Kokemuksia CTEK:stä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
tuomla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 10.08.2005 14:07

Kokemuksia CTEK:stä

Viesti Kirjoittaja tuomla »

Oletteko hommanneet moista laturia? Onko soiva peli? Oletteko asentaneet sitä kiinteästi autoon, jos olette miten sen teitte?!! Pitäs varmaan joku laturi hommata ettei akku lopu, kun tuo eberiki on pellin alla...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

on soiva, motonetista esim.

Tais jokusen testinkin voittaa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ollu paikallaan jo monta vuotta (n.4) ja ei ole moittimista.
Hyvä peli kun aina on lohkolämppärissä niin lataa akkua ja virta on kyllä riittäny.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Mulla on se malli 7000 eli pykälää suurempi, jotta voi ladata yli 100Ah akkuja.

Nyt se on tuolla traktorissa ollut kiinni jo toista viikkoa putkeen ja toistaiseksi ainankaan ei ole akku hajonnut :) Toivottavasti lähinnä täyttynyt.

Eli kokemukset ovat hyviä, latausjännitteistä voi valita 14,4 ja 14,7 joiden lisäksi on vielä (muistaakseni) 13,6V vakiojänniteulostulo, joka on osoittautunut monessa kohdin hyväksi esim 12V autojääkaapin jännitelähteenä. Suojaukset jne ovat elektronisia joten ei tarvitse sulakkeita vaihdella. Lisäksi laitteen kotelointiluokka on IP55 (roiskevesisuojattu laite on IP44 tai IP 34), eli vaikka olisi konehuoneessa purkki kiinteästi asennettuna ei haittaa vaikka painepesurillakin siihen sohisi (ei se silti kai fiksua ole?)

Kaikin puolin on tuntunut peli laadukkaalta, eikä ole suolasesta hinnasta huolimatta kaduttanut. Mukana tuli kaksi piuhaa - toisen päässä on akkuklipsit ja toisen päässä on ruuvattavat kengät kiinteää asennusta varten.

Itse laitteessa on kiinnitysreijät, joten ei tarvitse patentoida asennettaessa.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

viime talvena ostin ja hyvin on pelittänyt.Suosittelen.
Suojapussi on vaan aika onneton, mutta monessa laturissa sitä ei ole ollenkaan.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
teamhyypio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja teamhyypio »

hyövyttääkö tuommosta 3600 laittaa dieseliautoon? riittääkö virta lataamaan 100ah akkua? ja miten tuo kytketään kiinteästi pellin alle?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mukana tulee hauenleuat ja rengasliittimillä varustetut toiset johdot jotka voi asentaa kiinteästi autoon,mersun lisävirta lähtöihin olen ite laittanut ja toimii.
Myös laturissa itsessään on reiät kiinnitystä varten.
Johdot on helppo vaihtaa keskennään,ovat pikaliittimellä-.
Tuo koko on vähän monesta asiasta kiinni.
Jos on roikassa jatkuvasti niin tietenkin pieni riittää,mutta tää on senverran älykäs peli ettei suurempitehoinen lataa liikaa akkua,vaikka olisi aina latauksessa,toisinsanoen vaurioita sitä.
Kaupassa on hyvä heittää noppaa minkä ottais.
Tässä eri mallit.Kuvaa likkaamalla saat lisätietoa tuotteesta.
http://www.ctek.com/FI/Buy-Charger.aspx
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 09.11.2007 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

3600:sen ctekin ostin puolivuotta sitten ja siitä eteenpäin on ollut aina jossain akussa kiinni. Tuon pienemmän valitsin siksi että samalla laturilla pitää pystyä lataamaan myös moottorikelkkojen yms. akkuja.

Erinomainen laite, ei tarvitse huolehtia laturin irroittamisesta ja siitä kiehuuko akku kuiviin. Tökkää vaan kaapelit akkuun ja parin viikon päästä käy siirtämässä taas seuraavaan akkuun...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ostin Motonetista sen ison (7200) ja on tosi hyvä peli.

Olisi heti pitänyt ostaa tämä. Tällä voi elvytellä 12 V akkuja
ja ladata kaiken kokoisia akkuja, joita on itsellä muitakin
kuin autossa. Tämä ei hajota akkua, niin kuin tavallinen
akkulaturi voi tehdä pikalatauksella tai käynnistysapuasennossa.
Tästä saa myös hyvän +12 V DC:n ulos, jos tarvitsee
jännitelähteen vaikka elektroniikkahommiin.

Suosittelen ehdottomasti. Paras laturi, ja kannattaa ostaa samantien
se iso vaikka hinta kirpaiseekin. Kunpa kaikki tuotteet olisi
tehty niin hyvin kuin tämä.

Laturi ei ole autossa kiinni, kun auto pysyy latingissa. En
ole laittanut sitä autoon tarkoitettua johtoakaan kiinni.
Edellisesä autossa oli webasto ja siinä oli paljon ladattavaa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3538
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mulla on se 25000 malli, eli suurin mitä saa. Ei paljon parempaa laitetta voisi esim. näyttelyihin olla jotta saa virran pidettyä +12V kun popit huutaa 8h putkeen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
tuomla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 10.08.2005 14:07

Viesti Kirjoittaja tuomla »

Miten olette asentaneet W210 kun se akku on siellä takapenkin alla?
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

tuomla kirjoitti:Miten olette asentaneet W210 kun se akku on siellä takapenkin alla?
Itsellä ihan normaali "lohkolämmitin" liitäntäinen laturi.

Laitoin siihen konehuoneessa olevaan plussa napaan plussan (siinä suoja muovin alla on pienemmille johdoille paikka) ja maan laitoin sitten vain maahan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

Motonetistä ostin ihan c-tekkiä vastaavan laturin 39 egee , hyvä on ollut.

A -Mersun akku on apukuskin jalkotilassa, sinne 10ampperin sulake ja piuhat 2kpl n. 4mm2.
Piuhat pujottelin etupuskurille johon porasin 25mm reiän ja laitoin siihen Motonetistä ostamani SELV 12v naaraspistorasian h.n.5euroo.
Laturista pistin piuhan poikki ja siihen SELV uros.

Nyt laturi jäi käytettäväksi muihinkin laitteisiin , eikä tarvinnut kuljettaa tuota 220 voltin jännitettä auton korin sisä puolelle. :wink:
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

Siis hetkinen...
miten toteutetaan se autoon kiinteä kytkentä ? Mie en tajunnut :oops:
Laturin kytkentä akkuun on selkeä, mutta miten kikkaillaan se 230 VAC sille laturille, lohkolämmittimen piuhoista ??

- Naku -
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 05.12.2006 20:36

Viesti Kirjoittaja jukgra »

:shock: Oliko kysymys mulle.
Itse en tuonut 220 voltin virtaa auton sisälle.
Vaan laitoin 12v latauspistorasian etupuskuriin (Pistorasia on kannellinen , saman näköinen kuin Defan uudempi malli . Savukkeen sytytin pistorasioita en käytä.)

Nyt ei tarvitse poistaa lattia mattoja, irroittaa lattia levyä, poistaa äänieristys levyä, ja lattialevyn maadoitus johtoa , saadakseen laturin hauen leuat kiinni akkuun.

A170 cdi -98 W168 :wink:

220 volttia laturille tulee luonnollisesti roikalla talon verkkovirrasta.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Naku kirjoitti:Siis hetkinen...
miten toteutetaan se autoon kiinteä kytkentä ? Mie en tajunnut :oops:
Laturin kytkentä akkuun on selkeä, mutta miten kikkaillaan se 230 VAC sille laturille, lohkolämmittimen piuhoista ??

- Naku -
Sisätilanlämmittimen haaroittimella tuon ainakin saa turvallisesti toteutettua.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

MXS 25000 ollut käytössä useissa eri tapahtumissa ja näyttelyissä hifi auton jatkeena ja todettu loisto laitteeksi, ei pilaa akkuja ja silti virtaa riittää 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Nyt sitten veronpalautusten kunniaksi räväytin tilaukseen CTEK XS7000:sen, koska webasto ja 3 minuutin työmatka ei oikein sovi yhteen :shock: . Joo, tiedän että kannattais kulkea kävellen tahi pyörällä, mutta ei oo mun homma :roll: . Köyhät kulkee pyörällä ja "rikkaat" mersulla :twisted:

No niin, sitten asiaan. Mitenkäs muut on toteuttanut tuon asennuksen kiinteästi?? Kuva olis kiva, niin näkis mihin kohtaan on läväytetty kiinni. Itse meinasin, että tekis pellistä telineen tuolle möltille, jossa olis ns.pikalukitus, että tarvittaessa parissa sekunnissa sais sen irti ja emännän auton akun lataukseen, tai sit vaikka kaverille lainaan jne jne.

Lisäksi olen hulluuspäissäni miettinyt, että laittais esim. syylärin eteen (maskin taakse) vanhasta imurista itsestään kelautuvan johtohärdellin, niin olis pikkusen unelma vetää vain siitä johto tolppaan ja kun lähtee pois, niin se kelais itsensä komeesti takaisin sisään :shock: Mutta sitten taas on se, että kannattaako sitä 230V-virtaa tuoda auton sisään?? Jos tulee oikosulku ja osuu maihin, niin kivasti nousee tukka pystyyn, vai meneekö niin?

Lisää pukkaa kyssäreitä. Kannattaako ne johdot lisälaturista laittaa suoraan akkuun vai plussa akun plussaan ja miinus johonkin kohtaan runkoa? Tahi jotenkin muuten?

Siinähän sitä olisi mietintää kaikille foorumilaisille ja kiitän vastauksista jo etukäteen.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

T.Soprano kirjoitti:Mitenkäs muut on toteuttanut tuon asennuksen kiinteästi?? Kuva olis kiva, niin näkis mihin kohtaan on läväytetty kiinni. Itse meinasin, että tekis pellistä telineen tuolle möltille, jossa olis ns.pikalukitus, että tarvittaessa parissa sekunnissa sais sen irti ja emännän auton akun lataukseen, tai sit vaikka kaverille lainaan jne jne.

Lisää pukkaa kyssäreitä. Kannattaako ne johdot lisälaturista laittaa suoraan akkuun vai plussa akun plussaan ja miinus johonkin kohtaan runkoa? Tahi jotenkin muuten?
Asensin CTEK XS3600 Volvoon (V50) siten että johdot suoraan akkunapoihin ja 230V Calixin haarottimesta. Ensimmäisestä haarottimesta menee lyhyt Calix-jatkojohto mihin toiseen päähän viritin normaali shuko- jatko. Tästä CTEK sa virtansa, ja shuko-härveli on muovipussissa suojassa. Calix käyttää omissa piuhoissa normaalia latta-abikoa, eli on aika helppoa rakentaa "sovittimen". Toisesta haarottimesta menee sitten lohkolämmittimelle ja sisäpistorasialle. CTEK on ruuvattu kahdella ruuvilla kiinni auton akkukoteloon. Kesäksi CTEK lähtee irti ja veneeseen.

Mersussa (W202) on sitten Defan 10A ja Defan 3A laturit. Näissähän on sitten Defan omat liittimet. W202:ssa akku on takana ja lataus menee sulakkeiden kautta pyöräkotelon pällä olevaan liittimeen (sekä maahan). Hyvin on toiminnut järjestelmät molemmissa autoissa.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Mulla ei oo lohkolämppäriä lainkaan, joten suoraan haaroituksen tekeminen ei ole mahdollista. Ja mikäli ostaisin calixin tai defan johtoja puskurista ctekille, niin tulee kyllä aika hintavaksi. Voisi harkita noita bilteman tuotteita tässä tapauksessa.

Mutta mitenkäs ton shuko-liittimen saa siihen piuhaan. alkuperäinen liitin tietysti pitää purkaa, mutta miten siellä sisällä menee johdot. Onko viritys helposti toteutettavissa ja kuinka turvallinen?? En kyllä mieluusti muovipussiviritelmää tee, mutta voisihan siihen vääntää pellistä nätin kotelon ja maalata vaikka mustalla.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

T.Soprano kirjoitti: Mutta mitenkäs ton shuko-liittimen saa siihen piuhaan. alkuperäinen liitin tietysti pitää purkaa,
Ei tarvii jos Calix, siinä on normaalit naaras latta-abikot. Koko liitos sain mahtumaan shukoliittimen kuoriin. Pisin liitin (se joka irtoaa viimeisenä kun liitosta vedetään auki) on PE (maa). CTEK:ssä ei ole edes PE vaan se on suojaeristetty laite.
T.Soprano kirjoitti: mutta miten siellä sisällä menee johdot. Onko viritys helposti toteutettavissa ja kuinka turvallinen??...
Jos liitintä purkaa, niin PE (maa) johto on luultavasti kelta-vihreä. Muut on sitten P tai L (vaihe) ja N (nolla). Jos on epävarma niin yleimittarilla voi mitata aina töpselistä. Koska shukotöpselin voi kääntää 180 ast. ympäri L ja N:n paikka vaihtelee sitä mukaa miten töpseli on seinässä.

Suht turvallinen mielestäni on, koko autohan maadoitetaan sähköverkkomaahan kun kytketään moottorilämmittimen kaapeli kiinni. Ja sitten jos täysin laillinen versio haluaa tehdä niin pitää viedä CTEK ohjaamoon ja sähköt ottaa alkuperäisestä (siis Defa/Calix/(Biltema?)) sisäpistorasiasta joka on asianmukaisesti asennettu.
tuomla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 10.08.2005 14:07

Viesti Kirjoittaja tuomla »

Saahan sen laturin asentaa sinne penkin alle jossa akku on? Vai onko se liian"ahdas" tila laturille? Jos ostais defan piuhaa joku metri, niin tuleepahan hyvä! Jos sen pistokkeen laittaa sinne penkin alle, niin mistä se johto on helpoin vetää puskurille? Mistä ne akun kaapelit menee pellin alle? Jos laittais samaa rataa...
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

No niin, nyt on sitten laturi asennettu kiinteästi konehuoneeseen, oikean puolen etuvalon taakse. Alkuperäisen, akulle menevän johdon lyhensin n. 30 cm:n mittaiseksi ja pikaliittimen jälkeiset johdot pidensin tarvittavan mittaisiksi. Tämä siksi, että nyt tarvittaessa laturin voi nypätä irti pari ruuvia poistamalla ja siirtämällä toiseen autoon/muuhun käyttöön ja ylipitkä johto ole rumentamassa konehuonetta. Virtajohdon pujotin syylärin eteen ja nyt kun menee töihin, niin konepeitto auki ja johto tolppaan. Kätevää...

Itse laturille tein kaksi kulmarautaa, jotka taivutin 90 asteen kulmaan ja itsestään porautuvalla peltiruuvilla jämäkästi kiinni. Kesällä sitten maalataan noi raudat mustaksi tai jopa korinväriin, niin ei pistä niin pahoin silmään. Nyt ei kiinnostanut lähteä ostamaan kilikalimaalia.

Kuvankin olisin tähän laittanut, mutta enpä osaa sitä lisätä.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
A160
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 31.10.2011 20:52

Re:

Viesti Kirjoittaja A160 »

jukgra kirjoitti:Motonetistä ostin ihan c-tekkiä vastaavan laturin 39 egee , hyvä on ollut.

A -Mersun akku on apukuskin jalkotilassa, sinne 10ampperin sulake ja piuhat 2kpl n. 4mm2.
Piuhat pujottelin etupuskurille johon porasin 25mm reiän ja laitoin siihen Motonetistä ostamani SELV 12v naaraspistorasian h.n.5euroo.
Laturista pistin piuhan poikki ja siihen SELV uros.

Nyt laturi jäi käytettäväksi muihinkin laitteisiin , eikä tarvinnut kuljettaa tuota 220 voltin jännitettä auton korin sisä puolelle. :wink:
Mahtaako A-Mersun konetilassa olla olla ylimääräinen plus-napa(tällainen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=574682) johon saisi vedettyä Ctekin piuhan kiinni ja konepellin välistä ulos?

Jollakin bemarifoorumilla homma oli tehty jotensakin noin.Saisi jätettyä itse laturiosan auton ulkpuolelle, ei tarttis kikkailla läpivientien kanssa ja saisi laturin otettua irti tarvitessa. Eikä tulisi valovirtaa auton sisään tai konepellin alle.
A160
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 31.10.2011 20:52

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja A160 »

A160 kirjoitti:Mahtaako A-Mersun konetilassa olla olla ylimääräinen plus-napa(tällainen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=574682) johon saisi vedettyä Ctekin piuhan kiinni ja konepellin välistä ulos?
Voisko tuon Ctekin plus-johtimen laittaa suoraan laturin (siis auton oman) plus-terminaaliin kiinni jos tuollaista "irtonapaa" ei ole? Ja miinus piuha sitten vaan runkoon?
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Kokemuksia CTEK:stä

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Onnistuuko Ctek yhdistää Defan johtoihin? Onko siihen joku liitinadapteri olemassa? Ainakin jos laittaa moottoritilaan Defan sisätilan pistorasian niin siihen saa Ctekin kiinni.. :D
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kokemuksia CTEK:stä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole sellaisia adaptereita, Defan oma kiinteästi asennettava laturi on kätevä. Ja kallis, mutta eipä niitä tarvitse ostaa kuin yksi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Kokemuksia CTEK:stä

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

dealer kirjoitti:Ei ole sellaisia adaptereita, Defan oma kiinteästi asennettava laturi on kätevä. Ja kallis, mutta eipä niitä tarvitse ostaa kuin yksi.
Jep niin olis kätevä Defa mutta kallis. Halvin Defa 10A netissä 178e ja halvin ctek 10A tais olla 119e
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kokemuksia CTEK:stä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä 4A riittää ellei ole jotain erikoista virrankulutusta, maksaa alun toistasataa. Joka tapauksessa jos hintaero on 50-60 euroa en lähtisi virittämään mitään ei-siihen-käyttöön-tarkoitettua.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin