CDI specialistit huomio
Ainakin salossa myös merkkiliike myi noita tiivistesarjoja, mutta paikallisesta diesel huoltamosta osat sai halvemmalla.
Jokaisen kannen alla on yksi jousi, joten pidä kannesta kiinni, kun viimeisen ruuvin avaat. Putsaan pumpun ja kannen taseiset pinnat hyvin.
Itse jouduin pumpun irroittamaan ja purkamaan uudelleen, kun kannenvälit jäivät vuotamaan.
Jokaisen kannen alla on yksi jousi, joten pidä kannesta kiinni, kun viimeisen ruuvin avaat. Putsaan pumpun ja kannen taseiset pinnat hyvin.
Itse jouduin pumpun irroittamaan ja purkamaan uudelleen, kun kannenvälit jäivät vuotamaan.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Paljonko tuollanen tiivistesarja maksaa veholla / diesel pajalla ?Henri_L kirjoitti:Ainakin salossa myös merkkiliike myi noita tiivistesarjoja, mutta paikallisesta diesel huoltamosta osat sai halvemmalla.
Vois hankkia tiivisteet jo valmiiksi odottamaan, ongelmat ovat kai väistämättä edessä jossain vaiheessa joka cdi:ssä.
Timo J kirjoitti:Paljonko tuollanen tiivistesarja maksaa veholla / diesel pajalla ?Henri_L kirjoitti:Ainakin salossa myös merkkiliike myi noita tiivistesarjoja, mutta paikallisesta diesel huoltamosta osat sai halvemmalla.
Vois hankkia tiivisteet jo valmiiksi odottamaan, ongelmat ovat kai väistämättä edessä jossain vaiheessa joka cdi:ssä.
61 euroo viime viikolla Herttoniemen Vehosta , löytyi hyllystä
S220cdi -00
Nonii 2 tuntia olen nyt haku toiminnolla etsinyt jutun aihetta ja mitään järkevää vastausta en ole löytänyt.
Eli tänään vaihdettiin pumppuun tiivisteet. Lähti käyntin, kaikki toimi hyvin. Sit sammuu ja näytössä lukee EPC, jonka jälkeen starttilla kone pyörii mutta käyntin ei lähde. Tuo EPC on näytössä koko ajan.
autohan on w203 200cdi -01
Mitähän tuolle pitää tehdä? Kohta lyön koko Vi%##% mesen verkonpainoksi. Ja ostan w124 tai w126 korimallin niin ei olisi näitä ongelmia.
-Mika-
Eli tänään vaihdettiin pumppuun tiivisteet. Lähti käyntin, kaikki toimi hyvin. Sit sammuu ja näytössä lukee EPC, jonka jälkeen starttilla kone pyörii mutta käyntin ei lähde. Tuo EPC on näytössä koko ajan.
autohan on w203 200cdi -01
Mitähän tuolle pitää tehdä? Kohta lyön koko Vi%##% mesen verkonpainoksi. Ja ostan w124 tai w126 korimallin niin ei olisi näitä ongelmia.
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Kuulostapa ikävältä. EPC on engine power control vika. Tulee jos esim. rail paine ei ole pyydetyiden rajojen sisällä. Ylitys ainakin johtaa tuohon ja luulen että alitus samoin.
Eihän oo korkeapaine pumpussa nyt sitten jotain jos ennen toimi? Pumppu on ilmeisesti todella tarkkaa ettei jää paskaa sinne yhtään millin murustakaan.
Älä menetä hermoja. Kyllä se sieltä kuntoon tulee!
EDIT:
Sori saman viestin postaus..
Eihän oo korkeapaine pumpussa nyt sitten jotain jos ennen toimi? Pumppu on ilmeisesti todella tarkkaa ettei jää paskaa sinne yhtään millin murustakaan.
Älä menetä hermoja. Kyllä se sieltä kuntoon tulee!
EDIT:
Sori saman viestin postaus..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mites nuo polttoaineputkien o-renkaat??? Pitääkö ne??? Yleensä alkaa vuotaa jos on käytetty liitokset irti.
