W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
ze_tor
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 18.10.2008 10:03

W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja ze_tor »

Autona on E220 Diesel -96, keskuslukitus stilettiavaimella & infrapunalla.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta auto ei käynnisty.
Kun laittaa virrat päälle, peilissä vilkkuu punainen ja vihreä ledi. Tarkoitaa siis sitä että käynnistyksen esto on päällä.

Mokoma menee päälle ihan itekseen; pysähdyn parkkipaikalle ja sammutan auton. Ei ovia lukkoon, ei edes avainta pois virtalukosta. Vaan kun yritän käynnistää vika on päällä.

5 - 150 avaimen renklaamisen jälkeen (virta päälle/pois) se sitten saattaa taas toimia. Hermohan tuossa menee.

Osaako kukaan sanoa mistä voisi etsiä vikaa? Tuntuu siltä että kostealla ilmalla ongelma ilmenee useammin kuin kuivalla ilmalla.
Tai vielä parempi, millä ottaa ko "feature" pois käytöstä?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Konehuoneesta sieltä vänkärinpuolen takanurkasta muovikansi auki.. Se on muutamalla ruuvilla.

Siellä kannen alla se etummainen poksi jakaa sähköä monelle vehkeelle.
Sen tunnistaa siitä että siinä on muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.
Ihan yleinen vika että ko. poksista iänmyötä irtoilee juotoksia ja sähkövehkeet alkaa temppuilla.

Tästä poksista vianhaku kannattaa alottaa.
ze_tor
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 18.10.2008 10:03

Viesti Kirjoittaja ze_tor »

Kiitos vinkistä. Tuo on nyt tehty, helppo homma. Siellä näytti olevan kolme relettä ja kaksi diodia. Selvästi silmällä havaittavaa vikaa en huomannut mutta lämmitin kaikki juotokset uudestaan. Toivottavasti tuo auttaa... ainakin ensimmäisten kokeilujen jälkeen homma näyttäisi pelittävän.

Samalla tuli todettua että kun ko releboxi oli kokonaan irroitettu, keskuslukitus toimi edelleen normaalisti mutta käynnistyksen esto valot vilkkuivat. Eli boxi ei liity keskuslukitukseen ollenkaan (?) mutta osallistuu käynnistyksen eston säätöön.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ze_tor kirjoitti: boxi ei liity keskuslukitukseen ollenkaan (?) mutta osallistuu käynnistyksen eston säätöön.
Juu.

Keskuslukko on oma systeeminsä ja ajonesto on taas yhdistetty moottorinohjauspoksiin jolle virta tulee juuri tuon "relepoksin" kautta.

Niin ja tervetuloa foorumille. :D
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

-96 300 väyrynen teki saman stopin nyt joulun alla, luin täältä monta topiccia samasta vaivasta ja koitin kaikkia mainittuja konsteja (toinen akku, avain, boksin liitokset jne) mutta ei apua, peilin valot vilkkuu kuin joulukuusi.
pitänee saada piuhan nokkaan kunhan korjaamot palaavat lomilta...
Onko kukaan poistanut ajonestoa kokonaan toiminnasta, jos niin miten? vai pitäneekö vaihtaa merkkiä :?
heppuhei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.12.2005 12:22

Viesti Kirjoittaja heppuhei »

Peilin valojen vilkkuminen kertoo avaimen paristojen heikkenemisestä!
Vaihda paristot ja" opeta" avain uudelleen.Omassa 96 e-mallissa vaivat loppuivat tähän aikoinaan!
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

heppuhei kirjoitti:Peilin valojen vilkkuminen kertoo avaimen paristojen heikkenemisestä!
Vaihda paristot ja" opeta" avain uudelleen.Omassa 96 e-mallissa vaivat loppuivat tähän aikoinaan!
vilkkuvat ainoastaan silloin kun laittaa virran hehkutusasentoon ja kun yrittää startata, keskuslukko toimii hyvin avaimen napista.
A-J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 01.02.2006 20:29
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja A-J »

Niin, Mika taas loistaa..

Sateella mulla joitai noista oireista.
Näin kuivalla kelillä on kivaa, myös hiihtää:):DD
Se halavatun poksi pitänee ottaa käsittelyyn..
M-B W210
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

eikö millään saa poistettua koko ajonestoa käytöstä?
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

v käyrä nousee kokoajan autoa kohtaan :x
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

siellä voi olla piikkiä niiden kärkien välissä,itellä ainakin oli.nekin pystyy avaamaan kun varovasti sitä piuhaa siirtää.eli pelkkä juottelu ei välttämättä auta pelkästään.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jpp kirjoitti:siellä voi olla piikkiä niiden kärkien välissä,itellä ainakin oli.nekin pystyy avaamaan kun varovasti sitä piuhaa siirtää.eli pelkkä juottelu ei välttämättä auta pelkästään.
95% tapauksista auttaa. :lol:
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ongalma saattaisi olla juuri siinä avaimessa. Jos siinä on kunnon patterit, niin sinun kannattaisi kokeilla kaverin kaukosäätimen "opettamista" omaan autoosi ja testata loppuuko ongelma.

Osasitko opettaa aivan 100% varmasti oman avaimesi omalle autollesi?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Eli opettaminen tapahtuu seuraavasti:

1)Näytä Infrapuna-avaimella peilin suuntaan.
2)Paina avaimen näppäintä kahdesti.
3)Käännä virta-avain lukossa kakkos-asentoon 30 sek. aikana kohdan 2 toimenpiteestä
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

en usko etttä vika avaimessa, on kokeiltu kahden avaimen "opettamista" uusilla ja vanhoilla pattereilla usean ukon voimin, kun auto saadaan korjaamolle poistetaan koko ajonesto se on varma.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ottaako kierroksia yli 3.000 rpm?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

Chili kirjoitti:Ottaako kierroksia yli 3.000 rpm?
täh? eihän se edes lähde käyntiin...
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mulla oli ihan sama vika 290:ssä kesällä. Ovet sai auki kauko-ohjaimella, mutta kun käänsi virrat päälle, niin alkoi vikkua valot peilissä. Startatessa pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt. Jos välillä odotti avain kädessä puoli minuuttia niin saattoi lähteä ihan normaalisti käyntiin.

Sain onneksi korjattua, eikä ollut kummonen vika.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

Chili kirjoitti:Mulla oli ihan sama vika 290:ssä kesällä. Ovet sai auki kauko-ohjaimella, mutta kun käänsi virrat päälle, niin alkoi vikkua valot peilissä. Startatessa pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt. Jos välillä odotti avain kädessä puoli minuuttia niin saattoi lähteä ihan normaalisti käyntiin.

Sain onneksi korjattua, eikä ollut kummonen vika.
ja vika oli?
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

sulake oli palanut
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

Chili kirjoitti:sulake oli palanut
ite tutkisin kaikki sulakkeen päälisin puolin mitä penkin alta löytyi, onko jossain muualla piilossa ajonestoon liittyviä?
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Sitten se ei saa polttoainetta.

Kokeilepa sulkea ja avata lukot kaukosäätimellä muutaman kerran - pitäisi vaikuttaa polttoainepumpun ohjaukseen. Jos vaikka antaisi sille pientä lisäpotkua.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Voisipa kai transpoderin vastaanotinkelakin (virtalukon ympärillä olevassa rinkulassa) olla poikki, jos kaikilla avaimilla vilkuttaa valoja, eli pitää ajoneston päällä?
popo99
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 14.07.2004 15:18

Viesti Kirjoittaja popo99 »

Mika.T kirjoitti:Konehuoneesta sieltä vänkärinpuolen takanurkasta muovikansi auki.. Se on muutamalla ruuvilla.

Siellä kannen alla se etummainen poksi jakaa sähköä monelle vehkeelle.
Sen tunnistaa siitä että siinä on muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.
Ihan yleinen vika että ko. poksista iänmyötä irtoilee juotoksia ja sähkövehkeet alkaa temppuilla.

Tästä poksista vianhaku kannattaa alottaa.
siellähän se vika meidänkin biilissä loppujenlopuksi oli, nytten on uusi boxi/rele paikallaan ja väyrynen kehrää taas :D
kiitokset kaikille neuvoja antaneille!
leikhan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 25.09.2014 06:48

Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja leikhan »

Tässäpä pohdittavaa. Kysessä on C-220d-96 Tuli keväällä hommattua kun halvalla sai. Tässä on stilettiavain. Avain ja mokkula on toisistaan poikki,eikä vara-avainta ole. Toimi ja pelitti näinkin ilman ongelmia. Sitten jäi seisomaan pariksi viikoksi kesällä, akku meni tyhjäksi,nyt ei käyntiin millään. Virrat kun laittaa päälle niin vain se punainen valo syttyy,vihreessä ei mitään henkeä, eikä mokkula enää toimi,virtaa kyllä siinä on. Käy kyllä pari hörähdystä ja sammuu heti. Sit kokeilin ja otin suodattimen pois, niin kävi noin puoli minuuttia. Elikkäs mistä se polttoaine riittää sen ajan, suuttimet on ollut irti ja ilmattu.Kaikki nuo koodausjutut on kokeiltu. Autolla on ajettu noin 7sataa tuhatta alkuperäisellä luukaksen pumpulla, huoltokirjan mukaan pari kertaa vaihdettu tankissa oleva pumppu,siis siellä on oma pumppu myös vaikka toisin väitetään
leikhan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 25.09.2014 06:48

Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja leikhan »

Ompas hiljasta. Nyt on kaikki mersut paalattu,eikä ikinä moista romurautaa pihaan ilmesty.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja dealer »

huoltokirjan mukaan pari kertaa vaihdettu tankissa oleva pumppu,siis siellä on oma pumppu myös vaikka toisin väitetään
Juu, sellainen joka siirtää polttoaineen toiselle puolelle tankkia. Varmaan ainut W202 osa jota en ole koskaan mihinkään autoon vaihtanut :D
oulaistenliikenne.fi
leikhan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 25.09.2014 06:48

Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja leikhan »

Kyllä näissä kolmessa c- mallissa jotka laitoin palasiksi se pumppu ainakin lähti suoraan syöttöpumpulle. Enkä nyt ihan heti ymmärrä miksi tankissa pitäisi kiertää erikseen polttoaine, kun se nyt kiertää muutenkin meno/paluu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 Käynnistyksen esto jää päälle

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Pumppu" vain tasaa polttoaineen tankissa puolelta toiselle. Mikään sähköpumppuhan se ei ole, ei rikkoutuvia osia.
Jos tasausjärjestelmä menee rikki polttoaine loppuu syöttöpumpulta vaikka sitä vielä tankissa toisella puolella on.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Finnjet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 25.09.2010 01:10

Re:

Viesti Kirjoittaja Finnjet »

popo99 kirjoitti:eikö millään saa poistettua koko ajonestoa käytöstä?

Lahdessa hommat hoitaa AutoAlarm Hirsimetsän tiellä.
Tekee autoon kuin autoon ajoneston poiston n.300e:lla.
Kerran duunattiin broidin vitoa joka tuotiin lavetilla sinne, purkivat koko konsolin, johtoja oli lievästi sanottuna sikana, meni 2viikkoa duunissa, mutta vain 300e ottivat ja hyvin auto pelaa, ei enää kiukuttele :)
Vastaa Viestiin