CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Motorbit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 06.10.2012 14:26
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Motorbit »

HHauki kirjoitti:Mikähän tämä on?
Inverses Fahrverhaltenkennfeld. Vapaa suomennos voisi olla "käänteinen vääntöpyyntö". Kartan käyttötarkoituksia voi olla monia, riippuen valmistajasta. Joissakin tapauksissa karttaa käytetään mm. vakionopeussäätimen toimintaan. Toisella akselilla kierrosluku, toisella moottorin kuormitus eli tässä tapauksessa mm3. Kartan arvot esittää % (kerroin 0,4) eli -> arvo 250 x 0,4 -> 100%.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Motorbit kirjoitti: Tässä 170 kW OM642.850 moottorissa vääntö on rajoitettu nimenomaan n. 85-86 mm3 tasolle (n. 530-540 Nm todellista moottorivääntöä).

Ahtopaine on varmaankin testerin näyttämä absoluuttinen ahtopaine joka sisältää sen hetkisen mitatun 980 hPa ilmanpaineen. Tällöin varsinaista ahtopainetta olisi se hieman päälle 1,4 bar mikä on juuri sen mitä vakio-ohjelma pyrkii maksimi väännöllä toteuttamaan.

Jos epäilet ongelmaa pakopainemittauksessa niin vertaa toiseen autoon tai vaihda uusi anturi. Mittauksessa voi olla joskus ajan myötä offsettiä suuntaan jos toiseen. Rehellisesti sanottuna en edes tiedä mitä sen kuuluu näyttää pelkät sytytysvirrat päällä.

Kuulostaisi järkevältä, mutkun mutkun stari näytti siinä täyskaasukuormituksessa ahdoille ylärajaksi 1300 ?? Sksi ajattelin että tuosta ei vähennellä ilmanpaineita? Katsoin nyt vielä uudelleen niin siinä on alarajana 120 joten taitaa olla höpöä koko rajat ja olet oikeassa. Pakokaasun vastapainekin on raja merkattu 2000 ja tuossa omassa vedossa se oli 3800 paikkeilla eli tuplat. Ja onnistuin näköjään toiseen vetoon samaan jopa 2590 ahtoja. Vaikka siitä vähentäisi sen barin niin saako 86 ruiskumäärällä 1.6 baria?

Kävin mittaamassa CLS:n anturit, siellä pakokaasun vastapaine näytti 1010 ja ilmanpaine/ahdot 970 paikkeilla. Kaipa tuo aiempi 100 hPan offsetti menee vielä virherajoihin. CLS:llä en saanut mitattua yhtään mitään kun DAS päivittää arvot niin hitaasti että yksin ei saa osumaan ahtoja kiihdytyksen kohdalle (developerin mittausarvoja en alkanut selaamaan mikä se ahtopaine siellä olisi, pitää sohvalla tehdä tuo valmiiksi jos haluaa vielä mitata)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Motorbit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 06.10.2012 14:26
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Motorbit »

MiHe kirjoitti:Ja onnistuin näköjään toiseen vetoon samaan jopa 2590 ahtoja. Vaikka siitä vähentäisi sen barin niin saako 86 ruiskumäärällä 1.6 baria?
Vakio-ohhelma pyytää n. 2450 mbar (abs.) painetta mutta ihan hyvin hetkellinen mitattu voi olla jopa lähellä 2600 mbar kuten loggasit. ECU sallii hetkellisesti niin negatiivista kuin positiivista ahtopainepoikkeamaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Motorbit kirjoitti:
Vakio-ohhelma pyytää n. 2450 mbar (abs.) painetta mutta ihan hyvin hetkellinen mitattu voi olla jopa lähellä 2600 mbar kuten loggasit. ECU sallii hetkellisesti niin negatiivista kuin positiivista ahtopainepoikkeamaa.
Tänks!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Sjoob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 20.11.2019 21:07

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sjoob »

tuikku kirjoitti:
Sjoob kirjoitti:Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700

Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Olen pahoillani, että vastaus kesti näin kauan.
Juuri pääsin kotiin selkäleikkauksesta.

Softa ei ole valmis, tehoja tulee kyllä reilusti, mutta ongelmakohta on vielä se kohta, kun dpf,n puhdistuspoltto alkaa.
Luulen, että asia on ratkennut, mutta noin kuukauden päästä sen tietää.
Palataan sitten aiheeseen uudestaan.
Eipä mitään. Ei tässä mikään kiire ole. Hieno uutinen, jään odottelemaan valmistumista.
pilll3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 25.04.2008 22:13
Paikkakunta: Kolari

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pilll3 »

Oma ml menee vikatilaan ja sytyttää moottorin vikavalon. Om642 siis kyseessä, imusarjan läppä moottori siirretty ja koodit luettu autocomilla joka antoi Paine ero-anturilta herjaa. Autosta on edellinen omistaja tyhjentänyt pdf-pöntön. Voiko tuo antura herjata vielä jos hiukkaspönttö on ohjelmoitu pois? Vai onkohan tästä vain tyhjennetty pönttö, muttei ole ohjelmoitu sitä pois käytöstä? Kuitenki auto pelasi aluksi minun omistuksen aikana melkein 2kk.Vikakoodien luvun ja nollauksen jälkeen pelasi taas muutaman päivän.

Vikakoodi jonka antoi: 2078 Paine-ero tunnistin, uskottavuusvirhe
-katkonainen

Johtuukohan vika tila jostain ihan muusta ja tuo jää koodiksi vain siksi että on ohjelmoitu pois?
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

pilll3 kirjoitti:Oma ml menee vikatilaan ja sytyttää moottorin vikavalon. Om642 siis kyseessä, imusarjan läppä moottori siirretty ja koodit luettu autocomilla joka antoi Paine ero-anturilta herjaa. Autosta on edellinen omistaja tyhjentänyt pdf-pöntön. Voiko tuo antura herjata vielä jos hiukkaspönttö on ohjelmoitu pois? Vai onkohan tästä vain tyhjennetty pönttö, muttei ole ohjelmoitu sitä pois käytöstä? Kuitenki auto pelasi aluksi minun omistuksen aikana melkein 2kk.Vikakoodien luvun ja nollauksen jälkeen pelasi taas muutaman päivän.

Vikakoodi jonka antoi: 2078 Paine-ero tunnistin, uskottavuusvirhe
-katkonainen

Johtuukohan vika tila jostain ihan muusta ja tuo jää koodiksi vain siksi että on ohjelmoitu pois?
Onko se anturi siellä vielä ? jos on niin se/sen johdot kyllä riittää syyksi
samoin jos pönttö on vain tyhjenetty ilman ohjelma muutosa,
myös toisinaan myös vaikka olisi ohjelmaa ronkittu
(lukuisia tapauksia missä sen jälkeen on jonkun ajan kuluttua ilmenyt jotain outoja oireita)
tukeutuneen pöntön poisto on sama kuin söisi buranaa katkenessta jalasat johtuvaan kipuun eli hoidetan oiretta ei syytä,
pönttö pois oire lähti syy jäi ja ilmenen sitten joskus myöhemin jollain uudella tavalla
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vika-asioista on omat säikeensä, tässä käsitellään tehonliäystä ja siihen liittyviä asioita.

Muttamutta
Sinun kannattaisi luetuttaa se vikamuisti mersun omalla testerilä, staarilla.
Muistelisin, että tuo vikakoodi taisi liittyä pikemminkin pakopaineanturiin, joka on siellä moottorin takaosassa, sitä tukee tekstikin, paine-ero.
Hiukkassuodattimen anturi oli ero-paine anturi, Saksalaisinsinöörin kuivaa huumoria.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Mikä noiden laatikon s ja c asennon ero on ohjelmassa? Omassa - 08 c200 cdi:ssä c asennolla turbiini pysyy hyvin lukossa eikä suotta pykällä pienempää. S asennossa taas pikku hipasu kaasuun aiheuttaa lukituksen aukeamisen ja vähän enemmän painettaessa myös vaihtaa pienempää, onko ihan normaalia ohjelmoidussa?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Anzzu kirjoitti:Mikä noiden laatikon s ja c asennon ero on ohjelmassa? Omassa - 08 c200 cdi:ssä c asennolla turbiini pysyy hyvin lukossa eikä suotta pykällä pienempää. S asennossa taas pikku hipasu kaasuun aiheuttaa lukituksen aukeamisen ja vähän enemmän painettaessa myös vaihtaa pienempää, onko ihan normaalia ohjelmoidussa?
C=comfort S=standart

ainkin suhtu normalia toimintaa vakiossa tuo S asennon tominta
lisäsksi kuten on suuniteletu lukon ei kuulukkan pysyä kiinni kokoajan
Mökkillä
'
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Etenkin ohjelmoituna auto on paljon parempi C-asennolla. Vaihtaa aikaisemmin isommalle eikä heti tarjoa nelosta jos 80 vauhdissa painaa kaasua reilummin.
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
haappis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 13.07.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja haappis »

OM646
Käsitääkseni voisi saada 210/500 tuikutuksella,tekeekö Lahden alueella kukaan vai lähetetäänkö egu Kajaaniin?
Viimeksi muokannut haappis, Ke 29.01.2020 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hämeenlinna, Turbotehoa.fi
Tai voit laittaa Matkahuollon kuljetettavaksi, miten vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Motorbit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 06.10.2012 14:26
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Motorbit »

tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

W447 om654 -19 ylöspäin, näyttää olevan tuplaturboja kaikki.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Motorbit kirjoitti:
tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
Juu, olet oikeassa. Mikälie aivopieru iski.

No kuitenkin, siitä on softapuoli melkolailla nyt ok.
Samoin uusi Vito. Niissäkin ollut bugi on korjattu.
Kummastakin lähtee hyvin vetoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Sjoob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 20.11.2019 21:07

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sjoob »

tuikku kirjoitti:
Motorbit kirjoitti:
tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
Juu, olet oikeassa. Mikälie aivopieru iski.

No kuitenkin, siitä on softapuoli melkolailla nyt ok.
Samoin uusi Vito. Niissäkin ollut bugi on korjattu.
Kummastakin lähtee hyvin vetoja.
Ei koske vielä 100kw 2017 om651 c-klass Mercedestä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pikkuhärski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pikkuhärski »

Onnistuuko 2020 vitoon 116 softaus obd portin kautta? Pääkaupunkiseudulla?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Turbotehoa.fi
Hämeenlinna
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
alekk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 04.06.2019 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja alekk »

Terve, millaisiin teholukemiin päästään vm.2011 s212 250cdi 4matic 7g-aut. kanssa? Paljonko kulutus nousee? Tekeekö satakunnassa joku tuikutuksia? Millaisella varoitusajalla itse teet kun olisin sinnepäin maaliskuussa muutenkin tulossa? Hinta?
Sjoob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 20.11.2019 21:07

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sjoob »

tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Sjoob kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?
Tuikun luvalla mainitsen, että meillä on Eurassa jälleenmyyjä, joka pystyy ohjelmointeja tekemään. Eli ei tarvetta lähteä kovin kauas. :)
044-0760422
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

Sjoob kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?
Eikös näistä ole otettu hyvällä menestyksellä noin 200hv?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Sjoob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 20.11.2019 21:07

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sjoob »

jp_olli kirjoitti:
Sjoob kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?
Tuikun luvalla mainitsen, että meillä on Eurassa jälleenmyyjä, joka pystyy ohjelmointeja tekemään. Eli ei tarvetta lähteä kovin kauas. :)
Asia selvä. Annatko puh numeron, niin otan yhteyttä? Tai laita vaihtoehtoisesti yv kiitos.
Bulisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 06.02.2020 23:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Bulisti »

Missä kannattaa lastuttaa 2011 mallin 350cdi cls? Paljonko saisi tehoa ja mihin hintaan? helsingissä/lähettyvillä...
mf777
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 06.07.2013 16:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mf777 »

Mites tän kanssa toimis?

E 220 CDI 7G laatikolla vm 2012. Vuosi sitten laitettu viimesimmät softat merkkiliikkeessä laatikkoon + moottoriin.
Pollet periaatteessa riittää noinikin ne 170, mutta kaasuun reagointi on liian hidasta omasta mielestä (vrt edellinen bemari).
Ja kulutus olisi mukava saada vaikka pikkasen edes alas eteenkin näin talvella lyhkäsessä ajossa.

Kannattaako ohjelmoida ja kuka tekis Oulun seudulla?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Bulisti kirjoitti:Missä kannattaa lastuttaa 2011 mallin 350cdi cls? Paljonko saisi tehoa ja mihin hintaan? helsingissä/lähettyvillä...
+300/+700
Turbotehoa.fi/Aki, Parolassa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

mf777 kirjoitti:Mites tän kanssa toimis?

E 220 CDI 7G laatikolla vm 2012. Vuosi sitten laitettu viimesimmät softat merkkiliikkeessä laatikkoon + moottoriin.
Pollet periaatteessa riittää noinikin ne 170, mutta kaasuun reagointi on liian hidasta omasta mielestä (vrt edellinen bemari).
Ja kulutus olisi mukava saada vaikka pikkasen edes alas eteenkin näin talvella lyhkäsessä ajossa.

Kannattaako ohjelmoida ja kuka tekis Oulun seudulla?
Olisko se Kajaanin reissu
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin