut sisällään.
Pultilla voit koittaa se kiinitys jutun kanssa ,jotta varmasti pultti menee riittävän syvälle.
Varovasti vaikka ohkasella poranterällä kaiverrat pultinreiän pohjaa.
VARO ettei kierteet vahinjoitu.
Ja paineilmalla töhnät pois.
Tarkista myös se kiinnitys kappale, joka pitää suuttimen kiinni ,ettei ole päässyty kulumaan.
Jokin näistä tuntuisi vian aiheuttavan,jos kansi on oikein kalvaimella oikaistu suoraksi.
Vertaa muihin suuttimiin onko samalla korkeudella ,pienestä se on kiinni,jotta pitää savut sisällään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jos on joutunut kalvaman paljon niin onMikkoL kirjoitti:Tässä siis Turun Diesel Häkkiseltä ostetut eri paksuiset tiiivisteet.
Tämä heidän originaali on vähän oudon näköinen verrattuna veholta ostettuun jota kuvissa ei nyt ole.
Ensimmäisessä on outo ohennus ja tämä on siis häkkisen originaali.
Toinen on vähän kuin vehon eli kupera kummaltakin puolelta mutta 0,3mm paksumpi, ilman kohdistus nypyköitä.
Kolmas on 0,5mm paksumpi kuin org. ja täysin tasainen.
Jos on joutunut kalvamaan onko aihetta laittaa paksumpaa tiivistettä?
[ http://a.imageshack.us/img691/3623/dsc00074ee.jpg ]
(suutimet pitäisi olla samalla korkeudela)
onkos aina sama mikä vuotaa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onko aina sama suutin?barton kirjoitti:Jos kaikki on tehty ohjeiden mukaan niin jonkun komponentin täytyy olla vioittunut
Se kohta suutimesta mikä tulee pirkka vasten(hioma paperila ja peilillä helppo tarkistaa kun suutin on osina)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Tällä kertaa vuoti toinen suutin ja kalvoin siitäkin reijästä pohjan suoraksi.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
Ootko kalvannut pelkästään kantta? Syytä olis kunnostaa suuttimenkin tiivistepinta.MikkoL kirjoitti:Tällä kertaa vuoti toinen suutin ja kalvoin siitäkin reijästä pohjan suoraksi.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos tiiviste pinta kalvettu vinoksi niin parempi olisi jos ei olis kalvettu olenkaan suutimen kiinitys yrittää painaa sitä suoraan alas päin, ja jos pohja on vino ei semmosta rasvaa ole mikä pitäis Sen liikeelä, ja niin kuin tuolla jo aikaisemmin laiton niin kannatta katsoa suutimen puolet(oikeestaan jos on tehty noin päinpeetä niin kannatais katsoa kaikki saman tien)tapio89 kirjoitti:Ootko kalvannut pelkästään kantta? Syytä olis kunnostaa suuttimenkin tiivistepinta.MikkoL kirjoitti:Tällä kertaa vuoti toinen suutin ja kalvoin siitäkin reijästä pohjan suoraksi.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Pelkkää kantta, suuttimen tiivistepinta hyvän oloinen ja eiköhän se vuodon syy ollut jo aika selvä "toivottavasti"CDI203 kirjoitti:tapio89 kirjoitti:Ootko kalvannut pelkästään kantta? Syytä olis kunnostaa suuttimenkin tiivistepinta.MikkoL kirjoitti:Tällä kertaa vuoti toinen suutin ja kalvoin siitäkin reijästä pohjan suoraksi.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
Mulla oli ainakin suuttimessakin tosi huonoksi päässyt, ei näyttäny pahalle silmin. Mutta kun kalvaimella pyöräytti niin ulkokehältä haukkasi ihan pieneltä alalta.MikkoL kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Pelkkää kantta, suuttimen tiivistepinta hyvän oloinen ja eiköhän se vuodon syy ollut jo aika selvä "toivottavasti"tapio89 kirjoitti:Ootko kalvannut pelkästään kantta? Syytä olis kunnostaa suuttimenkin tiivistepinta.MikkoL kirjoitti:Tällä kertaa vuoti toinen suutin ja kalvoin siitäkin reijästä pohjan suoraksi.
Tässä kannessa on joku edellinen remonttireiska käynyt väärän kalvaimen kanssa koska se aikaisemmin vuotaneen suutinreijän pohja oli niin vinossa että joutui kalvamaan aivan prkl. pois ennen kun kalvain otti koko pohjan alueelta kiinni. Ja sama toistui tässä toisessa mutta vähän lievemmässä muodossa ja laitoin tähänkin 0,3mm paksumman tiivisteen.
Niin ja noista putsauksista niin ne on hoidettu kunnolla ja hyvä tapa on kokeilla pienellä meisselillä sinne kiinnityspultin reikään että kopahtaako pohjaan asti. Pitää aivan eri äänen kun ottaa sinne pohjaan kiinni.
Ja siitä suuttimen reijästä, tuntuu olevan ainoa konsti saada pohja täysin puhtaaksi pyöräyttämällä siellä kalvainta kerran. Eikä se siitä paljoa pois ota.
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Nonni, vitospytyn tiiviste alko vuotaan. No pultti ja tiiviste kooällästä ja vaihtoon,komeesti suutin irti ja taas forten air intake cleaneri osoitti tehonsa (onkohan se muuten oikeesti kuinka myrkyllistä? Ei mulla ainakaan hanskoja ollu...). Pientä kiilottunutta jälkee oli ruiskun puoleisessa pinnassa, mutta kun ei kalvainta ole, niin ei mitään mahda. Suutin paikalleen, auto käyntii ja kaikki toimii - ja kas, se perkuleen rasvapurkki pöllöttää siinä tason kulmalla, unohdin rasvata suuttimen kyljen! Ei ait tässä auta kun hakee uus tiiviste+pultti ja ottaa vielä kerran irti...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
itsellä kahdessa suuttimessa huomattavasti ohivuotoa,toinen irtosi käyttämällä ruuvi löytsälle mutta kinnityspultti poikki!
ja kierre jumissa täytyy kai yrittää porata ja kierre puhdistaa kierretapilla.
toinen suutin jäi jumiin vaikka käytin ei lähtenyt, tein liukuvasarankin eikä vieläkään täytyy varmaan
käyttää oikein kunnolla kun saa toisen suuttimen kuntoon,muuten loppuu konstit kesken.
tilasin varalle vaihtosuuttimen jos ei saa vanhaa ehjänä pois,täytyykö suutin ohjelmoida staarilla? jos suutin on samalla numerolla kun alkuperäinen.
ilmeisesti moottoripesut on kuivattanut joka kolon kannesta kun kaikki tuntuu olevan niin juntturassa, annetaampa viikon olla liotuksessa kun saa suuttimen, kokeillaan paremmalla menestyksellä irrotella.
ja kierre jumissa täytyy kai yrittää porata ja kierre puhdistaa kierretapilla.
toinen suutin jäi jumiin vaikka käytin ei lähtenyt, tein liukuvasarankin eikä vieläkään täytyy varmaan
käyttää oikein kunnolla kun saa toisen suuttimen kuntoon,muuten loppuu konstit kesken.
tilasin varalle vaihtosuuttimen jos ei saa vanhaa ehjänä pois,täytyykö suutin ohjelmoida staarilla? jos suutin on samalla numerolla kun alkuperäinen.
ilmeisesti moottoripesut on kuivattanut joka kolon kannesta kun kaikki tuntuu olevan niin juntturassa, annetaampa viikon olla liotuksessa kun saa suuttimen, kokeillaan paremmalla menestyksellä irrotella.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
jani k kirjoitti:itsellä kahdessa suuttimessa huomattavasti ohivuotoa,toinen irtosi käyttämällä ruuvi löytsälle mutta kinnityspultti poikki!
ja kierre jumissa täytyy kai yrittää porata ja kierre puhdistaa kierretapilla.
toinen suutin jäi jumiin vaikka käytin ei lähtenyt, tein liukuvasarankin eikä vieläkään täytyy varmaan
käyttää oikein kunnolla kun saa toisen suuttimen kuntoon,muuten loppuu konstit kesken.
tilasin varalle vaihtosuuttimen jos ei saa vanhaa ehjänä pois,täytyykö suutin ohjelmoida staarilla? jos suutin on samalla numerolla kun alkuperäinen.
ilmeisesti moottoripesut on kuivattanut joka kolon kannesta kun kaikki tuntuu olevan niin juntturassa, annetaampa viikon olla liotuksessa kun saa suuttimen, kokeillaan paremmalla menestyksellä irrotella.
Jos suutin on oikeesti jumissa on liukuvasara lähinnä itsensä kiusaamista(varsinkin nämä pienet mitä paljon on myynissä monissa paikoissa, vähintään useempi kilo oltava puntissa painoa) parempi on malli missä suutimen ylä pää pois sitten sisään kierrettän "pultti" ulko puolelle holkki mitä vasten sitten vetoa (tässäkin usein lohkeaa ventiili kopasta pala) muita hyviä konsteja on vasaralla sen sähkö pään muovi osa pois sitten isolla virralla hitsata se kolo ja muteri yhteen, puna hehkuiseksi saman tien paineilma vääntimellä tai pitkällä varrella väntelemään(tässä konstissa menee vanha totaali paskaksi mutta yleens lähtee pois)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
tekasin metallimiehenä liukuvasaran itse suuttimen kammasta ja painonnosto tangon pätkästä ja kunnon puntti että rekyyliä oli mutta kampa poikki eli jumurissa on, jos ei käyttämällä lähde niin loppu lastentunti ja pultti hitsaten kiinni ja pulttikonetta tarjolle eihän nuo vaihtosuuttimet niin kalliita ole että tarvis vanhaa alkaa säälimään.
huomasin kyllä että venttiili kopppaan ei voi oiken nojata millään sen verran antaa periksi.
täytyy ens viikolla palata juttuun ku palaa työreissulta kiitos vinkeistä!..
huomasin kyllä että venttiili kopppaan ei voi oiken nojata millään sen verran antaa periksi.
täytyy ens viikolla palata juttuun ku palaa työreissulta kiitos vinkeistä!..
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Me tehtiin tämmönen ulosvetäjä akseli teräksestä.Suutimen "hattua" irrottaessa on hyvä työntää samalla vaikka pahvia "hatun" alle ettei pieni jousi ja kuula pääse irrotessaan katoamaan.Vetimen jenka osaa täytyy kiristää iskujen välillä ettei se särje suuttimen kierteitä.Tällä lähti suutin joka oli varmaan pantu paikalleen ilman rasvoja.
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
täytyy väsätä vaikka sellainen,
varmaan tehokas laite kun saa pulttikoneen iskuvoiman suoraan suuttimeen.
näyttää nuo ostettavat ulosvetimet olevan aika kalliita eikä kovinkaan kummoisia kuitenkaaan tehdä.
varmaan tehokas laite kun saa pulttikoneen iskuvoiman suoraan suuttimeen.
näyttää nuo ostettavat ulosvetimet olevan aika kalliita eikä kovinkaan kummoisia kuitenkaaan tehdä.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
lähtihän suutin irti kun kovensi otteita ja otti järeämmät aseet käyttöön.
hitsasin suuttimen yläpään mutteriin toisen mutterin johon sain järeän liukuvasaran kiinni ja puolenkymmentä rajua tempasua niin sieltähän se lähti nousemaan ja irtosi lopulta, katkenneen pultin otin sorvautin ensin 7.8mm holkin jossa oli 4.5 mm sisäreikä ja lukkosepältä pitkä 4.5mm poranterä ja vanha pultti poraten pois ja kierteen siivous tapilla,voi sanoa että nämä suutin remontit ei ole niitä miellyttävämpiä remppoja.
ainakin käynnistysaika nopeutui huomattavasti pääsisi vielä kokeilemaan kylmäkäynnistystä ja toteamaan että oliko rempasta hyötyä.
kiitos hyvistä neuvoista..
hitsasin suuttimen yläpään mutteriin toisen mutterin johon sain järeän liukuvasaran kiinni ja puolenkymmentä rajua tempasua niin sieltähän se lähti nousemaan ja irtosi lopulta, katkenneen pultin otin sorvautin ensin 7.8mm holkin jossa oli 4.5 mm sisäreikä ja lukkosepältä pitkä 4.5mm poranterä ja vanha pultti poraten pois ja kierteen siivous tapilla,voi sanoa että nämä suutin remontit ei ole niitä miellyttävämpiä remppoja.
ainakin käynnistysaika nopeutui huomattavasti pääsisi vielä kokeilemaan kylmäkäynnistystä ja toteamaan että oliko rempasta hyötyä.
kiitos hyvistä neuvoista..
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Itse olen yrittänyt huonolla menestyksellä suuttimen irroitusta jo kolme viikkoa. 3 suutinta 4.stä irtosi kovan työn jälkeen. Suutin nro.1 on ja pysyy kiinni, piet on saatu putsattua pois. Tuntuu, että kaikkea on jo kokeiltu, ulosvedintä, lyöntivasaraa, vääntörautaa, kuumennusta jne.. Kyseisen suuttimen pulttikin katkesi, tästä nyt vielä selviäisi jos tuon suuttimen saisi jotenkin vaan irtoamaan. Niin ja venttiilikoppakin on jo vaurioitunut näissä yrityksissä. Löytyisikö apuja täältä..?
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Ainakin Ylivieskasta löytyy korjaamolta ulosvetäjä jolla lähtee.
oulaistenliikenne.fi
Re: CDI moottorin suuttimen / tiivisteen vaihto.+ kuvia
Kiitoksia dealer! Toihan toi ainakin jonkinlaista lohdutusta, että ainakin jostain löytyy sellainen väline jolla irtoaa.
Mitäs olet mieltä jos tuota suutinta vielä kuumentaisi oikein kunnolla ja yrittäisi pitkillä putkitogeilla kiertää suutinta. Tuntuu
siltä että se voisi lähteä jos se edes hiukan kääntyisi. Kun itse asun Lappeenrannassa niin turhan pitkä on toi matka Ylivieskaan.
Olen jo täysin vakuuttunut, että tää kyseinen suutin on hitsattu kiinni!
Kiitoksia etukäteen vastauksista.
Mitäs olet mieltä jos tuota suutinta vielä kuumentaisi oikein kunnolla ja yrittäisi pitkillä putkitogeilla kiertää suutinta. Tuntuu
siltä että se voisi lähteä jos se edes hiukan kääntyisi. Kun itse asun Lappeenrannassa niin turhan pitkä on toi matka Ylivieskaan.
Olen jo täysin vakuuttunut, että tää kyseinen suutin on hitsattu kiinni!
Kiitoksia etukäteen vastauksista.