Suutin remonttiko edessä? KORJATTU!!!
löysin vanhan keskustelun sama vika täällä ja kysyin korjauksen liikkeessä, uusi esikammio +työt=150e ja sanottiin ettei varmasti vuoda onko liian kallis kun itse en viitsi ostaa yhden takia erikois avainta
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Omassa om606 :ssa sama sutkutus 5 suuttimen juuresta alkoi. En edes osannut kuvitella moista vuotoa. Hienoa että täällä oli juttua aiheesta, tuli jo stressi että kansi on sökö. Sutkuttavana(siis selkeästi havaittu) ajettu alle 100km, joten ei varmaan ole hajonnut pahemmin. Nyt auto vaan odottaa parkkipaikalla toimenpiteitä.
Tuli jo vaihdettua kärjet ja säädettyä. Oli niisäkin sanomista. leikkautuma jälkeä. avautumispaineet 90-145 bar. uudet säädettiin 125 bar:iin. ohje on käytetylle 110 bar ja uudelle 125 bar.
Ei ole muuten kalliit. Länsi Saksalaiset kärjet 13,75 € kpl motonetissa(siellä oli kahta eri merkkiä, mutta varaosalista ei erittele niitä). Säätö Diesel Renfors:lla Hämeenkyrössä yhteensä 90 €.
Eli Prikat on se mitä pitää hommata? onko muuta?
Onko jollain lainata/vuokrata kiristys työkalua? ulosvedintä?
Osaajia tampereen seudulla moiselle hommalle?
Tuli jo vaihdettua kärjet ja säädettyä. Oli niisäkin sanomista. leikkautuma jälkeä. avautumispaineet 90-145 bar. uudet säädettiin 125 bar:iin. ohje on käytetylle 110 bar ja uudelle 125 bar.
Ei ole muuten kalliit. Länsi Saksalaiset kärjet 13,75 € kpl motonetissa(siellä oli kahta eri merkkiä, mutta varaosalista ei erittele niitä). Säätö Diesel Renfors:lla Hämeenkyrössä yhteensä 90 €.
Eli Prikat on se mitä pitää hommata? onko muuta?
Onko jollain lainata/vuokrata kiristys työkalua? ulosvedintä?
Osaajia tampereen seudulla moiselle hommalle?
Viimeksi muokannut mk, To 15.05.2008 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
kyllä siihen pääsee ilman mitään ihmeellistä purkamista. Riippu käsien koosta/näppäryydestä..
Mese taas ajossa. Veho myi esikammion kiristys hylsyn koodi W604589010900
hinita alle 40 euroa.
22 mm avara hylsy suuttimien kiristykseen löytyi KL varaosista.
Hehkutulpan irroituksen takia(jotta saa esikammion pois)kone kuumaksi, imusarja irti, heku irti(lähti nätisti kun kone oli lämmin).
Tarvittiin ulosvedin(lukuvasara) esikammion vetämiseksi, sen tekoon tarvitsin m22x1,5 pultin liukuvasaran.
Mese taas ajossa. Veho myi esikammion kiristys hylsyn koodi W604589010900
hinita alle 40 euroa.
22 mm avara hylsy suuttimien kiristykseen löytyi KL varaosista.
Hehkutulpan irroituksen takia(jotta saa esikammion pois)kone kuumaksi, imusarja irti, heku irti(lähti nätisti kun kone oli lämmin).
Tarvittiin ulosvedin(lukuvasara) esikammion vetämiseksi, sen tekoon tarvitsin m22x1,5 pultin liukuvasaran.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Re: Suutin remonttiko edessä? KORJATTU!!!
Lainataan topicia!
Tossa pällistelin konehuoneeseen kun etin sirkuttavan äänen lähdettä (se löytyi, screampipe värisee downpipea vasten, murtunut hitsauksesta irti), mutta samalla huomasin että 4pytyn esikammio vuotaa. Koneena siis OM603. Ei siis vuoda niin että sormella tuntisi, mutta näkee kun kuplii pikkuhiljaa, vuotaa siis myös dieseliä sieltä kammion ja kannen välistä. Siitä pienestä lovesta joka on kiristysrenkaan vieressä, ilmeisesti juurikin sitä varten että voi todeta vuotaako kammio? Kehtaako tuolla ajella sen aikaa että saa kammion vetästyä irti ja putsailtua pinnat, kun ei kuitenkaan vuoda rajusti ja auto toimii normaalisti. Tosiaan vaan sellaista kuplimista pikkuhiljaa. Vai onko peräti esikammio lauennut ja sen takia vuotaa naftaa sieltä myös? Aiai, johan tässä on puolivuotta viimeisestä korjauksesta aikaa, kai sitä voi taas vähän jotain ropata.
Tossa pällistelin konehuoneeseen kun etin sirkuttavan äänen lähdettä (se löytyi, screampipe värisee downpipea vasten, murtunut hitsauksesta irti), mutta samalla huomasin että 4pytyn esikammio vuotaa. Koneena siis OM603. Ei siis vuoda niin että sormella tuntisi, mutta näkee kun kuplii pikkuhiljaa, vuotaa siis myös dieseliä sieltä kammion ja kannen välistä. Siitä pienestä lovesta joka on kiristysrenkaan vieressä, ilmeisesti juurikin sitä varten että voi todeta vuotaako kammio? Kehtaako tuolla ajella sen aikaa että saa kammion vetästyä irti ja putsailtua pinnat, kun ei kuitenkaan vuoda rajusti ja auto toimii normaalisti. Tosiaan vaan sellaista kuplimista pikkuhiljaa. Vai onko peräti esikammio lauennut ja sen takia vuotaa naftaa sieltä myös? Aiai, johan tässä on puolivuotta viimeisestä korjauksesta aikaa, kai sitä voi taas vähän jotain ropata.
Käyttis: W210 E55 AMG -00