w201 tukivarren alapallonivel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

w201 tukivarren alapallonivel

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kuskinpuolen etutukivarren alapallonivel oli perskeles :twisted: väljä katsastusukkelin mielestä, niin onko se bensassa samallalailla prässättävä ku diikkelissä on?
Että viiäkkö liikkeeseen missä on prässäysvehkeet vaihdettavaksi vai vaihdella ite se... :?:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17203
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samanlainen. Liikkeessä puoli tuntia työtä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa sit vaihtaa molemmat, jos et jo aatellutkin :wink:
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Samoj ne on riippumatta onko diesel tai bensin malli.Kyllä ne lähtee lyömällä irti ja menee takaisinkin.Olen 123:siin vaihtanu useita.Hitsasin kanttikoneen kylkeen isosta hylsysarjasta sopivan kokoisen hylsyn(uuden asennusta varten)käänsin tukivarren nivelineen hylsyn päälle ja nivelen pohjaan toinen hylsy ja sit vain moskaa rauhalliseen tahtiin.Täytyy vain ottaa alku tarkkaan,ettei lähde painumaan vinossa tukivarteen.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Joops, homma jeerassa. Kävin vaihdattaa nivelen paikallisella korjaamolla, ja erittäin asiallinen korjaamo olikin (kajaanilaisille: vehon takana, joku Kujala & Kuittinen (tjsp)) Osaavaa porukkaa oli kyl ja hinta oli kohdallaan, 50egee vaihto. Nyt on leima mersussa ja taas saa vuoden ajaa päkittää :) :wink:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Mulle vaihdettiin alapallot tänään Venetmäellä, pitivät pirunmoista narinaa :evil: Nyt narina on pois ja ohjauskin tuntuu paljon paremmalta 8)
230 C 1978
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Marko M kirjoitti:Mulle vaihdettiin alapallot tänään Venetmäellä, pitivät pirunmoista narinaa :evil: Nyt narina on pois ja ohjauskin tuntuu paljon paremmalta 8)
ot ot : pirun kivannäköinen tuo sun uus pirssi, 8 reiät sopii kun nenän päähän 8)
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

epk kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Mulle vaihdettiin alapallot tänään Venetmäellä, pitivät pirunmoista narinaa :evil: Nyt narina on pois ja ohjauskin tuntuu paljon paremmalta 8)
ot ot : pirun kivannäköinen tuo sun uus pirssi, 8 reiät sopii kun nenän päähän 8)

Kiitos kiitos 8) :D
230 C 1978
Avatar
Petehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 07.08.2003 12:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Petehoo »

Se alapallo lähtee myös hyvin,kun rällää ensin pohjan siitä pois ja lyö kuulan irti.Sit moskaa...ja lämpöö...ja crc..ja olutta...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Pete kirjoitti:...ja olutta...
Ylä- vai alapalloon? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

[quote="tovayryn"]Joops, homma jeerassa. Kävin vaihdattaa nivelen paikallisella korjaamolla, ja erittäin asiallinen korjaamo olikin (kajaanilaisille: vehon takana, joku Kujala & Kuittinen (tjsp)) Osaavaa porukkaa oli kyl ja hinta oli kohdallaan, 50egee vaihto. Nyt on leima mersussa ja taas saa vuoden ajaa päkittää :) :wink:[/quote

Ehditkö seurata millaiset työkalut ja -menetelmät alapallon vaihtoon tarvittiin?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Juu taisipa olla Kaijala&Kuittinen.
Kajaanin arvostetuin ja ehkä paras ns. nyrkkipaja.

Tosi asiallisia kavereita.
Työkaluina on ollut luultavasti ISO leka ja jonkinlaista pukkia.

Ainaki siinä ylempänä eli Hartikaisella vaihdoin niitä sillä lailla....
Joku mersupurkaamo??
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Eikö merkkikorjaamollakaan ollut käytössä puristinta alapallon vaihtoon?

Itsellä on mekaaninen puristin ja toinen puristin, jonka väliin saa 12 tonnin hydraulitunkin. Olen käytellyt niitä eri autojen puslien ja muiden osien puristeluun, niin ei tarvitse takomalla laittaa osia pilalle. MB:n alapallolle tein väliholkit joilla saa alapalon puristeltua ulos ja vedettyä uuden alapallon paikalleen. En ole vielä testannut miten se käyttäytyy alapallon vaihtotyössä, on sen verran uusi kapine. Liekkö turhaa virittelyä tuo laitteen rakentelu!!!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No ei ainakaan Kajaanissa...
BMW e36:n oli kyllä vastaavanlainen, mutta eihän se nyt mersuun käy.

Ei taatusti ole turhaa virittelyä jos tekee työkaluja!!
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17203
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, varmasti kannattaa tehdä työkalu että saa mersun alapallon irti hydrauliprässillä ,paikallaan ollen , samaan vehkeeseen sitten varsi jolla vetää takapyöränlaakerin irti ja paikalleen mm. mersu ja bemari ...

Mekaaninen ei tahdo kestää / vaatii hikeä alapallon vaihdossa.

Tänäänkin vaihdettiin työmaalla 3 tai 4 mersun alapalloa ja 3 etujousta, ja kylläpä niissä olisi yhdeltä mieheltä päivä mennyt ilman "erikoistyökaluja"
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin