200 CDI:n hehkutus (w203) vm 2003
200 CDI:n hehkutus (w203) vm 2003
Nyt loppui omat keinot voiko joku auttaa mistä hakea vikaa.
Hehkun merkkilamppu sammuu normaalisti, mutta syttyy hetken päästä ja jää palamaan.
Jos moottorinlämmöt tarpeeksi korkeat sammuu hehkutuksen valo normaalisti.
Vaihdettu hehkun rele eipä auttanut.
Tarkemmissa mittauksissa selvisi ettei hehkunreleelle tule tarpeeksi suurta ohjausjännitettä. Relelle tuleva ohjaus ainoastaan 9 volttia ja sekin hieman vaeltaa max 10V min 8V
Kun pirssin käynnistää tulee jälkihehkutus normaalisti ja rele vetää jännite runsaat 13 volttia.
Jos jollain olisi kokeilun arvoisia ideoita ne otettaisiin miellellään vastaa.
Hehkun merkkilamppu sammuu normaalisti, mutta syttyy hetken päästä ja jää palamaan.
Jos moottorinlämmöt tarpeeksi korkeat sammuu hehkutuksen valo normaalisti.
Vaihdettu hehkun rele eipä auttanut.
Tarkemmissa mittauksissa selvisi ettei hehkunreleelle tule tarpeeksi suurta ohjausjännitettä. Relelle tuleva ohjaus ainoastaan 9 volttia ja sekin hieman vaeltaa max 10V min 8V
Kun pirssin käynnistää tulee jälkihehkutus normaalisti ja rele vetää jännite runsaat 13 volttia.
Jos jollain olisi kokeilun arvoisia ideoita ne otettaisiin miellellään vastaa.
Nyt ei kysymyksessä pimeä hehku vaan RELEEN ohjaus.
Hehkutus asennossa rele ei vedä, eikä anna hehkutulpille jännittettä.
Mielestäni liian alhainen ohjausjännite.
Mistä rele saa ohjauksensa?????
-Jälkihehku toimii silloin releelle tulee tarpeeksi suuri jännite.
-Jos hehku olisi pimeä rele toimisi normaalisti.
-Mittaritauluun syttyisi hehkunvalo noin minuutiksi ja sammuisi.
Hehkutus asennossa rele ei vedä, eikä anna hehkutulpille jännittettä.
Mielestäni liian alhainen ohjausjännite.
Mistä rele saa ohjauksensa?????
-Jälkihehku toimii silloin releelle tulee tarpeeksi suuri jännite.
-Jos hehku olisi pimeä rele toimisi normaalisti.
-Mittaritauluun syttyisi hehkunvalo noin minuutiksi ja sammuisi.
releen hajoaminen saattaa johtua oikosulussa olevasta tulpasta.. eli nyt ensin varmistaa ne tulpat on ok.. kyllä kyllä siellä on uusi hehkun rele mutta se tulppa hajoittaa sen uudenkin samantien jos on oikosulussa..simeoni kirjoitti:Nyt ei kysymyksessä pimeä hehku vaan RELEEN ohjaus.
Hehkutus asennossa rele ei vedä, eikä anna hehkutulpille jännittettä.
Mielestäni liian alhainen ohjausjännite.
Mistä rele saa ohjauksensa?????
-Jälkihehku toimii silloin releelle tulee tarpeeksi suuri jännite.
-Jos hehku olisi pimeä rele toimisi normaalisti.
-Mittaritauluun syttyisi hehkunvalo noin minuutiksi ja sammuisi.
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Ainakin foordeissa tulee ohjaus suoraan moottorinohjaimelta. Uskoisin että samoin on mersussa. Moottorinohjaus haistelee nesteen- ja ulkoilman lämpötilaa ja sen perusteella päättää hehkutetaanko ja kauanko.
Eli veholle mars.
Eli veholle mars.
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
kettu sieltä moottorin ohjainlaitteelta. todennäköisesti liitin nro 25:stä ilman alustanroa ei sen tarkemmin pysty sanomaan..simeoni kirjoitti:Rele on ehjä ja hehkut myös MUTTA ohjausjännite on liian matala.
LÖYTYYKÖ JOLTAIN KYTKENTÄ KUVIA HEHKUPIIRISTÄ
MISTÄ VITUSTA SE RELE SAA OHJAUKSEN
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Re: 200 CDI:n hehkutus (w203) vm 2003
Onko se akkujännitettä matalampi hekutustilanteessa (akkujännite nimenomaan siis hekuttaessa)?
Jos on, paljonko?
Jos on, paljonko?