W210 vm00: Automaattilaatikko luistaa lämpimänä 3 -> 4
W210 vm00: Automaattilaatikko luistaa lämpimänä 3 -> 4
Elikkäs Väyrysen automaattilaatikon (tiptronic) kanssa ongelmia.
Kylmänä kaikki toimii hyvin. Lämmetessään laatikko ei tahdo lukita 4 vaihdetta 3:lta vaihdettaessa. Tämä siis kiihdytettäessä. Tasakaasulla tai kaasua hieman keventäen vaihde menee päälle ongelmitta.
Olisko jotain keinoa millä sais homman toimimaan paremmin?
Auttaisko öljyjen vaihto?
Olikos siellä laatikon kylessä jotain säätöjuttua?
Kiitos etukäteen!
Kylmänä kaikki toimii hyvin. Lämmetessään laatikko ei tahdo lukita 4 vaihdetta 3:lta vaihdettaessa. Tämä siis kiihdytettäessä. Tasakaasulla tai kaasua hieman keventäen vaihde menee päälle ongelmitta.
Olisko jotain keinoa millä sais homman toimimaan paremmin?
Auttaisko öljyjen vaihto?
Olikos siellä laatikon kylessä jotain säätöjuttua?
Kiitos etukäteen!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
onko niitä öljyjä sitten vaihdettu koskaan?
laatikko on kyllä sähköisesti säätyvä, joskus auttaa kun nollaa sähkölaatikon "aivot" ja opettaa laatikon uudelleen.
siinä saattaa olla myös semmoinen jousenkuoleentumine/poikki meno(shift kit jousi 3-4vaihteiden).
voin kattoa laatikon räjäytyskuvat/jousen numeron minkä saat tilattua suomesta ja sen asennuskaan ei öljyjen vaihtoa kummempi ole..
laatikko on kyllä sähköisesti säätyvä, joskus auttaa kun nollaa sähkölaatikon "aivot" ja opettaa laatikon uudelleen.
siinä saattaa olla myös semmoinen jousenkuoleentumine/poikki meno(shift kit jousi 3-4vaihteiden).
voin kattoa laatikon räjäytyskuvat/jousen numeron minkä saat tilattua suomesta ja sen asennuskaan ei öljyjen vaihtoa kummempi ole..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Mitenhän tää laatikon opetus käy niinku oikeesti?
Mulla sama loota ja yleensä toimii aivan hyvin, mutta välillä saattaa töksäyttää vaihteen päälle hyvinkin tylysti, eli ei kyllä luista. Kylmänä ymmärrän pienen nykäyksen, mutta tekee myös harvoin lämpimänä tuota, laatikko öljyt pitäis kanssa vaihtaa niin on ainakin sitten vaihdettu.
Mulla sama loota ja yleensä toimii aivan hyvin, mutta välillä saattaa töksäyttää vaihteen päälle hyvinkin tylysti, eli ei kyllä luista. Kylmänä ymmärrän pienen nykäyksen, mutta tekee myös harvoin lämpimänä tuota, laatikko öljyt pitäis kanssa vaihtaa niin on ainakin sitten vaihdettu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tais olla jotenkin näin virtapäälle kaasupoljin pohjaan pidä kaasupoljin pohjassa käänä virta pois virta pääle poljin ylös, jotenkin noin sai nollattuun
vanhan opineisuuden pois muistista, sitten kun alkaa ajelemaan oppii uusille tavoille(MB* systeemillä sen voi myös tehdä ja vaihto hetkeä, paineita säätää)
vanhan opineisuuden pois muistista, sitten kun alkaa ajelemaan oppii uusille tavoille(MB* systeemillä sen voi myös tehdä ja vaihto hetkeä, paineita säätää)
Jep, ja ajalla on merkitystä, kun tuota sevenssiä tekee:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74281
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74281
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mulla vaihtaa kiihdyttäessä välillä isompia(4,5) vaihteita sillai niinku laatikko vähä luistas vaihtohetkellä. Käyttää kierroksia vähä korkeammalla ku laittaa isomman vaihteen päälle. Tuo ilmenee silloin kun öljyt on jo lämmenneet.
Olisko ideoita miten tuon häiritsevän ominaisuuden sais pois?
Tuo ominaisuus tuli laatikon öljynvaihdon jälkeen ja samalla laatikko "nollattiin". Öljyjä vaihdettiin vain se mitä pohjan irrottamalla sieltä tulee eli ei kaikkia.
Olisko ideoita miten tuon häiritsevän ominaisuuden sais pois?
Tuo ominaisuus tuli laatikon öljynvaihdon jälkeen ja samalla laatikko "nollattiin". Öljyjä vaihdettiin vain se mitä pohjan irrottamalla sieltä tulee eli ei kaikkia.
Viimeksi muokannut KasiMese, Ke 17.06.2009 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla vaihtaa kiihdyttäessä välillä isompia(4,5) vaihteita sillai niinku laatikko vähä luistas vaihtohetkellä. Käyttää kierroksia vähä korkeammalla ku laittaa isomman vaihteen päälle. Tuo ilmenee silloin kun öljyt on jo lämmenneet.
Olisko ideoita miten tuon häiritsevän ominaisuuden sais pois?
Tuo ominaisuus tuli laatikon öljynvaihdon jälkeen ja samalla laatikko "nollattiin". Öljyjä vaihdettiin vain se mitä pohjan irrottamalla sieltä tulee eli ei kaikkia.
Olisko ideoita miten tuon häiritsevän ominaisuuden sais pois?
Tuo ominaisuus tuli laatikon öljynvaihdon jälkeen ja samalla laatikko "nollattiin". Öljyjä vaihdettiin vain se mitä pohjan irrottamalla sieltä tulee eli ei kaikkia.