Automaatin öljypohja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Automaatin öljypohja

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Minkälaisia kokemuksia on muilla W123-mallin automaatin öljypohjan asennuksesta ja sen tiiveydestä. Öljypohja on pellistä muotoiltu ja aika herkkä menettämään muotonsa liian kiristyksen takia. Olen kokeillut kolmea purkaamoilta ostettua pohjaa mutta aina vaan vuotavat, vaikka tiivistepinta on ollut tasainen. Pitäisikö ostaa tehdasuusi ?
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Ei tarvii uutta.sun täytyy vain asettaa pohjan helma sopivan vasteen päällä ja kuulapää vasaralla(käy kyllä tavallinenkin)kilkuttaa pultin reijän kohdat takaisin entiseen malliin...eikä niitä saa sit vetää hampaat irvessä kiinni
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Se kiristäminen on todella tarkaa hommaa eli ei saa olla kireällä, muuten mehut vuotaa ulos, kun öljypohja leikkaa tiivisteen rikki. Eli asennettaessa vedät öljypohjan vaan herkästi laatikonpohjaa vasten ja jätät näin. Mittatikkuputki sitten taas on ihan eri asia - aina täytyy uusia kuparitiivisteet ja kiristää aika lujaa ennen kun lakkaa vuotamasta.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tiivistekin olisi hyvä uusia. On sarjoja ( Febi), joissa on suodatin + uusi
tiiviste.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja G280E »

Henry V. kirjoitti:Tiivistekin olisi hyvä uusia. On sarjoja ( Febi), joissa on suodatin + uusi
tiiviste.
Jeps...pidin itsetään selvyytenä.eihän tiivistettä joka on vedetty joka pultin kohdalta nahkoille ja lähes poikki,voi enää uusiokäyttää:)
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Näyttäis olevan oikea kiristysmomentti ruuveille 8Nm.
Saa varmasti lyhkäselläkin avaimella liian kireelle :shock:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Jani kirjoitti:Näyttäis olevan oikea kiristysmomentti ruuveille 8Nm.
Saa varmasti lyhkäselläkin avaimella liian kireelle :shock:
siis ei kiloina(0.8)itse varttuneempana en juuri ole vieläkään oppinu muuttumaan newtoneiksi joten tämä täsmennys vain varttunemmille samanlaisille jantturoille kuin minä...ei tahdo toi markkakaan vääntyä millään vielä eguiksi..
Vastaa Viestiin