M104 moottorin johtosarjan uusiminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

M104 moottorin johtosarjan uusiminen

Viesti Kirjoittaja dkk »

Tervehdys,

Löytyisikö foorumilta ketään, jolta onnistuisi tämän surullisen kuuluisan moottorin johtosarjan uusiminen?

Mika
ex C36 AMG
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nimimerkki capriceman:lta löytyy ainakin vinkkejä toimenpiteeseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Timo L. kirjoitti:Nimimerkki capriceman:lta löytyy ainakin vinkkejä toimenpiteeseen.
On tullut capricemania häirittyä jo vaivaksi asti, joten aattelin laittaa näin yleisesti kysymystä jos joku innokas löytyisi :)
ex C36 AMG
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Löyty Kokkolasta korjaaja. Toivotaan, että lähtis johtosarjan uusimisella toimimaan. Ilmoitan miten käy.
ex C36 AMG
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

helppoa kuin heinänteko

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vaihtoehdot joko ostaa uusi johtosatsi marmoritiskiltä joka maksaa reilun tonnin tai korjata vanha.

Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa :!:

Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326

Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.

Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi :evil: . Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.

Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa. 8)

Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.

Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.

Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ei kellään ole tullut mieleen kysyä MB:n takuuta?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Re: helppoa kuin heinänteko

Viesti Kirjoittaja dkk »

Noname kirjoitti:Vaihtoehdot joko ostaa uusi johtosatsi marmoritiskiltä joka maksaa reilun tonnin tai korjata vanha.

Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa :!:

Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326

Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.

Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi :evil: . Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.

Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa. 8)

Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.

Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.

Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Voisin kertoa vähän historiaa tähän. Eli johdot hajotti meikäläisellä moottorin boxin, jonka jälkeen uusin nämä sytytyspuolille menevät johtosarjat ja hommasin uuden boxin. Auto käyntiin ja kävi taas kaikilla. Pari päivää toimi kuin unelma.

Tämän jälkeen alkoi ihmeellinen nykiminen ja nyt se nykäisee aina, kun kaasua painaa. Sammuilee myös välillä. Kaikki nuo moottorin puolella olevat johdot ovat niin heikolla hapella, että seuraavaksi täytyy lähteä siitä että laitetaan koko johtosarja kerralla kuntoon. Eli sytytyspuolille menevät johdot on uusittu, mutta ei riitä kun siellä on muutkin sulaneet kuparille.. Esim. ilmamäärämittarille menevät 4 johtoa pääsevät kaikki koskemaan toisiaan.

Lamdba on uusittu, ilmamäärämittari uusittu, tulpat uusittu, tulpanjohdot uusittu. Sytkäpuolella ainostaan puolat ovat siis vaihtamatta. Toki voi olla niistä kiinni mutta uskon että syypää näihin oireisiin on tuo johtosarja, joka on tosi heikolla hapella kauttaaltaan.
ex C36 AMG
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Omassa tapauksessa jouduin tekemään ensin em. ohjeiden mukaan, auto toimi vajaa pari vuotta noilla kikkailuilla, kunnes etummainen puola kirjaimellisesti räjähti. Vaihdoin sen uuteen ja taas mentiin vajaa vuosi. Sitten tuli taas kummallisuuksia ja tein MAFfin piuhat uudestaan vastaavalla metodilla. Kaasuläppäsysteemin johdotuksiin en koskenut, mutta taatusti sielläkin suunnalla on haperoa, kuten monessa muussakin vastaavassa tapauksessa on ollut.

tässä juttua tällä forumilla

Vaihdoin myös kaikki puolat varmuuden vuoksi. Motonetin puolat ei kuitenkaan koneeseen käyneet, moottori toimi mutta ei niin kuin olisi pitänyt vaan pätki ja röpötti.

Kannattaa huomata ettei koneeseen kuulu laittaa vastuksellisia sytytystulppia, saattoi mulla johtua niistä tuo puolan räjähtäminen.

Ja yksi tärkeä juttu on varmistua tulppien ja tulppien korkeajännitejohtojen ehjyydestä, ennen kuin hassaa rahaa muihin osiin :!: Itse vaihdoin pariin otteeseen tulpanjohdot (3kpl) ja ainakin kerran ne puolien alla kiinni olevat "tapit", jotka syöttävät puolan alla olevia tulppia.
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Moottorin puoleinen johtosarja uusittu. Kaasuläppäkotelolle menevä johtonippu vielä uusimatta. Tyhjäkäynti nyt ok, mutta ihme nykäisy tapahtuu vieläkin lähes jatkuvasti, kun kaasua painaa. Tosin parani huomattavasti ja nykäisy on melko pehmeä, mutta ei tuota varmaan lastun piikkiinkään voi laittaa..

Kaasu käyttäytyy enemmänkin on/off kuin jouhevasti. Ei hjuva.

Täytynee vielä noi kaasuläppäkotelolle menevät johdot uusia.
ex C36 AMG
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Verkosta löytyy ohjeita, tässä kuvitettu ohje:

http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... rness.html
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

JarkkoN kirjoitti:Verkosta löytyy ohjeita, tässä kuvitettu ohje:
Nähtävästi tuonne pitäisi rekisteröityä, että kuvat näkyisivät.

t.
Risto
E500 – 211.070
profit
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 01.11.2007 10:25

Viesti Kirjoittaja profit »

Jutun innoittamana päätin uusia omankin w202 M104 sen johtosarjan. Siis vain ne puolille menevät piuhat. Marssin lähimpään Mersua edustavaan liikkeeseen ja tilasin oheisen kuvan mukaiset kolme kaapelia liittimineen. Ei tarvitse kuin jatkaa kaksi karvaa per piuha vanhoihin ehjiin kaapeleihin ja homa pulkassa. Tuossa piuhaa senverta että riittää vaikka ohjausboxille asti. Kustannuskin oli kohtuulliset 45 euroa (koko sarja 1300 e) Pelkkää säästöä siis.

Kuva

Ja osanumerohan käy ilmi kuvasta.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Laatupelejä nää 104 koneet. Ei pelkästään johdot vaan mulla halkesi pala imusarjasta ja muovin palanen lensi imuilman mukana palotilaan. No talvella otetaan konetta auki taas kerran.

Mitäs nyt on menny vuosien mittaan

-No ne johdot tietty, varsinkin puolanohjauksen johdot.
-Kansipahvi paukkuu, liian nopea lämpölaajeneminen aiheuttaa sen + huono alkuperäinen visco viritys joka pitää koneen valoissa liian kuumana. Sähköflekti kunnon ohjauksella on paljon parempi ja paljon vakaampi lämpö.
-Imusarja on muovivalusaumasta herkästi halkeava, ja osana kallis. Miksei voisi olla kunnon alumiininen???
-Puolat menee oikosulkuun ja polttaa sytkäyksiköstä fetit
-Puolan ensiöpuolen johdot aiheuttavat palovaaran, ei linjoilla sulaketta!
-Polttoainepumpun rele rakennettu väärin, juotokset heikot ja vedot liian kapeat(suunniteltu hajoamaan)

ohhoijaa onhan sitä remontoitu kuin iisakin kirkkoa eikä loppua näy :twisted:

Se piuha ei oo sitten silikoni johtoa jota veho myy, en suosittele laittamaan niitä, kun kerran määräykset sanovat, että siliconi johtoja uuneihin ja saunoihin niin myös se koskee koneen kannen päällä olevia johtoja jotka ovat 90-95asteen lämmössä.

DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.

MB takuusta: No tiskillä sanotaan näin, sellasii nää vaan on. Ne on kuluvia osia eikä takuu koske sitä/niitä. No kysyin: Saanko listan ei kuluvista osista jotka kuuluu takuuseen. Sanoin että ovenkahvakin on kuluva, mikä on ei kuluva??hä. Ei oo listaa näkyny, varsinainen takuu :evil:

Katsastusmieskin tiesi näistä vioista ja veisteli että tälläiselläkö sunnuntai autolla ajelet, ei kannata sateella ajaa tai tietokone kastuu.
Siinähän on perää, jos ikkunatiivisteet käpristyy niin tietokoneen päälle tulee vedet, uskomatonta mutta totta :P

Jos haluaa harrastaa Mersua niin tämä malli on varmaan sitten parhaasta päästä, mitään tälläistä ei ole M102 ja diesel koneissa. Varsinainen farssi kone tämä M104 voisin listata tämän yhtä hyväksi kuin olds 5,7D jolla kai pääsee pitemmälle kuin tällä protokoneella.
Viimeksi muokannut capriceman, La 10.11.2007 01:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On se kumma kun ei sähköjohdotkaan kestä nykyään.Itsellä tosin ei mitään ongelmia johtojen kans mutta eipä autokaan ole sinällään sähköstä riippuvainen.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Kyllä 123 on hirmu hyvä, syököön vaikka 15l/100km kunhan pääsee perille.
Ei oo hauskaa olla tienvarressa kun auto piiputtaa.... :oops:
No tietty sitten joku pysähtyy ja sanoo että kannattaisko hankkia parempi auto sellainen että pääsee perille, ai että rupee keittämään sit :twisted:
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

capriceman kirjoitti:Kyllä 123 on hirmu hyvä, syököön vaikka 15l/100km kunhan pääsee perille.
Ei oo hauskaa olla tienvarressa kun auto piiputtaa.... :oops:
No tietty sitten joku pysähtyy ja sanoo että kannattaisko hankkia parempi auto sellainen että pääsee perille, ai että rupee keittämään sit :twisted:
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

[/quote]
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.[/quote]

No ei se laiskuus mitään haita, kunhan ei tarvitse sadetunnistinta/kosteusantureita tietokoneisiin varoittamaan mahdollisesta tulevasta toimintähäiriöstä :D

Kyllä ennen osattiin rakentaa autoja. Nyt uudet on lähes kertahyödykkeitä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

capriceman kirjoitti:
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.[/quote]

No ei se laiskuus mitään haita, kunhan ei tarvitse sadetunnistinta/kosteusantureita tietokoneisiin varoittamaan mahdollisesta tulevasta toimintähäiriöstä :D

Kyllä ennen osattiin rakentaa autoja. Nyt uudet on lähes kertahyödykkeitä.[/quote]
Niinpä 8) .
auto w123 200D/300DT vm, -81
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

capriceman kirjoitti: DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.
Saako tuota kaasuläppäpotikkaa erikseen mistään?

EDIT. Töihin ajelin just autolla eli kokoajan mennään eteenpäin :) Tekee vaan tuota että välillä ei meinaa vastata kaasuun ja kun vastaa niin sitten mennään. Eli ei kovin herkkua ajella.
ex C36 AMG
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Jep, kyllä se tps on siellä VDO kaasuläppäservon sisällä ja maksaa myös sen mukaisesti, mutta tuon TPS:n voi korvata ...http://88.112.191.13:443/pdf/TPSFIX.pdf
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Potikan vastusrata kuluu ajan mittaan ja kuluma aiheuttaa katkoja. Eräs keino korjata toiminta on sirtää vastusrataa sen verran, että potikan liuku osuu uudelle uralle vastusradalla. Vastusrata on tehty useimmiten valkoisen alumiinioksilevyn päälle. Siirron voi parhaiten tehdä irroittamalla kiinnitysruuveja ja jättämällä levyn yhden ruuvin varaan jolloin levyn vääntäminen uuteen asentoon onnistuu. Levy kyllä pysyy paikoillaan yhdelläkin kiinnitysruuvilla. Korjaus on nopeasti tehtävissä ja ei vaadi muita säätöjä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

capriceman kirjoitti:Laatupelejä nää 104 koneet. Ei pelkästään johdot vaan mulla halkesi pala imusarjasta ja muovin palanen lensi imuilman mukana palotilaan. No talvella otetaan konetta auki taas kerran.

Mitäs nyt on menny vuosien mittaan

-No ne johdot tietty, varsinkin puolanohjauksen johdot.
-Kansipahvi paukkuu, liian nopea lämpölaajeneminen aiheuttaa sen + huono alkuperäinen visco viritys joka pitää koneen valoissa liian kuumana. Sähköflekti kunnon ohjauksella on paljon parempi ja paljon vakaampi lämpö.
-Imusarja on muovivalusaumasta herkästi halkeava, ja osana kallis. Miksei voisi olla kunnon alumiininen???
-Puolat menee oikosulkuun ja polttaa sytkäyksiköstä fetit
-Puolan ensiöpuolen johdot aiheuttavat palovaaran, ei linjoilla sulaketta!
-Polttoainepumpun rele rakennettu väärin, juotokset heikot ja vedot liian kapeat(suunniteltu hajoamaan)

ohhoijaa onhan sitä remontoitu kuin iisakin kirkkoa eikä loppua näy :twisted:

Se piuha ei oo sitten silikoni johtoa jota veho myy, en suosittele laittamaan niitä, kun kerran määräykset sanovat, että siliconi johtoja uuneihin ja saunoihin niin myös se koskee koneen kannen päällä olevia johtoja jotka ovat 90-95asteen lämmössä.

DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.

MB takuusta: No tiskillä sanotaan näin, sellasii nää vaan on. Ne on kuluvia osia eikä takuu koske sitä/niitä. No kysyin: Saanko listan ei kuluvista osista jotka kuuluu takuuseen. Sanoin että ovenkahvakin on kuluva, mikä on ei kuluva??hä. Ei oo listaa näkyny, varsinainen takuu :evil:

Katsastusmieskin tiesi näistä vioista ja veisteli että tälläiselläkö sunnuntai autolla ajelet, ei kannata sateella ajaa tai tietokone kastuu.
Siinähän on perää, jos ikkunatiivisteet käpristyy niin tietokoneen päälle tulee vedet, uskomatonta mutta totta :P

Jos haluaa harrastaa Mersua niin tämä malli on varmaan sitten parhaasta päästä, mitään tälläistä ei ole M102 ja diesel koneissa. Varsinainen farssi kone tämä M104 voisin listata tämän yhtä hyväksi kuin olds 5,7D jolla kai pääsee pitemmälle kuin tällä protokoneella.
Paljonko olet ajanut itse ja paljonko on mittarissa M104-vehkeessä? Mulla ei ole noin huonoa kuvaa tästä motista mutta enhän nyt hirveitä ole ajanutkaan! Tosin kyllä edellisen autoni moottori oli luotettavampi kuin nykyinen! Ei siinä johdot hapertunu eikä kannentiiviste vuotanut!

Tuosta puolan räjähtämisestä...Älkää hyvät ihmiset laittako resistoritulppia näihin vehkeisiin!! Esim. Boschilta ei löytynyt tähän muita kuin R-tulppia! Ärrättömät tulpat poistuivat myynnistä jokin aika sitten ja myyjät väittävät että tämä Resistoritulppa käy tilalle! No käyhän se mutta puolan tehon täytyy kasvaa jotta se voittaa ylimääräisen vastuksen mikä on tulpassa! Tulpan hatussa on 1,5 Kohm vastus joka poistaa häiriön joten ei sitä Resistori tulpan 5 Kohmin lisää enää tarvita!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
dkk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 03.04.2007 10:38

Viesti Kirjoittaja dkk »

Kiitoksia vinkeistä täytyy perehtyä seuraavaks tuohon kaasuläppäpotikkaan.
ex C36 AMG
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Ohos ??

Viesti Kirjoittaja Noname »

Mikä toi Profitin esittämä sarja on ? Mitä kaikkea sillä saa uusittua ?

Itse olen vähän huolissani nyt noista kaasuläpäkotelon piuhoista. Vai olenko turhaan sillä luistonestoja ja vakionopeudensäätimiä ei ole rajoittamssa ajamisen nautintoa 8)

M104 on mahtava kone toimiessaan, mutta tosiaan vähän vikaherkkä ja tosi pahoja tyyppivikoja täynnä. Jokin pieni naputus kuuluu koneenyläpäästä lämpöisenä.. lieneekö venttiilinnostaja tai jakopäässä jotakin väljää jossakin. Jos joku vaan tietää mikä yläpäässä kulahtaa niin saa vuotaa tiedon muillekkin.

Painetaan kaasua nyt kun taas päästään eteenpäin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

mitä tulppaa kannattaa käyttää ja mistä saa? nii ja kpl- hinta?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Monet ovat suositelleet MB:n omaa tulppaa.

Itse ruuvasin NGK BCP6ES tulpat kiinni ja kone käy todella hyvin. Taisi maksaa muuteman euron kappale.

Oikeasta kärkivälistä ei ole aavistustakaan mutta ruuvasin ne mutu-periaattella 0,85 mm väliin kaikki. Ilmeisesti oikea kun pelaa hienosti.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos tulppien hintataso on suinkin sama kuin M103:een Mersun paketissa myytävä tulppa, niin se taisi olla jotain 3-4 euron väliin per kappale. Tuohon hintaan en jaksa itse arpoa tarvikeliikkeessä että mikä ja mikä tulppa se on oikea autooni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Onhan tolla protokoneella ajettu lähes 200tkm ja konettakaan ei oo avattu kuin kaksi kertaa. Ekalla kerralla vaihdettiin nokat ja toisella kertaa kansipahvi. Nyt sitten taas :twisted:

Ne puolat hajoo kyllä siitä että niissä on huono eristys ja kuparinlakkaus krakkaa ja tapahtuu oikosulku joka voi viottaa ECM yksikön. Monessa puolassa joita olen nähnyt on läpilyönnin merkkejä. Puolat voi testata ilman että ne on autossa ja samalla näkee läpilyönnit.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tiukkaa ritiikkiä pukkaa yksnollanelosesta........
Jotenkin kyllä tuntuu, että capriceman:ille on sattunut maanantaikappale.
Mulla ainakin toistaiseksi 11 vuotta kukkunut ilman ongelmia.
Ettei ihan lyötäisi mottia lokaan, niin on se kuitenkin ominaisuuksiltaan varsin hyvä peli.
Tuo johtosarjaongelma on tietty tosiasia, mutta se koskee myös muita tuon aikakauden moottoreita ja on (ainakin toivon mukaan) korjaantunut noin -95 eteenpäin.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Tämä kone on kuin Cäddyn HT4100 koneet, eli toimii jos käyttää kauniisti. Mutta kyllä tässä mallissa on täysin suunnittelussa epäonnistuttu.
Ruisku ja sytkä samassa boxissa >> kallis korjata ja samalla hankaloittaa mittauksia.
Puolat on mitoitettu niin ettei niiden jännitekestossa ole kuin 4500Volttia toleranssia, jos kärkiväli tulpissa nousee yli sallitun niin puola lyö sisällä läpi.
Jos moottoriohjauksessa ei ole lambdaa niin seos ei pysy kunnossa vaan suurilla tehoilla (yli50%) menee laihalle ja sitten syntyy venttiilien palamisriski.

No mutta harrastetaan ja sitten kun kypsyttää niin pidetään remonteissa taukoja :wink:
Vastaa Viestiin