Ajelua vuotavalla suuttimella..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Ajelua vuotavalla suuttimella..

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Piti nyt ihan täältä kysellä,vaikka haulla löytyikin jotain,muttei ihan sitä tietoa mitä minä kaipaisin..siis,kysymys on "lievästi" vuotavasta suuttimesta.
Korjausajan sain vasta puolentoista viikon päähän.Kysymys onkin nyt siitä,että joudun välttämättä ajelemaan ainakin kolmesataa km.Vikahan vaan pahenee tottakai koko ajan,mutta mitä muuta vauriota tämä saattaa aiheuttaa kun lisää "rapsutustöitä?"Pakokaasun katkuahan sitä ajoittain joutuu nieleskelemään,mutta sen kestää kyllä.Minkähän hintaista tuollainen korjausoperaatio on,mikäli ihan normi puhdistuksella selviää??
:shock:
C 30 cdi ////AMG
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pari viikkoa on ihan max aika.
Mulla tarttui jo niin kiinni, että piti veholla irrotuttaa.
Mutta silloin en vielä tiennyt kaikkia temppuja, eikä kukaan muukaan täällä, sen puoleen.
Irroitus+puhdistus+tarvikkeet ~100€, muistaakseni
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

No pitänee siis yrittää ajella mahdollisimman vähän.Vaikka yllätyinkin tuosta VEHOn hinnasta,(kuulosti jopa edulliselta..?!)Kiitosta vaan,mieli on hieman levollisempi. :)
C 30 cdi ////AMG
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä ajelin kanssa reilun kolmesataa havainnosta, eikä vielä ollut ongelmia. Mulla piti oikein selvän tsiptsip äänen, mustaa kuraa tosin ei kannen päälle tunkenut koko aikana yhtään lisää (kun huomasin vuodon, oli suuttimen tyvi musta ja kostea, ja samanalaisena siis pysyi). Tiivisteessä oli pientä abraasiota havaittavissa, muttei mitään syöpymää mikä kuluttaisi vastapinnankin (mistä täällä on peloteltu) ei ollut. Kävi varmaan säkä mihin osaa suutinta tuo vuotokanava syntyi.

Forten air intake cleneria käytin - loistavaa ainetta vaikka ¤%&# kallista. Tuskin forte paljoa suuttimen rakoon tunkeutui mutta suutinrungon ja kannen reiän puhdistuksessa aivan taianomaista ainetta! Kuumana irroitin, varmaan olisi ollut pakkaskylmänä mahdotonta.

Ai, nyt vasta hokasin että viet pajalle muiden tehtäväksi, eihän siinä sitten mitään... hippoista ajoa vaan
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Näkisitpä MIHE nämä kädet,nii tajuaisit miksi pajalle ollaan menossa.......Mullakin kuuluu selvät äännähdykset konehuoneesta,enkä itse edes huomannut,vaan kerrottiin B-huollon yhteydessä,että tällainen vika sulla tuolla on..Sitä miten paljon on tullu rullailtua,en edes tiedä.
C 30 cdi ////AMG
Vastaa Viestiin