w210 suutinvika vai muu?
w210 suutinvika vai muu?
Moro, auto on 300td, ajettu noin 280tkm ja vika on seuraava:
Lämpösenä käynti on epätasasta ja hytkyttää ja humppaa pienillä kierroksilla varsinkin kun päästää kaasusta.
Lisäksi tyhjäkäynnillä aina välillä hytkäyttää eli aivan kuin kone pätkisi.
Nyt on vuoden mittaan yritetty jo vaikka mitä keinoja ja siksi alkaa sähköviat olla poissuljettuja.
Olen alkanut epäilemään suuttimia syyksi.
Olisiko jollain kokemusta tämänkaltaisesta ongelmasta?
Pitäisikö vaihtaa koko suutin vai pelkkä kärki ja onko tietoa mitä tulisi noin kustantamaan?
Voisiko vika olla pumpussa?
Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa vikaa ja miten olette saaneet korjattua.
Lämpösenä käynti on epätasasta ja hytkyttää ja humppaa pienillä kierroksilla varsinkin kun päästää kaasusta.
Lisäksi tyhjäkäynnillä aina välillä hytkäyttää eli aivan kuin kone pätkisi.
Nyt on vuoden mittaan yritetty jo vaikka mitä keinoja ja siksi alkaa sähköviat olla poissuljettuja.
Olen alkanut epäilemään suuttimia syyksi.
Olisiko jollain kokemusta tämänkaltaisesta ongelmasta?
Pitäisikö vaihtaa koko suutin vai pelkkä kärki ja onko tietoa mitä tulisi noin kustantamaan?
Voisiko vika olla pumpussa?
Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa vikaa ja miten olette saaneet korjattua.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
No ajattelin nyt ekaks, jos täältä olis tullu jotain järjellistä kommenttia sellaselta, joka paininu saman asian kanssa ja tietää suuttimista jotain.
Auto ei oo ollu veholla, mutta muilla pajoilla jo neljä tuusan verran.
Auto ei oo ollu veholla, mutta muilla pajoilla jo neljä tuusan verran.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Pumppu oli vuosi sitten mynässä ja silloin katottiin paineet ja vaihdettiin joku pumpun päätylaakeri joka ensimmäisenä yleensä hajoaa.
Eli sen puolesta pitäisi olla ok.
Kansi oikaistu ja tiiviste vaihdettu samoin kuin nostajatkin.
Onko kenelläkään mahtanut tulla ongelmia venyneestä ketjusta?
En ole koskaan vaihtanut suuttimia, joten millanen operaatio mahtaa olla?
Mitä avaimia tarvitaan? Eikös se ole ihan helppo juttu, jos ei ota esikammioita irti. Vai voiko niissä olla vika?
Eli sen puolesta pitäisi olla ok.
Kansi oikaistu ja tiiviste vaihdettu samoin kuin nostajatkin.
Onko kenelläkään mahtanut tulla ongelmia venyneestä ketjusta?
En ole koskaan vaihtanut suuttimia, joten millanen operaatio mahtaa olla?
Mitä avaimia tarvitaan? Eikös se ole ihan helppo juttu, jos ei ota esikammioita irti. Vai voiko niissä olla vika?
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Re: w210 suutinvika vai muu?
Moro kohtalotoveri?pekalahd kirjoitti:Moro, auto on 300td, ajettu noin 280tkm ja vika on seuraava:
Lämpösenä käynti on epätasasta ja hytkyttää ja humppaa pienillä kierroksilla varsinkin kun päästää kaasusta.
Lisäksi tyhjäkäynnillä aina välillä hytkäyttää eli aivan kuin kone pätkisi.
Sama vika rahikaisella, kylmänä ja puoli lämpösenä käy nätisti. Kuumana tekee juuri tuota mainitsemaasi, jopa niin ettei viitti jättää mihinkään käymään lämpösenä tyhjä käyntiä.
Minulla vika häipyy kun kytket lisää sähkölaitteita päälle, esim kaukovalot, takalasin lämppärin ym.
Ja tieten kun laitat vaihteen D:lle tai R:lle vika poistuu. Eli vika on silloin lämpöisenä kun moottorilla ei ole kuormaa paljoa. Tuo vikahan tuli kun vein kerrankin auton diissel korjaamoon korjattavaksi enkä alkanut ite räpimään, näin siitä sitten palkittiin...
Kyselinkin tästä aikoinaan mutta vikahan on ja pysyy, en ole kylläkään kokeillut muuta kuin suihku putkia löysätä...
Tuossapa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a+korjattu
Testaapa varsin vaikuttaako sulla tuo kuormituksen lisääminen parantavasti, niin alamma uudestaan miettiin ratkaisua..
W212
Moro,
ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.
Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.
Yllättävän monella tää sama vika. Olisi kyllä ihan selvittämisen arvoinen.
Joku sen kuitenkin aiheuttaa ja lähes pakko olla mekaaninen vika, koska ei tule mitään virheilmoituksia, vikakoodeja, eri antureita kokeiltu ja virrat ok.
ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.
Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.
Yllättävän monella tää sama vika. Olisi kyllä ihan selvittämisen arvoinen.
Joku sen kuitenkin aiheuttaa ja lähes pakko olla mekaaninen vika, koska ei tule mitään virheilmoituksia, vikakoodeja, eri antureita kokeiltu ja virrat ok.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Voisiko sähköinen tyhjäkäynnin säätö tehdä tepposia? Saako sen pois pelistä tuosta w210:stä yhtä helposti kuin lankusta? Olis helppo todeta kun oireet alkaa niin nyppää töpselin irtipekalahd kirjoitti:Moro,
ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.
Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.
Yllättävän monella tää sama vika. Olisi kyllä ihan selvittämisen arvoinen.
Joku sen kuitenkin aiheuttaa ja lähes pakko olla mekaaninen vika, koska ei tule mitään virheilmoituksia, vikakoodeja, eri antureita kokeiltu ja virrat ok.
Ihan hyvä huomio, mutta ku vikaa on katottu testerissä käydessä ja mikään ei ole pielessä ainakaan sen mukaan.
Niin ja vika tosiaan ilmenee myös tyhjäkäynnin yläpuolella noin johonkin 1000 kierrokseen asti. Eli moottori vatkaa siihen asti.
Niin ja vika tosiaan ilmenee myös tyhjäkäynnin yläpuolella noin johonkin 1000 kierrokseen asti. Eli moottori vatkaa siihen asti.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Oletko ohittanut polttoainelinjaa ja suodatinta .kanisteriin polttoainetta ja letkut siihen.
Onpahan vikapaikat vähempänä kun tuon kokeilee
Onpahan vikapaikat vähempänä kun tuon kokeilee
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Minulla myös säännöllinen eli aina lämpösenä, saatko vian "pois" lisäämällä sähkölaitteiden kuormitusta? Minulla käy tasaisesti kun laitat lisää kuormituksia.pekalahd kirjoitti:Moro,
ei kyllä vika on täysin säännöllinen eli tulee aina kun kone lämpenee tarpeeksi.
Ajattelin vaihtaa nyt ensiksi suuttimet ja sitten ehkä pumppu takaisin pajalle tai vaihtopumppu tilalle.
Minullahan tuo vika tuli sillä hetkellä kun ulkoiset vuodot polttoainejärjestelmästä korjattiin.
Jotemkin tuntuu ettei tuo voi olla mekaaninen suutin vika koska ses ainakin omassani saa kuormittamalla sammumaan...
-Jussi-
W212
En ole huomannut kyllä eroa jos laittaa sähkölaitteita päälle, mutta täytyy kokeilla perjantaina, kun saan taas auton ajoon.
Mutta mulla se vika kyllä ilmenee vaihdekin päällä, esim. valoihin tultaessa.
Kuulemma korjaamolla tällähetkellä samanlainen tapaus käsittelyssä, joten pitää odottaa ens viikkoon, et näkee miten siinä käy.
Mutta mulla se vika kyllä ilmenee vaihdekin päällä, esim. valoihin tultaessa.
Kuulemma korjaamolla tällähetkellä samanlainen tapaus käsittelyssä, joten pitää odottaa ens viikkoon, et näkee miten siinä käy.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Onko löytynyt lääke vai onko tämä kohtalomme?pekalahd kirjoitti:Kuulemma korjaamolla tällähetkellä samanlainen tapaus käsittelyssä, joten pitää odottaa ens viikkoon, et näkee miten siinä käy.
Loppuko pekalahden rytkytys kun lisää kuormaa moottorille?
Voih, kun olis jollain lääke tähän...
-Jussi-
W212
Vika ei vielä selvillä, mutta dieselgurulla on juuri käsittelyssä samanlainen tapaus. Pumppua epäillään, mutta saas nähä mitä saavat selville.
Kai se siitä selviä.
Pitänytkin jussi sulle lähettää kuvia niistä helmoista, jotka asensin.
Täytyy muistaa laittaa.
Kai se siitä selviä.
Pitänytkin jussi sulle lähettää kuvia niistä helmoista, jotka asensin.
Täytyy muistaa laittaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
onko löytynyt syitä käynti ongelmaan.itsellä juuri saman tapaisia oireita.tyhjä käynti välillä röplöttää sekä kun nostaa kierroksia ja löysää kaasun niin alkaa siitä 1000 kierroksesta alas päin röplöttämään.kylmänä eikä puoli lämpimänä mitään oireita mutta lämpimänä temppuilee.veholla käytin töpselissä ja sanoivat että ilmanmäärämittari rikki.no kokeilin toista mittaria,en tosin uutta mutta toimivasta autosta ja ei mitään muutosta.itselläkin ollut noin puoli vuotta oireita mutta eipä ole tullut mieleen mitään!
minulla ongelmia ilmamassamittarin kanssa vain kiihdytyksessä, jolloin automaatti ei anna pienempää pykälää silmään ja kiihdytys kestää pitempäääääään. Tyhjäkäyntiin ei saisi vaikuttaa. Puhdistin ulkoisesti pötikän, jossa oli tietokoneen mukaan "liian alhainen signaali" ja silloin mennään vikasiteotilaan...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Olen nukahtanut, anteeksi kun en ole raportoinut...
Minähän sain tuon vian alkukesästä"korjattua", ainakin kesänajaksi...
Ilmastoinnista oli loppunut kaasut, kävin täyttään/huollattaan. Vähillä kaasuilla ei lyönyt kompuraa päälle, ja katsos... kun kaasut täytettiin, kytkeytyi kompura päälle, moottorille tuli vastusta ja käynti tasottui. On muuten hyrskyttänyt koko kesän tasaisesti, saa nähä kun talvi tulee ja kompura ei aina päällä... Mukavia pelejä ja antoisia korjata.
Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...
-Jussi-
Minähän sain tuon vian alkukesästä"korjattua", ainakin kesänajaksi...
Ilmastoinnista oli loppunut kaasut, kävin täyttään/huollattaan. Vähillä kaasuilla ei lyönyt kompuraa päälle, ja katsos... kun kaasut täytettiin, kytkeytyi kompura päälle, moottorille tuli vastusta ja käynti tasottui. On muuten hyrskyttänyt koko kesän tasaisesti, saa nähä kun talvi tulee ja kompura ei aina päällä... Mukavia pelejä ja antoisia korjata.
Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...
-Jussi-
W212
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei.jussi70 kirjoitti:Tunnustautuuko kukaan muu omistavansa epätasaisesti käyvän 300tdt:n jossa on kuuma kesällä...
Ilmastointilaitteen kylmäaineet kyllä on ollut kadoksissa toisinaan, mutta ei vaikuta käyntiin.
Kuten edellä kerrottu, ilmamassamittari saattaisi vaikuttaakin ja niin minullakin teki... onkohan nyt kolmas ilmamassamittari menossa ennen kuin syy sen säännönmukaiseen vikaantumiseen löytyi.
Autolla ajettu vasta tavanomaisen 500 000 km sisäänajon verran alle noin 76 000 km. Sisäänajovaiheessa siis edelleen.
Eli mittarissa todellisia lukemia rapiat 424 000 km
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Minulla ei ole kalina ongelma, vain se että tyhjäkäynti humpaa, siitä ongelman poistumisesta kirjoitin...Rassaaja kirjoitti: Kalinaremontti kyllä jatkuu, jos hermot kestää, ettei tule sitä Kiiaa...
Hmm, tuonhan tiedät vasta laittamalla uuden kompuran, siis jos sinulla tämä topicin alussa mainittu epätasainen tyhjäkäynti...Rassaaja kirjoitti: Kuuman kyllä (uusi kompura odottaa kaapissa), mutta ei se käyntiin vaikuta.
W212
Siis vaikka kylmäaineet ovat olleet täydessä määrässä tai vähissä niin ei siitä tyhjäkäyntiin ole suurempaa vaikutusta tullut. Kompuran käynnistyessä kierrokset niiaavat vähän, muttei sitä varsinaisesti huomaa. Käynti on kierroslaskusta huolimatta tasaista.jussi70 kirjoitti:Hmm, tuonhan tiedät vasta laittamalla uuden kompuran, siis jos sinulla tämä topicin alussa mainittu epätasainen tyhjäkäynti...Rassaaja kirjoitti: Kuuman kyllä (uusi kompura odottaa kaapissa), mutta ei se käyntiin vaikuta.
Itse epäilen roskaa suuttimissa tai paineventiileissä, jos tyhjäkäynti on epätasaista.
joo itselläkin ei juuri kesällä ongelmia ollut mutta nyt taas kun alkaa ilmat kylmenemään ja ilmastointiakaan en käytä niin ongelmia taas alkaa tulla.valot päällä ei mitään ongelmaa mutta kun sammuttaa valot sekä muut sähkölaitteet niin rynkytys alkaa ja on vielä aika vittumaisen kuuloinen.en kyllä tiedä että mistä tuota vikaa lähtisi etsimään.vähän on kyllä tympee vika!
Tää on nyt arvailua, mutta näissä W203:ssa laturin vapaakykimen pikkuhiljaa tapahtuva jumittuminen aiheuttaa tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja moniurahihnan tärinää + meteliä tyhjäkäynnillä. Voisiko tuo sähkölaitteiden poiskykentä = laturin vähäisempi kuormitus aiheuttaa rynkytystä jos vapaakytkin on menossa/mennyt ?
W203CDI
Myös tämän vian uhri olen ollut. Rikkinäinen vapaakytkin laittaa moniura hihnan väpättään, joka kuuluu veemäisenä tasaisena tärinänä sisällä. Vapaakytkimen ääni on... sanottaisko erilainen. Siitä oireesta selvisin ko. kytkimen vaihtamalla. Toki en tietenkään ekaks uskonut, että moinen vapaakytkin voi aiheuttaa mitään ja vaihdoin kiristimen rullan runkoineen, iskarineen ja jousineen...hanta kirjoitti:Tää on nyt arvailua, mutta näissä W203:ssa laturin vapaakykimen pikkuhiljaa tapahtuva jumittuminen aiheuttaa tyhjäkäynnin epätasaisuutta ja moniurahihnan tärinää + meteliä tyhjäkäynnillä. Voisiko tuo sähkölaitteiden poiskykentä = laturin vähäisempi kuormitus aiheuttaa rynkytystä jos vapaakytkin on menossa/mennyt ?
W212