Tämä ei varmaan auta, mutta itellä sammu cdi kesken ajon ja epc valo syttyi eikä enää käynnistyny kirveelläkään niin vika oli tuossa railputken päässä olevassa johtoliittimessä jossa kontaktit hapettunu yms.
Sitä kun puhisteli ja laitto uudestaa paikallee niin kerta laakista tulille ja epc valo sammui eikä sen jälkeen ollu Muuta ongelmaa ku korkeapainepumpun tiivisteet...
Tämä ei varmaan auta, mutta itellä sammu cdi kesken ajon ja epc valo syttyi eikä enää käynnistyny kirveelläkään niin vika oli tuossa railputken päässä olevassa johtoliittimessä jossa kontaktit hapettunu yms.
Sitä kun puhisteli ja laitto uudestaa paikallee niin kerta laakista tulille ja epc valo sammui eikä sen jälkeen ollu Muuta ongelmaa ku korkeapainepumpun tiivisteet...
S202 220 CDI Äsprit
[quote="simppa80"]Kuulostapa ikävältä. EPC on engine power control vika. Tulee jos esim. rail paine ei ole pyydetyiden rajojen sisällä. Ylitys ainakin johtaa tuohon ja luulen että alitus samoin.
Eihän oo korkeapaine pumpussa nyt sitten jotain jos ennen toimi? Pumppu on ilmeisesti todella tarkkaa ettei jää paskaa sinne yhtään millin murustakaan.
Älä menetä hermoja. Kyllä se sieltä kuntoon tulee!
No nythän se Star pääsee heti vianetsintä töihin kunhan posti tuo sen.
Eihän oo korkeapaine pumpussa nyt sitten jotain jos ennen toimi? Pumppu on ilmeisesti todella tarkkaa ettei jää paskaa sinne yhtään millin murustakaan.
Älä menetä hermoja. Kyllä se sieltä kuntoon tulee!
No nythän se Star pääsee heti vianetsintä töihin kunhan posti tuo sen.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Tänään tuli lukija ja pääsin vähän tutkimaan mesen sielun elämää. Rail. paine liian pieni. Pitäisi olla 337bar mutta oli 157bar eli pääsee vuodenvaihteessa purkamaan pumpun uudestaan, varmaankin mennyt roskaa sisään..
Vai olisiko jollain parempaa selitystä?
-Mika-
Vai olisiko jollain parempaa selitystä?
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Tästä kun tuli kirjoitettua niin tänäänhän mebe taas kiukutteli... Shellin baarin piti lähteä ni lämmittelin webastolla miisun lämpöseks ja täräytin käymään ni kävi jonku 10 sek normaalisti sitten sytty EPC valo sammu kun seinään.T.K kirjoitti:Mites nuo polttoaineputkien o-renkaat??? Pitääkö ne??? Yleensä alkaa vuotaa jos on käytetty liitokset irti.
Tämä ei varmaan auta, mutta itellä sammu cdi kesken ajon ja epc valo syttyi eikä enää käynnistyny kirveelläkään niin vika oli tuossa railputken päässä olevassa johtoliittimessä jossa kontaktit hapettunu yms.
Sitä kun puhisteli ja laitto uudestaa paikallee niin kerta laakista tulille ja epc valo sammui eikä sen jälkeen ollu Muuta ongelmaa ku korkeapainepumpun tiivisteet...
Koittelin startata ja eikä lähteny käymään, no sitten vaan työkaluja hakeen ja muovikoppaa irti ja kattelin että naftaa on letkuissa ja ei oo vuotanu mistään. Akku vähän heikko ni hetkeks latinkiin ja nitkuttelin sitä railputken johtoliitintä ja ei tarvinu taaskaa ku vähä avainta näyttää niin käyntiinhän se lähti eikä oo kikotellu sen jälkeen
Muovikopan koneen päältä jätän suosiolla talliin kun se on aina perkele tiellä ja cdiis saa olla usein pelti auki.
Mitähän litkua noihin liittimiin uskaltaa laittaa että sais kontaktia paremmin???
