W210 hakusessa, mutta millä tekniikalla?
W210 hakusessa, mutta millä tekniikalla?
Edessä on Saksan reissu. Tarkoitus olisi tuoda tuliaisia mukana.
Mobilesta kun nuita E-korin farmareita on tullut katsottua, niin suurin osa niistä on 290 turbodiiseli teknikaalla ja osa sitten CDI koneella. Sanokaapa asiantuntijat kumpi teknikka olisi kestävämpi ja huolettomampi.
Niin ja mitäs muuta kannattaa huomioida väykkyä ostaessa?
Mobilesta kun nuita E-korin farmareita on tullut katsottua, niin suurin osa niistä on 290 turbodiiseli teknikaalla ja osa sitten CDI koneella. Sanokaapa asiantuntijat kumpi teknikka olisi kestävämpi ja huolettomampi.
Niin ja mitäs muuta kannattaa huomioida väykkyä ostaessa?
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Re: W210 hakusessa, mutta millä tekniikalla?
Jos ainoa kriteeri kestävyys/huolettomuus niin vastaus on 290.ii kirjoitti:Sanokaapa asiantuntijat kumpi teknikka olisi kestävämpi ja huolettomampi.
Niin ja mitäs muuta kannattaa huomioida väykkyä ostaessa?
Isoin huomion kohde väyrystä etsiessä on Ruoste, ja toiseksi tärkein Ruoste
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 hakusessa, mutta millä tekniikalla?
ii kirjoitti:Sanokaapa asiantuntijat kumpi teknikka olisi kestävämpi ja huolettomampi.
Viimen kun minä kyselin samaa asiaa viitisen vuotta sitten, vastaus oli 300AM kirjoitti: Jos ainoa kriteeri kestävyys/huolettomuus niin vastaus on 290.
Mutta ajat tietysti muuttuu.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Joo 290:siä tuntuisi olevan hyvin tyrkyllä.
Tuo on ilmeisesti moottori jota pystyy vielä itsekin korjamaan.
Mites korien ruosteiden kanssa onko 96-99 kopat juuri näitä ruoste pesiä vai siitä eteenpäinkin?
Tuo on ilmeisesti moottori jota pystyy vielä itsekin korjamaan.
Mites korien ruosteiden kanssa onko 96-99 kopat juuri näitä ruoste pesiä vai siitä eteenpäinkin?
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Kyllähän sitä CDI:hinkin osia vaihtaa...ii kirjoitti:Joo 290:siä tuntuisi olevan hyvin tyrkyllä.
Tuo on ilmeisesti moottori jota pystyy vielä itsekin korjamaan.
Mites korien ruosteiden kanssa onko 96-99 kopat juuri näitä ruoste pesiä vai siitä eteenpäinkin?
Ja kyllä ainakin mun faceliftattuun laitettiin kuntoon samat ruostepaikat ovien listojen ja tiivisteiden alta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 hakusessa, mutta millä tekniikalla?
No vaihtoehtoina oli cdi ja 290 No 300:nen on hyvä vaihtoehto jos kulutuksella ei ole suurta merkitystä.Ari66 kirjoitti:[
Viimen kun minä kyselin samaa asiaa viitisen vuotta sitten, vastaus oli 300
Mutta ajat tietysti muuttuu.....
290TDI:stä ei kokemusta, mutta kun tuossa pihassa on -98 300TD melkein kaikilla herkuilla, tehtaan AMG-varusteilla, designolla jne. ja sitten -00 320CDI melkein kaikilla herkuilla, mm. jäähdytetyt etupenkit yms. ja kummassakin kilometrejä noin 230 tkm mittarissa, niin täytyy sanoo että eihän erot niin valtavia ole:
-cdi on huomattavasti hiljaisempi, vaikka ei voi kyllä valittaa koska molemmissa on pirun mukavat moottoriäänet - toisessa vaan kuuluu vähän kovemmin
-cdi:ssä on tehon tuntua paljon enemmän (300TD on kyllä digituunattu, eli siinä on nyt todellisuudessa heppoja enemmän kun ei-lastutetussa cdi:ssäni)
-cdi:ssä on kulutus helposti ainakin litran pienempi, vaikka itse moottori onkin pari desiä kookkaampi
-cdi:ssä kalliimmat vakuutukset
-cdi:ssä huomattavasti kalliimmat osat / huollot - samat osat noista on menny suunnilleen samoilla kilsoilla, paitsi tuoreemmassa on korjattu lisäksi webastoa ja sähkölämmitysvastus
-faceliftatussa huomattavasti parempi ratti (monitoimi), comandi, pysäköintitutkat
-faceliftattu eli cdi on paremman näkönen, vaikka toi vanhempi onkin AMG-sarjalla (tulishan siitä yhtä nätti, kun vaihtais takavalot faceliftatun valoihin)
Ruostetta -00:ssa ei ole vielä missään (molemmat on toki ruostesuojattu, mutta eihän noi nyt niistä paikoista niin pahasti ruostukaan vaan ulkoapäin), mutta -98 kun on ollut jo 3-4 vuotta talossa niin siinä on pikkasen jo joutunu fiksaileen viime kesänä. Ja tänä kesänä pitää fiksata taas kun takalokarin kaareen on ulkopuolelle ilmestyny sormenpään kokoinen kupru.
Ajat tietysti muuttuu, itse en kyllä enää ostais 90-luvun autoa vaan mieluummin vaikka 2002-mallisen 270CDI tai jos lompakko kestää niin 320CDI-Väyrysen. Tai jos omistaa oikein paksun nipun seteleitä, niin joku -06 uudempi W211...
-cdi on huomattavasti hiljaisempi, vaikka ei voi kyllä valittaa koska molemmissa on pirun mukavat moottoriäänet - toisessa vaan kuuluu vähän kovemmin
-cdi:ssä on tehon tuntua paljon enemmän (300TD on kyllä digituunattu, eli siinä on nyt todellisuudessa heppoja enemmän kun ei-lastutetussa cdi:ssäni)
-cdi:ssä on kulutus helposti ainakin litran pienempi, vaikka itse moottori onkin pari desiä kookkaampi
-cdi:ssä kalliimmat vakuutukset
-cdi:ssä huomattavasti kalliimmat osat / huollot - samat osat noista on menny suunnilleen samoilla kilsoilla, paitsi tuoreemmassa on korjattu lisäksi webastoa ja sähkölämmitysvastus
-faceliftatussa huomattavasti parempi ratti (monitoimi), comandi, pysäköintitutkat
-faceliftattu eli cdi on paremman näkönen, vaikka toi vanhempi onkin AMG-sarjalla (tulishan siitä yhtä nätti, kun vaihtais takavalot faceliftatun valoihin)
Ruostetta -00:ssa ei ole vielä missään (molemmat on toki ruostesuojattu, mutta eihän noi nyt niistä paikoista niin pahasti ruostukaan vaan ulkoapäin), mutta -98 kun on ollut jo 3-4 vuotta talossa niin siinä on pikkasen jo joutunu fiksaileen viime kesänä. Ja tänä kesänä pitää fiksata taas kun takalokarin kaareen on ulkopuolelle ilmestyny sormenpään kokoinen kupru.
Ajat tietysti muuttuu, itse en kyllä enää ostais 90-luvun autoa vaan mieluummin vaikka 2002-mallisen 270CDI tai jos lompakko kestää niin 320CDI-Väyrysen. Tai jos omistaa oikein paksun nipun seteleitä, niin joku -06 uudempi W211...
Mulla ollut nyt reilu 2 vuotta tuo E270cdi. Mukava moottori, tarpeeksi suoritusarvoja löytyy ja keskikulutus on aina ollut alle 7 litraa/ 100km. Vaikka välillä paljon kaupunki pyöritystä.
Kerran on auton compuutteri näyttäny matka ajossa jopa 4,8 L / 100km Tämä siis automaattilaatikolla.
Kerran on auton compuutteri näyttäny matka ajossa jopa 4,8 L / 100km Tämä siis automaattilaatikolla.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Tätä tietoa ja vääntöa on jo paljon tällä foorumilla. (haulla kyllä löytää)
Ruoste on kyllä hyvä ottaa huomioon, niinkuin täällä jo mainittiin.
Vaikka 290 onkin teknikaltaan varsin toimivaa patarautaa, niin tärkeintä olisi löytää hyvä yksilö. Hinnat ovat jo niin halpoja (myös suomessa) että huonoa käyttöautoa ei saksasta asti kannata raahata. Remontit ei edelleenkään ole liian halpoja.
Vikapaikkoja on etujousten kiinnityskorvakeet. Saattavat ruostua irti joskin ovat helposti korjattavissa. Nivelet ja puslat ovat käyttötavaraa ja niiden vaihtoväli pyörii parissa sadassa tuhannessa kilometrissä.
Muuta murhetta on sitten yksilökohtaisesti, riippuen huollosta ja ajetuista kilometreistä.
Ise laittasin rahani hyvään yksilöön sen koneesta riippumatta.
Ruoste on kyllä hyvä ottaa huomioon, niinkuin täällä jo mainittiin.
Vaikka 290 onkin teknikaltaan varsin toimivaa patarautaa, niin tärkeintä olisi löytää hyvä yksilö. Hinnat ovat jo niin halpoja (myös suomessa) että huonoa käyttöautoa ei saksasta asti kannata raahata. Remontit ei edelleenkään ole liian halpoja.
Vikapaikkoja on etujousten kiinnityskorvakeet. Saattavat ruostua irti joskin ovat helposti korjattavissa. Nivelet ja puslat ovat käyttötavaraa ja niiden vaihtoväli pyörii parissa sadassa tuhannessa kilometrissä.
Muuta murhetta on sitten yksilökohtaisesti, riippuen huollosta ja ajetuista kilometreistä.
Ise laittasin rahani hyvään yksilöön sen koneesta riippumatta.
W210 290TD T
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Henk. koht. en ole koskaan pitänyt ns. "monitoimirateista".
Asennevamma ehkä
Mutta kerran sellaisen auton omistaneena en tykännyt laisinkaan, ratti on kääntämistä varten, ei videopelin ohjaimisto.
Asennevamma ehkä
Mutta kerran sellaisen auton omistaneena en tykännyt laisinkaan, ratti on kääntämistä varten, ei videopelin ohjaimisto.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
HÖPÖHÖPÖhessut32 kirjoitti:Ei muuten ole 320cdi hiljaisempi kuin 300td! jos on niin silloin on ratti akselin läpivientikumi rikki! Tai moottorintyynyt rikki!
No tasan on 320cdi hiljasempi, huomattavastikin. Tais olla siitä 320cdi:stäs rattiakselin kumi rikki mitä vertailit ehjäkumilliseen 300TD:hen. Mulla on molempiin vaihdettu vuoden sisällä rattiakselin kumi (ja 320cdi:ssä pariinki otteeseen kun piti laittaa uuden mallinen korvaava) eli ehjät on. Molemmat kuitenki loistokuntoisina pihassa ja toisella ajanu 3 vuotta ja toisella vuoden ja kilsoja tullut kovaan tahtiin, että uskallan kyllä väittää aika faktaksi väitteeni.
Moottorityynyt on kyllä molemmissa ehjät, kumpikin auto hyvin huollettu ja kilsoja molemmissa vasta rapiat 200 tkm, enkä kummassakaan mitään melutason muutosta oo vuosien varrella huomannu, paitsi 320cdi hiljeni konehuoneen rallatus kun laturin vapaakytkin vaihtui ehjään.
Kyllä faceliftattu Väykky on huomattavasti vanhempaa parempi sisämelun suhteen ainakin jos kutoskoneisia vertaa, 320cdi menee ihan sukkasillaan kyllä ja jos kaasun päästää pois niin ei kuulu mitään. Mulla on 320cdi:ssä vieläpä 18" 235/40/18+265/35/18 renkaat ja niilläkin on hiljasempi ku 17" nakeilla varustettu 300TD.
Varmaan yksilö eroja! Tuossa mun 300TDT:ssä ei kyllä kuulu moottorin äänet ollenkaan sisälle! Tuossa kävin muutamaa 320CDI:tä kokeilemassa enne kuin ostin tuon nykyisen pelin. Tämä ainakin on koneen ja rengasmelun puolesta hiljaisempi kuin ykskään 320cdi mitä kävin kokeileen. Rengasmelua vaikea verrata riippuu niin paljon renkaista ja massauksista!
Tämä on jo hiusten halkomista, mutta...hessut32 kirjoitti:Varmaan yksilö eroja! Tuossa mun 300TDT:ssä ei kyllä kuulu moottorin äänet ollenkaan sisälle! Tuossa kävin muutamaa 320CDI:tä kokeilemassa enne kuin ostin tuon nykyisen pelin. Tämä ainakin on koneen ja rengasmelun puolesta hiljaisempi kuin ykskään 320cdi mitä kävin kokeileen. Rengasmelua vaikea verrata riippuu niin paljon renkaista ja massauksista!
Epäilen, että facelift on hiljaisempi koriltaan, jolloin rengas- ja moottori melu erottuu ihmiskorvaan selvemmin.
Vanhemmassa hivenen isompi taustamelu peittää alleen muuta melua.
No joka tapauksessa molemmat koneet ovat sen verran hiljaisia, ettei kukaan tosissaan pelkästään sen perusteella valitse autoa.