300 TD W210 käynti epätasaista
300 TD W210 käynti epätasaista
Tuo väyrynen tuntuu käyvän klmänä suht tasaisesti, mutta lämpöisenä "humppaa" aikaajoin.
Autoon on vaihdettu massamittari sekä tehty "uusi" kansi.
Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?
Sinäänsä ironista että edellisessä autossamme W124 oli aivan samat ongelmat eikä ne ikuna selvinneet..
Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee..
*hoh-hoijaa*
Autoon on vaihdettu massamittari sekä tehty "uusi" kansi.
Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?
Sinäänsä ironista että edellisessä autossamme W124 oli aivan samat ongelmat eikä ne ikuna selvinneet..
Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee..
*hoh-hoijaa*
Sen verta voin lohduttaa, että itsellä sama vika väyrysessä.
Vaihdettu ilmamassamittari, nostajat, kansi laitettu, suuttimet tarkistettu,
pumppu huollettu ja humppaus jatkuu edelleen lämpimällä koneella, kun päästää kaasusta.
En jaksanut enää selvittää vikaa itseltäni enempää, koska rahaa ja aikaa menee ihan turhaan.
Sitä olen vielä miettinyt, että vaikuttaisikohan jos päivittäisi polttoaineensyötön kortin. Yks korjaaja muuten sano, että on mielenkiinnosta kokeillut korjattavaksi tulleista samanlaisista autoista ja aika monessa sama vika/ominaisuus.
Kerro ihmeessä, jos löydät syyn tähän vikaan.
Vaihdettu ilmamassamittari, nostajat, kansi laitettu, suuttimet tarkistettu,
pumppu huollettu ja humppaus jatkuu edelleen lämpimällä koneella, kun päästää kaasusta.
En jaksanut enää selvittää vikaa itseltäni enempää, koska rahaa ja aikaa menee ihan turhaan.
Sitä olen vielä miettinyt, että vaikuttaisikohan jos päivittäisi polttoaineensyötön kortin. Yks korjaaja muuten sano, että on mielenkiinnosta kokeillut korjattavaksi tulleista samanlaisista autoista ja aika monessa sama vika/ominaisuus.
Kerro ihmeessä, jos löydät syyn tähän vikaan.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Taitaa mennä huoltomiehillä arvailuksi...rado kirjoitti:Seuraavaksi menee kuulemma tiivisteiden vaihtoon..
Falskaisko joku polttoaineputkista?
Jos olisi ilmavuotoja niin ei lähde kylmänä käyntiin, mutta ei varsinaisesti vaikuta käyntiin. On aika herkkä noille ilmavuodoille.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Re: 300 TD W210 käynti epätasaista
Tervetuloa "kerhoon"...rado kirjoitti:
Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?
Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee..
*hoh-hoijaa*
Mulla väyrynen kans lämpimänä "naputtaa" nelosen suutinta.
Tuon naputtavan suuttimen pystyy paikallistamaan siten et löysää suuttimen päälle tulevaa polttoaineputkea hieman.
Vaihdoin 3 ja 4 suuttimet keskenään niin "naputus" siirtyi kolmosen pyttyyn.
Viimeviikolla vaihdatin suuttimen kärkiosan (65€) siihen, mutta sama ääni jatkuu...
Paikallinen dieselkorjaamo veikkasi muuta vikaa koneessa (esikammio ym.), mut kokeilen vielä vaihtaa nuo suuttimet ristiin.
Eihän tuo vika siirtyis toisen pyttyyn muuten.
Eilen tein sopivan "hylsyn" putkesta tuon suuttimen avaamiseen.
(pitää olla pitkä ja todella kapea 24mm hylsy)
Mulla loppuu nuo naputus kun koneen ajaa tosi kuumaksi, silloin käy (lähes) yhtä hienosti kun tuo mun 606 vapari!
Jos noita suuttimia irrottelee niin kandee uusia ne tiivisteprikat ja kiristysmomentti turbossa on 45 newtonia.
Ja kuten "Pyhimys" jo tuossa mainitsi niin ilmavaoivoista tuo kalina ei johdu!!
Jos vetää ilmaa johonki polttoainejärjestelmään niin ei lähde käyntiin kylmänä.
(meitä on "muutama" täällä foorumilla jotka ovat noiden ilmavaivojen kanssa paininut)
Jos jollakulla ylimääränen toimiva 606 turbon suutin niin yyveetä mulle!
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
No onhan niitä paljon ajossa, mutta käyttäjiäkin on monenlaista.
Jotkut ajaa niin kauan ku auto vaan liikkuu ja ihmettelevät sitten vasta.
Itsellä vaihdoin kans kaikki polttoaineletkujen tiivisteet. Ei auttanut.
Myös suuttimet tarkistettiin. Ei vikaa niissäkään.
Silti ei vaan käy kunnolla lämpimänä. Onneks tulee talvi, silloin humppaus vähenee. Että näin.
Jotkut ajaa niin kauan ku auto vaan liikkuu ja ihmettelevät sitten vasta.
Itsellä vaihdoin kans kaikki polttoaineletkujen tiivisteet. Ei auttanut.
Myös suuttimet tarkistettiin. Ei vikaa niissäkään.
Silti ei vaan käy kunnolla lämpimänä. Onneks tulee talvi, silloin humppaus vähenee. Että näin.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Kyllä siirty!!!rado kirjoitti:Siirtykö vika suuttimen mukana seuraavaan pyttyyn?
Eli mulla on "vika" tuossa suuttimessa johon on vaihdettu kärkiosa.
Sama kalkatus oli ennen kärkiosan vaihtoa....
"Remontti" vähän siirtyi kun tein tuon "hylsyn" 24mm ja suutin onkin 22mm
Piti vähän aikaa ettiä nurkista tuollasta 22mm mutteria jolla tein uuden hylsyn.
Eli jos jollakulla ylimääränen suutin niin ostan sellasen.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
HEP!!!
Johan loppui kalkatus tuolla "uudella" suuttimella!!!
Vaihtosuutin kustansi 70 egee.
Suosittelen tuota vaihtosuutinta suoraan, eikö mitään kärkien vaihtoa.
Joku siinä mun vanhassa suuttimen rungossa aiheutti sen kalinan (vaikka se purettiin kahesti).
Mut silti tuo mun +600 tkm ajettu vapari 606 käy hivenen pehmeämmin.
Pitää jatkaa tuon turbon sisäänajoa vielä toiset 300 tkm niin eiköhän sit ala käymään yhtä nätisti seki.
~KOS~
Johan loppui kalkatus tuolla "uudella" suuttimella!!!
Vaihtosuutin kustansi 70 egee.
Suosittelen tuota vaihtosuutinta suoraan, eikö mitään kärkien vaihtoa.
Joku siinä mun vanhassa suuttimen rungossa aiheutti sen kalinan (vaikka se purettiin kahesti).
Mut silti tuo mun +600 tkm ajettu vapari 606 käy hivenen pehmeämmin.
Pitää jatkaa tuon turbon sisäänajoa vielä toiset 300 tkm niin eiköhän sit ala käymään yhtä nätisti seki.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti