w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
japexs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 21.10.2007 18:31

w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja japexs »

Auto teki temput kotia tuloreissulla (C250 turbo -97 automat eleganse)
Koti risteyksessä jouduin pysähtymään ja pikkasen piti lisätä kierroksia, jotta lähti liikkeelle ja tunsin heti ykkösvaihde meni päälle ja nyt ei vaihda automaatti yhtään isommalle. Pakki pelaa ja kulkee eteen päin ihan hyvin, mutta vain ykkösvaihteella. Eikä keppi kolmos tai kakkos lovessa muuta asijaa. D4 lovessa vain ykkösvaihde ja eikä vaihda isommalle. Muuten laatikko tuntuu pelaavan ja aikasemmin toimina kuin ajatus, paitsi nyt. Jos jollakin olisi hyviä vihjeitä mitä itse pystyisi tutkimaan, onko sähkövika, tai muu isompi ongelma. Katselin jo haulla entisiä topikkeja, mut kaikki vihjeet otetaan kiitollisena vastaan.
mese 250dtt-97
jarkkosr
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 24.07.2008 11:00
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja jarkkosr »

Itselleni tuli vastaavaan mersuun sama ongelma.

1. yritys lääkitä oli vikamuistin nollauksella ja kilometrejä tuli 7000km sitten vika uusiksi

2. lääkitys, laatikkoon uudet öljyt ja suodatin sekä johtopistoke ja vikamuistin nollaus. Toimi jonkun aikaa ja vika uusiksi

3. lääkitys, johdinlevyn vaihto laatikkoon ja uutta öljyä ja vikamuistin nollaus.

Sen jälkeen toiminut todella hyvin. Laatikko vaihtoi hyvin ennen vikoja, mutta johdinlevyn vaihdon jälkeen vaihtaminen on nyt huomaamatonta. Alussa jo epäiltiin johdinlevyä, kun sanoivat mersukorjaamossa olevan sen yleinen vika. Edettiin pikkuhiljaa kokeilu kerrallaan ja lopulta päädyttiin johdinlevyn vaihtoon. Osa on vehon hinnoissa noin 195, itselläni oli sen hintainen, KL:ssä jotain 185 euroa.

Suosittelisin suoraan öljyjen, suodattimen, johdinliittimen ja johdinlevyn vaihtoa, tulee kerralla kuntoon.

p.s. kyllä se vielä liikkuu oikeinkin
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa taitaa siis olla jo sähkölaatikko, 5 vaihteinen?

Silloin päällä varmaankin pelkkä kakkonen tai pakki, eli vikatilassa. Jos ei nollaantunut sammuttamalla niin testeri reissu, turha mitään vaihdella summassa. Veikkaisin että vika pyörintäanturissa tai öljyä imaisseessa ohjainboksissa, ensimmäiselle 85% todennäköisyys :D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Anturivika. Jos ei lopu niin täältä löytyy laatikoita :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Laatikosta tulikin mieleen että kuuluuko asiaan
kun ykkönen kakkonen ja kolmonen vaihtaa nätisti ja huomaamattomasti
mutta nelkku rytkäyttää jonkin verran..

ihan vaan kyselen kun on ensimmäinen mersun automaatti alla.

c280 vm.95 ajettu 170000 :roll:
japexs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 21.10.2007 18:31

Viesti Kirjoittaja japexs »

Autolla ajettu noin 250 000 km ja laatikko on 5-vaihteinen. Muuten miten tuollainen vikatila nollataan, ei ainakaan auto sammuttamalla muutu ja missä tuo pyörintäanturi noin sijaitsee? On ollut muuta tekemistä ja enkä ole kerinä yhtää syventyä tutkimaan, eikä nyt tarvii vältämätä autoa (kesäloma) Luultavasti vietävä jollekin auto sepälle tutkittavaksi, mut hyvä tutustua ensin mitä rupee roplailemaan. Tuo johdinlevy varmaan laatikonsisällä? Öljyillä ajettu noin 30000km ja silloin kaikki oli ok ja muuten laatikko pelana kuin unelma ei ole nykinä, ym. Kiitos näistäkin tiedoista, en oikeen usko olis isompi vika, mut koskaan ei tiedä.
mese 250dtt-97
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Itselläni tuli sama vika tänään tuohon omaani joka on myös saman verran ajettu, eli ei vaihda ykköstä isommalle. Auto on seissyt noin kuukauden verran kun olen ajellut pyörällä. Tässä aamulla ajettelin pyörittää auton lämpimäksi ettei ihan maadu tuonne pihalle ja näin sitten kävi...
Pitää ilmeisesti viedä itsekin testeriin tuo jossain vaiheessa mut ei kyllä kiinnostaisi ajella 15 km isoilla kierroksilla..? (Tuokin siis 5-vaihteinen.)
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kakkonen siinä on päällä, hyvin pystyy ajamaan pikkumatkoja, ajelee hiljempaa... Eihän tuo ole edes kallis vika, muistelisin että jotain reilu 100€ maksaa se osa? Työajasta en osaa sanoa, mutta ei kuitenkaan iso homma.

Jos ei kerran uudelleen käynnistyksellä nollaannu niin testerireissu. Ei niitä muuten saa nollattua, ja selviää luultavasti se vikakin samalla.
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

no hyvä jos se kakkonen on käynnistin uudelleen mut ei ollu apua siitä... pitää viedä testeriin tässä kuhan pyörä-kelit loppuu ja "joutuu" taas autolla ajamaan...
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

W126 280SEssä sellaanen vika notta laatikolle menevä alipaineletku irti. Ei vaihtana isommalle kun vasta täyskaasulla rajoittimeen niin pukkas isompaa pesään. Halpa korjaus.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Alhainen lataus jännitekin voi tehdä noita temppuja. Velipojan W202:n ei vaihtanu kakkosta isommalle ja laturi oli sökö. Laturin vaihdon jälkeen rupes toimimaan normaalisti.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

sen lataus jännitteen voisi kyllä tarkastaa, vaikkakin laturi on vaihdettu alle vuosi sitten.. Kyllä pitää sanoa että tyytyväinen olen tämän foorumin käyttäjien aktiivisuuteen näissä ongelma tilanteissa!
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
jarkkosr
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 24.07.2008 11:00
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja jarkkosr »

vähän jatkoa tuohon ensimmäiseen vastaukseeni

Itselläni auto ajettu 165 tkm ja, kun vika alkoi ilmetä. Vaihteisto meni siihen vikatilaan ja ainoat vaihteet 2 ja pakki. Se vaihtaa suoraan kakkoselle, ainoa eteenpäin vievä vaihde. Kaikilla kolmella kerralla kaukana merkkiliikkeestä. Lyhin matka merkkiliikkeeseen 100 km. (ajamalla joka kerta, ehti katsoa maisemat kunnolla) Yritin käydä aina nollauttamassa vikamuistin normaalihuoltoliikkeissä, useissa. Heidän laitteet ei löytäneet sähölaatikkoa. Mersuliikkeen merkkitesterillä nollaus onnistui. Eka kerralla herjasi kierrosnopeusanturia. Saa sen käskyn sieltä laatikon johdinlevyltä. Em. johdinlevy on laatikon sisällä ja siinä oleva pistoke saattaa ajan saatossa öljyyntyä o-renkaaseen tulevan vuodon takia. Tämä pistoke mulle sitten vaihdettiin toisella kertaa vian tultua. Taas oli vikakoodeina useita eri anturivikoja, monta sivua. Arveltiin, että pistokkeen vaihto auttaa, kun oikoset loppuu. Kolmannella kerralla vaihdetiin johdinlevy. On sellainen muovinen levy, jossa sähköäjohtavia liuskoja paljon. Säätää laatikon venttiilien aukasuja jne. Voi saada myös niitä vikakoodeja täältä, kun venttiilit ei aukea niinkuin on suunniteltu.

Tämän vaihdon jälkeen toiminut todella hyvin. Hyvin vaihtaneesta laatikosta tuli todella hyvin vaihtava. Sanoi täällä merkkikorjaamossa, että yleinen vika. Omani ollessa korjauksessa johdinlevyn vaihdossa, oli se kolmas johdinlevyn vaihto samalle viikolle siinä pajassa.

Pikkuhiljaa edettiin omassanikin kohti järeämpiä konsteja.

Toivottavasti löydät vian ja saat kuntoon. Ei riemulla rajaa kun mersulla ajaa

auto c 250 tdt -97
japexs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 21.10.2007 18:31

Viesti Kirjoittaja japexs »

Käytin nyt testerissä auton Ja ensinmäinen vika koodi ryörimisnopeusanturi, vaihdetunnistin, väylävika löyti. Kuitattiin viat ja nyt taas toimii, mut pitää vaihtaa varoilta pyörimisnopeusanturi ja johtoliitoksiin suhauttaa crc hapettumisen estoksi. Tässä oppii näkymä uutta tietoutta, onnneksi sattui olemaan lähellä semmonen autoverstas josta löytyi testeri. Toivottavasti ei rupeisi vikatiloja tavaksi ottamaan.
Tuosta jännitteen aleminen kuulema myös tekee vikatilan laatikkoon ja samoin rajottaa moottorin kierrokset 3000 r/min. Oli kerran kuulema sellanekin sattuna.
mese 250dtt-97
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mikäs pyörimisnopeuden anturi on kyseessä? tarkoitatko pyörien pyörimisnopeus antureita?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
japexs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 21.10.2007 18:31

Viesti Kirjoittaja japexs »

Vaihdelaatikossa olevasta anturista kysymys on, ainakin minun tietojen perusteella. Viisaamat varmasti tietävät enemmän . :roll: Varoilta tilata uusi ja vaihattaa jos sitten pelaisi luotettavammin.
mese 250dtt-97
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Eemelissä mulla oli nuo oireet. No testerissä näytti rpm sensor nro 3. Johdinlevy uusiksi, siinä ne on ne anturit. Nyt on pelannu 6kk kuin unelma 8)
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

No nyt on vaihdettu syyläri, jossa myös öljy käy jäähtymässä sekä letkut laatikolta sinne ja takaisin.. on vaihdettu myös se johdinlevy mutta vieläkin menee vikatilaan ja antaa vikakoodia magneettiventtiilien liian alhaisesta paineesta sekä anturi vikoja.. mikähän siellä voi vielä olla?
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Ei ratkea ei... nyt tilanne on se että kun testerillä poistaa vikakoodit niin auto toimii normaalisti kunnes lämpimänä jättä parkki-asennolla pyörimään paikalleen niin muutaman minuutin kuluttua menee taas vikatilaan... Täällä meijän merkkihuollossa (Autotalo Hartikainen Oy) löivät jo hanskat naulaan ja sanovat vaa että ei selviä vika.
Olivat vaihtaneet kuulemma myös jonkun sähkö-hydrauli yksikön sinne mutta ottavat kuulema sen pois ku ei vika ollutkaan siinä. Ovat kyllä muutenki jo laskua tehneet siellä ihan tarpeeksi, että pitää hakee auto viallisena sieltä pois ja ruveta miettimään missä tämä osattais korjata..

olisiko kenelläkään antaa vinkkiä osaavasta pajasta vai onko vaihto-ehtona enää vaihtaa kokonaan uusi laatikko?
Mitenkäs muuten manuaali tuonne istuisi, onko siitä kenelläkään tietoa?
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Olikos imaissut sinne ohjainboksille öljyä?
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Näinkö on että merkkiliike lyö hanskat tiskiin? Luulisihan noilla olevan suorat kontaktit valmistajalle asti jos ei omat taidot riitä!!
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Tuo voisi olla tuo ohjain boksi kyllä.. täytyy käydä Toivalan Autossa vielä kun olen kuullut että siellä on korjattu ennenkin sellasia kuntoon mitkä ei oo veholla onnistunu..
Soitin äsken sinne merkkiliikkeeseen niin siellä sanovat että auto on siinä tilassa kun viimekerrallakin että vika ei selviä eikä olla keritty sitä tänään eikä eilen kovin paljon tutkia kun on tässä ollut käyntivikasta autoa jne..
Tottakai ne vaihtas koko auton kilvestä toiseen mut minun käsityksen mukaan tämä kun ei tästä etene mihinkään suuntaa nii pitää pajaa vaihtaa tai keksiä jotain muita ratkasuja kun tuo auto on ollu siellä niillä jo kohta kuukauden..!
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Täh.. kuukauden!! Ei taida olla halujakaan korjata....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Joo ilmeisesti eivät tarvihe tuommosia vanhoja romuja sinne, joissa on jotai hankalampia töitä...
Sano Toivalan Autossa että ohjainboksissa ei ole vaivojen perusteella välttämättä vikaa mutta niillä on ilmeisesti toinen boksi siellä jolla vois testata että toimiiko sillä paremmin.
Saas nähä miten tässä vielä käy..
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
sakke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 28.05.2007 23:35
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja sakke »

täällä kans laatikko rupes temppuilemaan. autoon vaihdettiin perämurikka jonka jälkeen laatikko rupes tempuilemaan. auto vaihtaa vaan 3 saakka vaihteet jonka jälkeen menee vikatilaan ja 3 vaihde jää lukkoon. eli kun pysähtyy niin lähtee 3 sella liikenteeseen. kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin taas lähtee 1 vaihteella ja vaihtaa siihe 3 saakka. mikähän tässä mahtaa olla. vikakoodit poistettiin mutta ei auttanut mitään.

(auto on c250td -97 ja 5 vaihteinen)

miten perän vaihto voi vaikuttaa laatikkoon?? perä on täysin sama kun vanhakin.
E220CDi w210 -01 Blondi
E200CDi w211 -08
Vito 116CDi -12
W201 2.3 16v -85
C180 k -04
Vito 111CDi w639 -04 (ex)
300e w124 -91 (ex)
250d w124 -88 (ex)
C250TDT s202 -97 (ex)
C200CDi w203 -04 (ex)
C280 w202 -95 (ex)
C220D w202 -96 (ex)
Vito 110CDi w638 (ex)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke kirjoitti:täällä kans laatikko rupes temppuilemaan. autoon vaihdettiin perämurikka jonka jälkeen laatikko rupes tempuilemaan. auto vaihtaa vaan 3 saakka vaihteet jonka jälkeen menee vikatilaan ja 3 vaihde jää lukkoon. eli kun pysähtyy niin lähtee 3 sella liikenteeseen. kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin taas lähtee 1 vaihteella ja vaihtaa siihe 3 saakka. mikähän tässä mahtaa olla. vikakoodit poistettiin mutta ei auttanut mitään.

(auto on c250td -97 ja 5 vaihteinen)

miten perän vaihto voi vaikuttaa laatikkoon?? perä on täysin sama kun vanhakin.
Ei johdu perän vaihdosta jos siis on just samanlainen kuin edelinen myös sama välitys jos taas on eri välitys niin ei onnistu kovin helposti vika tila tulee väärstä välityksestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Pannaas tänne, omassa tekee outouksia. Kyseessä siis -97 202.

Vian huomaa hyvin taajamalla. Eli lähtee liikkeelle, about 30 kympin kohdilla laatikko vaihtaa yhtäkkiä pienemmälle ja heti takas nykyiseen vaihteelle, eli perjaatteessa hypähtää pienemmän kautta tai jotain. Tämä toistuu about pintakaasusta > puoleen kaasuun. Jos lähtee nasta laudassa niin tämmöistä ei tapahtu tai ei ainakaan huomaa.
Mutta kaupunkialueella missä pysähdytään ja kiihdytetään jatkuvasti, oire on raivostuttava. :evil:

Myös toisen häiriön huomasin mikä ei tapahdu niin usein. Jos auto on liikkeessä kävelyvauhtia ja painaa kaasua ehkä hivenen nopeasti pintakaasulle, auto voi heittää pienen vaihteen ja heti isompaa perään. Eli auto tekee ikävän hypähdyksen, tavallaan hyökkää ja sitten lannistuu.

Mikä syynä? Auttaisko vikakoodien nollaus tohon? Voiko vähäinen öljy tehdä noin, tuntuu mahdottomuuksella kun laatikko muuten toimii hyvin. :think:

Muutenkin tuntuu että laatikko vaihtaa täyskiihdytyksessä todella laiskasti, mutta taitaa olla ihan tarkoitettukkin? w204:ssäkin 80-90 km/h vaihtoalueella yhtäkkiä kiihdytys lannistuu kun laatikko miettii vaihtoja.
Voivoi ku sais vanhasta autosta vanhemman laatikon, vaihto nätisti ja jos painettiin kaasu pohjaan ni laatikko myös ymmärsi sen että nyt tarvii vaihtaa nopeasti ja tarkasti...
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja Pena »

Tyyppivikoja näissä sähköohjatuissa automaattilaatikoissa. Sähkö/ohjauspuolen vika, jos öljyt ovat vielä normaalin väriset . Jos öljyt mustuneet voipi olla mekaaninen vika. Merkkiliikkeeltä saa laatikon 8000 euron hintaan. Vaihtolaatikoita puoleen hintaan tuosta. Tulee ns. kymppitonnin huolto tehtyä :crazy: Kokemusta on eemelin laatikosta!!!
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jees, eli 2-3 välillä se luistaa. Mitä pitäis tehdä, meneekö jollain perus huololla? 5 vaihteinen sähkölaatikko siis
Avatar
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Su 17.10.2010 22:58
Paikkakunta: Kainuu

Re: w202 automaattilaatikko ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja J- »

Mikähän tuossa 4vaihteisessa automaatissa on vikana..

Öljyt vaihettiin 7tkm sitten, rupesi nykimään ja vaihtamaan epätasasesti. Noh, taas kävi apaut 1000km sitten öljynvaihossa jossa tuli uuvet öljyt + suodatin. Kaikki tyhjennettiin aikalailla pois, myös turbiinista. Öljy on oikean väristä ettei oo palanu. Siellä on oikeata öljyä, oikea määrä ja kummallaki vaihtokerralla näin.

Ja taas rupesi nyhtämään ja vaihtamaan nykäsemällä. Ei muuten ollu pikkusta nykäsyä enää nuilla 7tkm ajetuilla öljyillä. Vaihtovaijeria on sääjetty ja alipaine letkuja tutkittu ettei poikki ole. Mikä siinä voipi olla jos ei öljyillä kärsi kymppitonnia ajaa..?
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Vastaa Viestiin