W124 200D -86 ajoitusmerkkiongelma...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

W124 200D -86 ajoitusmerkkiongelma...

Viesti Kirjoittaja herkko »

Miten mahtaa selvitä männän yläkuolokohta helpoimmin ja tarkasti. Onkohan jotain merkkejä jossakin vai pitääkö turvautua empiirisiin menetelmiin.. Tarvitsisin tiedon saadakseni kiinnitettyä ajoituksen peltilätkän, kun joku on unohtanut sen pois ja mitä operaatioita mahtanee tarvita ennenkuin merkin saa ruuvattua paikoilleen.

-herkko-
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Venttiilikoppa pois ja katsoo nokka-akselin ajoitusmerkistä. :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

Pepekyy kirjoitti:Venttiilikoppa pois ja katsoo nokka-akselin ajoitusmerkistä. :wink:
Miten ne merkit siellä pitäis olla ?
Ei taida olla ihan tarkka menetelmä, jos ketju on venunut... :shock:
Parempi olis jos löytyisi merkit kampiakselilla olevista pyöristä.

-herkko-
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

onhan siellä kampiakselin limpussa 0T merkki.se on ykkösen ja nelosen ykk merkki,muut ovat ennakkomerkkejä.Vaaii,sieltäkö se merkkin vastin on pois??Jos näin,ni varmaa konstia ei taida olla muuta kun suihkun kautta diagnosointi...mikäli ei sit vauhtipyörällä kytkimen päästä löydy apuva.suihkun kauttakaan ei tule 100%:sta tulosta sillä mäntä viipyy hetken ykk:ssa vaikka moottoria pyörittääkin..
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Viesti Kirjoittaja herkko »

G280E kirjoitti:onhan siellä kampiakselin limpussa 0T merkki.se on ykkösen ja nelosen ykk merkki,muut ovat ennakkomerkkejä.Vaaii,sieltäkö se merkkin vastin on pois??Jos näin,ni varmaa konstia ei taida olla muuta kun suihkun kautta diagnosointi...mikäli ei sit vauhtipyörällä kytkimen päästä löydy apuva.suihkun kauttakaan ei tule 100%:sta tulosta sillä mäntä viipyy hetken ykk:ssa vaikka moottoria pyörittääkin..
Sieltähän se merkin vastin on pois. Ilman merkin vastinta on vaikea tarkistaa tai säätää suihkun ajoitusta.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Eikös -89 ja sitä vanhemmissa ole vain tappi ketjukopassa merkkinä. Vm -90 alkaen hihnapyörään on laitettu erillinen värähtelyvaimennin ja merkki on nostettu peltilätkällä ylemmäs. Sille peltimerkille on omat paikkansa mihin se kiinnitetään. Ei pitäis sattua väärään kohtaan.

Nokka-akselissa ja laakeripukin kohdalla on merkit myös.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17206
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nokka ensin pois ,ja hehkut tai suuttimet..
Paineilmaa 2 tai 3 sylinteriin ja anna pyörähtää alas.
Kannattaa tietysti ennen purkamista pyörittää mahd. lähelle ettei tule ketjun/pumpun kanssa ongelmaa.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin