CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pyydän jo etukäteen Tuikkulalta anteeksi kun offtopiccia tähän laitan mutta oma juttuni menee näin: Ostin siis ässän ja en ole kauheasti revitellyt, mutta nyt tekisi mieli ensi kesänä ajaakkin autolla. Myyjä kertoi että orkkis ohjelma on hänen lastuttajallaan joka asuu Turussa, otin numban ylös ja auto kotia. Nyt puolivuotta myöhemmin tartuin ongelmaan kaikkien suodattimien ja muitten vaihdon jälkeen kun ongelma ei hävinnytkään.
Itse tapahtuma menee näin: nollasta kun polkaisee lämän tiskiin niin kiertää ekana sen neljätonnia ja lähtee kun telkkä pöntöstä, mutta sitten jossain kohtaa kuuluu pieni muulin potkaisu ja auto ei sammuta itseään mutta laittaa vain vapaalle. Eli keppi D asennossa tiputtaa kierrokset tyhjäkäynnille. (HUOM!. Ei sammuta itseään, tod.näk. koska muuten laatikkohan menisi paskaksi jos ännällä liukuisi satkun vauhdeissa)
Sitten kun pysähtyy ja laittaa vaikkapa N kohtaan ,niin vasta silloin sammuttaa itsensä. Startin jälkeen ei mitään ongelmaa, matka jatkuu. Sama toistuu myös maantienopeuksissa, josta syystä halusinkin korjata tämän ongelman koska kun viidestään menee ja haluaa kolmesta rekasta mennä äkkiä ohi, muutaman kerran puolessavälissä matkaa tämä tapahtunut ja silloin on tullut kiire takaisin omalle kaistalle.
Star kertoo että korkeapainepumppu vaihtoon, railipaineet heittelee hieman testissä, soitin vielä tänään vanhalle omistajalle ja hänelle oli kuulemma lastuttaja sanonut että ottanut normaalia enemmän vääntöä irti. Kuulemma se äijä oli sanonut että jos sammuu tai jotain, niin tuo takaisin sinne ja hän muuttaa karttaa. Boschin yleistesteri antaa vikakoodia raili paineesta, ja star kanssa railipaineesta, eli nähtävästi nyt pyydetään liikaa vanhukselta soppaa koneeseen?
Itse tapahtuma menee näin: nollasta kun polkaisee lämän tiskiin niin kiertää ekana sen neljätonnia ja lähtee kun telkkä pöntöstä, mutta sitten jossain kohtaa kuuluu pieni muulin potkaisu ja auto ei sammuta itseään mutta laittaa vain vapaalle. Eli keppi D asennossa tiputtaa kierrokset tyhjäkäynnille. (HUOM!. Ei sammuta itseään, tod.näk. koska muuten laatikkohan menisi paskaksi jos ännällä liukuisi satkun vauhdeissa)
Sitten kun pysähtyy ja laittaa vaikkapa N kohtaan ,niin vasta silloin sammuttaa itsensä. Startin jälkeen ei mitään ongelmaa, matka jatkuu. Sama toistuu myös maantienopeuksissa, josta syystä halusinkin korjata tämän ongelman koska kun viidestään menee ja haluaa kolmesta rekasta mennä äkkiä ohi, muutaman kerran puolessavälissä matkaa tämä tapahtunut ja silloin on tullut kiire takaisin omalle kaistalle.
Star kertoo että korkeapainepumppu vaihtoon, railipaineet heittelee hieman testissä, soitin vielä tänään vanhalle omistajalle ja hänelle oli kuulemma lastuttaja sanonut että ottanut normaalia enemmän vääntöä irti. Kuulemma se äijä oli sanonut että jos sammuu tai jotain, niin tuo takaisin sinne ja hän muuttaa karttaa. Boschin yleistesteri antaa vikakoodia raili paineesta, ja star kanssa railipaineesta, eli nähtävästi nyt pyydetään liikaa vanhukselta soppaa koneeseen?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Laatikon sisällä kytkimet ei pidä enää, jolloin laatikon ohjelma heittää vapaalle.
Ohivuotoa latikon sisällä, silloin kytkimille ei mene enää normaali, riittävä paine.
Hydrauliyksikkö ?
Laatikon sisällä kytkimet ei pidä enää, jolloin laatikon ohjelma heittää vapaalle.
Ohivuotoa latikon sisällä, silloin kytkimille ei mene enää normaali, riittävä paine.
Hydrauliyksikkö ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sain tuollaisen vastauksen kysymykseeni, jonka kysyin optimoinnista löytäessäni edellisen (siis autoliikkeelle auton myyneen) omistajan nimissä olevan luottokortin CD-vaihtajan salakotelosta.Autoa ei ole optimoitu. En nähnyt tarvetta sille, kun kulki hyvin ilmankin. Tuota moottori mallia on vaikea optimoida, kun ecuun ei pääse helposti käsiksi. Harva haluaa edes tehdä sitä, kun joutuu kolvailemaan Ecua.
Pitääkö tuo paikkansa, että W211 E220 CDI:tä joutuu kolvailemaan optimoidessa?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei tarvi välttämättä kolvata, mutta ecun joutuu pöydälle ottamaan ja avaamaan.
Itse ohjelma on Delphiläisten helpommasta päästä.
Ei tarvi välttämättä kolvata, mutta ecun joutuu pöydälle ottamaan ja avaamaan.
Itse ohjelma on Delphiläisten helpommasta päästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En jaksanut koko ketjua kelata mutta Tuikku varmaan tietää, miten kannattaisi W212 cdi 100 kw vm. 2011, manuaalivaihteinen
lisätä turvallisesti tehoa niin, että kytkin kestää? Jos tiedät luotettavan tekijän ja hintoja , laita tietoa vaikka privana.
lisätä turvallisesti tehoa niin, että kytkin kestää? Jos tiedät luotettavan tekijän ja hintoja , laita tietoa vaikka privana.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikö se nyt kuitenkin ole vauhtipyörä mikä ongelmia tuottaa jos tehoja nostaa... Tuikku joskus kirjoitti, että mersu pitäis aina ottaa automaattina, mikäli oikein muistan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
S211 E320 cdi -09
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Ainakin omassa on vakio cooleri toiminut ihan OK.
Ei ainakaan vielä ole tullut vedettyä niin pitkiä vetoja, että lämmöt olisi päässeet vaikuttamaan negatiivisesti.
Yleensä se vauhti on noussut jo vähintään riittävästi, ennen kun ne kipuaa... eli ei mm. ohituksissa ole ollut mitään 'puutumisia' tuon takia, vaikka niitä tekisi asuntovaunu perässä
Kai jos tuosta sitten ottaa 'stage 2', eli turbon päivitys, downpipen avarrus ja lisää tehoa sinne 350hv kohdille tai yli, niin silloin tarvitaan tuo parempi cooleri välttämättä.
Eihän se tosin varmasti haittaakaan tee, mikäli semmoisen haluaa laitella ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.TLP kirjoitti:Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppäriin. Esim. Nopeus, kierrosluku, moottorin-, imuilman ja katalysaattorien lämpö, teho, vääntömomentti, ahtopaine, yms. Lisäksi tällä voi lukea ja nollata vikakoodeja.
Tää on ollut mulla muutaman vuoden ja olen tällä päässyt aika monen merkkiseen autoon kokeilemaan. Tähän mennessä ainoa merkki mihin en ole päässyt tuolla palikalla ollenkaan sisään on ollun Nissan Terrano.
Saahan tällä mukavasti tietoa ulos jos vaan mielenkiintoa riittää.
S211 E320 cdi -09
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?JoneN kirjoitti:Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.TLP kirjoitti:Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.simppa80 kirjoitti:Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?JoneN kirjoitti:Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.TLP kirjoitti:Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html
Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
S211 E320 cdi -09
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No tätä jo vähän ajattelin, DashCommandiin esim. pitää laittaa auton tehot valmiiksi,jotta se antaa kulloinkin käytössä olevan.JoneN kirjoitti:Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.simppa80 kirjoitti:Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?JoneN kirjoitti:Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.TLP kirjoitti:Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html
Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
Vikakoodien nollaus ei ainakaan DashCommandilla lennosta onnistu, pitää aina sammuttaa auto. Lukeminenkin on vähän sinne päin, suppeampi kuin jo valmiiksi suppea AutoCom.
Ei toimi siis mitenkään mittarina mielestäni, eikä oikein vianhaun välineenäkään... kiva lelu, jolla kyllä pystyy kiihtyvyydet yms. mittaamaan ja seuraamaan joitakin haluamiaan suureita..
Onko sitten jotain softia, jotka laskee ruiskutus/ahto määristä ja ajoista, sekä auton painosta jne nuo kun auton tiedot annetaan, mene ja tiedä ?
Tuikku varmasti tietää tuon, kun vaan langoille saapuu ja kertoo meille ihmetteleville
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Dashcommandilla olen toisenmerkkistä kulkinetta nollannut ihan vauhdissa sammuttamatta autoa. Mersuun en ole kokeillut eikä mulla tämä mersu kovin kauaa ole ollutkaan. Mutta tuo Engine Link on mulla ollut enempi käytössä. Onhan nämä tietty leluja oikeisiin vehkeisiin verrattuna. Aikoinaan tämän ostin etanoli saabiin kun vikakoodeja lykkäsi ja niitä sitten nollailin. Eilisen testin tein Engine linkillä. Muut lukemat tulee ilmeisen oikein paitsi nämä teho/vääntö eivät siis varmaan ole luotettavia.TLP kirjoitti:No tätä jo vähän ajattelin, DashCommandiin esim. pitää laittaa auton tehot valmiiksi,jotta se antaa kulloinkin käytössä olevan.JoneN kirjoitti:Ennen ohjelmointia en mitannut tuloksia. Ostin auton joulukuussa ja tammikuussa ohjelmoitiin.simppa80 kirjoitti:Mikä on ohjelma millä käsittelet noita tietoja ja antaa teholukemat?Paljonko antoi tehoa / vääntöjä kun/jos vakiona mittasit?JoneN kirjoitti:Varmaksi en tiedä millä Tuikku mittaa tehoja, mutta veikkaisin jotakin samankaltaista. Tuikulla saattaa kyllä olla hiukan "ammattimaisempi" OBD-lukija.TLP kirjoitti:Mikä tuo OBD-lukija on, sellainen mihin asetetaan ne arvot vai samanlainen 'nappi', millä Tuikku itse mittaa tehoja ?JoneN kirjoitti:Tänään kun oli hiukan lämpöisempää (+12) piti tuota tammikuussa Hämeenlinnassa tuikutettua hiukan testata kitkarenkailla.
OBD lukijan tarkkuudesta en tiedä, mutta eikös sieltä aika tarkkoja lukemia pitäisi tulla. Ainakin moottorin lämmöt yms näyttäisi lukevan just oikein. Muutaman vedon tein ja parhaimmillaan sain tulokseksi 227kw 697nm. Kyseessä siis allekirjoituksen S211 V6 moottorilla. Ennen softausta jutusteltiin Tuikun kanssa ja hän lupaili tehoiksi 280hv 650nm. Nuo luvut ylittyivät varsin mukavasti.
Mitäs mieltä olette kuinka luotettavana voidaan OBD lukijan tuotoksia pitää?
Imulämmöt vakiocoolerilla nousivat yli +40 lyhyelläkin vedoilla vaikka oli viileähkö ilma. Pitänee harkita coolerin vaihtoa kesäksi.
Tämä lukee auton diagnostiikkaa ja sieltä saa kaikenlaista infoa ulos kännykkään, tablettiin tai läppärii...
Engine link on ohjelma ja iphone 4s sitä käytän. Uudempaan iphone 6s en saanut toimimaan. Lienee asetuksissa jotakin väärin, mutta pidän tuon vanhan 4s:n nyt vain tähän käyttöön. http://download.cnet.com/Engine-Link-OB ... 51972.html .
OBD lukija on wifi ELM27 ostettu muutamia vuosia sitten. Tämän kaltainen mutta vanhempi versio: https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... nneri.html
Edit. Olen myös käyttänyt Dash Commander ohjelmaa menestyksekkäästi vikakoodien lukemiseen/nollaukseen: https://play.google.com/store/apps/deta ... ashCommand
Vikakoodien nollaus ei ainakaan DashCommandilla lennosta onnistu, pitää aina sammuttaa auto. Lukeminenkin on vähän sinne päin, suppeampi kuin jo valmiiksi suppea AutoCom.
Ei toimi siis mitenkään mittarina mielestäni, eikä oikein vianhaun välineenäkään... kiva lelu, jolla kyllä pystyy kiihtyvyydet yms. mittaamaan ja seuraamaan joitakin haluamiaan suureita..
Onko sitten jotain softia, jotka laskee ruiskutus/ahto määristä ja ajoista, sekä auton painosta jne nuo kun auton tiedot annetaan, mene ja tiedä ?
Tuikku varmasti tietää tuon, kun vaan langoille saapuu ja kertoo meille ihmetteleville
Muoks. Taisi tuo muisti tehdä tepposen. Dashcommandilla saattoi olla kyllä juurikin niin ettei sillä saanut noita koodeja oikeen hyvin nollattua.
Viimeksi muokannut JoneN, Ma 27.03.2017 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 cdi -09
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No se on moottorinohjaimen arvio vääntömomentista mihinkä ei kyllä kannata luottaa. Omasta kakssatasesta sai penkissä 480Nm, vähän enemmän voi tulla todellisessa ajotilanteessa, mutta tuskin ihan sitä yli 600 mitä testeri näyttää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Vakiossa autossa testerin ilmoittama, laskennallinen vääntömomentti on melkolailla oikein, se vastaa tilannetta ideaaliolosuhteissa.
Jotta moottori toimisi oikein, täytyy ohjelmastakin tehdä mahdollisimman "totuudenmukainen" suhteessa testerin näyttämään.
Siitä on viritetyssäkin autossa/ohjelmassa vaan etua suhteessa toimintaan, jos kaikki ulos tulevakin tieto on edelleen "oikein"
=> laatuohjelma, kaikin puolin.
Jos halutaan mitata teho/vääntö mahdollisimman luotettavalla tavalla, ei pelkkä kiihdytykseen perustuva mittaus aivan riitä
Mutta kyllä se mielestäni sellainen suuntaa-antava on ja eronhan se näyttää ihan ok.
Tarkempaan mittaukseen tarvitaan kiihdytyksen lisäksi rullausosuus, jossa mitataan hidastuvuutta.
Hidastuvuudesta saadaan vastukset, tuulen-, renkaan-, voimansiirron- ....... vastukset.
Siis, tarkka paino, kiihtyvyys/hidastuvuus - anturi, sekä kierrosnopeusanturi/matkanmittaus.
Kun renkaan halkaisijan mittaa tarkasti ja kertoo ohjelmalle, niin se haluttaessa muuttaa renkaan pyörimisnopeuden moottorin kierrosluvuksi.
Lopputuloksena hiukan pessimistiä käyriä, harvoin, liian harvoin mukavia yllätyksiä.
Vakiossa autossa testerin ilmoittama, laskennallinen vääntömomentti on melkolailla oikein, se vastaa tilannetta ideaaliolosuhteissa.
Jotta moottori toimisi oikein, täytyy ohjelmastakin tehdä mahdollisimman "totuudenmukainen" suhteessa testerin näyttämään.
Siitä on viritetyssäkin autossa/ohjelmassa vaan etua suhteessa toimintaan, jos kaikki ulos tulevakin tieto on edelleen "oikein"
=> laatuohjelma, kaikin puolin.
Jos halutaan mitata teho/vääntö mahdollisimman luotettavalla tavalla, ei pelkkä kiihdytykseen perustuva mittaus aivan riitä
Mutta kyllä se mielestäni sellainen suuntaa-antava on ja eronhan se näyttää ihan ok.
Tarkempaan mittaukseen tarvitaan kiihdytyksen lisäksi rullausosuus, jossa mitataan hidastuvuutta.
Hidastuvuudesta saadaan vastukset, tuulen-, renkaan-, voimansiirron- ....... vastukset.
Siis, tarkka paino, kiihtyvyys/hidastuvuus - anturi, sekä kierrosnopeusanturi/matkanmittaus.
Kun renkaan halkaisijan mittaa tarkasti ja kertoo ohjelmalle, niin se haluttaessa muuttaa renkaan pyörimisnopeuden moottorin kierrosluvuksi.
Lopputuloksena hiukan pessimistiä käyriä, harvoin, liian harvoin mukavia yllätyksiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: To 30.03.2017 18:26
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkohan Pohjois-Savon tai Pohjois-Karjalan alueella joku joka voisi suorittaa ohjelmoinnin ML270cdi mottiin?, tänään tuli tuollainen hankittua automaattina . En ihan ole kartalla että miten tuo ohjelmointi tapahtuu. Entisessä saapissa riitti kun irrotti ecuboxin ja laitoin postissa menemään, takaisin sain sitten ohjelmoidun lootan. Onnistuuko tässäkin samalla tavalla? vai täytyykö koko auto käyttää paikanpäällä piuhanpäässä?
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kylläkai se piuhan päässä pitää käyttää,käytä Kajaanissa Tuikulla on ketjun aloittaja ja alan asiantuntija.MLMercedes kirjoitti:Onkohan Pohjois-Savon tai Pohjois-Karjalan alueella joku joka voisi suorittaa ohjelmoinnin ML270cdi mottiin?, tänään tuli tuollainen hankittua automaattina . En ihan ole kartalla että miten tuo ohjelmointi tapahtuu. Entisessä saapissa riitti kun irrotti ecuboxin ja laitoin postissa menemään, takaisin sain sitten ohjelmoidun lootan. Onnistuuko tässäkin samalla tavalla? vai täytyykö koko auto käyttää paikanpäällä piuhanpäässä?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos Tuikulle jälleen ohjelmoinnista. Tällä kertaa tehoa haki C30 AMG. Tämän ohjelmointiin oli joku edellinen omistaja laittanut isosti lisä haastetta. Ohjelmoijasta ei pystynyt aistimaan pienintäkään hermostuneisuutta vaikka ratkaisu etsittiin pitimmän kautta. Tuskin tuota olisi saatu missään muualla onnistumaankaan.
Lopputulos on taas todella hyvä. Tuo laatikon toimintaan tuleva parannus on uskomattoman hyvä, tehoa on läpi alueen kunnolla enemmän. Pääasiallinen käyttäjän palaute oli myös "oho, on riittävän tehokas"
Yksi suuttimeen tiiviste jouduttiin uusimaan. Sitä se jo siellä vähän varoitteli.
Lopputulos on taas todella hyvä. Tuo laatikon toimintaan tuleva parannus on uskomattoman hyvä, tehoa on läpi alueen kunnolla enemmän. Pääasiallinen käyttäjän palaute oli myös "oho, on riittävän tehokas"
Yksi suuttimeen tiiviste jouduttiin uusimaan. Sitä se jo siellä vähän varoitteli.
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Räntäsateessa mitattu tänään Vito 115 4wd -06 autom. extriimi versiolla
Dpf tyhjätty, muuten vakio .
+500nm/210hv
Entisellä paikalla mitattu, hiukan liian optimistinen tulos taisi tulla, mutta kokoluokka on varmaan ok.
Hyvin se kuitenkin toimii ja vetää.
Räntäsateessa mitattu tänään Vito 115 4wd -06 autom. extriimi versiolla
Dpf tyhjätty, muuten vakio .
+500nm/210hv
Entisellä paikalla mitattu, hiukan liian optimistinen tulos taisi tulla, mutta kokoluokka on varmaan ok.
Hyvin se kuitenkin toimii ja vetää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä
tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä
tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
jussilampi kirjoitti:Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä
tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.
harmi kun Rovaniemeltä kävin auton ois voinut tullessa vaikka pysähtyä asioille Kajaaniin
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voihan sitä Mersulla käydä ihan asijoikseen, minäkin kuskasin viimekesänä nukkuvaa emäntää ja koiraa 7300km euroopassa.MacBuggy kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Yläpuolella ketjun aloittaja Kajaanissa,suosittelen.MacBuggy kirjoitti:on varmaan kirjoitettu aikaisemmin, mutta aihe on tuore kaikille niin kysympä tässä
tuli hankittua vm-13 200c niin suositteletteko tehojen päivitystä 220c vastaavaksi. Onko mitään syytä miksi en niin tekisi?
Ja onko Joensuussa/Kuopiossa tekijöitä ketä suosittelette?
Hyvän ohjelman takia kannattaa ajella vaikka tuhansia kilometrejä.
harmi kun Rovaniemeltä kävin auton ois voinut tullessa vaikka pysähtyä asioille Kajaaniin
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä tarkoittaa,Tuikun ohjelmiako asennat?simppa80 kirjoitti:Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa..
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sitäpä juurijussilampi kirjoitti:Mitä tarkoittaa,Tuikun ohjelmiako asennat?simppa80 kirjoitti:Minä voin auttaa Kajaaniin kaipaavia tässä Oulu - Kemi alueella jos se vaan ketään helpottaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro. Mites tollanen -03w211 200cdi,paljos tulee voimaa pelkällä ohjelmalla,pitääkö ecu käyttää pöydällä? Ts.onko kuinka pitkä kestoinen homma napata lisää potkua? Tämähän on automaatti laatikolla. Kiitos etukäteen vastauksesta!
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos täällä uudellamaalla paikkaa josta sais tuikun ohjelmia ?
Tuli vaan mieleen kun käväisin ostamassa uuden parin takarenkaita .
Tuli vaan mieleen kun käväisin ostamassa uuden parin takarenkaita .
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noin 400/190Jaakobbi kirjoitti:Moro. Mites tollanen -03w211 200cdi,paljos tulee voimaa pelkällä ohjelmalla,pitääkö ecu käyttää pöydällä? Ts.onko kuinka pitkä kestoinen homma napata lisää potkua? Tämähän on automaatti laatikolla. Kiitos etukäteen vastauksesta!
Eipä tarvi
Tunteroinen
OnPetri.Kemppainen kirjoitti:Onkos täällä uudellamaalla paikkaa josta sais tuikun ohjelmia ?
Tuli vaan mieleen kun käväisin ostamassa uuden parin takarenkaita .
Vaikkapa turbotehoa.fi/Aki Uppa
On muitakin, mutta autojen suhteen voi olla rajoituksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Auttaako softaaminen W204 OM651 220CDI AUTOM kulutukseen, -11 facefilt? Auto tempasee seka-ajossa 7L/100km, maantiellä 6L/100km ja matka-ajossa mennään asiallisella 5,2L/100km, kaikki mitattuja kulutuksia.
Saadaanko vielä 220CDI:stä yhtä suuria lukemia, kuin 250CDI?
Saadaanko vielä 220CDI:stä yhtä suuria lukemia, kuin 250CDI?