S202 220 CDI Äsprit
Eihän oo johto poikki liittimen juuresta? Pikkasen jos onnistut hinkkaamaan niitä anturin/tai piuhan uros liittimiä jollakin kiiltäviks. Kato ettei oo löysät naaras liittimet ja paina kasaan kärkipihdillä niitä hieman. Elektroniikan puhdsitus aineet ja oliko joku crc contact cleaner, mutta se paska lähtee niistä pikku liittimistä ko hinkkaat jollaki vähän tuoreen metallipinan esille..T.K kirjoitti: Mitähän litkua noihin liittimiin uskaltaa laittaa että sais kontaktia paremmin???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Täytyy tarkkailla kuinka ny käyttäytyy auto ja ehkä todella pienellä tasapää ruuvarilla jos vielä hipasis teräväks pääsis hinkkaaman niitä pinnejä... Tosiaan pari kertaa nitkutin liittimen irti ja takas ni taas pelas. Johdot täytyy viel tarkistaa...simppa80 kirjoitti:Eihän oo johto poikki liittimen juuresta? Pikkasen jos onnistut hinkkaamaan niitä anturin/tai piuhan uros liittimiä jollakin kiiltäviks. Kato ettei oo löysät naaras liittimet ja paina kasaan kärkipihdillä niitä hieman. Elektroniikan puhdsitus aineet ja oliko joku crc contact cleaner, mutta se paska lähtee niistä pikku liittimistä ko hinkkaat jollaki vähän tuoreen metallipinan esille..T.K kirjoitti: Mitähän litkua noihin liittimiin uskaltaa laittaa että sais kontaktia paremmin???
Perus Crc ei vissii oo hyvästä??? Sillä viimeks puhistelin ku ei muuta ollu
S202 220 CDI Äsprit
Mikä oli vikana tässä?Mikadoo kirjoitti:Tänään tuli lukija ja pääsin vähän tutkimaan mesen sielun elämää. Rail. paine liian pieni. Pitäisi olla 337bar mutta oli 157bar eli pääsee vuodenvaihteessa purkamaan pumpun uudestaan, varmaankin mennyt roskaa sisään..
Vai olisiko jollain parempaa selitystä?
-Mika-
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80 kirjoitti:Mikä oli vikana tässä?Mikadoo kirjoitti:Tänään tuli lukija ja pääsin vähän tutkimaan mesen sielun elämää. Rail. paine liian pieni. Pitäisi olla 337bar mutta oli 157bar eli pääsee vuodenvaihteessa purkamaan pumpun uudestaan, varmaankin mennyt roskaa sisään..
Vai olisiko jollain parempaa selitystä?
-Mika-
jaa-a Cdi saa niin hyvää kohtelua että on saanut olla kuukauden hallissa. Eli pumppu pitäs jopa huomenna ottaa uudestaan pöydälle En kauheesti jaksa tuosta innostua koska taaas alkaa vit#¤%taa ja sit ollaan marmori tiskillä uutta tiivistettä tai osaa tilaamassa. Eli tämä ns. jäässä. mutta huomenna sitte, jos jaksaa. Jos en muuta niin ainenkin vois vähän Star:a kokeilla lisää Mahottoman mukava laite
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Pumppu käytettiin pöydällä ja puhdistettiin paineilmalla joka paikka. Mitään silmillä havaittua vikaa ei ollut, mutta taikaisin kiinni ja mersu käyntiin.
Eli jossain ollut pieni roska eikä sen takia ole toiminut. Eilisen illan se taas toimi normaalisti.
Nyt pitäs vielä 2 hehkua vaihtaa niin pääsee pakkasesta käynnistämään.
Missäköhän se lämpö ongelma nyt on kun ei nosta lämpöjä kuin 55-60 asteeseen. Termari on uusi. (Veholta ostettu) Ja paikallaan ollessa laskee alle 50ast.?
-Mika-
Eli jossain ollut pieni roska eikä sen takia ole toiminut. Eilisen illan se taas toimi normaalisti.
Nyt pitäs vielä 2 hehkua vaihtaa niin pääsee pakkasesta käynnistämään.
