Takajarrut
Takajarrut
Mersu tarvis viedä taas syyniin.
Täytyy vaihtaa seisontajarrukengät, siinä ei ole mitään kummallista, mutta
jarrukilvet täytyy myös vaihtaa. Auto on W124 230E
Miten jarrukilvet vaihdetaan? Onko isokin homma? Vinkkejä!! Kiitos.
Täytyy vaihtaa seisontajarrukengät, siinä ei ole mitään kummallista, mutta
jarrukilvet täytyy myös vaihtaa. Auto on W124 230E
Miten jarrukilvet vaihdetaan? Onko isokin homma? Vinkkejä!! Kiitos.
230E -85
Re: Takajarrut
ainoo järkevä tapa vaihtaa jarrukilvet on vetää ne laikalla kahtia, ja hitsata kiinni kun ne on paikalla.pjk kirjoitti:Mersu tarvis viedä taas syyniin.
Täytyy vaihtaa seisontajarrukengät, siinä ei ole mitään kummallista, mutta
jarrukilvet täytyy myös vaihtaa. Auto on W124 230E
Miten jarrukilvet vaihdetaan? Onko isokin homma? Vinkkejä!! Kiitos.
Siis jos ei halua alkaa purkaa vetareita yms.
edit...
Viimeksi muokannut epk, Su 11.01.2004 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...
Jep. se kilven reikä on tosiaan pienempi kuin pyörännapa. Tuo kahtia halkaisu on yksi konsti. Onnistuiskohan tuo niin, että halkaisisi vain toisesta reunasta ja vääntäisi kilpeä niin paljon, että saa pujoteltua sen navan yli? Vai meneeköhän kilpi niin solmuun, että jarrulevy ottaa siitä käsijarrurummun ympäriltä siihen?
w115,123,124,126,210 yms.
..
Erilainen on kiinnitys w124:n ja w123:n pyörännavoissa.. W124:ssä pyörännapa on kiinni vetarilla, niin kuin etuveto katiskoissa. Pyörännavan irrotukseen tarvitaan ulosvetäjiä ja laakerit joutuu samalla uusimaan..
w115,123,124,126,210 yms.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
kannattaa tosiaan halkaista laikalla. niin olen itse aina tehnyt omiin ja kavereiden autoihin. töissä on tietysti eri juttu, asiakkaiden autoissa niissä täytyy tietty purkaa pyörän napa. yhden viillon tekeminen ja vääntää kilpi kieroksi ja vääntää sinne väliin on huono idea (on koitettu. auto oli BMW 518i) kilpi on sen verran paksua tavaraa ettei ihan helpolla saa enää suoraksi, jarrukengät takertelee, kilpi ottaa kiinni rumpuun/levyyn.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Nuo jarrukilvethän kannattaa tosiaan vaihtaa vielä silloin ku selviää pelkällä kilpien vaihdolla. Itelle kävi niin et hankin uuet kilvet joskus pari-kolme viikkoa sitten. Oli tässä kuitenkin sen verran kiireitä et ei ollu kerinny vaihtamaan, vaan tuli ajettua vaikka pieniä sivuääniä kuuluikin(ja niihinhän tottuu pikkuhiljaa). Eilen sitte ku tulin viikonloppureissusta kotiin ni äiskä ilmoitti et Mersu pitää tosi pahaa kolinaa. -> Jarrulevy päreinä (rummun seinämästä jäljellä noin 1/5- osa ja levykehä roikku irrallaan siinä navan ympärillä), jarrukengät ja säätöratas oli myöskin kadonnu jonnekin, seisontajarrun käyttölinkku päreinä ja vaijerin pää samoin, lisäksi jarrusatula oli murtunu irti korvakkeistaan. Että semmosia.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)