Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?
205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa
EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa
EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Viimeksi muokannut Mika_M, Ke 14.04.2004 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tässä tiedotemuotoisessa topicissa saa kertoa / kysyä kokemuksia kaikesta pyöriin liittyvästä, esim. rengassuosituksia, ET-juttuja,
vannemerkkejä, hyviä tarjouksia rengaskaupoissa, kannattaako / mahtuuko kysymyksiä ja lyörähän vielä pultit ja pyörien hoitokin samaan syssyyn.
Pari kätevää linkkiä aiheeseen liittyen:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://toy4two.home.mindspring.com/offset.html
Sana on vapaa...

Pari kätevää linkkiä aiheeseen liittyen:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://toy4two.home.mindspring.com/offset.html
Sana on vapaa...
Viimeksi muokannut PM, Ke 14.04.2004 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
ET vannekoon kasvaessa
Kysyin tätä jo tuolla toisessakin topicissa, mutta kun vastausta ei tullut niin otetaan nyt ET:stä selvää oikein kunnolla.
Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.
Menikö ollenkaan oikeille urille vai ihan täysin käsille tämä meikäläisen mietintä?
Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.
Menikö ollenkaan oikeille urille vai ihan täysin käsille tämä meikäläisen mietintä?

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Re: ET vannekoon kasvaessa
Renkaan keskilinjahan pysyy samalla kohdalla, jos uudessa vanteessa on sama ET, kuin vanhassakin. Esim. tuossa ym. tapauksessa vanne on 2" leveämpi kuin alkuperäinen. Tällöin se levittää sisään ja ulospäin 25mm, kun vanteen ET on 25. Jos taas uuden vanteen ET on 50, pysyy ulkoreuna samalla tasolla kuin alkuperäisessä 6-tuumaisessa ja vanne levittää 50mm sisäänpäin, eli ei siis mahdu.Saul kirjoitti:Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: ET vannekoon kasvaessa
Tämä selvä. Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.Pasi M. kirjoitti:Renkaan keskilinjahan pysyy samalla kohdalla, jos uudessa vanteessa on sama ET, kuin vanhassakin. Esim. tuossa ym. tapauksessa vanne on 2" leveämpi kuin alkuperäinen. Tällöin se levittää sisään ja ulospäin 25mm, kun vanteen ET on 25. Jos taas uuden vanteen ET on 50, pysyy ulkoreuna samalla tasolla kuin alkuperäisessä 6-tuumaisessa ja vanne levittää 50mm sisäänpäin, eli ei siis mahdu.Saul kirjoitti:Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: ET vannekoon kasvaessa
Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »
Eip. ET on vanteen kiinnityskohdan etäisyys vanteen keskilinjalta ulospäin. Sisäänpäinmentäessä luku muuttuu negatiiviseksi. ts. keskilinjalla ET=0.Saul kirjoitti: Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Eeteestä ooteeksi.
Vaihdoin äsken W123:een kesäkiekot alle ja voi v***u s***na j-l***a tuli taas päästettyä useammin kuin kerran. Mikä ihmeen peruste siihen on, että rengasliikkeissä sen kummemmin miettimättä kierretään pyöränpultit paineilmalla niin tiukkaan että varmasti pysyy, jolloin niitä ei tavallinen ihminen saa auki itkemättä.
KErrottakoon, että kahden pyörän jälkeen olin halkaissut talon ainoat kaksi sopivaa hylsyä yrittäessäni pultteja auki. Paikallisesta Essosta häthätää haettu ristikko kesti loppuun asti. Hylsyjä käyttävä teleskooppivartinen avaaja olisi kyllä tarjonnut enemmän voimaa pidemmän vartensa myötä, mutta minkäs teet.
Luojan lykky, että renkaanvaihtohommiin ei jouduttu tien päällä yhden hylsyn ja vääntimen kanssa.
Vaihdoin äsken W123:een kesäkiekot alle ja voi v***u s***na j-l***a tuli taas päästettyä useammin kuin kerran. Mikä ihmeen peruste siihen on, että rengasliikkeissä sen kummemmin miettimättä kierretään pyöränpultit paineilmalla niin tiukkaan että varmasti pysyy, jolloin niitä ei tavallinen ihminen saa auki itkemättä.
KErrottakoon, että kahden pyörän jälkeen olin halkaissut talon ainoat kaksi sopivaa hylsyä yrittäessäni pultteja auki. Paikallisesta Essosta häthätää haettu ristikko kesti loppuun asti. Hylsyjä käyttävä teleskooppivartinen avaaja olisi kyllä tarjonnut enemmän voimaa pidemmän vartensa myötä, mutta minkäs teet.

Luojan lykky, että renkaanvaihtohommiin ei jouduttu tien päällä yhden hylsyn ja vääntimen kanssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".
Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Juu, teleskooppivehje on hyvä. Mutta eipä ole iloa siitä, kun hylsyt eivät kestä.Timo L. kirjoitti:Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".
Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Siihen alkuperäisvääntimeenkin saa tietysti rutkasti avausvoimaa, kun pujottaa varteen vaikka metrisenkin putkenpätkän jatkovivuksi.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kannattanee ostaa kunnon pitkävartinen momenttiavain. Noita saa jo ihan kohtuuhinnoin ja tuleepahan pultit ja mutterit ohjesäännön mukaiseen momenttiin. Nimimerkillä: Tyytyväinen ostokseenTimo L. kirjoitti:Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".
Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Koneella on koneen tahti
Re: ET vannekoon kasvaessa
Mikähän meikäläisen ajatuksen juoksussa (taas) on ollut vikana ja mikähän tuon ET:n kasvamisajatuksen taustalla oikein on ollut? Tuon nimittäin tiesin, että keskilinjalla ET on 0 ja levittävä (eli kiinnityskohdan keskilinjalta sisäänpäin meno) on negatiivista. (Ja senkin tajuan, että voi positiivinenkin ET olla levittävä jos se on alkuperäistä pienempi.) Pitää miettiä vähän aikaa hiljaa itsekseen.Mr_Benz kirjoitti:Eip. ET on vanteen kiinnityskohdan etäisyys vanteen keskilinjalta ulospäin. Sisäänpäinmentäessä luku muuttuu negatiiviseksi. ts. keskilinjalla ET=0.Saul kirjoitti: Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Mersujen offset ja rengaskokotaulukko
1929 Ford Model A Roadster https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... st-3832425
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »
Älä!!!!Mika_M kirjoitti:Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?
205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa
EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Meillä oli tuon merkkiset kerran 240D:ssä, menivät kesässä piloille.
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kokemuksia löytyy 185/55/14, 195/50/15, 215/40/16, 225/50/16 kokoisista ja kaikki olivat V-nopeusluokan renkaita paitsi 40-sarjaset. Noi 40:t ovat eri kuviolla(45-sarjalaisissa ja matalimmissa muuttuu kuvio joka on enemmän V:n muotoinen) ja nopeusluokka W. Itse olen ollut tyytyväinen renkaan hinta/laatu suhteeseen. Noi 40:t oli hieman liian kovat niissä kun oli treadwear 300. Renkaat pitivät hyvin märällä ja ovat kestäneet suhteellisen hyvin kulutusta. Renkaiden laadusta kertoo myös se että laadukkaiden vanteiden kanssa ei painoja tasapainotuksessa tarvittu ollenkaan muutaman vanteen osalta.Mika_M kirjoitti:Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?
205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa
EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Mikä vanne W126:een?
Hakusessa on peltivanteet talvirenkaille W126:een ja kysyisinkin, mikä vanne sopii alle? Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että W124 peltivanne ei istu. Mites on W210 vanteen kanssa? W126:n ET on ilmeisesti yhtä "hankala" kuin W123 eli aluvanteissa sopivia malleja on vähänlaisesti... 

W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Mikä vanne W126:een?
Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »
Alkuperäinen W126 vanne sopiiMasa80 kirjoitti:Hakusessa on peltivanteet talvirenkaille W126:een ja kysyisinkin, mikä vanne sopii alle? Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että W124 peltivanne ei istu. Mites on W210 vanteen kanssa? W126:n ET on ilmeisesti yhtä "hankala" kuin W123 eli aluvanteissa sopivia malleja on vähänlaisesti...
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.
Re: Mikä vanne W126:een?
Kiitoksia vaan tiedosta! Pitää ruveta kattelemaan, josko jostain löytyis orggis- tai W202 -vanteet. Tällä hetkellä ei ole hirveä kiire, sillä lunta saadaan (toivottavasti) odottaa vasta n. 7 kk kuluttua...Day Downhill kirjoitti:Alkuperäinen W126 vanne sopii
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.


W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mikä vanne W126:een?
Viesti Kirjoittaja adenauer300 »
Ennen kuin ostat nuo "orggis" 202 vanteet 126:seen, niin sovita, mahtuuko ne pyörimään, vai ottaako sisäreuna kiinni raidetangin päähän. Omissa 126:sissa ei mahdu 202 orggis vanne ( siis MB:n oma ) pyörimään, ei sitten millään, mutta samalla ET:llä oleva Alessio mahtuu.Masa80 kirjoitti:Kiitoksia vaan tiedosta! Pitää ruveta kattelemaan, josko jostain löytyis orggis- tai W202 -vanteet. Tällä hetkellä ei ole hirveä kiire, sillä lunta saadaan (toivottavasti) odottaa vasta n. 7 kk kuluttua...Day Downhill kirjoitti:Alkuperäinen W126 vanne sopii
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.Mutta jos jollain on tietoa vanteista, niin ei kun yhteyttä allekirjoittaneeseen. (Menee jo ostoilmoitukseksi
)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Noista GT-kummeista:Mika_M kirjoitti:Eli ei oikein mairittelevia kommentteja tullut GT:stä!
Miten on sitten:
(205/55/16) Nokia NRHi 400€ tm auto ja rengashalli
Kokemuksia kyseisestä gummista
pojalla oli 320 BMW:ssä 185/60 kiekot, jotka oli kohtalaisen hyvän tuntuiset asfaltilla, melko pehmeät eli kului nopeasti.
Soralla jo tuokin rengaskoko liiteli saamatta otetta oikein mistään.
Noista Nokialaisista ei ole tietoa, mutta yleissääntönä näyttää olevan, että "sulka"kuvioinen rengas ei sovellu soralle. Leveyden kasvaessa sorapito käy entistäkin heikommaksi. Profiilin madaltuminen vaikuttaa samalla tavalla ja lisäksi lyö kuopista terävästi.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Noita Pirellin P6000:sia jo joku haukkui äänekkäiksi.
Nyt on pakko y htyä käsitykseen.
Meillen tuli työpaikan autoon P6000:et ja aamupäivän ajelun perusteella sanoisin, että voihan hevonen, mikä meteli!
Octavia nyt ei ole muutenkaan siitä hiljaisimmasta päästä autoja (eikä etenkään tämä 1,6-litrainen mitä pitää vinguttaa täysillä jos aikoo edetä liikenteen rytmissä
), mutta nämä Pirellit lyö kyllä pisteen i:n päälle.
Taidan ehdottaa, että revitään Ivaloista viimeisetkin nastat irti ja vaihdetaan ne takaisin alle.
Nyt on pakko y htyä käsitykseen.
Meillen tuli työpaikan autoon P6000:et ja aamupäivän ajelun perusteella sanoisin, että voihan hevonen, mikä meteli!
Octavia nyt ei ole muutenkaan siitä hiljaisimmasta päästä autoja (eikä etenkään tämä 1,6-litrainen mitä pitää vinguttaa täysillä jos aikoo edetä liikenteen rytmissä

Taidan ehdottaa, että revitään Ivaloista viimeisetkin nastat irti ja vaihdetaan ne takaisin alle.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
...
setä morkkasi continentalia...nykyään nokiat sillä ja hiljaiset ainakin on.
Itse juuri eilen ostin aurora:t(made in korea
)...ostopäätöstä helpotti hinta...
235/45-17 400€...hiljaiset ovat tai ainakaan ääni ei muuttunu 185/65-15 nastattomista talvirenkaista miksikään...lähes kaikkilla kavereilla aurorat ja yhtään huonoa kommenttia en oo kuullu.eli kyllä hinta/laatu suhde kunnossa...
kun tuo mersu vaan jaksais kulkea nuan leveellä nakeilla
turbohan tuonne pitää pian laittaa ja ISOO

Itse juuri eilen ostin aurora:t(made in korea


235/45-17 400€...hiljaiset ovat tai ainakaan ääni ei muuttunu 185/65-15 nastattomista talvirenkaista miksikään...lähes kaikkilla kavereilla aurorat ja yhtään huonoa kommenttia en oo kuullu.eli kyllä hinta/laatu suhde kunnossa...
kun tuo mersu vaan jaksais kulkea nuan leveellä nakeilla







Hankin tuohon omaan kiesiin Artecin MB 7,5x16 vanteen (360 ekee sarja) jossa ET35 ja kumeiksi tuli Pirellin P6000 205/55-16.
On ehkä hitusen kapeahko rengas tolle vanteelle mutta STRO:on mukaan vielä okei.
Heti asentaessa vanteita huomasin että ohhoh..tuleepa rengas aika ulos mutta ehkä juuri ja juuri lailliset ovat
Varsinkin edessä on kulutuspinta vähintäänkin lokasuojan reunan tasalla.
Saa nähdä aiheuttaako ongelmia jatkossa kun laittaa vähän matalemmaksi tuon alustan.
Rengas on tosiaan äänekkään oloinen mutta muuten hyvä. Ei paljon valita mutkissa ja menee hyvin suoraan. Kalliit olivat vaan pirulaiset
On ehkä hitusen kapeahko rengas tolle vanteelle mutta STRO:on mukaan vielä okei.
Heti asentaessa vanteita huomasin että ohhoh..tuleepa rengas aika ulos mutta ehkä juuri ja juuri lailliset ovat

Varsinkin edessä on kulutuspinta vähintäänkin lokasuojan reunan tasalla.
Saa nähdä aiheuttaako ongelmia jatkossa kun laittaa vähän matalemmaksi tuon alustan.
Rengas on tosiaan äänekkään oloinen mutta muuten hyvä. Ei paljon valita mutkissa ja menee hyvin suoraan. Kalliit olivat vaan pirulaiset

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »
Miltäs kuulostaa seuraavat hinnat kesärenkaista+AMG-vanteista?
Sain Saksasta yhdestä liikkeestä tarjouksen, josta ostin mm. sähköavaimen Mersuun. Tässä viesti:
Pitää kai etsiä halvempi liike, sillä ko. liike on tajuttoman iso MB-merkkiliike Hampurissa.
Sääli etten nyt ole varma sisältääkö nuo hinnat Saksan ALV:n 16%. Itselläni on nimittäin yritys, jonka nimiin saisin verottomana.
Ja samoin jos jollakin on kaupata AMG-vanteita, niin tarjouksia otetaan vastaan.
Terv. Joni
EDIT: Asiantuntijat voisivat myös kertoa, että onhan nuo renkaat mitä tarjottiin kesärenkaita eikä siis kitkarenkaita, mitä Saksassa aika paljon käytetään, kun ajelevat samoilla renkailla kesät talvet.
Sain Saksasta yhdestä liikkeestä tarjouksen, josta ostin mm. sähköavaimen Mersuun. Tässä viesti:
Eli tuo viimeinen tarkoittaa ilmastoinnin jälleenasennusta. Onko kyllä siinä ainakin hinnat aika suolaiset.Lainaus kirjoitti:
Hello Joni.
AMG-styling II : 7,5J x 17 ET 35 1620.- Euro
Michelin Pilot sport 235/45 R17 94Y 940.- Euro
-------------compl
ete(inclusive job) 2560.- Euro
AMG-styling III : 7,5 x 17 ET37 1700.- Euro
Michelin Pilot sport 235/45 R17 94Y 940.- Euro
--------------
---
complete(inclusive job) 2640.- Euro
tyre:
215/55 R16 93W Michelin Primacy 800,80 Euro
("Energy" is not for this size)
The tire "Nokian NRHi" is not sold by Mercedes.
AMG-Rims work better with 235 tyre.
Re-tooling air conditioning system 1020,80 Euro
assembly 1751,60 Euro
----------------
--
complete 2772,40 Euro

Sääli etten nyt ole varma sisältääkö nuo hinnat Saksan ALV:n 16%. Itselläni on nimittäin yritys, jonka nimiin saisin verottomana.
Ja samoin jos jollakin on kaupata AMG-vanteita, niin tarjouksia otetaan vastaan.
Terv. Joni
EDIT: Asiantuntijat voisivat myös kertoa, että onhan nuo renkaat mitä tarjottiin kesärenkaita eikä siis kitkarenkaita, mitä Saksassa aika paljon käytetään, kun ajelevat samoilla renkailla kesät talvet.
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »
Auton renkaasta otettiin tänään luoti pois, mutsi on puolustusvoimilla kokkina ja oli auton eturenkas puhjennut päältä ajetun luodin takia-------------> Jouduttiin vaihtamaan rengas 

-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »
Kertokaa nyt mielipiteenne noista renkaiden/vanteiden hinnoista. Hinnat ovat siis verollisia, joten itselläni on mahdollisuus saada noista pois 16%. Eli kun tuon summan kertoo luvulla 0,865; niin hinta on oikea. Kuitenkin jos esim. ilmastoinnin asennuksen pelkkä työmaksaa 10 000 mummoa, niin hinnat ovat kyllä aika suolaiset.
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Koodaukset ja lisävarusteet
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum