w210 suutinvika vai muu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

w210 suutinvika vai muu?

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Moro, auto on 300td, ajettu noin 280tkm ja vika on seuraava:

Lämpösenä käynti on epätasasta ja hytkyttää ja humppaa pienillä kierroksilla varsinkin kun päästää kaasusta.
Lisäksi tyhjäkäynnillä aina välillä hytkäyttää eli aivan kuin kone pätkisi.

Nyt on vuoden mittaan yritetty jo vaikka mitä keinoja ja siksi alkaa sähköviat olla poissuljettuja.

Olen alkanut epäilemään suuttimia syyksi.
Olisiko jollain kokemusta tämänkaltaisesta ongelmasta?
Pitäisikö vaihtaa koko suutin vai pelkkä kärki ja onko tietoa mitä tulisi noin kustantamaan?

Voisiko vika olla pumpussa?

Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa vikaa ja miten olette saaneet korjattua.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Viepajalle (muu kuin veho) ja käske tarkistaa/säätää suuttimet niin eiköhän selkene jos vika niissä.
Ei vikakoodien lukukaan pahitteeksi olisi.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

No ajattelin nyt ekaks, jos täältä olis tullu jotain järjellistä kommenttia sellaselta, joka paininu saman asian kanssa ja tietää suuttimista jotain.

Auto ei oo ollu veholla, mutta muilla pajoilla jo neljä tuusan verran.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- suuttimissa harvoin vikaa, mutta ota irti ja vie pajalle niin tarkastaa. Voi sulkea ainakin suutin vian pois. Haulla löytyy juttua ilmavaivoista ja kannentiivisteestä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syöttöpumpun laakerointi tai paineventtiilit. Silloin sylinterikohtaiset syöttömäärät ei ole tasaiset.

Huohottaako kone öljykorkista käydessä?
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Pumppu oli vuosi sitten mynässä ja silloin katottiin paineet ja vaihdettiin joku pumpun päätylaakeri joka ensimmäisenä yleensä hajoaa.
Eli sen puolesta pitäisi olla ok.

Kansi oikaistu ja tiiviste vaihdettu samoin kuin nostajatkin.

Onko kenelläkään mahtanut tulla ongelmia venyneestä ketjusta?

En ole koskaan vaihtanut suuttimia, joten millanen operaatio mahtaa olla?
Mitä avaimia tarvitaan? Eikös se ole ihan helppo juttu, jos ei ota esikammioita irti. Vai voiko niissä olla vika?
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w210 suutinvika vai muu?

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

pekalahd kirjoitti:Moro, auto on 300td, ajettu noin 280tkm ja vika on seuraava:

Lämpösenä käynti on epätasasta ja hytkyttää ja humppaa pienillä kierroksilla varsinkin kun päästää kaasusta.
Lisäksi tyhjäkäynnillä aina välillä hytkäyttää eli aivan kuin kone pätkisi.
Moro kohtalotoveri?
Sama vika rahikaisella, kylmänä ja puoli lämpösenä käy nätisti. Kuumana tekee juuri tuota mainitsemaasi, jopa niin ettei viitti jättää mihinkään käymään lämpösenä tyhjä käyntiä.
Minulla vika häipyy kun kytket lisää sähkölaitteita päälle, esim kaukovalot, takalasin lämppärin ym.
Ja tieten kun laitat vaihteen D:lle tai R:lle vika poistuu. Eli vika on silloin lämpöisenä kun moottorilla ei ole kuormaa paljoa. Tuo vikahan tuli kun vein kerrankin auton diissel korjaamoon korjattavaksi enkä alkanut ite räpimään, näin siitä sitten palkittiin...

Kyselinkin tästä aikoinaan mutta vikahan on ja pysyy, en ole kylläkään kokeillut muuta kuin suihku putkia löysätä...
Tuossapa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a+korjattu
Testaapa varsin vaikuttaako sulla tuo kuormituksen lisääminen parantavasti, niin alamma uudestaan miettiin ratkaisua..
W212
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kun se aina välillä hytkyttää, niin kyllä se vika viittaa pumpun laakeriin vaikka olisikin vaihdettu. Nuo muut, suutimet, ketjut ja tiivisteet ei yleensä oireile toisinaan.
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Moro,

ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.

Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.

Yllättävän monella tää sama vika. Olisi kyllä ihan selvittämisen arvoinen.
Joku sen kuitenkin aiheuttaa ja lähes pakko olla mekaaninen vika, koska ei tule mitään virheilmoituksia, vikakoodeja, eri antureita kokeiltu ja virrat ok.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5325
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

pekalahd kirjoitti:Moro,

ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.

Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.

Yllättävän monella tää sama vika. Olisi kyllä ihan selvittämisen arvoinen.
Joku sen kuitenkin aiheuttaa ja lähes pakko olla mekaaninen vika, koska ei tule mitään virheilmoituksia, vikakoodeja, eri antureita kokeiltu ja virrat ok.
Voisiko sähköinen tyhjäkäynnin säätö tehdä tepposia? Saako sen pois pelistä tuosta w210:stä yhtä helposti kuin lankusta? Olis helppo todeta kun oireet alkaa niin nyppää töpselin irti
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Ihan hyvä huomio, mutta ku vikaa on katottu testerissä käydessä ja mikään ei ole pielessä ainakaan sen mukaan.

Niin ja vika tosiaan ilmenee myös tyhjäkäynnin yläpuolella noin johonkin 1000 kierrokseen asti. Eli moottori vatkaa siihen asti.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Oletko ohittanut polttoainelinjaa ja suodatinta .kanisteriin polttoainetta ja letkut siihen.
Onpahan vikapaikat vähempänä kun tuon kokeilee
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Jep, sekin on testattu.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

pekalahd kirjoitti:Moro,

ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.

Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.
Minulla myös säännöllinen eli aina lämpösenä, saatko vian "pois" lisäämällä sähkölaitteiden kuormitusta? Minulla käy tasaisesti kun laitat lisää kuormituksia.

Minullahan tuo vika tuli sillä hetkellä kun ulkoiset vuodot polttoainejärjestelmästä korjattiin.

Jotemkin tuntuu ettei tuo voi olla mekaaninen suutin vika koska ses ainakin omassani saa kuormittamalla sammumaan...

-Jussi-
W212
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

En ole huomannut kyllä eroa jos laittaa sähkölaitteita päälle, mutta täytyy kokeilla perjantaina, kun saan taas auton ajoon.
Mutta mulla se vika kyllä ilmenee vaihdekin päällä, esim. valoihin tultaessa.

Kuulemma korjaamolla tällähetkellä samanlainen tapaus käsittelyssä, joten pitää odottaa ens viikkoon, et näkee miten siinä käy.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

pekalahd kirjoitti:Kuulemma korjaamolla tällähetkellä samanlainen tapaus käsittelyssä, joten pitää odottaa ens viikkoon, et näkee miten siinä käy.
Onko löytynyt lääke vai onko tämä kohtalomme?
Loppuko pekalahden rytkytys kun lisää kuormaa moottorille?
Voih, kun olis jollain lääke tähän...
-Jussi-
W212
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Vika ei vielä selvillä, mutta dieselgurulla on juuri käsittelyssä samanlainen tapaus. Pumppua epäillään, mutta saas nähä mitä saavat selville.

Kai se siitä selviä.

Pitänytkin jussi sulle lähettää kuvia niistä helmoista, jotka asensin.
Täytyy muistaa laittaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
nasse86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.05.2008 18:01
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja nasse86 »

onko löytynyt syitä käynti ongelmaan.itsellä juuri saman tapaisia oireita.tyhjä käynti välillä röplöttää sekä kun nostaa kierroksia ja löysää kaasun niin alkaa siitä 1000 kierroksesta alas päin röplöttämään.kylmänä eikä puoli lämpimänä mitään oireita mutta lämpimänä temppuilee.veholla käytin töpselissä ja sanoivat että ilmanmäärämittari rikki.no kokeilin toista mittaria,en tosin uutta mutta toimivasta autosta ja ei mitään muutosta.itselläkin ollut noin puoli vuotta oireita mutta eipä ole tullut mieleen mitään!
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

minulla ongelmia ilmamassamittarin kanssa vain kiihdytyksessä, jolloin automaatti ei anna pienempää pykälää silmään ja kiihdytys kestää pitempäääääään. Tyhjäkäyntiin ei saisi vaikuttaa. Puhdistin ulkoisesti pötikän, jossa oli tietokoneen mukaan "liian alhainen signaali" ja silloin mennään vikasiteotilaan...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

ai niin. ostin kuitenkin uuden. Vanha jääköön varaosaksi, pinnalla pientä nestekerrosta, mistä lie peräisin.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

...
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 02.02.2009 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Olen nukahtanut, anteeksi kun en ole raportoinut...
Minähän sain tuon vian alkukesästä"korjattua", ainakin kesänajaksi...
Ilmastoinnista oli loppunut kaasut, kävin täyttään/huollattaan. Vähillä kaasuilla ei lyönyt kompuraa päälle, ja katsos... kun kaasut täytettiin, kytkeytyi kompura päälle, moottorille tuli vastusta ja käynti tasottui. On muuten hyrskyttänyt koko kesän tasaisesti, saa nähä kun talvi tulee ja kompura ei aina päällä... Mukavia pelejä ja antoisia korjata.

Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...


-Jussi-
W212
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jussi70 kirjoitti:Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...
Ei.
Ilmastointilaitteen kylmäaineet kyllä on ollut kadoksissa toisinaan, mutta ei vaikuta käyntiin.

Kuten edellä kerrottu, ilmamassamittari saattaisi vaikuttaakin ja niin minullakin teki... onkohan nyt kolmas ilmamassamittari menossa ennen kuin syy sen säännönmukaiseen vikaantumiseen löytyi.

Autolla ajettu vasta tavanomaisen 500 000 km sisäänajon verran alle noin 76 000 km. Sisäänajovaiheessa siis edelleen.
Eli mittarissa todellisia lukemia rapiat 424 000 km :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

jussi70 kirjoitti:Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...
Kuuman kyllä (uusi kompura odottaa kaapissa), mutta ei se käyntiin vaikuta. Kalinaremontti kyllä jatkuu, jos hermot kestää, ettei tule sitä Kiiaa...
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Rassaaja kirjoitti: Kalinaremontti kyllä jatkuu, jos hermot kestää, ettei tule sitä Kiiaa...
Minulla ei ole kalina ongelma, vain se että tyhjäkäynti humpaa, siitä ongelman poistumisesta kirjoitin...
Rassaaja kirjoitti: Kuuman kyllä (uusi kompura odottaa kaapissa), mutta ei se käyntiin vaikuta.
Hmm, tuonhan tiedät vasta laittamalla uuden kompuran, siis jos sinulla tämä topicin alussa mainittu epätasainen tyhjäkäynti...
W212
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

...
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 02.02.2009 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

jussi70 kirjoitti:
Rassaaja kirjoitti: Kuuman kyllä (uusi kompura odottaa kaapissa), mutta ei se käyntiin vaikuta.
Hmm, tuonhan tiedät vasta laittamalla uuden kompuran, siis jos sinulla tämä topicin alussa mainittu epätasainen tyhjäkäynti...
Siis vaikka kylmäaineet ovat olleet täydessä määrässä tai vähissä niin ei siitä tyhjäkäyntiin ole suurempaa vaikutusta tullut. Kompuran käynnistyessä kierrokset niiaavat vähän, muttei sitä varsinaisesti huomaa. Käynti on kierroslaskusta huolimatta tasaista.

Itse epäilen roskaa suuttimissa tai paineventiileissä, jos tyhjäkäynti on epätasaista.
Avatar
nasse86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 08.05.2008 18:01
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja nasse86 »

joo itselläkin ei juuri kesällä ongelmia ollut mutta nyt taas kun alkaa ilmat kylmenemään ja ilmastointiakaan en käytä niin ongelmia taas alkaa tulla.valot päällä ei mitään ongelmaa mutta kun sammuttaa valot sekä muut sähkölaitteet niin rynkytys alkaa ja on vielä aika vittumaisen kuuloinen.en kyllä tiedä että mistä tuota vikaa lähtisi etsimään.vähän on kyllä tympee vika!
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tää on nyt arvailua, mutta näissä W203:ssa laturin vapaakykimen pikkuhiljaa tapahtuva jumittuminen aiheuttaa tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja moniurahihnan tärinää + meteliä tyhjäkäynnillä. Voisiko tuo sähkölaitteiden poiskykentä = laturin vähäisempi kuormitus aiheuttaa rynkytystä jos vapaakytkin on menossa/mennyt ?
W203CDI
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

hanta kirjoitti:Tää on nyt arvailua, mutta näissä W203:ssa laturin vapaakykimen pikkuhiljaa tapahtuva jumittuminen aiheuttaa tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja moniurahihnan tärinää + meteliä tyhjäkäynnillä. Voisiko tuo sähkölaitteiden poiskykentä = laturin vähäisempi kuormitus aiheuttaa rynkytystä jos vapaakytkin on menossa/mennyt ?
Myös tämän vian uhri olen ollut. Rikkinäinen vapaakytkin laittaa moniura hihnan väpättään, joka kuuluu veemäisenä tasaisena tärinänä sisällä. Vapaakytkimen ääni on... sanottaisko erilainen. Siitä oireesta selvisin ko. kytkimen vaihtamalla. Toki en tietenkään ekaks uskonut, että moinen vapaakytkin voi aiheuttaa mitään ja vaihdoin kiristimen rullan runkoineen, iskarineen ja jousineen...
W212
Vastaa Viestiin