Kampiakselin etupään stefa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Kampiakselin etupään stefa

Viesti Kirjoittaja Pena »

MB 124 200d:n kampiakselin etupään stefa näyttää tiputtavan pohjalevylle muutaman tipan moottoriöljyä. Jos vuoto suurenee roiskiiko hihnapyörä öljyt ympäri konehuonetta vai onko rakenne tehty sellaiseksi, että öly tippuu pohjalevylle sotkematta muita paikkoja?
timor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 27.12.2003 13:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiakselin etupään stefa

Viesti Kirjoittaja timor »

Tietääkseni kone voi olla kohta öljyinen, koska tod.näk. vuoto suurenee ajan kanssa.Pikkutipat nyt vielä ei ole ihan heti hälyttäviä,mutta kannattaisi tarkistaa ainakin ja jos syytä niin vaihtaa/vaihdattaa, jos autoa meinaa pitää. Oire on senverran selvä.Tällaisten öljyvuotojen suhteen ei kannata liikoja odotella, sillä se vasta kalliiksi voi tulla. Näitähän tulee. Tarkista nyt ensihätään, miten paha se vuoto on juuri nyt.
Ystävällisin terveisin
timor
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suotta sitä vuotoa murehtimaan, korjauta se !
Eihän tuo ole kuin jotain 1,5 tunnin homma ja stefa ei ole kallis.
oulaistenliikenne.fi
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

stefa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jos on kertyny kilsoja(kulunut ura huulen kohdalle).kannattaa laittaa saneeraus stefa Vehosta ainakin saa,muutuu tiivistyskohta akselilta ja taas pitää.

Terveisin Jamppa

merssuja on
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mulla alko olemaan jo koko hihnapyörän ympärystä oljyssä ennen stefan vaihtoa. Ainoa ongelma vaihtamisessa oli hihnapyörän pultin aukasu. Panin lopuksi avaimen pulttiin ja tuin sen runkoon jonka jälkeen pikkusen pyöräytin startilla. Merkkasin pultin ja hihnapyörän välisen asennon ja kootessa panin samaan merkkiin ja vähän yli. Ulosvetäjän vaatii kans.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Alkutalvesta, jäähdyttimen vaihdon yhteydessä, mittasin hihnapyörän laipan pulttien paikat ja rakentelin kampiakselin kiinnipitotyökalun pultin avaamista varten. Eipähän rasitu itse kampiakseli, kun vääntää pultin auki ja takaisin momenttiin. Työkalusta on jonkinlainen kuva englanninkielisessä korjausoppaassa. Tuo pultin ja muiden osien asennon merkkaaminen ennen purkamista on osoittautunut hyväksi keinoksi varmistaa, että kasausvaiheessa ei tule virheitä.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Nyt se stefa on sitten vaihdettu . Muutama tunteroinen siihen tärväänty aikaa. Raskaan kaluston työkaluilla ei pultista paljoa vastusta ollut. Puolen tuuman vääntimet saattaa alkaa hikoiluttamaan ja homma mennä nyhräämiseksi. Kiinnipitotyökalu on poikaa pultin irrotuksessa ja kiiinnittämisessä. Kyllä nyt taas on olo kuin :lol: ...

Saattas noita stefoja pientä korvausta vastaan vaihtaa muillekkin!!!
Vastaa Viestiin