!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eli veho ja kl vaihtoehdot? Mikäli näin on niin kl:ltä tilaillaan. Tuolla on vain niin erikoisia nimiä tuolla termarilla, että sitä on turhaa etsiä mistään nimen perusteella. Joistain paikoista voi varaosanumerolla tärpätä. Mbspecialistiltä löytyisi w203 mallia käytettynä, mutta en uskalla käytetyn osan kestävyyttä kokeilla. Tänään taas nollan tuntumassa auton lämmöt nousi hyvin 80 pintaan. Kummallisia nuo termarit ja cdi koneet.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juu-zo kirjoitti:Eli veho ja kl vaihtoehdot? Mikäli näin on niin kl:ltä tilaillaan. Tuolla on vain niin erikoisia nimiä tuolla termarilla, että sitä on turhaa etsiä mistään nimen perusteella. Joistain paikoista voi varaosanumerolla tärpätä. Mbspecialistiltä löytyisi w203 mallia käytettynä, mutta en uskalla käytetyn osan kestävyyttä kokeilla. Tänään taas nollan tuntumassa auton lämmöt nousi hyvin 80 pintaan. Kummallisia nuo termarit ja cdi koneet.
Mese fi siellätä löytyy varaosa numerot






-112





,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eeti kirjoitti:Moro!
Onko ollu porukalla ongelmaa että mittari näyttää totisesti väärin lämpölukeman? Oon vaihtanu monesti termarin ja kokeillu eri lämpöanturoillaki mutta kosketushäikkää luultavimmin. Mittaristo pelaa oikein mutta johtosarjassa varmaan jossain kohtaa vikapaikka. Sillointällöin näyttää oikean lämpölukeman.
Meneeköhän lämpöanturan johdot mihin? Tai paljonkohan on anturin vastusarvo?

E: ja tosiaan kyse W210 220 CDI -98 biilistä.

Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
Lixu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Pe 12.03.2010 20:59
Paikkakunta: Espoo

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Tänään vaihdoin allekirjoituksen 203:seen molemmat termarit. Kai tuo vähän parani, heitin vaan samalla pahvit pois nokalta niin antaa tasotusta vanhoille termareille. Ootellaan että pakkanen kiristyy taas, niin näkee tuliko todella eroa vanhoihin.

Semmosen huomasin että tää uus termari nostaa lämmöt vaan 85c, vanhalla oli vaan tosi hidas lämpeemään mutta nousi lopulta ainakin lähelle 90. Pitäiskö lämmetä yli 85 vai onko mittään merkitystä muutamalla asteella?
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Avatar
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 16.01.2006 10:39
Paikkakunta: Oulu

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Eeti »

jukkis. kirjoitti: Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
En staarilla oo kattonu mutta nämä bluethoot mokkulat näyttää samaa astemäärää kuin mittarikin. Välillä kun seuraa niin hyppää 10 astettakin lämmöt ylöspäin, jossaki on jotaki jännitehäikkää vähäsen.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

No on sielä sillon jotain hämminkiä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eeti kirjoitti:
jukkis. kirjoitti: Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
En staarilla oo kattonu mutta nämä bluethoot mokkulat näyttää samaa astemäärää kuin mittarikin. Välillä kun seuraa niin hyppää 10 astettakin lämmöt ylöspäin, jossaki on jotaki jännitehäikkää vähäsen.

Anturin johto hinkantunut puhki, ilmaa systeemissä




-103






,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jonijäbä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 01.01.2015 13:47

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Jonijäbä »

Tässä joulun alla ostin W204 ja ihmettelin alhaista moottorinlämpötilaa, mersufoorumilta selvisi nopeasti että termari vaihtoon, nyt nousee lämmöt päälle 80. moottorin merkkivalo syttyi termarin vaihdon yhteydessä mutta ilmeisesti liitin huonosti kun saivat kuitattua saman tein kun ajoin takaisin halliin 8) Käytin paikallisella korjaajalla kun meni myyjän piikkiin, nyt sitten petti ulkolämpötilan anturi näyttää pelkkää viivaa :shock:

asian tuntijoiden kommentit tapahtuneesta ja mielellään myös mallista :D
Ennen ajoin E36 Bemarilla nyt W204 Mersulla
work-man
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 19.03.2011 19:47

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja work-man »

Mulla 200cdi vm 98 72 Kw termari vaihdettu vuosi sitten 87 asteinen .. muuta kuulemma ei saa...Kulutus kaupunkiajoa 10.5 litraa sadalla..

Paska puhetta että 200 menee pienellä nasulla.. autolla konaisuudessa ajettu 385 tkm
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kuulostais kyllä siltä, että sulla on jotain hämminkiä siinä. Mulla on -99 vuoden 220 cdi ja kulutus täällä pk-seudulla ajellessa pyörii 7 litran tuntumassa. Pidempää matkaa kun ajelee niin 6.3 litran tuntumassa. Kaikenlisäks mun termarit on vialliset. Tänään saapui kl:n paketti jossa molemmat uudet termarit ja tiivisteet. Katsotaan putoaako kulutus kun ne saa vaihdettua.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kylläpä se kuluttaa! mun 200CDI vie 6,6l/100km sekalaista, maantiellä jopa alle 5. (ei tosin minun tyylillä). Vanha loppuunajettu 690tkm mittaris. Kyllä siinä jotain vikaa on oltava jos saa kulutuksen kymppiin. Minun 313 sprinter samalla OM611 moottorilla ei kuluta noin paljoa sekalaisajossa. Puhtaassa kaupunkiajossa 11/100 (talvella 13) ja matka-ajossa alle 9.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja isalmela »

work-man kirjoitti:Mulla 200cdi vm 98 72 Kw termari vaihdettu vuosi sitten 87 asteinen .. muuta kuulemma ei saa...Kulutus kaupunkiajoa 10.5 litraa sadalla..

Paska puhetta että 200 menee pienellä nasulla.. autolla konaisuudessa ajettu 385 tkm
Eiköhän tuo 10,5l ole ihan normaali kulutus kaupunkiajossa näillä pakkasilla. Jos menee kesää-talvea tuon verran, niin sitten on syytä huolestua.
Anakonda
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 13.01.2015 20:35

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Anakonda »

Ostin perjantaina 2011 w212 220 cdi koneella. Olisiko ollut lauantaina pakkasta jotain -15. Kylmää kyytiä moottoritiellä, lämmöt jotain 65 astetta. Tänään vedin maskin umpeen teippaamalla kokeeksi. Ennen teippausta lämmöt välillä 65-68 ja teippauksen jälkeen lämpö nousi iloisesti n. 82 asteeseen. Pakkasta vain -5. Mitenköhän mahtaa käydä kun pakkaset kiristyy?

Kyseessä uunituore Saksantuliainen, joten termostaatti olisi varmaan syytä päivittää pohjoisin olosuhteisiin. Ihmettelen kyllä, koska onhan Saksassakin joskus kunnon pakkasia ja luulisi bratwurstipoikienkin arvostavan lämmintä autoa.

Tuli muuten jeesusteipillä aika komee. Köyhän miehen kromia, naapuri kävi ottamassa tyypit ja katseli muutenkin auton, eikä huomannut iltahämärässä mitään ennenkin näytin! :shock:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Anakonda kirjoitti:Ostin perjantaina 2011 w212 220 cdi koneella. Olisiko ollut lauantaina pakkasta jotain -15. Kylmää kyytiä moottoritiellä, lämmöt jotain 65 astetta. Tänään vedin maskin umpeen teippaamalla kokeeksi. Ennen teippausta lämmöt välillä 65-68 ja teippauksen jälkeen lämpö nousi iloisesti n. 82 asteeseen. Pakkasta vain -5. Mitenköhän mahtaa käydä kun pakkaset kiristyy?

Kyseessä uunituore Saksantuliainen, joten termostaatti olisi varmaan syytä päivittää pohjoisin olosuhteisiin. Ihmettelen kyllä, koska onhan Saksassakin joskus kunnon pakkasia ja luulisi bratwurstipoikienkin arvostavan lämmintä autoa.

Tuli muuten jeesusteipillä aika komee. Köyhän miehen kromia, naapuri kävi ottamassa tyypit ja katseli muutenkin auton, eikä huomannut iltahämärässä mitään ennenkin näytin! :shock:
Termostaati rikki,
Kyllä ne termostaati siellä etlämpänkin hajoavat








-32










,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja tenzo »

anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Mulla on ohjelmoitu OM648 (280CDI) Egr poistettu käytöstä. Lämpeää nopeasti +80c. Eikä löydy webastoa. Kyllä nämä "maamoottorit" lämpeää nopeasti.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Kyllä se taitaa suunnilleen samoihin mennä mullakin. EGR pitäisi saada pois pelistä. Muistatko lämpenikö paremmin kun egr oli käytössä?
Mitä muuta olet mieltä egr käytöstä poistosta? Ei kai muuta kuin tämä lämpöhomma että onko käytännön merkitystä vai ei?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Tääl on rivi kutonen joka lämpiää hitaasti. Testasin tukkia keulan ja siitä oli apua vähän, mutta autto...

Lämmöt itellä n.80 webastolla ei isoa vaikutusta.

Edellisessä samanlaisessa oli 92 termostaatti joka minusta toimi paremmin eli nopeammin ja oli kuumempi..

ns. pienestä termostaatista en osa sanoa onko noita ollu kummassakaan...
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

YOUgo kirjoitti:
anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Tääl on rivi kutonen joka lämpiää hitaasti. Testasin tukkia keulan ja siitä oli apua vähän, mutta autto...

Lämmöt itellä n.80 webastolla ei isoa vaikutusta.

Edellisessä samanlaisessa oli 92 termostaatti joka minusta toimi paremmin eli nopeammin ja oli kuumempi..

ns. pienestä termostaatista en osa sanoa onko noita ollu kummassakaan...
Mulla on hämärä muistikuva että webasto automaattisesti tietyssä lämpötilassa pudottaa tehoa ja tietyssä viimein puottaa pois päältä kokonaan.
Mulla on jälkiasenteinen kamina ja tuntuu ainakin että 60:ssä pienenee teho tai sammuu kokonaan. Onko kellään parempaa käsitystä?

Kokemuksia tuosta egr:n vaikutuksesta lämpenemiseen?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja edin »

vaihdettiin viikonloppuna termari tommoseen w203 220CDI vm.2003. Ei lämpene edelleenkään kunnolla yli 80 asteen. Jossain täällä foorumilla näin että esilämmitin menisi pois päältä jos ilmastointi on poispäältä (rest/ac off) asennossa, päteekö sama yllämainittuun autoon?

E: pidemmällä ajolla lämpes yli 80asteeseen ja toimi hyvin.
Viimeksi muokannut edin, Pe 06.02.2015 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

edin kirjoitti:vaihdettiin viikonloppuna termari tommoseen w203 220CDI vm.2003. Ei lämpene edelleenkään kunnolla yli 80 asteen. Jossain täällä foorumilla näin että esilämmitin menisi pois päältä jos ilmastointi on poispäältä (rest/ac off) asennossa, päteekö sama yllämainittuun autoon?
En tiedä päteekö ko. autoon. (ainakin 211 korissa on tuo systeemi ja toimii kuvailemallasi tavalla) mutta auttaako se esilämmitin mitään nesteen lämpenemiseen?
Mie olen ymmärtänyt että se lämmittää vain sisälle puhallettavaa ilmaa? Korjatkaa äkkiä jos meni vikaan!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
pete-91
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 09.11.2013 15:32

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja pete-91 »

Oma auto 2003, W211 200CDI keula peitetty lämpenee noin 8min ajossa 80c ja vähän enemmän kun ajaa niin tasan 100c viivalle ja pysyy siinä. tämä kun pakkasta alle -2 Kun kylmempää tulee, -15c -> niin silloin menee noin 13min ja noin 80c. kylmällä en ole vielä ajellut yli 20km joten en osaa sanoa nouseeko samoihin kun 0c kelillä. (nämä ajat yleensä kun auto ollut lohkolämmittimessä 30min-1h riippuen pakkasesta)
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja edin »

OK, kiitos vastauksista. Ei tosiaan ollut lohkossa tuo auto enne kun testattiin. Pidempi testi lenkki täytyy suorittaa ja testata.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Itellä hajosi termostaatista anturi.. Auto näytti noin 50 astetta aina ja lämpesi sinne 90 nurkille, samaa näytti myös ilmastoinin näyttö joka on dikitaallinen.... Noh uusi termostaatti ja loppu ongelmat... Mielenkiintoista että viisari nousee ny reilusti yli 80 asteen dikitaalinen pyörii jossain 84-86, eli vaihto kannatti... lämpiää enemmän kuin ennen... Eli jos se viisari jää 80 ja kiikun kaakun päälle niin suosittelen vaihtamaan... Lämpenemisen nopeudesta en nyt osaa sanoa vielä...
Bartti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 05.02.2015 15:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Bartti »

Olen tuore W168 A170:n omistaja ja hiukan epäilin lämpöjen olevan alhaalla, naftaa tuntui menevän enemmän, kun voisi kuvitella.
Tässä keksinnössähän ei ole moottorinlämpömittaria ja OBD2 testeriä ei ollut saatavilla. No onneksi töissä sattui olemaan IR-kamera. Tulos oli mielenkiintoinen. 20km matkalla töistä kotiin (100km/h ja 60km/h aluetta) moottori oli lämmennyt 40 asteeseen (pakkasta oli n. 2 astetta)! Maanantaina uusi termari paikalleen ja katsotaan saadaanko lämpöjä ylös. Kumma muuten, että netistä ei löydy viimasuojaa tähän 168 malliin. Uudempaan löytyy.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Bartti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 05.02.2015 15:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Bartti »

arska10 kirjoitti:Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.
Olin aika äimissäni minäkin, mutta maanantainahan tuo selviää! :wink:
Bartti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 05.02.2015 15:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Bartti »

arska10 kirjoitti:Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.
Termari oli paikallaan ;)

IR-kamera ei ole enää lainassa, mutta "käsituntumalla" lämmöt voisi pyöriä suunnilleen normaaleissa. Katsotaan alkaako moottorinlämpiäminen näkymään myös kulutuksessa.
Tuomersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 16.07.2012 21:02

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Tuomersu »

Perhepiirissä kaksi w211 vm-04 cdi mersua.
270cdi ajettu 320tkm ja 200cdi ajettu 490tkm, 270 on automaatti erillisellä laatikon öljynjäähdyttimellä ja 200 manuaali.

270cdi keula peitetty, mutta 200cdi:stä ei ollenkaan.
Miksi 200cdi lämpenee nopeammin kuin 270cdi, molempiin on vaihdettu termostaatit ja letkumalliseen, ilman lämpotila n.0c.
200cdi lämpenee n.10km. matkalla normaaliin ja puhaltaa kuumaa mutta samalla matkalla 270cdi vain n.60c?
Normaaliin lämpötilaan 270 lämpenee n.17km. matkalla.

Onko näin että isompi moottori vain lämpiää hitaammin?
270 kokeiltu ajaa isommilla kierroksilla sama matka mutta ei vaikutusta, termostaatti on varmasti kunnossa.
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja julB »

Alilämpöä havaittavissa myös täällä suunnalla tuoreen perheenjäsenen W211 koppasen 320CDIn (R6) kanssa. Elikkäs kaupunkiajossa lämmöt nousee 70-75 asteeseen, ja välillä (toki harvoin) jopa siihen normiin 90 asteen tietämille. Maantieajoa kyseisellä autolla pääsin koittamaan kunnolla vasta eilen, kun kävin Oulussa edestakaisin. Yhteensä 700km matkalla lämmöt kipusivat kiukkuisesti välillä pikkaisen yli 60asteen... Auto kyllä lämpenee todella nopeasti siihen 60 asteeseen, mutta siihen se meinaaa sitten jäädäkkin. Eiköhän termari ole vaihtokunnossa?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Vastaa Viestiin