Webasto w204 heikko puhallusteho

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Onkohan muista malleista kokemusta ja onko mitään tehtävissä?

Veholla asennettu Webasto uuteen autoon. Nyt kun on kelit kohdallaan (-15) ei puhallusteho riitä sulattamaan ikkunoita ja kovin paljoa lämmittämään hyttiä 40 min lämmityksellä. Koneen lämmöt nousee 50c hujakoille.

Webasto laittaa siis AUTO asennon lämmityslaitteeseen päälle ja puhallusteho on niin alhainen, että sen hädintuskin kädellä tuntee. Tästä seuraa tietenkin se, että tuulilasi sulaa pikkupakkasessa puoliväliin saakka ja useimmiten sivulasit ei ollenkaan, koska puhalluksen ollessa heikko lämminilma ei ehdi kohtamaan sivulaseja.

Kaha sanoo että mersun ongelma, on tehty MB ohjeiden pohjalta laite. Veho sanoo, että Webaston ongelma ja he eivät sille pääse mitään tekemään.

Erikoinen tilanne, maksoi kuitenkin yli 2500 € ja nyt ei hytti lämpeä ja lasit sula -> noiden takia koko laitteen asensin.

Onko ideoita?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Kyllä se taitaa olla hyvinpitkälti mersun syytä tuo. Itellä sama
onkelma W210:n kanssa kun autossa on automaattiilimastointi.
Manuaalisessahan sen nupin vois laittaa mieleiseen puhallusasentoon.
Puhaltasko tuo rajummin jos laittas lämpöhanat kaakkoon.
pitää varmaan kokeilla.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei W210:ssä puhalla rajummin, mutta kun laittaa automaagi-ilmastoinnista MAX-asennon niin lämpii paljo paremmin ku vaikka 22 C:llä...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sa_mmy kirjoitti:Onkohan muista malleista kokemusta ja onko mitään tehtävissä?

Veholla asennettu Webasto uuteen autoon. Nyt kun on kelit kohdallaan (-15) ei puhallusteho riitä sulattamaan ikkunoita ja kovin paljoa lämmittämään hyttiä 40 min lämmityksellä. Koneen lämmöt nousee 50c hujakoille.

Webasto laittaa siis AUTO asennon lämmityslaitteeseen päälle ja puhallusteho on niin alhainen, että sen hädintuskin kädellä tuntee. Tästä seuraa tietenkin se, että tuulilasi sulaa pikkupakkasessa puoliväliin saakka ja useimmiten sivulasit ei ollenkaan, koska puhalluksen ollessa heikko lämminilma ei ehdi kohtamaan sivulaseja.

Kaha sanoo että mersun ongelma, on tehty MB ohjeiden pohjalta laite. Veho sanoo, että Webaston ongelma ja he eivät sille pääse mitään tekemään.

Erikoinen tilanne, maksoi kuitenkin yli 2500 € ja nyt ei hytti lämpeä ja lasit sula -> noiden takia koko laitteen asensin.

Onko ideoita?
Siis 40 minuutin ajossa moottorin lämmöt ei nouse yli 50 asteen vaikka webasto on päällä? Jotain pahasti pielessä jos -15 asteessa tekee tuon.

Itsellä eri autot mutta saan kyllä lämmöt nousemaan ilman webastoakin jo 10 minuutin ajossa (ei mitenkään nopeata lämpenemistä tuokaan mutta lämmöt nousee sentään 80 paremmalle puolelle).

Kovilla pakkasilla olen laittanut pahvia syylärin eteen, aika hankala omassa peittää järkevästi mutta auto kyllä sietää vielä nollakelillä likimain kokonaan tukitun syylärin. Eikä tuo kuitenkaan oleellisesti tunnut lämpenemiseenkään vaikuttavan, vähän kuitenkin.

Tavoitteletkohan liian puhtaita laseja, eli jos takapenkki on täynnä ihmisiä niin helposti sivulasit kyllä huurtuvat kun mersussa ne sivupalkit on aika isoja eikä kaikissa malleissa ole sivusuuttimia takalaseille. Tai sitten puhallus on liian kovalla!
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Ongelma on siinä, että mikään lämmityslaitteen namiska ei ota käskyjä vastaan webaston ollessa päällä. Webaston ohjain laittaa lämmityslaitteen AUTO asentoon ja puhallusteho varmaankin pienimmälle mahdolliselle.

Josko sen saisi jotenkin edes 2-asentoon niin sulaisi ikkunat.

Ajon aikana kaikki on hyvin, lämmöt nousee nätisti ja hytti lämpeää. Tässä on kyse vain esilämmityksestä Webastolla ENNEN ajoa.
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sa_mmy kirjoitti:Ongelma on siinä, että mikään lämmityslaitteen namiska ei ota käskyjä vastaan webaston ollessa päällä. Webaston ohjain laittaa lämmityslaitteen AUTO asentoon ja puhallusteho varmaankin pienimmälle mahdolliselle.

Josko sen saisi jotenkin edes 2-asentoon niin sulaisi ikkunat.

Ajon aikana kaikki on hyvin, lämmöt nousee nätisti ja hytti lämpeää. Tässä on kyse vain esilämmityksestä Webastolla ENNEN ajoa.
Ahaa, eli väärin asennettu webasto. Mutta kyllä moottorin lämpöjen sentään pitäisi nousta. Kyllä oma tehdasasenteinen siirtyy normaaliin automaattikäyttöön vaikka webasto jatkaisi lämmitystä auton käynnistyttyä.

Onkohan se webasto letkutettukin niin että pumppaa lämmöt ensin syyläriin :-o

Onko tuossa muuten enää sähkölämmitintä? Ymmärsin että uudemmista on sähkövastukset poistettu ja korvattu erityisellä moottoriohjelmalla jolla lämmöt nousee nopeammin. Mahtaakohan oikeasti toimia.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mulla lämpeää 25 minuutin käytöllä 60 asteen korville ja 40 minuutin käytöllä lämpiää varmaan jo 70 asteeseen. Auto on 290 TD 5-syl.

Sinulla on Webaston nestekierto jollakin tapaa väärin kytketty, kun ei lämpiä tuon ylemmäs nesteet? Vai olisiko se termostaatti, joka ohjaa Webastoa jotenkin viallinen. Tohiseeko Webasto kuitenkin sen 40 minuutin ajan?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Chili kirjoitti:Mulla lämpeää 25 minuutin käytöllä 60 asteen korville ja 40 minuutin käytöllä lämpiää varmaan jo 70 asteeseen. Auto on 290 TD 5-syl.

Sinulla on Webaston nestekierto jollakin tapaa väärin kytketty, kun ei lämpiä tuon ylemmäs nesteet? Vai olisiko se termostaatti, joka ohjaa Webastoa jotenkin viallinen. Tohiseeko Webasto kuitenkin sen 40 minuutin ajan?
Kun auton käynnistää, tai laittaa virrat päälle siten että saa lisää puhallustehoa, lämmintä tulee ihan nätisti.

Olisi siis tarpeen saada tuota puhallinta säädettyä kovemmalle Webaston lämmittäessä autoa. Siihen ei taida olla kotikonsteja, eiköhön se CAN -väyläohjain hoitele tuota...Pitää taas soitella Kahalle ja Veholle että selvittävät miten saisi värkin toimimaan kuten kuuluu.
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on. :twisted:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on. :twisted:
Siis puhaltimen nopeuden pitää olla alhainen silloin kun webasto käy mutta auto ei. Kyllä omassa 211:ssäkin tehtaalla asennettu webasto salli normaalin ilmastoinnin automaattitoiminnon autolla ajettaessa, kuten pitääkin, mukaan lukien isomman puhaltimen nopeuden tarvittaessa.
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

DBFI kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Samalla lailla webaso toimii w211 jossa atomaatti ilmastointi.
Tuo puhalluseho on jätetty sillä nin pienelle ,jotta akussa riittäisi virta kovilla pakkasilla.
Asentaja kertoi näin ,on laitellu jo matkan varrella satoja samanlaisia laitteita.
Virran vähyys astuu herkästi kuvioihin kovilla pakkasilla ,varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa .
Akun varaustila putoo pakkasilla ja ei ota virtaakaa vastaan ,niin kuin kesä- keleillä.
No siinä se vasta noidankehä on. :twisted:
Siis puhaltimen nopeuden pitää olla alhainen silloin kun webasto käy mutta auto ei. Kyllä omassa 211:ssäkin tehtaalla asennettu webasto salli normaalin ilmastoinnin automaattitoiminnon autolla ajettaessa, kuten pitääkin, mukaan lukien isomman puhaltimen nopeuden tarvittaessa.
Ajaessa kaikki toimii, esilämmityksen aikana ikkunat ei sula huurteesta -10 asteen pakkasella. Ei ole oikein iloista kun on webasto, mutta silti pitää skrabailla aamuisin. Siitä olen pyrkinyt juuri eroon pistämällä 2500 eskoa kiinni :roll:

Sen verran lisätietoa, että laittamalla väliin joku ohjausrele voidaan pakottaa puhallin esimerkiksi teholle 2 joka jo riittäisi. Puhallinteho on siksi laitettu tehtaalla niin alas, koska tehdasasenteinen webasto lämmittää prioriteetti 1. hyttiä ja jäännöslämmöllä konetta. Kuulemma Eberiin saa jonkun venttiilin, jolla koneen saa pudotettua osin pois kierrosta ja näin ollen hyttiin tulee todella kuumaa ilmaa. Silloin tuo pienikin puhallus riittää.

Jälkiasenteinen webasto kun vain antaa olettaa olevansa tehdasasenteinen ja näin ei kaikki asetukset ole riittäviä.

Eikö akun kannalta lopputulos ole lähes sama, jos nyt pitää käyttää 45 min ja vähän suuremmalla puhalluksella vain 20 min?
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ymmärsin sitten kuitenkin tuon ongelman väärin. Aika kovin on lasit jäässä jos normaali webaston maksimi käyttöaika ei riitä.

Tehdastekoinen webasto ajaa kyllä ensisijaisesti sisälämmittimeen kuumaa vettä mutta tietenkin lämpöteho riittäisi vähän isompaankin puhaltimen nopeuteen. Outoa vaan kun me muutamat muut haluaisimme päinvastoin vähentää sisäpuhallusta. Tosin eri tilanne jos lähtee vaikka katoksen alta ulkoa tai työpaikalla parkkihallista. Enpä lähde tuohon enempää kommentoimaan jos ei "tehdasasetuksilla" toimi omistajan toivomalla tavalla.
Avatar
flyhigh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 27.11.2008 23:34

Webaston puhallus

Viesti Kirjoittaja flyhigh »

Itsellä tosin eber, mutta vika oli siinä että can väylästä puuttuu ohjausrele joka ohjaa ilman tuulilasille. Jos rele puuttuu niin puhaltaa vain alas. Releen asennus kustantaa n.500e. Auto on c200 komp. Vm.01
kt4879
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 07.02.2007 19:09

S211 Webasto ja Moottorin lämmitys

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Autossani S211 270 CDI T A on tehdasasenteinen lisälämmitin. Olen tässä kahtena talvena ihmetellyt laitteen toimintaa siinä mielessä, että laite ensisijaisesti lämmittää sisätiloja ja toissijaisesti moottoria. Tietääkö kukaan, voiko laitetta "ohjelmoida" niin, että moottorin lämmittäminen alkaisi heti alusta alkaen? Nyt lämmönkierto moottorille alkaa vasta noin 7-10 minuutin lämmittämisen jälkeen.

Nyt kovemmilla pakkasilla (-17) pidin Webastoa päällä noin 35 - 40 minuuttia. Auto lähti käyntiin vasta 4 starttauskerralla? Näyttäisi siltä, että moottori luulee olevansa lämmin, joten hehkutusjakso on tosi lyhyt. Taitaa moottorinohjauksella ja termostaatilla olla eriävä käsitys pakkasella lämmittimen käytöstä suhteessa tarvittavaan hehkutusaikaan. Voisiko tälläiseen olla jotakin "ohjelmistopäivitystä"? Vai voisiko vika olla hehkutusjärjestelmässä?

Mainittakoon vielä, että auto kyllä käynnistyy normaalisti ilman lämmittämistä tuossa -17 lämpötilassa.

Havoinnot sisätilan lämpenemisestä kovemmilla pakkasilla pitävät paikkansa. Ikkunat eivät ole sulana, mutta raappaaminen on helppoa jään pehmitessä merkittävästi. Onko automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäädöllä jotakin merkitystä sisätilan lämmönmäärään Webastoa käytettäessä tai sitten moottorin lämmittämisen alkamiseen (siis tuohon edellä kuvattiin 7-10 minuuttiin)?
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Moottori huijaantuu

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Monissa sähköisesti ohjatuissa moottoreissa kylmäkäynnistys lämmitettynä on lapsen kengissä.

En tiedä, miten Mersun kylmäkäynnistysstrategia toimii, mutta tuntemissani moottorimerkeissä ongelma on seuraavanlainen:
Kylmässä käynnistettäessä moottori käynnistyy tiettyyn pakkasrajaan normaalisti, edellyttäen että akusta löytyy virtaa ja moottori on muuten kunnossa. Polttoaineen syöttö asettuu lämpötilan mukaan tarvittavalle kylmäkäynnistysmäärälle, ajoitusta muutetaan, hehkuja ohjataan lämpötilan mukaan, jne.

Ongelma muodostuu, kun moottoria lämmitetään ulkopuolisesti webastolla tai lohkolämmittimellä. Yleisimmin kylmäkäynnistykseen käytetään ulkolämpötilatietona imusarjan ja/tai jäähdytysveden lämpötietoa ohjaamaan kylmäkäynnistysstrategiaa. Jäähdytysnesteen lämpöanturi on moottorin ylimmässä kohdassa johon lämpö nousee ensimmäisenä.
Kun lämpöanturit mittaavat korkeampia lämpötiloja kuin todellinen ulkolämpötila on, polttoaineensyöttö säädetään käynnistyksessä liian pieneksi, varsinkin kun moottoriin imetään 30 - 45C kylmempää paloilmaa kuin moottori kuvittelee. Seuraa huono kylmäkäynnistys tai ei jopa käynnisty lämmitettynä ollenkaan.
Tämä on ehkä yksi syy, miksi webaston lämpöä ajetaan enemmän hyttiin kuin moottorille, moottorille kuitenkin yleensä riittää käynnistykseen vähempi lämmitys, -kunhan menee esim. plussan puolelle.

Olemme huijanneet systeemiä asentamalla rinnakkaisanturin esim jäähdytysveden anturille, joka on asennettu ulkoilmaan mittaamaan todellista ulkoilman lämpötilaa. Moottori käynnisteään tämän hämäysanturin avulla, mutta ajastinpiiri kytkee moottorin oman anturin käyttöön n. 10 sek kuluttua startista. Tällä systeemillä käynnistyy suurikin dieselmoottori -50C pakkasessa Siperiassa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Pitäisi olla nyt alkuperäinen ongelma eli puhallusteho kasvussa. Autoon asennetaan jokin ohjainrele, jonka voi ohjelmoida haluamalle teholle. Samassa selvisi, että se 500 € maksava CAN ohjain on jokseenkin turha laite. Sen ainoa funktio on ohjata tuo puhallinteho alimmalle mahdolliselle ja avata tuulilasipuhalluksen venttiilit. Saman muutoksen voi tehdä auton ohjelmaan muutenkin, eli jättää nuo venttiilit aina auki...

Jos siis ajatuksissa laitella webastoa mersuun ja joku huutelee CAN ohjainta laitettavaksi, kannattaa olla kriittinen 8)
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mulla täysautomaatti-ilmastointi ja Webasto.
40 min lämmityksellä on lasit auki ja kone miltei käyntilämpöinen.

Jos ei ole lasit auki:
-tarkista ja tarvittaessa vaihda sisäilmasuodattimet (vaihdettava kerran-kaksi vuodessa)

Webastokäytössä lämmityslaitteen puhallin kytkeytyy automaattisesti kakkosnopeudelle, kun Webasto käynnistyy.
Onko kytketty niin?

Onko autossa sähkökäyttöinen jäähdytysnesteen kiertovesipumppu?
Jos on, niin pyöriikö kun Webasto on käytössä?
Jos ei ole tai ei pyöri, ei homma toimi (kiertovesipumppu joko rikki tai puuttuu kokonaan).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sa_mmy kirjoitti:Pitäisi olla nyt alkuperäinen ongelma eli puhallusteho kasvussa. Autoon asennetaan jokin ohjainrele, jonka voi ohjelmoida haluamalle teholle. Samassa selvisi, että se 500 € maksava CAN ohjain on jokseenkin turha laite. Sen ainoa funktio on ohjata tuo puhallinteho alimmalle mahdolliselle ja avata tuulilasipuhalluksen venttiilit. Saman muutoksen voi tehdä auton ohjelmaan muutenkin, eli jättää nuo venttiilit aina auki...

Jos siis ajatuksissa laitella webastoa mersuun ja joku huutelee CAN ohjainta laitettavaksi, kannattaa olla kriittinen 8)
Kerrotko lisää tuosta autoon tehtävästä ohjelmamuutoksesta joka saa ilmastoinnin ohjaukset jäämään webastolle sopivaan asentoon?

Puhaltimen käynnistykseen ohjelmamuutos varmaankaan ei pure, miten se hoidetaan ilman CAN-purkkia?
Avatar
sa_mmy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 26.05.2004 22:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja sa_mmy »

Autoon voidaan tehdä asetus, jossa ne läpät jätetään siihen asentoon jossa ne sammutettaessa on. Webastoa varten asennetaan vain 60 € arvoinen ohjausrele, jolla puhallin voidaan pakottaa vaikkapa teholle 2.

Vehon tuotepäällikkö kertoi että toki kannattaa se CAN purkki jättää sinne edelleen, menee sitten läpät kiinni...Toki en ymmärrä miksi ne pitää mennä kiinni :roll:
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2716
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei tule autoon haisuja jos naapuri pierasee sun auton vieressä :lol:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
awwshit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ti 31.08.2010 10:35

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja awwshit »

Kysyn tähän samaan ketjuun eli,

autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?

Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

awwshit kirjoitti: autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?
Tuossa omassa S211 ku on 40min webasto päällä niin on kyllä selvä lämpötilaero sisällä ja pihalla.
Lämmityssäätöpaneelissa näkyy vain pieni webaston lämmityslogo, auton ollessa sammutettuna.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja nautseri »

awwshit kirjoitti:Kysyn tähän samaan ketjuun eli,

autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?

Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.
Voi olla että on asennettu väärin?
Käy asiansa osaavassa liikkeessä testerissä,tai jos tiedät missä asennettu .
Niin kysyppä heiltä mikä meni vikaan.
Kyllä pitää tulla lämmintä,kun se on juuri sitävarten autoon laitettu. :oops:
Avatar
slammed
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 05.02.2011 23:28
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja slammed »

awwshit kirjoitti:Kysyn tähän samaan ketjuun eli,

autona siis tuo w204 jossa webasto. Lähtee normisti käyntiin ja kone lämpenee hyvin mutta sisällä ei oikeen tunnu mitään lämpöä vaikka olis 40min päällä!
Kuuluuko tuon lämmityssäätöpaneelin edes syttyä päälle kun webasto lähtee vai ei?

Edellisessä autossa (eri merkkiä) eberi kun lähti niin myös ilmastoinnin säätö paneeli hurahti päälle ja sisällä tunsi selkeesti lämmintä ilmaa puhaltimesta.

jotenkin haisee asennusvvirheeltä.
ja muista ennen kuin sammutat ennen seuraavaa käyttöä niin vääntää lämmöt kuumalle ja huurteenpoisto päälle.
ja odota hetki että puhallus menee täysille ja kääntyy tuulilasille.
sitten sammuksiin niin on tehty esiasetus. jollei lämpee näin niin jokin on vialla.

lämmityslaitteen paneeliin ei tule mitään valoa tms.
puhallus säädetään ipcu releellä ja läppämoottoreilta katkaistaan virta niin jäävät siihen asentoon mihin ne on jätetty viime kerralla kun virta on ollut päällä.

koita ny tuota ensin.
w203 c320
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

Terve,

Olen asentamassa eberiä w204:seen ja olisi tarvetta saada nuo ilmaläpät ohjelmoitua niin, että eivät mene kiinni kun auton sammuttaa. Onnistuuko tämä starilla jossain uudellamaalla pientä korvausta vastaan?
W204
Avatar
robotnja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 12.07.2019 20:41
Paikkakunta: Vuokatti

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja robotnja »

Hei juu

Asensin viikonloppuna binar 5s:n. Webaston ohjeilla puhaltimen ohjaus ipculla ja on tosiaan heikko tuo puhallus.
Tällä hetkellä arvot on 56% 400Hz 3.0V High-side. Löytyy myös toiset asennus ohjeet, joissa arvot on 31% 300Hz 7.4V Low-side.

Jollakulla tietoa mitä sinne kannattaa ohjelmoituttaa?
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Nosta ipcu releen pulssisuhdetta kunnes on mieleinen, muista vaan että sitä enempi haukkaa virtaa puhallin
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kankkis kirjoitti: To 30.12.2021 16:58 Nosta ipcu releen pulssisuhdetta kunnes on mieleinen, muista vaan että sitä enempi haukkaa virtaa puhallin
Ja sitä kylmempää ilmaa puhaltaa, harakat kyllä tykkää...
Avatar
robotnja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 12.07.2019 20:41
Paikkakunta: Vuokatti

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja robotnja »

Ok eli kokeiluksi menee.

Pitääpä etsiä odb usb kaapeli, pitäisi olla jossakin ja kokeilla itse ohjelmointia.
Oli kerran ooppeli ja tarvihti sitä harva se päivä...

Ja tehokkaalta tunnustaa tuo lämmitin. Oli puolessa tunnissa 81 astetta moottorin lämpö. Harakoillekin riittää.

Kiitos osallistujille.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: Webasto w204 heikko puhallusteho

Viesti Kirjoittaja miksei »

Glk jossa Mesen oma Webasto. Lämmityslaitteen asetukset ollu automaattiasennossa 20 astetta pyynnillä ja esim kolme päivää oli pakkasessa, -18 näytti mittari ja puoli tuntia oli weba päällä, hytti lämmin, lasit sulat ja lähti käyntiin ilman mitään vaikeutta. Lämmintä tuli ilmasuuttimista.
Vastaa Viestiin