W210 etusumuvalo....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

W210 etusumuvalo....

Viesti Kirjoittaja meze1 »

....kuskin puolelta ei syty, vaikka polttimon vaihtaa... mistäköhän johtuu..? Mitään ulkoista vikaa ei tuntunut löytyvän ja sulakkeet oli ehjät.. toisella puolella kyllä palaa... Onko vastaavaa probleemaa ilmenny muilla?
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Takkusi minullakin nuo sumarit. Auttoi, kun putsasi kaikki liittimet sun muut sieltä puskurin alta.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Etummainen pohjamuovi pois niin pääsee hyvin käsiksi. Samalla voi tarkistaa hyvin etupalkkien kunnon ettei ole pahasti ruosteessa.

Minulla oli toisen lampun liittimestä lahonneet johdot irti.
Sitten kun tutkin toimivaakin puolta niin sieltäkin irtosi johto.
Avatar
OPH200D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.04.2006 23:16
Paikkakunta: Uurainen
Viesti:

210 sumuvalot

Viesti Kirjoittaja OPH200D »

Ne tuntuisi olevan järestään nuo väyrysen
huonon sään valot homeessa liittimiensä osalta.
Kumma juttu että sinne pääsee aina jostain
epäpuhtauksia vaikka aika hyvin ovat suojattuja.
Minun mielestäni se alkuperäinen liitin on
Mersun liittimeksi kokolailla susi.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89

Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Vanha topic, mutta osuu ongelmaan. Etusumarit pimeänä. Sulake ehjä. Polttimot ehjät. Tuossa 'väliliittimessä' ulospäin näkyvät piuhat hapettuneet, sekä piuhat liittimen sisältä kun sen avasin. Painoin yleismittarin mittakärkien piikit tulojohtimien kyönään joten uskon että kontakti olisi pitänyt olla, joten tuntuu että jännitettä ei lampuille (tai edes liittimelle) tule. Mistähän vikaa seuraavaksi metsästäisi? Onko sumareille oma rele, ja missähän tuo rele mahtaa sijaita?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Up...

onko tietoa noista releistä ja niiden sijainnista, alfamerin kirja ei kerro (ja veikkaan että jos olisi kertonutkin, olisi vastaus ollut 'sijainti vaihtelee malleittain' :x )


EDIT:
nonniin, "vika" löytyi -perinteinen sellainen. Eli sulakkeista yksi oli mennyt. Katsoin pikaisesti nuo kaikkikin sulakkeet silloin kun englanninkielisestä sulakekartasta tarkistin sumarin sulakkeen, mutta jotenkin vain jäi huomaamatta. Ny oli toinen ajovalo pimeänä, ja ensiksi tarkistin taas sulakkeet. No nyt satuin huomaamaan että jarruvalon sulake oli mennyt - no jarruvalothan toimivat. Vaihdoin sulakkeet ja tadaa, sumarit toimivat. Aloin katsomaan tarkemmin tuota sulakekarttaa, ja numerot olivat aivan päin peetä verrattuna todelliseen (helppo verrata koska yksi paikka on tyhjä, johon ei sulaketta edes saa). No sitten käänsin kartan saksankielisen puolen, ja siinähän se "nebellicht" köllötti lontoonkielisen "jarruvalon" paikalla.

Eli perinteistäkin perinteisempi user failure vian etsinnässä, toisaalta nuo releet silti kiinnostavat?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin