300 TD W210 käynti epätasaista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

300 TD W210 käynti epätasaista

Viesti Kirjoittaja rado »

Tuo väyrynen tuntuu käyvän klmänä suht tasaisesti, mutta lämpöisenä "humppaa" aikaajoin.
Autoon on vaihdettu massamittari sekä tehty "uusi" kansi.

Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?

Sinäänsä ironista että edellisessä autossamme W124 oli aivan samat ongelmat eikä ne ikuna selvinneet..

Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee.. :(

*hoh-hoijaa*
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

suuttimien avautumispaine tarkisttu, paljos ajettu että voisko pumppukin olla jo vähä väljä?
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

ytte kirjoitti:suuttimien avautumispaine tarkisttu, paljos ajettu että voisko pumppukin olla jo vähä väljä?
Avautumispaineista en uskalla sanoa kun en tiedä, mutta mittaritaulussa 265tkm..
Mitä pumppu remppa tuollaiseen maksaa ja onko väljällä pumpulla muita oireita?
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Lisään vielä edelliseen että "humppaaminen" alkaa selvemmin lämpöisenä.
Auto käy kylmänä suht ok, mutta lämmetessään hytkyttää..
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Sen verta voin lohduttaa, että itsellä sama vika väyrysessä.

Vaihdettu ilmamassamittari, nostajat, kansi laitettu, suuttimet tarkistettu,
pumppu huollettu ja humppaus jatkuu edelleen lämpimällä koneella, kun päästää kaasusta.

En jaksanut enää selvittää vikaa itseltäni enempää, koska rahaa ja aikaa menee ihan turhaan.

Sitä olen vielä miettinyt, että vaikuttaisikohan jos päivittäisi polttoaineensyötön kortin. Yks korjaaja muuten sano, että on mielenkiinnosta kokeillut korjattavaksi tulleista samanlaisista autoista ja aika monessa sama vika/ominaisuus.

Kerro ihmeessä, jos löydät syyn tähän vikaan.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Seuraavaksi menee kuulemma tiivisteiden vaihtoon..
Falskaisko joku polttoaineputkista?
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

rado kirjoitti:Seuraavaksi menee kuulemma tiivisteiden vaihtoon..
Falskaisko joku polttoaineputkista?
Taitaa mennä huoltomiehillä arvailuksi...
Jos olisi ilmavuotoja niin ei lähde kylmänä käyntiin, mutta ei varsinaisesti vaikuta käyntiin. On aika herkkä noille ilmavuodoille.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Re: 300 TD W210 käynti epätasaista

Viesti Kirjoittaja KOS »

rado kirjoitti:
Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?

Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee.. :(

*hoh-hoijaa*
Tervetuloa "kerhoon"...

Mulla väyrynen kans lämpimänä "naputtaa" nelosen suutinta.

Tuon naputtavan suuttimen pystyy paikallistamaan siten et löysää suuttimen päälle tulevaa polttoaineputkea hieman.

Vaihdoin 3 ja 4 suuttimet keskenään niin "naputus" siirtyi kolmosen pyttyyn.
Viimeviikolla vaihdatin suuttimen kärkiosan (65€) siihen, mutta sama ääni jatkuu...

Paikallinen dieselkorjaamo veikkasi muuta vikaa koneessa (esikammio ym.), mut kokeilen vielä vaihtaa nuo suuttimet ristiin.
Eihän tuo vika siirtyis toisen pyttyyn muuten.

Eilen tein sopivan "hylsyn" putkesta tuon suuttimen avaamiseen.
(pitää olla pitkä ja todella kapea 24mm hylsy)

Mulla loppuu nuo naputus kun koneen ajaa tosi kuumaksi, silloin käy (lähes) yhtä hienosti kun tuo mun 606 vapari!

Jos noita suuttimia irrottelee niin kandee uusia ne tiivisteprikat ja kiristysmomentti turbossa on 45 newtonia.

Ja kuten "Pyhimys" jo tuossa mainitsi niin ilmavaoivoista tuo kalina ei johdu!!
Jos vetää ilmaa johonki polttoainejärjestelmään niin ei lähde käyntiin kylmänä.
(meitä on "muutama" täällä foorumilla jotka ovat noiden ilmavaivojen kanssa paininut)

Jos jollakulla ylimääränen toimiva 606 turbon suutin niin yyveetä mulle!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Siirtykö vika suuttimen mukana seuraavaan pyttyyn?
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Uskomattomalta tuntuu ettei foorumilla ole lääkkeitä asian korjaamiseksi.
Vielä kun muistellaan että paljonko näitä on uitettu suomen maalle on asiakasustan ilmeisemmin tukkinut suunsa tai sitten pelit pelittää erittäin hyvin..
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

No onhan niitä paljon ajossa, mutta käyttäjiäkin on monenlaista.
Jotkut ajaa niin kauan ku auto vaan liikkuu ja ihmettelevät sitten vasta.

Itsellä vaihdoin kans kaikki polttoaineletkujen tiivisteet. Ei auttanut.
Myös suuttimet tarkistettiin. Ei vikaa niissäkään.

Silti ei vaan käy kunnolla lämpimänä. Onneks tulee talvi, silloin humppaus vähenee. Että näin.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

rado kirjoitti:Siirtykö vika suuttimen mukana seuraavaan pyttyyn?
Kyllä siirty!!!

Eli mulla on "vika" tuossa suuttimessa johon on vaihdettu kärkiosa.
Sama kalkatus oli ennen kärkiosan vaihtoa....

"Remontti" vähän siirtyi kun tein tuon "hylsyn" 24mm ja suutin onkin 22mm
Piti vähän aikaa ettiä nurkista tuollasta 22mm mutteria jolla tein uuden hylsyn.

Eli jos jollakulla ylimääränen suutin niin ostan sellasen.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Tilasin uuen vaihtosuuttimen.
Kuulostellaan huomenna kun uus suutin tulee et loppuko kalina.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Ite mietin et moottorinkumityynytkin voivat olla "antautuneet"
Niissä jotain nestettä sisällä :roll: ?

Matkittu sitikoista :D
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Väärä suutin tuli....
..oli OM603 turbon suutin.

PRKL!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

KOS kirjoitti:Väärä suutin tuli....
..oli OM603 turbon suutin.

PRKL!!

~KOS~
Millä myyt tai mitä se kustansi?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Samaa vaivaa kokeiltu myös toisella rungolla ja uudella kärellä :?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

rado kirjoitti:
Millä myyt tai mitä se kustansi?
Lähettivät sen takas ja tilasivat "uuden"
Tällä kertaa OM606 turboon..

Tosin "kalina" kuuluu enää satunnaisesti, mut pitää saada se kokonaan pois.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Mitä sellainen "turbo suutin" kustansi?
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Johan loppui kalkatus tuolla "uudella" suuttimella!!!
:-D

Vaihtosuutin kustansi 70 egee.

Suosittelen tuota vaihtosuutinta suoraan, eikö mitään kärkien vaihtoa.
Joku siinä mun vanhassa suuttimen rungossa aiheutti sen kalinan (vaikka se purettiin kahesti).

Mut silti tuo mun +600 tkm ajettu vapari 606 käy hivenen pehmeämmin.
Pitää jatkaa tuon turbon sisäänajoa vielä toiset 300 tkm niin eiköhän sit ala käymään yhtä nätisti seki.
:wink:

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ostin sit tuon vanhan suuttimen ittelle ku siinä on uusittu kärkiosa.
Ja tuosta rungostahan voi tehdä vaikka mitä..
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

Eipä auttanu tiivisteiden vaihto suuttimien alle.
Suutin se varmaan tuolta on siis mennyt..

Heija-heija ja klok-klok-klok..

Paluu 70-luvun pikinytkyihin :(
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ootko kokeillu käynnissä irrotella yksitellen syöttöputkia??
Jos kalisee vaan yksi suutin niin kokeile siirtää se toiseen sylinteriin jatkuuko kalina samassa vai siirtyykö suuttimen mukana kuten mulla teki.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

3päivää jo pitäjänmäen veholla valohoidossa eikä vikaa tunnuta edes paikallistavan..
Ei voi kuin ihmetellä, ketä pajalla työskentelee ja millä liksoilla..
rado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Su 29.02.2004 20:08

Viesti Kirjoittaja rado »

600e köyhempänä ja vika seuraa edelleen auton mukana..
Vikaa ei siis osattu paikallistaa joten tämä "parkki" kävi kalliiksi..
Vastaa Viestiin