S211 Airmatic - Visit workshop
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
S211 Airmatic - Visit workshop
Noniin. Ensin tuli S211:n mittaristoon auton kuva, jossa on nuoli ylös ja teksti "Visit workshop". Ei punainen vaan sellainen miedompi valkoinen ilmoitus.
Sitten kun auto oli lämpimässä tallissa yön, ongelma katosi, eikä uusinut enää seuraavina päivinä.
Paitsi että viikkoa myöhemmin ilmoitus tuli uudelleen ja alkoi uusia säännöllisen epäsäännöllisesti aina kun on kylmää. Kun auto oli ollut lämpimässä, kaikki toimi. Mutta kylmässä viat palasivat. Nyt aika nopeasti kun lämpötila jäähtyi.
Ja sitten auton vasen takakulma niiasi. Testeri sanoo vain ympäripyöreästi, että jostain vuotaa. Tarkempi vuototutkimus ei paljastanut missään letkuissa vuotoa.
Voiko tuo mennä niialleen tuolla tavalla, jos iskari menee huonoksi? Korjaamo ehdotti että vaihdettaisiin iskari. Mutta nyt kun täältä lueskelin, heräsi ajatus että tilasinko syyttäsuotta hinnakkaan iskarin?
Sitten kun auto oli lämpimässä tallissa yön, ongelma katosi, eikä uusinut enää seuraavina päivinä.
Paitsi että viikkoa myöhemmin ilmoitus tuli uudelleen ja alkoi uusia säännöllisen epäsäännöllisesti aina kun on kylmää. Kun auto oli ollut lämpimässä, kaikki toimi. Mutta kylmässä viat palasivat. Nyt aika nopeasti kun lämpötila jäähtyi.
Ja sitten auton vasen takakulma niiasi. Testeri sanoo vain ympäripyöreästi, että jostain vuotaa. Tarkempi vuototutkimus ei paljastanut missään letkuissa vuotoa.
Voiko tuo mennä niialleen tuolla tavalla, jos iskari menee huonoksi? Korjaamo ehdotti että vaihdettaisiin iskari. Mutta nyt kun täältä lueskelin, heräsi ajatus että tilasinko syyttäsuotta hinnakkaan iskarin?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Itsella teki W220 ihan samaa kylmana, paitsi punaisen ilmoituksen kera, ilmoitus kuittaantui kun sammutin ja kaynnistin uudestaan, muuta en huomannut, mielestani osienvaihto on huonoa ammattitaitoa, sen osaa kuka vaan ja siina ei nay loppua. Toivottavasti loydat tuohon esim MB maahantuonnin kautta ammattilaisen joka selvittaa mista on oikeasti kyse.eerola kirjoitti:Noniin. Ensin tuli S211:n mittaristoon auton kuva, jossa on nuoli ylös ja teksti "Visit workshop". Ei punainen vaan sellainen miedompi valkoinen ilmoitus.
Sitten kun auto oli lämpimässä tallissa yön, ongelma katosi, eikä uusinut enää seuraavina päivinä.
Paitsi että viikkoa myöhemmin ilmoitus tuli uudelleen ja alkoi uusia säännöllisen epäsäännöllisesti aina kun on kylmää. Kun auto oli ollut lämpimässä, kaikki toimi. Mutta kylmässä viat palasivat. Nyt aika nopeasti kun lämpötila jäähtyi.
Ja sitten auton vasen takakulma niiasi. Testeri sanoo vain ympäripyöreästi, että jostain vuotaa. Tarkempi vuototutkimus ei paljastanut missään letkuissa vuotoa.
Voiko tuo mennä niialleen tuolla tavalla, jos iskari menee huonoksi? Korjaamo ehdotti että vaihdettaisiin iskari. Mutta nyt kun täältä lueskelin, heräsi ajatus että tilasinko syyttäsuotta hinnakkaan iskarin?
Etta tallainen vuodatus
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Mullahan oli kanssa toisen puolen persaus maassa kun auto oli seisonut pakkasessa kolme päivää. Mitään vikailmoituksia ei tullut. Yhden yön aikana on laskenut ainakin kerran sentin pari alemmaksi, mutta mielestäni muuten ollut kunnossa myös näinä pakkasaikoina. Saa nähdä onko alkava vika vai joku toimintahäiriö.
Kerro ihmeessä jos homma selviää, tämä kuintenkin kiinnostaa kaikkia S211:n omistajia kun tulee jossakin vaiheessa vastaan.
Tänää kyselin Trailcon-nimisessä liikkeessä että toimittavatko henkilöautoihin ilmapalkeita (hyllyssä oli niitä raskaaseen kalustoon) ja sanoivat toimittavansa tilauksesta. Olis mielenkiintoista kysyä hinta tuolta verrattuna virallisiin huoltopaikkoihin...Nyt oli vähän kiirus alkaa kyselemään kun oli palotarkastuskierros kesken.
Marko
Kerro ihmeessä jos homma selviää, tämä kuintenkin kiinnostaa kaikkia S211:n omistajia kun tulee jossakin vaiheessa vastaan.
Tänää kyselin Trailcon-nimisessä liikkeessä että toimittavatko henkilöautoihin ilmapalkeita (hyllyssä oli niitä raskaaseen kalustoon) ja sanoivat toimittavansa tilauksesta. Olis mielenkiintoista kysyä hinta tuolta verrattuna virallisiin huoltopaikkoihin...Nyt oli vähän kiirus alkaa kyselemään kun oli palotarkastuskierros kesken.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Noh ei sentään kaikkia s211 omistajia, muutakuin mielenkiinnosta.MarkoV kirjoitti:Mullahan oli kanssa toisen puolen persaus maassa kun auto oli seisonut pakkasessa kolme päivää. Mitään vikailmoituksia ei tullut. Yhden yön aikana on laskenut ainakin kerran sentin pari alemmaksi, mutta mielestäni muuten ollut kunnossa myös näinä pakkasaikoina. Saa nähdä onko alkava vika vai joku toimintahäiriö.
Kerro ihmeessä jos homma selviää, tämä kuintenkin kiinnostaa kaikkia S211:n omistajia kun tulee jossakin vaiheessa vastaan.
Marko
Itse olen pyrkinyt nämä "ilmalaivat" kiertään kaukaa, en sillä etteikö kyyti olisi hienoa vaan kun en halua niiden ja Vehon kanssa painia.
Omaani ostaessa oli selvää että Airmaticcia ei meille tule, pohjolassa ollut sen verran probleemia.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- teija &kurtonki
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
- Paikkakunta: hki
Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »
Mulla oli saman tyyppinen ongelma w 220: ssä. Tosin "kehittyneempi" järrjestelmä abc body control. Lisävaruste
Kirjoitin aiheesta aiemmin, vein veholle kaiken maailman hydrauliikkajärjestelmät uusiksi yms. Lasku 8000e
Toivon vilpittömästi että pääset halvemmalla. Etukulma niiasi ja sama teksti, tosin punaisella 



e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Mutta takapäässähän on erillinen perinteinen iskari, eihän se vaikuta tasonsäätöön enempää kuin tavallinen kaasupaineiskari vähän avittaa. Vai tarkoititko sittenkin itse ilmapaljetta?eerola kirjoitti:
Voiko tuo mennä niialleen tuolla tavalla, jos iskari menee huonoksi? Korjaamo ehdotti että vaihdettaisiin iskari. Mutta nyt kun täältä lueskelin, heräsi ajatus että tilasinko syyttäsuotta hinnakkaan iskarin?
Jos ei vuotoja paljastunut niin olisiko vain venttiili sulkeutunut huonosti ajoittain? Tai sitten vuoto ei vain paljastunut.
Ja tätä ilmajousitusta ei kannata ollenkaan verrata 220:n ABC-jousitukseen vaikka 220:ssä molemmissakin vikoja on ollut enemmän kuin voisi kohtuulliseksi katsoa.
Mutta kyllä siellä sinunkin persauksissa ilmapussit on... Jos auto on tuo -05 S211. Kurkkaapas sinne allejytäkkä kirjoitti:Noh ei sentään kaikkia s211 omistajia, muutakuin mielenkiinnosta.
Itse olen pyrkinyt nämä "ilmalaivat" kiertään kaukaa, en sillä etteikö kyyti olisi hienoa vaan kun en halua niiden ja Vehon kanssa painia.
Omaani ostaessa oli selvää että Airmaticcia ei meille tule, pohjolassa ollut sen verran probleemia.

Eli nauti ilmalaiva kyydistä niin kauan kuin se toimii

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Taitaa jytäkkä seuraavassa kommentissa kehua kuinka hyvää kyytiä takapenkki saa ilmajousituksesta ja kuinka luotettava se on juuri hänen autossaan ollut. Kovin tahtovat mielipiteet mukautua oman auton mukaisiksi. (kommentti ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti jytäkälle, ihan muuten vaan).MarkoV kirjoitti:Mutta kyllä siellä sinunkin persauksissa ilmapussit on... Jos auto on tuo -05 S211. Kurkkaapas sinne allejytäkkä kirjoitti:Noh ei sentään kaikkia s211 omistajia, muutakuin mielenkiinnosta.
Itse olen pyrkinyt nämä "ilmalaivat" kiertään kaukaa, en sillä etteikö kyyti olisi hienoa vaan kun en halua niiden ja Vehon kanssa painia.
Omaani ostaessa oli selvää että Airmaticcia ei meille tule, pohjolassa ollut sen verran probleemia.![]()
Eli nauti ilmalaiva kyydistä niin kauan kuin se toimii![]()
Marko
Heh, mun autolla ajettu nyt 195tkm, joista itse ajanut 35tkm. Airmatic on toiminut hianosti, eikä esim. laske tonttiin, kun seissyt useitakin päiviä.. Kieltämättä pikkasen pelottaa, että milloin alkaa vaivaamaan ku muilla on yllättävän paljon ollut noita onkelmia niissä.DBFI kirjoitti:Taitaa jytäkkä seuraavassa kommentissa kehua kuinka hyvää kyytiä takapenkki saa ilmajousituksesta ja kuinka luotettava se on juuri hänen autossaan ollut. Kovin tahtovat mielipiteet mukautua oman auton mukaisiksi. (kommentti ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti jytäkälle, ihan muuten vaan).MarkoV kirjoitti:Mutta kyllä siellä sinunkin persauksissa ilmapussit on... Jos auto on tuo -05 S211. Kurkkaapas sinne allejytäkkä kirjoitti:Noh ei sentään kaikkia s211 omistajia, muutakuin mielenkiinnosta.
Itse olen pyrkinyt nämä "ilmalaivat" kiertään kaukaa, en sillä etteikö kyyti olisi hienoa vaan kun en halua niiden ja Vehon kanssa painia.
Omaani ostaessa oli selvää että Airmaticcia ei meille tule, pohjolassa ollut sen verran probleemia.![]()
Eli nauti ilmalaiva kyydistä niin kauan kuin se toimii![]()
Marko

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Ilmaperäisessä autossa ne ilmapalkeet on normaaleja kulutusosia ja ne löytyvät ymmärtääkseni kaikista S211 -farkuista. Juuri tämä oli syy, miksi itse en ostanut farkkua, kun en sitä myöskään välttämättä tarvinnut. Aiemmassa farkussani (Audi) ne molemmat palkeet + kompura (joka ne palkeet täyttää) meni vaihtoon ja pieti kustansi n. 3000 eur...
Se vuotava palje kannattaa suosiolla vaihtaa heti, kun se alkaa vuotaa, koska yksi rikkonainen palje alkaa rasittaa myös sitä ehjää paljetta, kun auto lepää sen päällä enemmän. Lisäksi kompura kuluu loppuun, kun se joutuu täyttämään sitä vuotavaa paljetta paljon normaalia enemmän ja koko ajan enenevissä määrin, myös ajon aikana, koska töyssyissä ja kuopissa puristusvoima puskee palkeesta ilmat pihalle.
Palkeen vuotamisen tunnistaa juurikin siitä, että se alkaa pakkasilla menemään seisonnassa tyhjäksi. Ongelma ei korostu lämpimässä tallissa niin radikaalisti vaan ilmat saattaa pysyä siellä palkeessa esim. 2-3 vrk, koska palkeen materiaali ja sisällä oleva ilma on laajempaa lämpimässä, jolloin se vuotokohta on enemmän tukossa.
Onko Airmaticissa nuo palkeet myös edessä...? Ilmeisesti on?
Ps. Auton ajo-ominaisuudet muuttuvat todella huonoiksi siinä vaiheessa, kun palkeet vuotavat kunnolla. Auto tuntuu samalta, kuin siinä olisi lehtijouset, eli se niiailee mutkissa ja perä pomppii motarilla töyssyissä.
Se vuotava palje kannattaa suosiolla vaihtaa heti, kun se alkaa vuotaa, koska yksi rikkonainen palje alkaa rasittaa myös sitä ehjää paljetta, kun auto lepää sen päällä enemmän. Lisäksi kompura kuluu loppuun, kun se joutuu täyttämään sitä vuotavaa paljetta paljon normaalia enemmän ja koko ajan enenevissä määrin, myös ajon aikana, koska töyssyissä ja kuopissa puristusvoima puskee palkeesta ilmat pihalle.
Palkeen vuotamisen tunnistaa juurikin siitä, että se alkaa pakkasilla menemään seisonnassa tyhjäksi. Ongelma ei korostu lämpimässä tallissa niin radikaalisti vaan ilmat saattaa pysyä siellä palkeessa esim. 2-3 vrk, koska palkeen materiaali ja sisällä oleva ilma on laajempaa lämpimässä, jolloin se vuotokohta on enemmän tukossa.
Onko Airmaticissa nuo palkeet myös edessä...? Ilmeisesti on?
Ps. Auton ajo-ominaisuudet muuttuvat todella huonoiksi siinä vaiheessa, kun palkeet vuotavat kunnolla. Auto tuntuu samalta, kuin siinä olisi lehtijouset, eli se niiailee mutkissa ja perä pomppii motarilla töyssyissä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Jep auto on -05 ko.12/04.DBFI kirjoitti:Taitaa jytäkkä seuraavassa kommentissa kehua kuinka hyvää kyytiä takapenkki saa ilmajousituksesta ja kuinka luotettava se on juuri hänen autossaan ollut. Kovin tahtovat mielipiteet mukautua oman auton mukaisiksi. (kommentti ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti jytäkälle, ihan muuten vaan).MarkoV kirjoitti:Mutta kyllä siellä sinunkin persauksissa ilmapussit on... Jos auto on tuo -05 S211. Kurkkaapas sinne allejytäkkä kirjoitti:Noh ei sentään kaikkia s211 omistajia, muutakuin mielenkiinnosta.
Itse olen pyrkinyt nämä "ilmalaivat" kiertään kaukaa, en sillä etteikö kyyti olisi hienoa vaan kun en halua niiden ja Vehon kanssa painia.
Omaani ostaessa oli selvää että Airmaticcia ei meille tule, pohjolassa ollut sen verran probleemia.![]()
Eli nauti ilmalaiva kyydistä niin kauan kuin se toimii![]()
Marko
Kerpele, olis koko autoa kannattanunna ostaa ko o ilmajouset.
Olis kannattanu nöyrtyä ostotilanteessa ja mennä kontalleen.
Heh olin siinä uskossa että rautajousilla mennään

Pitteepi laittaa kiertoon koko laiva ennenkuin uppoaa
En yleensä sorru kehumaan omia ryskyjä ja taas se nähtiin kuinka pa%#&¤a ne on.
En ole omassani vielä takapenkillä istunut.
En kyllä menisi hetkeäkään noita ilmapusseja kehumaan, ja vielä vähemmän tuota alumiinisäiliötä joka suolan kanssa puhkee alle minuutin.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Missä tässä systeemissä asennon/ korkeuden tunnistin sijaitsee? Onko se iskarissa vai jousipalkeessa? Ajattelin, että jos tuo vain antaa väärää informaatiota, kun vasemman jousen paine jää matalammaksi kuin oikean.eerola kirjoitti:...Voiko tuo mennä niialleen tuolla tavalla, jos iskari menee huonoksi...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Lieneekö tuossa iskarin kyljessä?


S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Entäs täällä toi SENSOR AT CROSS MEMBER?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Kysymys kuuluu, onko noita antureita kaksi/takapää?
Vai onko hoidettu yhdellä?
Jos yhdellä niin anturissa ei vikaa vaan palkeessa.
Nyt vasta luin antaumuksella alkuperäisen kysymyksen, siitä heräsi epäilys että josko putkeen olisi kondensoitunut vettä ja sillä kun on pakkasilla sellainen taipumus jäätyä....
Vai onko hoidettu yhdellä?
Jos yhdellä niin anturissa ei vikaa vaan palkeessa.
Nyt vasta luin antaumuksella alkuperäisen kysymyksen, siitä heräsi epäilys että josko putkeen olisi kondensoitunut vettä ja sillä kun on pakkasilla sellainen taipumus jäätyä....

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Edessä on kaksi tasoanturia (Airmaticissa) mutta takana vain yksi yhteinen anturi.jytäkkä kirjoitti:Kysymys kuuluu, onko noita antureita kaksi/takapää?
Vai onko hoidettu yhdellä?
Jos yhdellä niin anturissa ei vikaa vaan palkeessa.
Nyt vasta luin antaumuksella alkuperäisen kysymyksen, siitä heräsi epäilys että josko putkeen olisi kondensoitunut vettä ja sillä kun on pakkasilla sellainen taipumus jäätyä....
Itsellä ei ole jäätymisistä kokemusta mutta ei varmaan mahdotonta.
Mulla oli hiljan saman tyyppinen ongelma, eli werkstatt oli kovasti aufsuchen. Vikakoodi oli että painesäiliö ei täyty tarpeeksi nopeasti. Syynä se että jokin järjestelmässä oleva suodatin oli kastunut, ja pakkaskeleillä jäähyhmä esti ilman virtausta.DBFI kirjoitti:Edessä on kaksi tasoanturia (Airmaticissa) mutta takana vain yksi yhteinen anturi.jytäkkä kirjoitti:Kysymys kuuluu, onko noita antureita kaksi/takapää?
Vai onko hoidettu yhdellä?
Jos yhdellä niin anturissa ei vikaa vaan palkeessa.
Nyt vasta luin antaumuksella alkuperäisen kysymyksen, siitä heräsi epäilys että josko putkeen olisi kondensoitunut vettä ja sillä kun on pakkasilla sellainen taipumus jäätyä....
Itsellä ei ole jäätymisistä kokemusta mutta ei varmaan mahdotonta.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Loistohomma että asia selvisi, Turvallista matkaaeerola kirjoitti:Nyt on auto kunnossa!
Airmaticin kompressori oli tullut tiensä päähän ja tuotti kylmänä takajousitukselle liian vähän ja epätasaisesti painetta.

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Airmatic
Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »
Hyvä että kuntoon sait. Olikohan kalliskin osa semmoinen kompressori?
meinaan kun aikas monella näkyy noita vikoja niihin jousituksiin tulevan .
meinaan kun aikas monella näkyy noita vikoja niihin jousituksiin tulevan .
Re: Airmatic
kompura n.~ 450e ja rele 15ePetri.Kemppainen kirjoitti:Hyvä että kuntoon sait. Olikohan kalliskin osa semmoinen kompressori?
meinaan kun aikas monella näkyy noita vikoja niihin jousituksiin tulevan .
Re: Airmatic
Yllätäen jousipalje on kallein kohde. Iskari toiseksikallein ja kompressori kolmanneksikallein. Tosin kuten edellä on todettu, kolmanneksikalleinkaan ei ole aivan ilmainen.Petri.Kemppainen kirjoitti:Hyvä että kuntoon sait. Olikohan kalliskin osa semmoinen kompressori?
meinaan kun aikas monella näkyy noita vikoja niihin jousituksiin tulevan .
Keljuinta näissä Airmatic-vioissa tuntuu olevan se, että niiden syy ei aina ole täysin ilmeinen. Rautajousissa homma on selkeämpää kun vian juurisyyn useimmiten näkee; esimerkiksi lintassa istuvan auton katkennut jousi on loppujenlopuksi melko helppo havaita.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Itellä tuli kanssa joka päivän ensimmäisellä startilla visit workshop ja airmaticin kuva. Pienen tutkimuksen jälkeen selvisi että kopressori on tiensä päässä.
Tässä pari kuvaa kompuran vaihdosta
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb.jpg auto työn alle
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb2.jpg pyörä ja sisälokari pois niin kompura löytyy
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb3.jpg kompura pois
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb4.jpg vanha vs uusi
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb5.jpg uusi kompura paikoillaan
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb6.jpg rele uusittava kompuran kanssa mersun ohjeitten mukaan.
nyt auto pelittää taas!
Tässä pari kuvaa kompuran vaihdosta
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb.jpg auto työn alle
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb2.jpg pyörä ja sisälokari pois niin kompura löytyy
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb3.jpg kompura pois
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb4.jpg vanha vs uusi
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb5.jpg uusi kompura paikoillaan
http://www.nic.fi/~kalju/airmatic/mb6.jpg rele uusittava kompuran kanssa mersun ohjeitten mukaan.
nyt auto pelittää taas!

Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Viesti Kirjoittaja C 124 320 »
Minkäslaisissa kilometreissä näitä ilmajousituksen ongelmia on autoissa ilmennyt? Esim. mitä nuo kompurat ja palkeet on kestänyt?
Omalla on nyt rullattu 210 tkm, alkaa pikkuhiljaa jo jännittää.
Omalla on nyt rullattu 210 tkm, alkaa pikkuhiljaa jo jännittää.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
itellä oli n198000 mittarissa kun kompura meni, saa nähä millon hajoo muuta 

Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Koodaukset ja lisävarusteet
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum