w210 laatikko nykii kylmänä ym.
w210 laatikko nykii kylmänä ym.
Moro,
onko muilla vastaavaa ongelmaa eli kylmänä hitaissa valoista kiihdytyksissä vaihteet vaihtuvat nykien (automaatti 300td).
Lämpimänä menee sitten jo paremmin. Mielestäni ennen ei vastaavaa vikaa ollut.
Lämpimänä taas ongelmana on että valoihin tultaessa kun päästää kaasusta niin kierrokset eivät laske tasaisesti vaan hyppien ja nykien.
Korostuu mitä lämpimämpi ilma ja ennemmän ajettu putkeen. Tämä ilmenee kuitenkin myös auton ollessa paikallaan.
Onko kellään samoja ongelmia vastaavan auton kanssa. Vikaa
on haettu aika kauan. Onko kellään ollut ongelmia esim. polttoaineen syötön ohjauksen kanssa? Melkein kaikki muu on käyty läpi.
onko muilla vastaavaa ongelmaa eli kylmänä hitaissa valoista kiihdytyksissä vaihteet vaihtuvat nykien (automaatti 300td).
Lämpimänä menee sitten jo paremmin. Mielestäni ennen ei vastaavaa vikaa ollut.
Lämpimänä taas ongelmana on että valoihin tultaessa kun päästää kaasusta niin kierrokset eivät laske tasaisesti vaan hyppien ja nykien.
Korostuu mitä lämpimämpi ilma ja ennemmän ajettu putkeen. Tämä ilmenee kuitenkin myös auton ollessa paikallaan.
Onko kellään samoja ongelmia vastaavan auton kanssa. Vikaa
on haettu aika kauan. Onko kellään ollut ongelmia esim. polttoaineen syötön ohjauksen kanssa? Melkein kaikki muu on käyty läpi.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Nykiminen
Aika yleisiä tuntuu olevan nuo mersun nykimisongelmat.Itse olen taistellut jo vuoden eikä loppua näy.
Itsellä c220d-98 laatikko 722.6 ja jotain.Nykiminen esiintyy
minulla puolilämpöisellä autolla.Jonkun ajan kuluttua oire taas häviää.
On epäilty vähän turbiinin toiminnan ja lukon ongelmia.
Vika voi olla myös ohjauksessa.
Hankalaa on,kun ei kannata ihan summassa osia vaihtaa.
Itsellä c220d-98 laatikko 722.6 ja jotain.Nykiminen esiintyy
minulla puolilämpöisellä autolla.Jonkun ajan kuluttua oire taas häviää.
On epäilty vähän turbiinin toiminnan ja lukon ongelmia.
Vika voi olla myös ohjauksessa.
Hankalaa on,kun ei kannata ihan summassa osia vaihtaa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Lisäinfoa:
Lämpimänä tosiaan laatikko toimii ihan moitteettomasti.
Tänään jäin oikein kokeilemaan moottorin käyntiä 60km ajon jälkeen.
Jos painaa hiukan kaasua ja päästää niin kierrokset tulevat hytkyttäen alas hieman ennen tyhjäkäyntikierroksia. Jos hiljalleen nostaa kierroksia niin 1000rpm kohdalla kone käy epätasaisesti pätkien. Siitä ylöspäin käynti on normaalia.
Näitä jo yritetty:
kannentiiviste vaihdettu
nostajat vaihdettu
pumppu huollettu, laakerit vaihdettu
polttoaineputkien tiivisteet vaihdettu
laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu
ja kohta vaihtuu auto volkkariin
Lämpimänä tosiaan laatikko toimii ihan moitteettomasti.
Tänään jäin oikein kokeilemaan moottorin käyntiä 60km ajon jälkeen.
Jos painaa hiukan kaasua ja päästää niin kierrokset tulevat hytkyttäen alas hieman ennen tyhjäkäyntikierroksia. Jos hiljalleen nostaa kierroksia niin 1000rpm kohdalla kone käy epätasaisesti pätkien. Siitä ylöspäin käynti on normaalia.
Näitä jo yritetty:
kannentiiviste vaihdettu
nostajat vaihdettu
pumppu huollettu, laakerit vaihdettu
polttoaineputkien tiivisteet vaihdettu
laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu
ja kohta vaihtuu auto volkkariin
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Niin, unohtu sanoa että ilmamassamittari vaihdettu, suuttimet ollet irti ja testattu. Ilmasuodatinki kyllä vaihdettu.
Ei kai volkkarin kanssa rahat voi loppua sen enempää ku tälläkään.
Meinaan tyhjästä enää paha ottaa.
Ei kai volkkarin kanssa rahat voi loppua sen enempää ku tälläkään.
Meinaan tyhjästä enää paha ottaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Omassa 300TDT:ssä samaa nykimistä. Vikavalo ei pala, mutta ilmamassamittari ei toimi kunnolla (mitattiin testerillä signaalit) eli uskon että oman autoni nykiminen johtuu siitä.Rassaaja kirjoitti:Ja ilmamassamittari lienee kunnossa ja ilmansuodatin puhdas?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
-97-99JariN kirjoitti:Mikä vuosimalli säikeen aloittajan auto on? En löytänyt vaikka yritin hakea.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Auto on -97
Polttoaineletkujen tiivisteet on vaihdettu joten en usko että johtuu enää letkuista. Letkujen vuotaminen oireilisi myös kylmänä.
Mikähän mahtaa olla se rele johon tulee letku imusarjasta aivan viereen ja siitä sitten lähtee johtonippu eteenpäin. Jollain oli ollut sen kanssa ongelmia.
Yllättävän paljon on ollut vastaavia ongelmia samanlaisissa autoissa, mutta en tiedä onko kukaan saanut selvitettyä mikä nämä aiheuttaa.
Polttoaineletkujen tiivisteet on vaihdettu joten en usko että johtuu enää letkuista. Letkujen vuotaminen oireilisi myös kylmänä.
Mikähän mahtaa olla se rele johon tulee letku imusarjasta aivan viereen ja siitä sitten lähtee johtonippu eteenpäin. Jollain oli ollut sen kanssa ongelmia.
Yllättävän paljon on ollut vastaavia ongelmia samanlaisissa autoissa, mutta en tiedä onko kukaan saanut selvitettyä mikä nämä aiheuttaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi