Voiko 124 hydromat-iskarit vaihtaa tavallisiin?
Voiko 124 hydromat-iskarit vaihtaa tavallisiin?
Tervehdys immeiset!
- Kolmas farkku menossa ja samat ongelmat tuntuu jatkuvan vaikka 123sta ykskaksneloseen vaihdoinkin.
Eli kiusana sököt takaiskarit, auto huojuu ja perä on huteran tuntuinen ja kaikenlaiset monipuoliset kolahdukset ilkeitä.
Edellisessä 123ssani oli koko hydromat -systeemi aivan lopussa ja vaihdoin (lue: vaihdatin kaverilla!) hydro-takaiskarit tavallisiin Bilsteineihin ja kuormajousiin. Hyvä tuli!
Osaako kukaan sanoa voiko saman tempun tehdä 124lle? Onko hydo- ja tavallisten iskareiden mitta/kiinnitys sama, wie so mit dem 123? Hydromat -systeemin varaosat kun on aika messevän hintaiset (pelkkä iskariosa rapiat 300/kipale) ja tuntuu vähän siltä että vanhetessa pukka ropleemaa koko hydromat.. Paikallinen KL-varaosat kieltäytyi kommentoimasta mitenkään..
..joten jos jollakulla on tietoa/kokemusta niin kiitos vinkistä!
- Kolmas farkku menossa ja samat ongelmat tuntuu jatkuvan vaikka 123sta ykskaksneloseen vaihdoinkin.
Eli kiusana sököt takaiskarit, auto huojuu ja perä on huteran tuntuinen ja kaikenlaiset monipuoliset kolahdukset ilkeitä.
Edellisessä 123ssani oli koko hydromat -systeemi aivan lopussa ja vaihdoin (lue: vaihdatin kaverilla!) hydro-takaiskarit tavallisiin Bilsteineihin ja kuormajousiin. Hyvä tuli!
Osaako kukaan sanoa voiko saman tempun tehdä 124lle? Onko hydo- ja tavallisten iskareiden mitta/kiinnitys sama, wie so mit dem 123? Hydromat -systeemin varaosat kun on aika messevän hintaiset (pelkkä iskariosa rapiat 300/kipale) ja tuntuu vähän siltä että vanhetessa pukka ropleemaa koko hydromat.. Paikallinen KL-varaosat kieltäytyi kommentoimasta mitenkään..
..joten jos jollakulla on tietoa/kokemusta niin kiitos vinkistä!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Niin, kyllähän ne sinne sopii, ovat vain muistaakseni 7cm pidemmät kuin farkun hydrauliset (eli TD:stä oli kyse omalla kohdallani). Jarruletkut soi rengasta vaihtaessa... Enintään välttävä ratkaisu on käyttää Sachsin tekeleitä joissa on vaimenninosa iskarin yläpäässä jolloin holkeilla ja pidemmillä pulteilla voi siirtää kiinnityspistettä jonkinverran alaspäin. Kaikenkaikkiaan melkoista värkkäämistä, kiinnijäänti automaattipesuriin tai rotvallin reunaan enemmän kuin todennäköistä.
Paras ratkaisu on alkuperäinen.
Paras ratkaisu on alkuperäinen.
123 korvausiskarit
Entisessä 123 TD:ssä oli joku vaihtanut kantavammat jouset ja laittanut sedanin iskarit. Lopputulos: Iskari korkkasi yläpäästään prikan läpi ja iskari kurkkasi matkustamon puolelle.
Vaihdoin sedanin iskareiden tilalle Monroen ilmaiskarit, -karvalakkimallin jossa tasonsäätö tehtiin ulkopuolisella kompuralla.
Homma toimi erittäin hyvin: Kesälomareissulle lähtiessä auto täyteen tavaraa ja sitten lähimmälle huoltikselle, siellä avasin takaluukun ja pudotin nyörin päässä olevan prikan alas. Nyörin pituuden olin mitoittanut siten, että prikka osui juuri maahan kun maavara oli speksin mukainen. Jos prikka nyöreineen kellahti kumolleen maahan, ei muuta kuin hieman painetta iskareihin ja perää ylös. Toimi oikein hyvin, iskarit olivat pituudeltaan erittäin lyhyet.
Vaihdoin sedanin iskareiden tilalle Monroen ilmaiskarit, -karvalakkimallin jossa tasonsäätö tehtiin ulkopuolisella kompuralla.
Homma toimi erittäin hyvin: Kesälomareissulle lähtiessä auto täyteen tavaraa ja sitten lähimmälle huoltikselle, siellä avasin takaluukun ja pudotin nyörin päässä olevan prikan alas. Nyörin pituuden olin mitoittanut siten, että prikka osui juuri maahan kun maavara oli speksin mukainen. Jos prikka nyöreineen kellahti kumolleen maahan, ei muuta kuin hieman painetta iskareihin ja perää ylös. Toimi oikein hyvin, iskarit olivat pituudeltaan erittäin lyhyet.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83