Missäköhän se lämpö ongelma nyt on kun ei nosta lämpöjä kuin 55-60 asteeseen. Termari on uusi. (Veholta ostettu) Ja paikallaan ollessa laskee alle 50ast.?
-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Voisikohan johtua siitä teinitähden mainostamasta polttoaineen jäähdyttimestä ? Eli sen pikkusyylarin (ensimmäisenä nokalla) termari myös rikki ja pääsee pitämään lämmöt alhaalla. Tai sitten lämpötila-anturi...Mikadoo kirjoitti: Missäköhän se lämpö ongelma nyt on kun ei nosta lämpöjä kuin 55-60 asteeseen. Termari on uusi. (Veholta ostettu) Ja paikallaan ollessa laskee alle 50ast.? -Mika-
W203CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Re: CDI specialistit huomio
löytyypä täältä apuja näköjään sittekkin omaan ongelmaan mahdollisesti..
iteellä aluuksi oli ilmeisesti vuotava vesipumppu (sotkusta ei saanut kunnol selvää oliko makeaa jääh.nestettä vaiko diisseliä.) , toistamiseen sen irroitin ja tiivisteliiman kera laitoin takaisin, jääh.nestee vuoto loppu toistaiseksi, mutta polttoainee vuotaminen sen kun jatkui ja kasvaa koko ajan ja koska itellä tuloo kilometrejä n 150/päivä. nii lopputulos on sotkuinen, nyttemmin käynistäminen on vaikeutunut koko ajan, jos pari päivää auto seisoo niin saa hinkkoottaa n.10..15 sek, ruvennut epäilemään juuri tota pumppua, (samoin eräs automekaanikko) alapuolelta märkä mutta kun hihna heittää polttoainest ympäri konehuanetta joten tarkka paikallistaminen vaikeaa mutta kyllä merkit siihen viittaa kuiteskin..mutta jos itse pystyy osat vaihtamaan tonne sisälle, tairan ainaskin yrittää aluuksi itte vaihtaa tiivisteet sinne ite. ei ilmeisesti paha rasti ole ?? ja siinä samassa vaihtaa siinä kyljessä (vas puolel) olevien putkien o-renkaat.. vai voisko polttoaineen vuotaminen johtua kenties jostain muusta?? neuvoja nololle hyätyajoneuvovarustelijalle..
iteellä aluuksi oli ilmeisesti vuotava vesipumppu (sotkusta ei saanut kunnol selvää oliko makeaa jääh.nestettä vaiko diisseliä.) , toistamiseen sen irroitin ja tiivisteliiman kera laitoin takaisin, jääh.nestee vuoto loppu toistaiseksi, mutta polttoainee vuotaminen sen kun jatkui ja kasvaa koko ajan ja koska itellä tuloo kilometrejä n 150/päivä. nii lopputulos on sotkuinen, nyttemmin käynistäminen on vaikeutunut koko ajan, jos pari päivää auto seisoo niin saa hinkkoottaa n.10..15 sek, ruvennut epäilemään juuri tota pumppua, (samoin eräs automekaanikko) alapuolelta märkä mutta kun hihna heittää polttoainest ympäri konehuanetta joten tarkka paikallistaminen vaikeaa mutta kyllä merkit siihen viittaa kuiteskin..mutta jos itse pystyy osat vaihtamaan tonne sisälle, tairan ainaskin yrittää aluuksi itte vaihtaa tiivisteet sinne ite. ei ilmeisesti paha rasti ole ?? ja siinä samassa vaihtaa siinä kyljessä (vas puolel) olevien putkien o-renkaat.. vai voisko polttoaineen vuotaminen johtua kenties jostain muusta?? neuvoja nololle hyätyajoneuvovarustelijalle..
nykyinen: MB Sprinter 316 cdi
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
Re: CDI specialistit huomio
kannattaa ensin pestä se pumpun tienoo kunnolla, ja puhallella kuivaks, sitten auto käyntiin ja kattelemaan (vaikka peilillä) mistä se vuotaa, monasti vuotaa vain kylmänä
paljon kivampi purkaakin kun on puhtaampi, tiivistesarja ja o-renkaiden vaihto ei oo ihmehommaa, hiukan tarkkuutta ja kärsivällisyyttä toki on hyvä olla, ja sitä puhtautta
o-renkulat ja tiivistesarja irtoaa alle satasella
paljon kivampi purkaakin kun on puhtaampi, tiivistesarja ja o-renkaiden vaihto ei oo ihmehommaa, hiukan tarkkuutta ja kärsivällisyyttä toki on hyvä olla, ja sitä puhtautta
o-renkulat ja tiivistesarja irtoaa alle satasella
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: CDI specialistit huomio
Voi hyvinkin olla vaan ne o-renkaat siitä pumpun kyljestä, niistä voi aloittaa (en tiedä Vitosta kuinka hyvin ne saa yksin irti). Tuossa edellä kuvia jo olikin tässä vähän lisää pumpputarinaa
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinkuin tuolla laitoin, omassa tiivistesarjassa oli sen kannen välitiiviste vääränlainen, toki sitä ei välttämäti tarvittu.
Edit:laitetaas muuten tähänkin, CDI3 sarjan pumppuihinkin on saatavilla korjaussarjaa (noi aiemmathan oli vanhempaa pumppumalia):
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=91314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinkuin tuolla laitoin, omassa tiivistesarjassa oli sen kannen välitiiviste vääränlainen, toki sitä ei välttämäti tarvittu.
Edit:laitetaas muuten tähänkin, CDI3 sarjan pumppuihinkin on saatavilla korjaussarjaa (noi aiemmathan oli vanhempaa pumppumalia):
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=91314" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI specialistit huomio
joo pitää koittaa metsästää tarkkaa vuotokohtaa, mut mielestäni ei vaikutusta onko kone kylmä tai lämmin, vuotaa silti, pari päivää kun seisoo nii merkkaa paikkansa.. ja sotkee enemmän kun käynnis.. mut pitääpi alkuviikost sit tutkia asiaa paremmalla ajalla.. pyydetään sitten lisää neuvoja kun pumppu pirrin pärrin pitkin tallin lattiaa..
nykyinen: MB Sprinter 316 cdi
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
Re: CDI specialistit huomio
no nii.. ei tullu sit ruvettua purkaa ja ettimään vikaa..ei oikee paikkaa saati aikaa ruveta ruuvaan, no annoin sit periksi ja mese korjaamolle huoltoon... vikahan löytyis sitte nopiaa, pumpun paine pualella kannen välistä.. pienen harkinnan jälkee laitoin pumpun vaihtoo, meinas ettei varmuudella saa pitään vaikka olis käyttänykkin huallattaas.. sarjassamme että kaytetää huallos pumppu ensi ja tovin pitää ja sit taas rupee vuataan, ja sit vast vaihetaan pumppu...no pumpun hinnaks sanoi n 500€..mut kaikkiha ei mee ku trömssöös... jos pumppu oliski ollu oikia.. piti tänää saada töide jälkee hakia se.. mut korjaaja oli vast lopux huamannu et mikäs pirun piuha tos viäl o irti..? eikä pumpus paikkaa sille.. tadaa.. vanhas oli yhen kanne päällä liitin mut uudes eipä ollukkaa.. elikkä tämä liitin mahtanee olla se sammutin venttiilin liitin?? vaiko joku muu?? käyntii lähti, ja käynti ihan ookoo.. ja sammuukin normist, tehot vaa kateis... kävin itekki testaas.. kotosalla sit kahesta korjausoppaasta kattelin (alfamerin ja sit workshop manualista) ja kummaskaa ei puhuttuettä mille mahtaa kyseinen liitin kuulua..no mut hyvähän täs oli se et eipä ollu ainakaa oma moka, jos oli väärä pumppu.. mut onneks o melekee yhtä luotettava auto alla milläny saa kulukia.. virman pirkkamersu..elikkä crafteri..mut täytyy sanoo et kyllä tällä kertaa oli paree ku jätti ns. ammattilaise tehtäväks.. samal ku kaikki hehkut vaihettii.. meni korkeintaa 2 tuntia ku kaikki hehkut oli vaihettu.. itel olis varmaa kaikki katkennu ja sit olis tullu maksaan..mut hyvä ollu seurata mersun eristymistä, ku samaiselle korjaamolle tehään hallinlaajennusta..
nykyinen: MB Sprinter 316 cdi
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
ikuisuusprokkis: VW Corrado
exät: Lada 2107 1600 sl, Bmw 520 e34, Toyota Corolla Ke30,
Bmw 325ix touring, Bmw 525 ia touring e34, Bmw 730ia E38
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI specialistit huomio
Ei mahtanut olla mersu korjaamo,hemppa83 kirjoitti:no nii.. ei tullu sit ruvettua purkaa ja ettimään vikaa..ei oikee paikkaa saati aikaa ruveta ruuvaan, no annoin sit periksi ja mese korjaamolle huoltoon... vikahan löytyis sitte nopiaa, pumpun paine pualella kannen välistä.. pienen harkinnan jälkee laitoin pumpun vaihtoo, meinas ettei varmuudella saa pitään vaikka olis käyttänykkin huallattaas.. sarjassamme että kaytetää huallos pumppu ensi ja tovin pitää ja sit taas rupee vuataan, ja sit vast vaihetaan pumppu...no pumpun hinnaks sanoi n 500€..mut kaikkiha ei mee ku trömssöös... jos pumppu oliski ollu oikia.. piti tänää saada töide jälkee hakia se.. mut korjaaja oli vast lopux huamannu et mikäs pirun piuha tos viäl o irti..? eikä pumpus paikkaa sille.. tadaa.. vanhas oli yhen kanne päällä liitin mut uudes eipä ollukkaa.. elikkä tämä liitin mahtanee olla se sammutin venttiilin liitin?? vaiko joku muu?? käyntii lähti, ja käynti ihan ookoo.. ja sammuukin normist, tehot vaa kateis... kävin itekki testaas.. kotosalla sit kahesta korjausoppaasta kattelin (alfamerin ja sit workshop manualista) ja kummaskaa ei puhuttuettä mille mahtaa kyseinen liitin kuulua..no mut hyvähän täs oli se et eipä ollu ainakaa oma moka, jos oli väärä pumppu.. mut onneks o melekee yhtä luotettava auto alla milläny saa kulukia.. virman pirkkamersu..elikkä crafteri..mut täytyy sanoo et kyllä tällä kertaa oli paree ku jätti ns. ammattilaise tehtäväks.. samal ku kaikki hehkut vaihettii.. meni korkeintaa 2 tuntia ku kaikki hehkut oli vaihettu.. itel olis varmaa kaikki katkennu ja sit olis tullu maksaan..mut hyvä ollu seurata mersun eristymistä, ku samaiselle korjaamolle tehään hallinlaajennusta..
piuha kulunee kuvilun perustella pumppun
ja jos näin on mersut oikeasti tunteva korjaaja saa kyllä systeemin toimimaan ilman sitäkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su 28.07.2013 20:20
Re: CDI specialistit huomio
Alkoi täälläkin Väyrynen merkkaamaan reviiriä ja melkoinen naftankäry ohjaamossa. Pikaisen tutkimisen jälkeen näyttää, että vuotaisi tuolta polttoainepumpusta. Näyttäis vahvasti, että tulee jommasta kummasta muoviputkiliitoksesta. (ei varmaa tietoa). No jokatapauksessa hommasin sitten siihen 2 kpl o renkaita polttoaineputkille, sekä pumpun tiivistesarjan varmuuden vuoksi. Kuuluukohan noiden polttoaineputkien ja pumpun välisessä liitoksessa olla joku muukin tiiviste kun o- rengas? kun näyttäis, että sieltä pursuaa jotain valkoista tiivistettä putken ja pumpun rungon välistä. Tiivistesarjan mukana ei tullut sennäköistä tiivistettä mikä tuohon kohtaan voisi sopia. Kysynkin nyt viisaammilta neuvoa, ennen kun alan purkamaan tuota laitosta.
Linkki putken liitokseen: https://picasaweb.google.com/1136058963 ... 4538479778" onclick="window.open(this.href);return false;
,
Linkki putken liitokseen: https://picasaweb.google.com/1136058963 ... 4538479778" onclick="window.open(this.href);return false;
,
MB E W210 320 CDI 2001
Re: CDI specialistit huomio
Se valkoinen vaahtomuovinpala tulee siihen putkia pitävän laipan alle painamaan putkia paikalleen, jotain siihen on hyvä laittaa että ovat varmasti sopivasti rei'issään...
Edit: oliko se siellä alla, kuvassa näkyis ainakin... muistelin että se olis ollu toisella puolen
Edit: oliko se siellä alla, kuvassa näkyis ainakin... muistelin että se olis ollu toisella puolen
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su 28.07.2013 20:20
Re: CDI specialistit huomio
Juu kyllä se valkoinen tiivistejuttu tosiaan näyttäis, että on siellä putkenlaipan ja pumpun rungon välissä. Menee varmaan ensi viikolle, ennenkuin pääseen tutkimaan pumppua paremmin.. Vuotaa, kyllä jo siihen malliin, että ei viitsisi enää turhia ajella
MB E W210 320 CDI 2001
Re:
janimat kirjoitti:Nyt ongelma on ratkennut niin pitkälle, että auton saa kylmästä käyntiin lämmittämällä korkeapainepumppua kuumailmapuhaltimella. Jos ei lämmitä, niin vuotaa polttoainetta seuraavan kuvan kohdasta A. Tähän hätään en löytänyt putken B liitokseen kuin O-renkaan mitoiltaan 8,3 x 2,4. Liekö ollut väljä, mutta samanlailla vuoti ja kuumailmapuhaltimella lämmitys kadotti tuon vuodon...
[ http://www.lomatila.com/testi/cdi_12.jpg ]
Kuva on viitteellinen, sillä se on tuosta mun purkusprintteristä. Tässä -03:ssa ei ole tuota kuvan osaa D, eli shut-off –venttiiliä.
Onko kenellekään tullut vastaan, että vuotaisi polttoainetta kannen C välistä? Ja vielä sellaista tapausta, että vuoto lakkaisi lämmittämällä korkeapainepumppua (eli myöskään käynnissä ei vuoda)? Tuonne kun ei sieltä ylhäältä päin oikein näe. Ei voi olla satavarma, että vuoto on putken B O-renkaassa (vaikkakin vuotokohta on juuri nuolen A ilmoittamassa paikassa).
Lainaan tätä topiikkia kun en uuttakaan viitsi aloittaa koska aivan sama vuotovika kun aloittajalla.
Autona on W210 200CDI -02 ja ajeltu 306tkm.
Kun pakkaset nousi niin alkoi vuoto, vuoto lähes tyrehtyy kun moottori lämpiää eikä ajettavuudessa ole eroa vuotamattomaan. Starttivietäri on vaan huomattavasti pidempi... No, korjaamisohjeet ja vinkit tässä onkin jo käyty läpi hyvin huolellisesti.
Kysymykseni koskeekin tuota apulaitehihnaa joka ruiskii löpöä laturiin ja muuallekin. Ihan juurikin tähän hätään ei saa tiivisteitä eikä korjaamotkaan ole auki niin uskaltaako tuolla ajella vielä kun käyntiin vuoto ei vaikuta millään muotoa paitsi käynnistyminen kylmänä vaatii piiitkän sahauksen? Meinasin että mitä noi apulaitteet tykkää kun saavat löpötippoja niskaansa? Eihän tietty hihnakaan tykkää mutta se nyt on pieni vaiva....
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
S203 200CDI -06
Re: CDI specialistit huomio
Apulaitteet ei dieselistä hajoa paitsi tukipyörä voi hapertua. Hihnahan pettää kyllä kun sitä on dieselissä uitettu ja sitten kun se pettää meno loppuu siihen, eli kannattaa pitää avain ja varahihna mukana jos sattuu niin hyvä tuuri ettei remmi revetessään hajota mitään tärkeää.
oulaistenliikenne.fi