CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mak94
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 09.10.2021 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mak94 »

Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisi :crazy: Onko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois :think:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5523
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei varmaan oleohjelman vika, sinänsä ei kuulu tähän threadiin vaan ihan tekniikkapuolelle... Mitenkäs korkeapainepumpun testi ja tuon railipaineanturin testit menevät läpi? Onko ruiskujen paluuvuodot mitattu? Ei ilmakuplia paluuletkuissa (kai tämä väyrynen = OM612 on, W211:stäkin ollaan saatettu vm. -02 myydä)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mak94
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 09.10.2021 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mak94 »

Okeii nooh päätetään tämä sillä (etteik nyt ihan offtopicicsi mene :roll: ) Että ajattelin kokeilla ensiksi vaihtaa tuon polttoainemääränsäätimen ja ystävältä pitäisi löytyä nuo ohivuototesterit yms yms. Jos ei keksi ratkaisua niin palaillaan tekniikkapuolella asiaan :wave: Toivotaan tosiaan ettei tarvitse palailla vaan auto tulisi kuntoon :lol: Edit: w211 mallista kyse. Ei oo väyrynen
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Mersussa siis syöttömäärää ohjaillaan periaatteessa ahtopainetiedon perusteella.
Miulla on toi 318 ni alkaa taas ymmärrys loppua,ni mitä toi teksti veinaa
Mak94
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 09.10.2021 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mak94 »

pulismi kirjoitti: Ma 11.10.2021 01:01 Mersussa siis syöttömäärää ohjaillaan periaatteessa ahtopainetiedon perusteella.
Miulla on toi 318 ni alkaa taas ymmärrys loppua,ni mitä toi teksti veinaa
Tuota meinasin kokeilla:
Säätöventtiili, polttoainemäärä (Common-Rail) osakoodilla MB Bosch 0 928 400 494
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

Mak94 kirjoitti: Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisi :crazy: Onko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois :think:
teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...
Mak94
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 09.10.2021 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mak94 »

cd211wc kirjoitti: Ma 11.10.2021 20:19
Mak94 kirjoitti: Su 10.10.2021 09:53 Laitetaanpas tänne kysymystä ilmoille aiheeseen jatkoksi jos tähän vaikka ratkaisu löytyisi. Käytin Mercedes-Benz E 270 CDI vuosimallia 2002 ohjelmoitavana js-huollossa. CDI Tuikun ohjelma kyseessä eli pitäisi olla laadukas. Kiihtyy hyvin ja auto muuttui miellyttäväksi, mutta on nyt ruvennut sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodiksi tulee 2051-000 Rail pressure monitoring via pressure control valve. Viikonloppuna korjattiin vuotava suutin ja polttoainesuodatin on vaihdettu. Silti sytyttää vikavaloa. Parilla tutulla auto samalla ohjelmalla ja ei mitään vikavaloja sytytellyt. Onko vaan näin että oma auto ei kestä ohjelmaa ja pitäisi palauttaa vakioksi? Ei kyllä yhtään mieli tekisi :crazy: Onko muilla ollut samaa ja mitä lähtisin seuraavaksi kokeilemaan? Täsmennyksenä vielä että vikavalon syttyminen ei ole riippuvainen rajusta kiihdytyksestä, taikka siitä että onko tyhjä tai täysi tankki. Se syttyy aivan milloin sattuu. Nuo seikat on suljettu pois :think:
teeppä suuttimien ohivuoto testi voi olla että antaa liikaa läpi ja raili romahtaa ja vetäsee vikatilaan / miten suutin korjattiin ? vaihdettiinko sinne uusia osia ja säädettiinkö penkissä yms... vai oliko pohjaprikan vaihto kyseeessä? se ei korjaa vuotavaa suutinta jos vuotaa paluu puolelle ...
Jooh pelkkä pohjaprikan vaihto tehtiin vain :P Pitääpä nykäistä kaveria hihasta kun siltä löytyy nuo ohivuoto testivehkeet ja on tainnut noita tehdä. Itse vielä opettelijanoviisi, mutta pääseepähän tuonkin nyt tekemään. Ensimmäinen Diesel auto minun omistuksessa :D Kiitokset vinkeistä! :thumbup:
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

pulismi kirjoitti: Ma 11.10.2021 01:01 Mersussa siis syöttömäärää ohjaillaan periaatteessa ahtopainetiedon perusteella.
Miulla on toi 318 ni alkaa taas ymmärrys loppua,ni mitä toi teksti veinaa
Ei, kyllä sitä ohjataan periaatteessa kuljettajan nilkan asennolla, mutta sitten on monta rajoittavaa tekijää, joista ahtopaine on yksi.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Joo vähän ongelma ollut ku ahtopaine ei nouse pyydettyyn 2.7 bar ni sitä yrittänyt tutkia että miksi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ahtopaine rajoitin löydetty?
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Nousi 2.5bar 5 vaihteella ja sit kun sammutti ni enää ei nouse ku 2.0bar
On noita 3 karttaa ainakin nostettu
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ahtimen turbiini hajalla, putkisto tukossa, map anturi hajalla, map linjan vuoto jne.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Kaikki uutta turboo myöten ja putki 3 tuuman suora perille asti
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tee oma ketju tästä niin saa paremmin näkyviin eikä sotketa tuikun ketjua kokonaan.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 796
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Ajattelin viedä autoni optimointiin, mitä mieltä egr:n poistosta siin samalla gurut on mieltä?
Kyseessä on 2016 350 cdi urearuisku
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S212 350 cdia T 4Matic Bluetec 2016
S211 270 cdia T 2004
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tiedä guruista, mutta mietitääs pysyyko omaa paskaansa syömällä yhtään mikään hyvässä kunnossa?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 796
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Näin aattelinkin 👍
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S212 350 cdia T 4Matic Bluetec 2016
S211 270 cdia T 2004
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

[quote=MJPfin post_id=1339751 time=1634292799 user_id=53861]
Tee oma ketju tästä niin saa paremmin näkyviin eikä sotketa tuikun ketjua kokonaan.
[/quote]

Aa ok,Arvelin et täältä just voi kysellä noista ohjelmointi ongelmista
tomppal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.11.2020 16:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tomppal »

En nyt tiedä kuuluukö tämä tänne ketjuun, mutta tuli nyt viime vuoden "Tuikutuksen" (egr softattiin myös pois) jälkeen katsastettua oma vm.2012 250cdi w204. Kilometrejä n.250t. K-arvo oli 0,03 kun ennen Tuikutusta arvo oli aikaisemmassa katsastuksessa 0,15. Isot kehut täältä kyllä Karille.

Vastaa Viestiin