Miten mahtaa selvitä männän yläkuolokohta helpoimmin ja tarkasti. Onkohan jotain merkkejä jossakin vai pitääkö turvautua empiirisiin menetelmiin.. Tarvitsisin tiedon saadakseni kiinnitettyä ajoituksen peltilätkän, kun joku on unohtanut sen pois ja mitä operaatioita mahtanee tarvita ennenkuin merkin saa ruuvattua paikoilleen.
-herkko-
W124 200D -86 ajoitusmerkkiongelma...
onhan siellä kampiakselin limpussa 0T merkki.se on ykkösen ja nelosen ykk merkki,muut ovat ennakkomerkkejä.Vaaii,sieltäkö se merkkin vastin on pois??Jos näin,ni varmaa konstia ei taida olla muuta kun suihkun kautta diagnosointi...mikäli ei sit vauhtipyörällä kytkimen päästä löydy apuva.suihkun kauttakaan ei tule 100%:sta tulosta sillä mäntä viipyy hetken ykk:ssa vaikka moottoria pyörittääkin..
Sieltähän se merkin vastin on pois. Ilman merkin vastinta on vaikea tarkistaa tai säätää suihkun ajoitusta.G280E kirjoitti:onhan siellä kampiakselin limpussa 0T merkki.se on ykkösen ja nelosen ykk merkki,muut ovat ennakkomerkkejä.Vaaii,sieltäkö se merkkin vastin on pois??Jos näin,ni varmaa konstia ei taida olla muuta kun suihkun kautta diagnosointi...mikäli ei sit vauhtipyörällä kytkimen päästä löydy apuva.suihkun kauttakaan ei tule 100%:sta tulosta sillä mäntä viipyy hetken ykk:ssa vaikka moottoria pyörittääkin..
Eikös -89 ja sitä vanhemmissa ole vain tappi ketjukopassa merkkinä. Vm -90 alkaen hihnapyörään on laitettu erillinen värähtelyvaimennin ja merkki on nostettu peltilätkällä ylemmäs. Sille peltimerkille on omat paikkansa mihin se kiinnitetään. Ei pitäis sattua väärään kohtaan.
Nokka-akselissa ja laakeripukin kohdalla on merkit myös.
Nokka-akselissa ja laakeripukin kohdalla on merkit myös.