190E 2,5-16 päästöt sekasin
190E 2,5-16 päästöt sekasin
oisko mitään vinkkiä kun tuommonen auto on eikä se mee päästöistä läpi seuraavanlaiset arvot leimalla näytti
tyhjäkäynti kierroksilla
CO 1,34 kohallaan
HC 207 kohallaan
lambda - 1,14
O2 7,20
jos joku oikeen viisas vois neuvoa vähemmän viisasta. Kaikkea on kokeiltu putki ei vuoda ( sehän vaikuttaa tuohon O2 arvoon). Semmosen tuossa huomasin kun mittailin puristuksia ( jos olis venttilli sattunu palamaan mutta onneksi ei ) yksi tulpan johto oli muita pitempi ja kattelin että se on 2Kohm. kun muut oli 1Kohm voiko tämä vaikutta seoksiin???
tyhjäkäynti kierroksilla
CO 1,34 kohallaan
HC 207 kohallaan
lambda - 1,14
O2 7,20
jos joku oikeen viisas vois neuvoa vähemmän viisasta. Kaikkea on kokeiltu putki ei vuoda ( sehän vaikuttaa tuohon O2 arvoon). Semmosen tuossa huomasin kun mittailin puristuksia ( jos olis venttilli sattunu palamaan mutta onneksi ei ) yksi tulpan johto oli muita pitempi ja kattelin että se on 2Kohm. kun muut oli 1Kohm voiko tämä vaikutta seoksiin???
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
No en liene "oikein viisas", mutta tällaista:
Eli autosi ei ole vähäpäästöinen, ja vain happiarvo on ongelma kun se on yli 5.
Arvothan ovat muuten OK, lambda on tietysti pielessä kun happea on liikaa.
Pakoputkivuoto on tuollaiseen syynä.
Mikäli putki ei vuoda, sinulla on iso ulostuloputki pakoputkistossa, ja se aiheuttaa ongelman mittauksessa.
Kokeilkaapa tukkia pakoputkea putkenpäästä mittauksen aikana, jos ei katsastusasema suostu niin teetä testi korjaamolla.
Eli autosi ei ole vähäpäästöinen, ja vain happiarvo on ongelma kun se on yli 5.
Arvothan ovat muuten OK, lambda on tietysti pielessä kun happea on liikaa.
Pakoputkivuoto on tuollaiseen syynä.
Mikäli putki ei vuoda, sinulla on iso ulostuloputki pakoputkistossa, ja se aiheuttaa ongelman mittauksessa.
Kokeilkaapa tukkia pakoputkea putkenpäästä mittauksen aikana, jos ei katsastusasema suostu niin teetä testi korjaamolla.
oulaistenliikenne.fi
Kyllähän tuo happi vuoto on aika reilu.
Itse huomasin kerran kun oli jäänyt hallin pakokaasuimuri päälle, niin oli yhtälailla arvot pielessä, koska imuri veti kaasut pihalle.
Luulisin ainakin, että pitäisi katsastus sedänkin tuollainen asia tajuta.
Vai oliko testisi katsastusasemalta?
Itse huomasin kerran kun oli jäänyt hallin pakokaasuimuri päälle, niin oli yhtälailla arvot pielessä, koska imuri veti kaasut pihalle.
Luulisin ainakin, että pitäisi katsastus sedänkin tuollainen asia tajuta.
Vai oliko testisi katsastusasemalta?
Joku mersupurkaamo??
Re: 190E 2,5-16 päästöt sekasin
Jasen698 kirjoitti:oisko mitään vinkkiä kun tuommonen auto on eikä se mee päästöistä läpi seuraavanlaiset arvot leimalla näytti
tyhjäkäynti kierroksilla
CO 1,34 kohallaan
HC 207 kohallaan
lambda - 1,14
O2 7,20
jos joku oikeen viisas vois neuvoa vähemmän viisasta. Kaikkea on kokeiltu putki ei vuoda ( sehän vaikuttaa tuohon O2 arvoon). Semmosen tuossa huomasin kun mittailin puristuksia ( jos olis venttilli sattunu palamaan mutta onneksi ei ) yksi tulpan johto oli muita pitempi ja kattelin että se on 2Kohm. kun muut oli 1Kohm voiko tämä vaikutta seoksiin???
Minkä ikäinen auto sulla on onko vähäpäästöinen + onko lamda säätöinen
ke-jetronic . Ps läpi saat menemään jos ei oo vähäpäästöinen kun nostat
co:n 2,2% niin o2 pienenee riittävästi. Kyllä siellä vikaa on mutta näin saat leiman kirjaan jos auto ei ole vähäpäästöinen. Pikku lisäys kun oot Järvenpäästä tuo autosi Alppilan autohuoltoon stadiin niin katotaan missä vika
Re: 190E 2,5-16 päästöt sekasin
Muistaakseni "terveen" tulpanjohdon vastus pitäs olla n. 10 Kohm.Jasen698 kirjoitti: Semmosen tuossa huomasin kun mittailin puristuksia ( jos olis venttilli sattunu palamaan mutta onneksi ei ) yksi tulpan johto oli muita pitempi ja kattelin että se on 2Kohm. kun muut oli 1Kohm voiko tämä vaikutta seoksiin???
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Re: 190E 2,5-16 päästöt sekasin
Minulla on semmonen käsitys että jos vastusta alkaa olla 10 Kohm tai yli niin johto alkas olla vaihto kunnossa.[/quote]
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
niin pieni lisäys
joo tosiaan unohtu mainita että auto on vm.89 ja vähäpäästöinen. Ruisku on lambda säätöinen k-jetronic, autossa on vakio putkisto eli ei ole mikään kauhean suuri pakoputken pää ( t ), niin siinä tulpan johdossa lukee tuo arvo yksi on 2kohm ja muut 1kohm, niin ja auto ei lähde kylmänä ilman kaasua käyntiin (olisko lisä rikastin piirissä jotain?) ei voi nostaa CO.ta 2,2 kun sen pitää olla 0,50 leimalla. Milloin olis mahdollista tuoda auto Alppilan auto huoltoon kun ajattelin että mä vien sen vehoon, kun ei se nyt näytä tulevan kuntoon. Oon käyttäny kolmessa paikassa yks veikkas imu vuotoa no vaihdoin siihen tiivisteitä ja letkuja ei auta. toinen veikkas siin on sytkässä jotain ei auttanu sekään ja kolmas sanoi et auto sen verran spekiaali ettei ota ollenkaan, se kyllä sanoi juuri alppilan auto huoltoa et vie sinne MUTTA hmm ajattelin sitten että vien vehoon ja otan pienen velan ennen kuin menen hakemaan sitä pois sieltä , mutta tulis luultavasti kuntoon osaisko alppilan auto huolto tehdä sen kohtuu hintaan kuntoon no tietys vaikee arvioida kun ei tiedä mikä siin on mutta
joo tosiaan unohtu mainita että auto on vm.89 ja vähäpäästöinen. Ruisku on lambda säätöinen k-jetronic, autossa on vakio putkisto eli ei ole mikään kauhean suuri pakoputken pää ( t ), niin siinä tulpan johdossa lukee tuo arvo yksi on 2kohm ja muut 1kohm, niin ja auto ei lähde kylmänä ilman kaasua käyntiin (olisko lisä rikastin piirissä jotain?) ei voi nostaa CO.ta 2,2 kun sen pitää olla 0,50 leimalla. Milloin olis mahdollista tuoda auto Alppilan auto huoltoon kun ajattelin että mä vien sen vehoon, kun ei se nyt näytä tulevan kuntoon. Oon käyttäny kolmessa paikassa yks veikkas imu vuotoa no vaihdoin siihen tiivisteitä ja letkuja ei auta. toinen veikkas siin on sytkässä jotain ei auttanu sekään ja kolmas sanoi et auto sen verran spekiaali ettei ota ollenkaan, se kyllä sanoi juuri alppilan auto huoltoa et vie sinne MUTTA hmm ajattelin sitten että vien vehoon ja otan pienen velan ennen kuin menen hakemaan sitä pois sieltä , mutta tulis luultavasti kuntoon osaisko alppilan auto huolto tehdä sen kohtuu hintaan kuntoon no tietys vaikee arvioida kun ei tiedä mikä siin on mutta
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
No sitten kun on vähäpäästöinen niin homma muuttuu kokonaan.
Oletin vaan noista "kohallaan" sanoista ettei ole kattia.
Co saa olla korkeintaan 0,3 ja hc 100, happi 5,0 , kierrokset alle 1000.
Kierroksilla sitten co 0,3 ja hc 100, happi 0,8 ja lambda 0,97-1,03.
Jos ei nyt sitten 89 malleissa ole jotain "erivapauksia" , minulla ei ole tullut vastaan kuin yksi Mazda 323 malli jossa hc saa olla 200.
Vie huoltoon, osaavalle. Kyllä tuosta vika löytyy.
Oletin vaan noista "kohallaan" sanoista ettei ole kattia.
Co saa olla korkeintaan 0,3 ja hc 100, happi 5,0 , kierrokset alle 1000.
Kierroksilla sitten co 0,3 ja hc 100, happi 0,8 ja lambda 0,97-1,03.
Jos ei nyt sitten 89 malleissa ole jotain "erivapauksia" , minulla ei ole tullut vastaan kuin yksi Mazda 323 malli jossa hc saa olla 200.
Vie huoltoon, osaavalle. Kyllä tuosta vika löytyy.
oulaistenliikenne.fi