CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Pyydän jo etukäteen Tuikkulalta anteeksi kun offtopiccia tähän laitan mutta oma juttuni menee näin: Ostin siis ässän ja en ole kauheasti revitellyt, mutta nyt tekisi mieli ensi kesänä ajaakkin autolla. Myyjä kertoi että orkkis ohjelma on hänen lastuttajallaan joka asuu Turussa, otin numban ylös ja auto kotia. Nyt puolivuotta myöhemmin tartuin ongelmaan kaikkien suodattimien ja muitten vaihdon jälkeen kun ongelma ei hävinnytkään.
Itse tapahtuma menee näin: nollasta kun polkaisee lämän tiskiin niin kiertää ekana sen neljätonnia ja lähtee kun telkkä pöntöstä, mutta sitten jossain kohtaa kuuluu pieni muulin potkaisu ja auto ei sammuta itseään mutta laittaa vain vapaalle. Eli keppi D asennossa tiputtaa kierrokset tyhjäkäynnille. (HUOM!. Ei sammuta itseään, tod.näk. koska muuten laatikkohan menisi paskaksi jos ännällä liukuisi satkun vauhdeissa)
Sitten kun pysähtyy ja laittaa vaikkapa N kohtaan ,niin vasta silloin sammuttaa itsensä. Startin jälkeen ei mitään ongelmaa, matka jatkuu. Sama toistuu myös maantienopeuksissa, josta syystä halusinkin korjata tämän ongelman koska kun viidestään menee ja haluaa kolmesta rekasta mennä äkkiä ohi, muutaman kerran puolessavälissä matkaa tämä tapahtunut ja silloin on tullut kiire takaisin omalle kaistalle.
Star kertoo että korkeapainepumppu vaihtoon, railipaineet heittelee hieman testissä, soitin vielä tänään vanhalle omistajalle ja hänelle oli kuulemma lastuttaja sanonut että ottanut normaalia enemmän vääntöä irti. Kuulemma se äijä oli sanonut että jos sammuu tai jotain, niin tuo takaisin sinne ja hän muuttaa karttaa. Boschin yleistesteri antaa vikakoodia raili paineesta, ja star kanssa railipaineesta, eli nähtävästi nyt pyydetään liikaa vanhukselta soppaa koneeseen?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Laatikon sisällä kytkimet ei pidä enää, jolloin laatikon ohjelma heittää vapaalle.
Ohivuotoa latikon sisällä, silloin kytkimille ei mene enää normaali, riittävä paine.
Hydrauliyksikkö ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Autoa ei ole optimoitu. En nähnyt tarvetta sille, kun kulki hyvin ilmankin. Tuota moottori mallia on vaikea optimoida, kun ecuun ei pääse helposti käsiksi. Harva haluaa edes tehdä sitä, kun joutuu kolvailemaan Ecua.
Sain tuollaisen vastauksen kysymykseeni, jonka kysyin optimoinnista löytäessäni edellisen (siis autoliikkeelle auton myyneen) omistajan nimissä olevan luottokortin CD-vaihtajan salakotelosta.

Pitääkö tuo paikkansa, että W211 E220 CDI:tä joutuu kolvailemaan optimoidessa?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tarvi välttämättä kolvata, mutta ecun joutuu pöydälle ottamaan ja avaamaan.
Itse ohjelma on Delphiläisten helpommasta päästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

En jaksanut koko ketjua kelata mutta Tuikku varmaan tietää, miten kannattaisi W212 cdi 100 kw vm. 2011, manuaalivaihteinen
lisätä turvallisesti tehoa niin, että kytkin kestää? Jos tiedät luotettavan tekijän ja hintoja , laita tietoa vaikka privana.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja etrade »

Eikö se nyt kuitenkin ole vauhtipyörä mikä ongelmia tuottaa jos tehoja nostaa... Tuikku joskus kirjoitti, että mersu pitäis aina ottaa automaattina, mikäli oikein muistan.
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JoneN »

Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
S211 E320 cdi -09
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TLP »

JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?

Ainakin omassa on vakio cooleri toiminut ihan OK.
Ei ainakaan vielä ole tullut vedettyä niin pitkiä vetoja, että lämmöt olisi päässeet vaikuttamaan negatiivisesti.
Yleensä se vauhti on noussut jo vähintään riittävästi, ennen kun ne kipuaa... eli ei mm. ohituksissa ole ollut mitään 'puutumisia' tuon takia, vaikka niitä tekisi asuntovaunu perässä :thumbup:

Kai jos tuosta sitten ottaa 'stage 2', eli turbon päivitys, downpipen avarrus ja lisää tehoa sinne 350hv kohdille tai yli, niin silloin tarvitaan tuo parempi cooleri välttämättä.
Eihän se tosin varmasti haittaakaan tee, mikäli semmoisen haluaa laitella ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JoneN »

TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppäriin. Esim. Nopeus, kierrosluku, moottorin-, imuilman ja katalysaattorien lämpö, teho, vääntömomentti, ahtopaine, yms. Lisäksi tällä voi lukea ja nollata vikakoodeja.
Tää on ollut mulla muutaman vuoden ja olen tällä päässyt aika monen merkkiseen autoon kokeilemaan. Tähän mennessä ainoa merkki mihin en ole päässyt tuolla palikalla ollenkaan sisään on ollun Nissan Terrano.
Saahan tällä mukavasti tietoa ulos jos vaan mielenkiintoa riittää.
S211 E320 cdi -09
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3000
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JoneN kirjoitti:
TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JoneN »

simppa80 kirjoitti:
JoneN kirjoitti:
TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?
Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html

Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
S211 E320 cdi -09
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TLP »

JoneN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
JoneN kirjoitti:
TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?
Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html

Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
No tätä jo vähän ajattelin, DashCommandiin esim. pitää laittaa auton tehot valmiiksi,jotta se antaa kulloinkin käytössä olevan.
Vikakoodien nollaus ei ainakaan DashCommandilla lennosta onnistu, pitää aina sammuttaa auto. Lukeminenkin on vähän sinne päin, suppeampi kuin jo valmiiksi suppea AutoCom.
Ei toimi siis mitenkään mittarina mielestäni, eikä oikein vianhaun välineenäkään... kiva lelu, jolla kyllä pystyy kiihtyvyydet yms. mittaamaan ja seuraamaan joitakin haluamiaan suureita..

Onko sitten jotain softia, jotka laskee ruiskutus/ahto määristä ja ajoista, sekä auton painosta jne nuo kun auton tiedot annetaan, mene ja tiedä ?

Tuikku varmasti tietää tuon, kun vaan langoille saapuu ja kertoo meille ihmetteleville :roll:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JoneN »

TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
JoneN kirjoitti:
TLP kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?
Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html

Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
No tätä jo vähän ajattelin, DashCommandiin esim. pitää laittaa auton tehot valmiiksi,jotta se antaa kulloinkin käytössä olevan.
Vikakoodien nollaus ei ainakaan DashCommandilla lennosta onnistu, pitää aina sammuttaa auto. Lukeminenkin on vähän sinne päin, suppeampi kuin jo valmiiksi suppea AutoCom.
Ei toimi siis mitenkään mittarina mielestäni, eikä oikein vianhaun välineenäkään... kiva lelu, jolla kyllä pystyy kiihtyvyydet yms. mittaamaan ja seuraamaan joitakin haluamiaan suureita..

Onko sitten jotain softia, jotka laskee ruiskutus/ahto määristä ja ajoista, sekä auton painosta jne nuo kun auton tiedot annetaan, mene ja tiedä ?

Tuikku varmasti tietää tuon, kun vaan langoille saapuu ja kertoo meille ihmetteleville :roll:
Dashcommandilla olen toisenmerkkistä kulkinetta nollannut ihan vauhdissa sammuttamatta autoa. Mersuun en ole kokeillut eikä mulla tämä mersu kovin kauaa ole ollutkaan. Mutta tuo Engine Link on mulla ollut enempi käytössä. Onhan nämä tietty leluja oikeisiin vehkeisiin verrattuna. Aikoinaan tämän ostin etanoli saabiin kun vikakoodeja lykkäsi ja niitä sitten nollailin. Eilisen testin tein Engine linkillä. Muut lukemat tulee ilmeisen oikein paitsi nämä teho/vääntö eivät siis varmaan ole luotettavia.

Muoks. Taisi tuo muisti tehdä tepposen. Dashcommandilla saattoi olla kyllä juurikin niin ettei sillä saanut noita koodeja oikeen hyvin nollattua.
Viimeksi muokannut JoneN, Ma 27.03.2017 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 cdi -09
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

No se on moottorinohjaimen arvio vääntömomentista mihinkä ei kyllä kannata luottaa. Omasta kakssatasesta sai penkissä 480Nm, vähän enemmän voi tulla todellisessa ajotilanteessa, mutta tuskin ihan sitä yli 600 mitä testeri näyttää.
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakiossa autossa testerin ilmoittama, laskennallinen vääntömomentti on melkolailla oikein, se vastaa tilannetta ideaaliolosuhteissa.
Jotta moottori toimisi oikein, täytyy ohjelmastakin tehdä mahdollisimman "totuudenmukainen" suhteessa testerin näyttämään.
Siitä on viritetyssäkin autossa/ohjelmassa vaan etua suhteessa toimintaan, jos kaikki ulos tulevakin tieto on edelleen "oikein"
=> laatuohjelma, kaikin puolin.

Jos halutaan mitata teho/vääntö mahdollisimman luotettavalla tavalla, ei pelkkä kiihdytykseen perustuva mittaus aivan riitä
Mutta kyllä se mielestäni sellainen suuntaa-antava on ja eronhan se näyttää ihan ok.
Tarkempaan mittaukseen tarvitaan kiihdytyksen lisäksi rullausosuus, jossa mitataan hidastuvuutta.
Hidastuvuudesta saadaan vastukset, tuulen-, renkaan-, voimansiirron- ....... vastukset.
Siis, tarkka paino, kiihtyvyys/hidastuvuus - anturi, sekä kierrosnopeusanturi/matkanmittaus.
Kun renkaan halkaisijan mittaa tarkasti ja kertoo ohjelmalle, niin se haluttaessa muuttaa renkaan pyörimisnopeuden moottorin kierrosluvuksi.
Lopputuloksena hiukan pessimistiä käyriä, harvoin, liian harvoin mukavia yllätyksiä. :mrgreen:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MLMercedes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 30.03.2017 18:26

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MLMercedes »

Onkohan Pohjois-Savon tai Pohjois-Karjalan alueella joku joka voisi suorittaa ohjelmoinnin ML270cdi mottiin?, tänään tuli tuollainen hankittua automaattina :). En ihan ole kartalla että miten tuo ohjelmointi tapahtuu. Entisessä saapissa riitti kun irrotti ecuboxin ja laitoin postissa menemään, takaisin sain sitten ohjelmoidun lootan. Onnistuuko tässäkin samalla tavalla? vai täytyykö koko auto käyttää paikanpäällä piuhanpäässä?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MLMercedes kirjoitti:Onkohan Pohjois-Savon tai Pohjois-Karjalan alueella joku joka voisi suorittaa ohjelmoinnin ML270cdi mottiin?, tänään tuli tuollainen hankittua automaattina :). En ihan ole kartalla että miten tuo ohjelmointi tapahtuu. Entisessä saapissa riitti kun irrotti ecuboxin ja laitoin postissa menemään, takaisin sain sitten ohjelmoidun lootan. Onnistuuko tässäkin samalla tavalla? vai täytyykö koko auto käyttää paikanpäällä piuhanpäässä?
Kylläkai se piuhan päässä pitää käyttää,käytä Kajaanissa Tuikulla on ketjun aloittaja ja alan asiantuntija.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Kiitos Tuikulle jälleen ohjelmoinnista. Tällä kertaa tehoa haki C30 AMG. Tämän ohjelmointiin oli joku edellinen omistaja laittanut isosti lisä haastetta. Ohjelmoijasta ei pystynyt aistimaan pienintäkään hermostuneisuutta vaikka ratkaisu etsittiin pitimmän kautta. Tuskin tuota olisi saatu missään muualla onnistumaankaan.
Lopputulos on taas todella hyvä. Tuo laatikon toimintaan tuleva parannus on uskomattoman hyvä, tehoa on läpi alueen kunnolla enemmän. Pääasiallinen käyttäjän palaute oli myös "oho, on riittävän tehokas"

Yksi suuttimeen tiiviste jouduttiin uusimaan. Sitä se jo siellä vähän varoitteli.
C30 AMG kanssa harrastelua
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Räntäsateessa mitattu tänään Vito 115 4wd -06 autom. extriimi versiolla
Dpf tyhjätty, muuten vakio .
+500nm/210hv
Entisellä paikalla mitattu, hiukan liian optimistinen tulos taisi tulla, mutta kokoluokka on varmaan ok.
Hyvin se kuitenkin toimii ja vetää.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MacBuggy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 29.04.2007 21:01
Paikkakunta: polvijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MacBuggy »

on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä

tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä

tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
MacBuggy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 29.04.2007 21:01
Paikkakunta: polvijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MacBuggy »

jussilampi kirjoitti:
MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä

tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.

harmi kun Rovaniemeltä kävin auton ois voinut tullessa vaikka pysähtyä asioille Kajaaniin
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MacBuggy kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä

tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.

harmi kun Rovaniemeltä kävin auton ois voinut tullessa vaikka pysähtyä asioille Kajaaniin
Voihan sitä Mersulla käydä ihan asijoikseen, minäkin kuskasin viimekesänä nukkuvaa emäntää ja koiraa 7300km euroopassa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3000
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa.. :)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

simppa80 kirjoitti:Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa.. :)
Mitä tarkoittaa,Tuikun ohjelmiako asennat?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3000
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jussilampi kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa.. :)
Mitä tarkoittaa,Tuikun ohjelmiako asennat?
Sitäpä juuri ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Moro. Mites tollanen -03w211 200cdi,paljos tulee voimaa pelkällä ohjelmalla,pitääkö ecu käyttää pöydällä? Ts.onko kuinka pitkä kestoinen homma napata lisää potkua? Tämähän on automaatti laatikolla. Kiitos etukäteen vastauksesta!
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Onkos täällä uudellamaalla paikkaa josta sais tuikun ohjelmia ?

Tuli vaan mieleen kun käväisin ostamassa uuden parin takarenkaita .
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jaakobbi kirjoitti:Moro. Mites tollanen -03w211 200cdi,paljos tulee voimaa pelkällä ohjelmalla,pitääkö ecu käyttää pöydällä? Ts.onko kuinka pitkä kestoinen homma napata lisää potkua? Tämähän on automaatti laatikolla. Kiitos etukäteen vastauksesta!
Noin 400/190
Eipä tarvi
Tunteroinen

Petri.Kemppainen kirjoitti:Onkos täällä uudellamaalla paikkaa josta sais tuikun ohjelmia ?

Tuli vaan mieleen kun käväisin ostamassa uuden parin takarenkaita .
On
Vaikkapa turbotehoa.fi/Aki Uppa

On muitakin, mutta autojen suhteen voi olla rajoituksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jusahh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 26.01.2014 11:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Auttaako softaaminen W204 OM651 220CDI AUTOM kulutukseen, -11 facefilt? Auto tempasee seka-ajossa 7L/100km, maantiellä 6L/100km ja matka-ajossa mennään asiallisella 5,2L/100km, kaikki mitattuja kulutuksia.

Saadaanko vielä 220CDI:stä yhtä suuria lukemia, kuin 250CDI?
Vastaa Viestiin