Inverses Fahrverhaltenkennfeld. Vapaa suomennos voisi olla "käänteinen vääntöpyyntö". Kartan käyttötarkoituksia voi olla monia, riippuen valmistajasta. Joissakin tapauksissa karttaa käytetään mm. vakionopeussäätimen toimintaan. Toisella akselilla kierrosluku, toisella moottorin kuormitus eli tässä tapauksessa mm3. Kartan arvot esittää % (kerroin 0,4) eli -> arvo 250 x 0,4 -> 100%.HHauki kirjoitti:Mikähän tämä on?
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Motorbit kirjoitti: Tässä 170 kW OM642.850 moottorissa vääntö on rajoitettu nimenomaan n. 85-86 mm3 tasolle (n. 530-540 Nm todellista moottorivääntöä).
Ahtopaine on varmaankin testerin näyttämä absoluuttinen ahtopaine joka sisältää sen hetkisen mitatun 980 hPa ilmanpaineen. Tällöin varsinaista ahtopainetta olisi se hieman päälle 1,4 bar mikä on juuri sen mitä vakio-ohjelma pyrkii maksimi väännöllä toteuttamaan.
Jos epäilet ongelmaa pakopainemittauksessa niin vertaa toiseen autoon tai vaihda uusi anturi. Mittauksessa voi olla joskus ajan myötä offsettiä suuntaan jos toiseen. Rehellisesti sanottuna en edes tiedä mitä sen kuuluu näyttää pelkät sytytysvirrat päällä.
Kuulostaisi järkevältä, mutkun mutkun stari näytti siinä täyskaasukuormituksessa ahdoille ylärajaksi 1300 ?? Sksi ajattelin että tuosta ei vähennellä ilmanpaineita? Katsoin nyt vielä uudelleen niin siinä on alarajana 120 joten taitaa olla höpöä koko rajat ja olet oikeassa. Pakokaasun vastapainekin on raja merkattu 2000 ja tuossa omassa vedossa se oli 3800 paikkeilla eli tuplat. Ja onnistuin näköjään toiseen vetoon samaan jopa 2590 ahtoja. Vaikka siitä vähentäisi sen barin niin saako 86 ruiskumäärällä 1.6 baria?
Kävin mittaamassa CLS:n anturit, siellä pakokaasun vastapaine näytti 1010 ja ilmanpaine/ahdot 970 paikkeilla. Kaipa tuo aiempi 100 hPan offsetti menee vielä virherajoihin. CLS:llä en saanut mitattua yhtään mitään kun DAS päivittää arvot niin hitaasti että yksin ei saa osumaan ahtoja kiihdytyksen kohdalle (developerin mittausarvoja en alkanut selaamaan mikä se ahtopaine siellä olisi, pitää sohvalla tehdä tuo valmiiksi jos haluaa vielä mitata)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vakio-ohhelma pyytää n. 2450 mbar (abs.) painetta mutta ihan hyvin hetkellinen mitattu voi olla jopa lähellä 2600 mbar kuten loggasit. ECU sallii hetkellisesti niin negatiivista kuin positiivista ahtopainepoikkeamaa.MiHe kirjoitti:Ja onnistuin näköjään toiseen vetoon samaan jopa 2590 ahtoja. Vaikka siitä vähentäisi sen barin niin saako 86 ruiskumäärällä 1.6 baria?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tänks!Motorbit kirjoitti:
Vakio-ohhelma pyytää n. 2450 mbar (abs.) painetta mutta ihan hyvin hetkellinen mitattu voi olla jopa lähellä 2600 mbar kuten loggasit. ECU sallii hetkellisesti niin negatiivista kuin positiivista ahtopainepoikkeamaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä mitään. Ei tässä mikään kiire ole. Hieno uutinen, jään odottelemaan valmistumista.tuikku kirjoitti:Olen pahoillani, että vastaus kesti näin kauan.Sjoob kirjoitti:Jouluja.
Autona
3/2017 c200d rwd 100kw
Om651, 7-speed A w7c700
Onko tämä nyt sitten yhdellä turbolla?
Mikä on järkevä potentiaali ohjelmoinnille, vai onnistuuko edes?
Ja jos onnistuu, niin ajanko Tuikulle, vai löytyykö etelä-suomesta yhtä taitavaa miestä, jotta lopputulos olisi hyvä?
Ensimmäinen MB mulla, enkä muutenkaan ymmärrä liiemmin tästä optimointi asiasta.
Juuri pääsin kotiin selkäleikkauksesta.
Softa ei ole valmis, tehoja tulee kyllä reilusti, mutta ongelmakohta on vielä se kohta, kun dpf,n puhdistuspoltto alkaa.
Luulen, että asia on ratkennut, mutta noin kuukauden päästä sen tietää.
Palataan sitten aiheeseen uudestaan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oma ml menee vikatilaan ja sytyttää moottorin vikavalon. Om642 siis kyseessä, imusarjan läppä moottori siirretty ja koodit luettu autocomilla joka antoi Paine ero-anturilta herjaa. Autosta on edellinen omistaja tyhjentänyt pdf-pöntön. Voiko tuo antura herjata vielä jos hiukkaspönttö on ohjelmoitu pois? Vai onkohan tästä vain tyhjennetty pönttö, muttei ole ohjelmoitu sitä pois käytöstä? Kuitenki auto pelasi aluksi minun omistuksen aikana melkein 2kk.Vikakoodien luvun ja nollauksen jälkeen pelasi taas muutaman päivän.
Vikakoodi jonka antoi: 2078 Paine-ero tunnistin, uskottavuusvirhe
-katkonainen
Johtuukohan vika tila jostain ihan muusta ja tuo jää koodiksi vain siksi että on ohjelmoitu pois?
Vikakoodi jonka antoi: 2078 Paine-ero tunnistin, uskottavuusvirhe
-katkonainen
Johtuukohan vika tila jostain ihan muusta ja tuo jää koodiksi vain siksi että on ohjelmoitu pois?
-W164 320cdi
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko se anturi siellä vielä ? jos on niin se/sen johdot kyllä riittää syyksipilll3 kirjoitti:Oma ml menee vikatilaan ja sytyttää moottorin vikavalon. Om642 siis kyseessä, imusarjan läppä moottori siirretty ja koodit luettu autocomilla joka antoi Paine ero-anturilta herjaa. Autosta on edellinen omistaja tyhjentänyt pdf-pöntön. Voiko tuo antura herjata vielä jos hiukkaspönttö on ohjelmoitu pois? Vai onkohan tästä vain tyhjennetty pönttö, muttei ole ohjelmoitu sitä pois käytöstä? Kuitenki auto pelasi aluksi minun omistuksen aikana melkein 2kk.Vikakoodien luvun ja nollauksen jälkeen pelasi taas muutaman päivän.
Vikakoodi jonka antoi: 2078 Paine-ero tunnistin, uskottavuusvirhe
-katkonainen
Johtuukohan vika tila jostain ihan muusta ja tuo jää koodiksi vain siksi että on ohjelmoitu pois?
samoin jos pönttö on vain tyhjenetty ilman ohjelma muutosa,
myös toisinaan myös vaikka olisi ohjelmaa ronkittu
(lukuisia tapauksia missä sen jälkeen on jonkun ajan kuluttua ilmenyt jotain outoja oireita)
tukeutuneen pöntön poisto on sama kuin söisi buranaa katkenessta jalasat johtuvaan kipuun eli hoidetan oiretta ei syytä,
pönttö pois oire lähti syy jäi ja ilmenen sitten joskus myöhemin jollain uudella tavalla
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Vika-asioista on omat säikeensä, tässä käsitellään tehonliäystä ja siihen liittyviä asioita.
Muttamutta
Sinun kannattaisi luetuttaa se vikamuisti mersun omalla testerilä, staarilla.
Muistelisin, että tuo vikakoodi taisi liittyä pikemminkin pakopaineanturiin, joka on siellä moottorin takaosassa, sitä tukee tekstikin, paine-ero.
Hiukkassuodattimen anturi oli ero-paine anturi, Saksalaisinsinöörin kuivaa huumoria.
Vika-asioista on omat säikeensä, tässä käsitellään tehonliäystä ja siihen liittyviä asioita.
Muttamutta
Sinun kannattaisi luetuttaa se vikamuisti mersun omalla testerilä, staarilla.
Muistelisin, että tuo vikakoodi taisi liittyä pikemminkin pakopaineanturiin, joka on siellä moottorin takaosassa, sitä tukee tekstikin, paine-ero.
Hiukkassuodattimen anturi oli ero-paine anturi, Saksalaisinsinöörin kuivaa huumoria.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä noiden laatikon s ja c asennon ero on ohjelmassa? Omassa - 08 c200 cdi:ssä c asennolla turbiini pysyy hyvin lukossa eikä suotta pykällä pienempää. S asennossa taas pikku hipasu kaasuun aiheuttaa lukituksen aukeamisen ja vähän enemmän painettaessa myös vaihtaa pienempää, onko ihan normaalia ohjelmoidussa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
C=comfort S=standartAnzzu kirjoitti:Mikä noiden laatikon s ja c asennon ero on ohjelmassa? Omassa - 08 c200 cdi:ssä c asennolla turbiini pysyy hyvin lukossa eikä suotta pykällä pienempää. S asennossa taas pikku hipasu kaasuun aiheuttaa lukituksen aukeamisen ja vähän enemmän painettaessa myös vaihtaa pienempää, onko ihan normaalia ohjelmoidussa?
ainkin suhtu normalia toimintaa vakiossa tuo S asennon tominta
lisäsksi kuten on suuniteletu lukon ei kuulukkan pysyä kiinni kokoajan
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Etenkin ohjelmoituna auto on paljon parempi C-asennolla. Vaihtaa aikaisemmin isommalle eikä heti tarjoa nelosta jos 80 vauhdissa painaa kaasua reilummin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OM646
Käsitääkseni voisi saada 210/500 tuikutuksella,tekeekö Lahden alueella kukaan vai lähetetäänkö egu Kajaaniin?
Käsitääkseni voisi saada 210/500 tuikutuksella,tekeekö Lahden alueella kukaan vai lähetetäänkö egu Kajaaniin?
Viimeksi muokannut haappis, Ke 29.01.2020 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Hämeenlinna, Turbotehoa.fi
Tai voit laittaa Matkahuollon kuljetettavaksi, miten vaan.
Hämeenlinna, Turbotehoa.fi
Tai voit laittaa Matkahuollon kuljetettavaksi, miten vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
W447 om654 -19 ylöspäin, näyttää olevan tuplaturboja kaikki.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, olet oikeassa. Mikälie aivopieru iski.Motorbit kirjoitti:E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
No kuitenkin, siitä on softapuoli melkolailla nyt ok.
Samoin uusi Vito. Niissäkin ollut bugi on korjattu.
Kummastakin lähtee hyvin vetoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei koske vielä 100kw 2017 om651 c-klass Mercedestä?tuikku kirjoitti:Juu, olet oikeassa. Mikälie aivopieru iski.Motorbit kirjoitti:E 200 d ja E 220 d on yhdellä ahtimella, eli Honeywell GTD1449VZ turbolla.tuikku kirjoitti:[
Juu
Uusi väyrynen -16 =>
MD1 moottorinohjaimella näyttäisi nyt lopultakin onnistuvan.
Tarkoitan nyt malleja 200/220/300 nelipyttyisiä, OM654 tuplaturboja kaikki.
Taitaa nyt olla ensimmäinen mersun malli, ettei vakiona tohdi laittaa kaikkea peliin.
Moottorissa on tehoreserviä niin runsaasti.
E 300 d (180 kW) on kaksoisahdettu, paitsi hybrid versio E 300 de.
No kuitenkin, siitä on softapuoli melkolailla nyt ok.
Samoin uusi Vito. Niissäkin ollut bugi on korjattu.
Kummastakin lähtee hyvin vetoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onnistuuko 2020 vitoon 116 softaus obd portin kautta? Pääkaupunkiseudulla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Turbotehoa.fi
Hämeenlinna
Turbotehoa.fi
Hämeenlinna
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Terve, millaisiin teholukemiin päästään vm.2011 s212 250cdi 4matic 7g-aut. kanssa? Paljonko kulutus nousee? Tekeekö satakunnassa joku tuikutuksia? Millaisella varoitusajalla itse teet kun olisin sinnepäin maaliskuussa muutenkin tulossa? Hinta?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikun luvalla mainitsen, että meillä on Eurassa jälleenmyyjä, joka pystyy ohjelmointeja tekemään. Eli ei tarvetta lähteä kovin kauas.Sjoob kirjoitti:Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
044-0760422
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös näistä ole otettu hyvällä menestyksellä noin 200hv?Sjoob kirjoitti:Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Asia selvä. Annatko puh numeron, niin otan yhteyttä? Tai laita vaihtoehtoisesti yv kiitos.jp_olli kirjoitti:Tuikun luvalla mainitsen, että meillä on Eurassa jälleenmyyjä, joka pystyy ohjelmointeja tekemään. Eli ei tarvetta lähteä kovin kauas.Sjoob kirjoitti:Okei. Hienoa. Kiinnostaisi optimointi, miten edetään? Ajanko sinne Tuikulle vai onnistuuko yhtä laadukas optimointi lähempänä Turkua? Paljonko tuosta 2.1l 100kw koneesta saa järkevän turvallisesti otettua tehoja?tuikku kirjoitti:.
C sarjan ongelmat on ratkaistu jo jokin aika sitten.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Missä kannattaa lastuttaa 2011 mallin 350cdi cls? Paljonko saisi tehoa ja mihin hintaan? helsingissä/lähettyvillä...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mites tän kanssa toimis?
E 220 CDI 7G laatikolla vm 2012. Vuosi sitten laitettu viimesimmät softat merkkiliikkeessä laatikkoon + moottoriin.
Pollet periaatteessa riittää noinikin ne 170, mutta kaasuun reagointi on liian hidasta omasta mielestä (vrt edellinen bemari).
Ja kulutus olisi mukava saada vaikka pikkasen edes alas eteenkin näin talvella lyhkäsessä ajossa.
Kannattaako ohjelmoida ja kuka tekis Oulun seudulla?
E 220 CDI 7G laatikolla vm 2012. Vuosi sitten laitettu viimesimmät softat merkkiliikkeessä laatikkoon + moottoriin.
Pollet periaatteessa riittää noinikin ne 170, mutta kaasuun reagointi on liian hidasta omasta mielestä (vrt edellinen bemari).
Ja kulutus olisi mukava saada vaikka pikkasen edes alas eteenkin näin talvella lyhkäsessä ajossa.
Kannattaako ohjelmoida ja kuka tekis Oulun seudulla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
+300/+700Bulisti kirjoitti:Missä kannattaa lastuttaa 2011 mallin 350cdi cls? Paljonko saisi tehoa ja mihin hintaan? helsingissä/lähettyvillä...
Turbotehoa.fi/Aki, Parolassa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olisko se Kajaanin reissumf777 kirjoitti:Mites tän kanssa toimis?
E 220 CDI 7G laatikolla vm 2012. Vuosi sitten laitettu viimesimmät softat merkkiliikkeessä laatikkoon + moottoriin.
Pollet periaatteessa riittää noinikin ne 170, mutta kaasuun reagointi on liian hidasta omasta mielestä (vrt edellinen bemari).
Ja kulutus olisi mukava saada vaikka pikkasen edes alas eteenkin näin talvella lyhkäsessä ajossa.
Kannattaako ohjelmoida ja kuka tekis Oulun seudulla?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5