Sammui kesken ajon
Sammui kesken ajon
Olin moottoritietä ajelemassa kun auto sammui yllättäen.Virrat jäi.
Siinäpä sai taas mersukateelliset ihmiset tyydytystä ohi ajaessaan kun meikäläinen nokkapelti ylhäällä hieroi päätään.
Mitäs toverit ja gurut ovat mieltä?Liekö bensapumppu mennyt vai mikä?
Tosiaan yrittää startata mielestäni normaalisti,mutta ei...
Voiko tuo pumppu mennä noin yhtäkkiä,kun ei mitään oireilua ollut,vai olisiko muitakin vaihtoehtoja?
Onneksi sain kaverin hinaamaan,ei tarvinnut autoa jättää ja kävellä 10km kotiin.Karu kokemus,mutta koettu nyt sekin.
Onneksi ei sattunut liikennevaloissa,se vasta noloa olisi ollutkin..siinä liikenteen tukkeena,huh.
Siinäpä sai taas mersukateelliset ihmiset tyydytystä ohi ajaessaan kun meikäläinen nokkapelti ylhäällä hieroi päätään.
Mitäs toverit ja gurut ovat mieltä?Liekö bensapumppu mennyt vai mikä?
Tosiaan yrittää startata mielestäni normaalisti,mutta ei...
Voiko tuo pumppu mennä noin yhtäkkiä,kun ei mitään oireilua ollut,vai olisiko muitakin vaihtoehtoja?
Onneksi sain kaverin hinaamaan,ei tarvinnut autoa jättää ja kävellä 10km kotiin.Karu kokemus,mutta koettu nyt sekin.
Onneksi ei sattunut liikennevaloissa,se vasta noloa olisi ollutkin..siinä liikenteen tukkeena,huh.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Jos ei surise niin se on joko pumppu tai rele. Jos rele on sökö niin pumppua voi kokeilla johdottamalla suoraan sähköä sinne pumpun navoille takapyörän taakse. Kuulemma jos rele on kallis nin voi yrittää korjata/tehdä itse tavallisesta releestä (kallis hinta johtuu ylimääräisistä toiminnoista kuten kierroslukurajoitin tms).agip kirjoitti:Kuuluuko surinaa vasemman takapyörän luota?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Joo, sitä relettä voi kyllä koittaa korjata itekin (korjasin oman 230E:n releen joskus hiekkapaprulla) tai sitte hankkia jostain hajottamolta käytetty. Mutta yleensä se rele ei hajoa noin yhtäkkiä, vaan voi tulla kuntoon pelkällä kopauttamisella...karra kirjoitti:Jos ei surise niin se on joko pumppu tai rele. Jos rele on sökö niin pumppua voi kokeilla johdottamalla suoraan sähköä sinne pumpun navoille takapyörän taakse. Kuulemma jos rele on kallis nin voi yrittää korjata/tehdä itse tavallisesta releestä (kallis hinta johtuu ylimääräisistä toiminnoista kuten kierroslukurajoitin tms).agip kirjoitti:Kuuluuko surinaa vasemman takapyörän luota?
Sammui
No niin.Nokkaketjuhan sieltä on poikki mennyt.Hienoa!!!
Itseäni kai saan syyttää.Täytyisi aina vaihtaa kun ostaa käytetyn auton,jos ei tietoa huolloista.
Tosin olin käsityksessä että ketju pitäisi kunnon meteliä siinä vaiheessa kun alkaa olemaan kypsää kauraa.
Ei varoitellut mitenkään.Ellei sitten lasketa sitä että hiukan ruma käyntiääni oli,ja jotain ylimääräistä siinä tuntui olevan.Mutta tosiaan,luulin että mekkaloisi enemmän.
Huomenna kuulen tuomion,onko mennyt koko moottori piloille.Ainakaan en kuullut mitään kolinaa ja pauketta siinä vaiheessa kun napsahti poikki.Hyvä merkki?Toivotaan.
Onko kellään kokemuksia.Paljonko mahdollinen korjaus maksaa jos huonosti kävi?Tai missä hinnoissa nuo vaihtomoottorit?
Itseäni kai saan syyttää.Täytyisi aina vaihtaa kun ostaa käytetyn auton,jos ei tietoa huolloista.
Tosin olin käsityksessä että ketju pitäisi kunnon meteliä siinä vaiheessa kun alkaa olemaan kypsää kauraa.
Ei varoitellut mitenkään.Ellei sitten lasketa sitä että hiukan ruma käyntiääni oli,ja jotain ylimääräistä siinä tuntui olevan.Mutta tosiaan,luulin että mekkaloisi enemmän.
Huomenna kuulen tuomion,onko mennyt koko moottori piloille.Ainakaan en kuullut mitään kolinaa ja pauketta siinä vaiheessa kun napsahti poikki.Hyvä merkki?Toivotaan.
Onko kellään kokemuksia.Paljonko mahdollinen korjaus maksaa jos huonosti kävi?Tai missä hinnoissa nuo vaihtomoottorit?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Sammui kesken ajon
Niinno, manuaalinhan saa aina ajettua vaihde silmässä starttimoottorilla pois keskeltä risteystä. Pitkiin matkoihin tätä sisäänrakennettua sähköauto-ominaisuutta ei kyllä hirviä suositella.Ari kirjoitti:Onneksi ei sattunut liikennevaloissa,se vasta noloa olisi ollutkin..siinä liikenteen tukkeena,huh.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Sammui
Paljonko moottorilla oli kilometrejä takana kun tuo tapahtui? Tiedän, mahdotontahan näistä on vetää mitään yleispätevää johtopäätöstä ketjun kestävyydestä, mutta mielenkiinnosta kysyn... On tuo omakin kuitenkin aika iäkäs ja ketjut lienee alkuperäiset.Ari kirjoitti:No niin.Nokkaketjuhan sieltä on poikki mennyt.Hienoa!!!
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Ei aiheeseen itseensä liittyen, mutta bensapumppuun koskettaen.
Tutun 300CE jäi sitten pihalle, ja eka tuomio oli, notta bensa niin lopussa että ei saa imettyä, eli kannusta sitä sinne lisää => ei toimi. Bensa pumppu pitää sen äänen kun kääntää sytytysvirran päälle, eli tekee esipaineet, mutta sen jälkeen ei inahda => relettä etsimään, löytyi, mutta toisesta mersusta, sedan, ei käynny, jotenka sitten tulee jo patentit esille, ja hyppylanka ohituksia releelle => ei toimi.
Auto hinaukseen, 500 m päässyt, kun keksi sitten, että oli kuulunut ensinmäisellä käynnistyksellä POKS-ääni konehuoneesta, hinaus kompleksi seis, konepelti auki, ja siellähän se, yksi kappale irronneita alipaine letkuja.
Onko tämä sitä turhaa kirjoittelua, josta tuolla kehittelypalstalla oli puhetta, en tiedä, mutta ken tielle jää, niin toivottavasti muistuu mieleen. Ja viel ois vika juuri näissä.
Tutun 300CE jäi sitten pihalle, ja eka tuomio oli, notta bensa niin lopussa että ei saa imettyä, eli kannusta sitä sinne lisää => ei toimi. Bensa pumppu pitää sen äänen kun kääntää sytytysvirran päälle, eli tekee esipaineet, mutta sen jälkeen ei inahda => relettä etsimään, löytyi, mutta toisesta mersusta, sedan, ei käynny, jotenka sitten tulee jo patentit esille, ja hyppylanka ohituksia releelle => ei toimi.
Auto hinaukseen, 500 m päässyt, kun keksi sitten, että oli kuulunut ensinmäisellä käynnistyksellä POKS-ääni konehuoneesta, hinaus kompleksi seis, konepelti auki, ja siellähän se, yksi kappale irronneita alipaine letkuja.
Onko tämä sitä turhaa kirjoittelua, josta tuolla kehittelypalstalla oli puhetta, en tiedä, mutta ken tielle jää, niin toivottavasti muistuu mieleen. Ja viel ois vika juuri näissä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
kilometrit
Tomi L.:
350tkm näyttää mittari.En tiedä onko lukema oikea.Saattaapi ollakin.Ainakin hyväkuntoinen moottori(oli?) bensankulutuksen ja päästöarvojen perusteella.
350tkm näyttää mittari.En tiedä onko lukema oikea.Saattaapi ollakin.Ainakin hyväkuntoinen moottori(oli?) bensankulutuksen ja päästöarvojen perusteella.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: kilometrit
Varmaan alkuperäinen ketju...Ari kirjoitti:Tomi L.:
350tkm näyttää mittari.En tiedä onko lukema oikea.Saattaapi ollakin.Ainakin hyväkuntoinen moottori(oli?) bensankulutuksen ja päästöarvojen perusteella.
sehän on vielä 1-rivisellä ketjulla, joka olisi hyvä vaihtaa 200tkm välein.
Taitaa olla vaihtokoneen paikka.
Joku mersupurkaamo??
ketju poikki
Mikähän malli/moottori mahtoi olla kyseessä ?
Yleensähän nuo hydralulinostimisilla varustetut
eivät tee mäntiin/venttiileihin tuhoa vaikka ketju
menisikin poikki.
Tähän ei tietenkään kannata luottaa,vaan ketjut ajoissa vaihtoon
Yleensähän nuo hydralulinostimisilla varustetut
eivät tee mäntiin/venttiileihin tuhoa vaikka ketju
menisikin poikki.
Tähän ei tietenkään kannata luottaa,vaan ketjut ajoissa vaihtoon
Viimeksi muokannut MikaVeee, Ke 21.04.2004 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kallis rele tulee jos rupee pelleilemään itte , omassa autossa pumppu pyöri W201 ilmastointi releellä ja auta armias, jos olis polkenu tappiin saakka tai karauttanu katolleen. Koska relehän katkaisee bensan syötön kun auto kääntyy katolleen.karra kirjoitti:Jos ei surise niin se on joko pumppu tai rele. Jos rele on sökö niin pumppua voi kokeilla johdottamalla suoraan sähköä sinne pumpun navoille takapyörän taakse. Kuulemma jos rele on kallis nin voi yrittää korjata/tehdä itse tavallisesta releestä (kallis hinta johtuu ylimääräisistä toiminnoista kuten kierroslukurajoitin tms).agip kirjoitti:Kuuluuko surinaa vasemman takapyörän luota?
Viimeksi muokannut enska, Ke 21.04.2004 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Te jotka olette arvioineet ketjun kuntoa tai vaihtaneet sen uuteen... Onko ao. kuvassa oleva ketju jo vaihtokunnossa? Kuvassa on nostettu siis ketjua sivusta, sen nailonisen ohjurin kohdalta ylöspäin niin paljon kuin nousee. Hammasrattaan päältä en saanut ketjua nousemaan suoraan ylöspäin kuin ehkä pari milliä. Onko venynyt vai vielä käyttökunnossa?etl kirjoitti:Mulla vaihdettiin talvella, 200tkm oli körötelty, venymä 5 astetta tai 5%. Oli kuulemma jo vaihtorajassa...
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 16640.jpeg
Ketju ei rallata, mutta ikävä yllätys jos ne eivät kaikki edes ala laulaa ennen kuin menevät poikki Kilometrejä on takana ainakin 265000, ketjun iästä ei ole tietoa jolloin pitänee varmuuden vuoksi epäillä alkuperäistä.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
ketju
Niin,tuo moottorihan on tuttu M102,ja auto -85 vm.190E.
Kaverin -89vm. Peugeot 205 oletettavasti selviäisi hihnan katkeamisesta vaurioitta.Onhan noita merkkejä ja malleja.
Toivotaan että selviäisi säikähdyksellä,mutta vaikea uskoa.Kerron kyllä kun tilanne alkaa selvitä...kustannukset ja toimenpiteet jne.
Kaverin -89vm. Peugeot 205 oletettavasti selviäisi hihnan katkeamisesta vaurioitta.Onhan noita merkkejä ja malleja.
Toivotaan että selviäisi säikähdyksellä,mutta vaikea uskoa.Kerron kyllä kun tilanne alkaa selvitä...kustannukset ja toimenpiteet jne.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Kun nyt on näitä ketjuja spekuloitu, niin kertokaas "asiantuntijat":
Omassa 102-moottorissa ketju vaihdettu n. vuosi sitten Eli ajettu n.40tkm.
Silti rallattaa kuin olisi ketju venyny???
Onko kokemuksia laahareiden kestävyydestä tai muista heikkouksista?
Myös kiristin on uusittu ja kaikki ketjupyörät kertaalleen joskus aiemmin , kun ei oltu vaihdettu ketjua ajoissa........
Vai onko se enne tulevasta dieselöinnistä
Omassa 102-moottorissa ketju vaihdettu n. vuosi sitten Eli ajettu n.40tkm.
Silti rallattaa kuin olisi ketju venyny???
Onko kokemuksia laahareiden kestävyydestä tai muista heikkouksista?
Myös kiristin on uusittu ja kaikki ketjupyörät kertaalleen joskus aiemmin , kun ei oltu vaihdettu ketjua ajoissa........
Vai onko se enne tulevasta dieselöinnistä
Joku mersupurkaamo??
Näin on. Itse ostin uuden varalle, lisää juttua ohessa:enska kirjoitti:Kallis rele tulee jos rupee pelleilemään itte , omassa autossa pumppu pyöri W201 ilmastointi releellä ja auta armias, jos olis polkenu tappiin saakka tai karauttanu katolleen. Koska relehän katkaisee bensan syötön kun auto kääntyy katolleen.karra kirjoitti:Jos ei surise niin se on joko pumppu tai rele. Jos rele on sökö niin pumppua voi kokeilla johdottamalla suoraan sähköä sinne pumpun navoille takapyörän taakse. Kuulemma jos rele on kallis nin voi yrittää korjata/tehdä itse tavallisesta releestä (kallis hinta johtuu ylimääräisistä toiminnoista kuten kierroslukurajoitin tms).agip kirjoitti:Kuuluuko surinaa vasemman takapyörän luota?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tomi L
Huom. Tomi L, yläpään ketjuohjurit vaihtoon kaikki.timo230e kirjoitti:Onkohan sulla vaihdettu noita ketjun ohjaimia kun sulla on noin ruskeat. Nekin voi katketa ja aiheuttaa ketjun katkeamisen.
Sen releen pitäis kyl katkaista bensan syöttö myös sillon, kun moottori sammuu, vaikka virta oliskin päällä.........enska kirjoitti: Kallis rele tulee jos rupee pelleilemään itte , omassa autossa pumppu pyöri W201 ilmastointi releellä ja auta armias, jos olis polkenu tappiin saakka tai karauttanu katolleen. Koska relehän katkaisee bensan syötön kun auto kääntyy katolleen.