CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sopiikos sellaista kysyä että minkä verran pitäisi enimmillään ahtaa tuollainen s211 280 cdi facelift Tuikun ohjelmalla? Ohjelma laitettu tänä kesänä. Muuten siis vakio. Logia katselin, mutta olisi mukava tietää että mitä se pitäisi olla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Boot pinni kunnolla kiinni? Juotitko johdon vai vaan klipsillä levylle?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei olla juotettu,pinnillä laitettu.
Sprinterin EGS 53 kyllä lukee mut ei tota henkilö auton EGS 53.
Ei uskalla sprinteriin kirjoittaa ku joutuu recoveryllä tekee ku Mersulla ei valikossa egs53.Crysler olis egs53,mut ei oikein uskalla silläkään,sen puoleen tolla varaboxilla henkilö autosta mielummin yrittäisi.
Sprinterin EGS 53 kyllä lukee mut ei tota henkilö auton EGS 53.
Ei uskalla sprinteriin kirjoittaa ku joutuu recoveryllä tekee ku Mersulla ei valikossa egs53.Crysler olis egs53,mut ei oikein uskalla silläkään,sen puoleen tolla varaboxilla henkilö autosta mielummin yrittäisi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mihin noi gt2056v billettin ahdot nousee om642 koneessa,11 lapanen billetti varmaan 47,eiks kellään oo kokemusta,2.3 ei veinaa saada enempää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No ni nyt syötöt saatu 150mm3 korville ja ahdot 2.65.
Nyt päästään seuraavaan ongelmaan.
5 vaihteella 120km/h vauhdissa turbiini ei pidä yhtään.
Nyt päästään seuraavaan ongelmaan.
5 vaihteella 120km/h vauhdissa turbiini ei pidä yhtään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vähän on ujosti ilmaa tuolle syötölle, tuleeko paljonkin savua?
Ilmeisesti 7G loota, ei muuta kuin turbiini siekkiselle ja lisää levyjä, samalla lootan vahvistus muutenkin.
Ilmeisesti 7G loota, ei muuta kuin turbiini siekkiselle ja lisää levyjä, samalla lootan vahvistus muutenkin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei se ktag tiedä onko purkki mersusta vai cysleristä. Se protokolla sen määrää millä luetaan eikä mistä valikosta sattuu löytymään.pulismi kirjoitti: ↑To 05.08.2021 10:52 Ei olla juotettu,pinnillä laitettu.
Sprinterin EGS 53 kyllä lukee mut ei tota henkilö auton EGS 53.
Ei uskalla sprinteriin kirjoittaa ku joutuu recoveryllä tekee ku Mersulla ei valikossa egs53.Crysler olis egs53,mut ei oikein uskalla silläkään,sen puoleen tolla varaboxilla henkilö autosta mielummin yrittäisi.
Itse olen lukenut sillä mikä suostuu lukemaan oli se sitten mersu cysleri tai porsche. Niin possussa on samaa ohjainta muutamassa mallissa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo ei nyt päästy kokeilee ku se turbiini luistelee niin paljon.Savua tulee mut ei ehkä liikaa.
Laatikko on vielä 5g 722.6.
Luettua saatiin,mut ei uskaltanut kirjoittaa jos ei cheksumit satu ja sitä vara EGS 53 boxia ei suostunut lukee.
Oon nyt auton ecusta yrittänyt nyt tota vähän säädellä että muuttuisiko,mut en tiedä vielä onnistuinko
Laatikko on vielä 5g 722.6.
Luettua saatiin,mut ei uskaltanut kirjoittaa jos ei cheksumit satu ja sitä vara EGS 53 boxia ei suostunut lukee.
Oon nyt auton ecusta yrittänyt nyt tota vähän säädellä että muuttuisiko,mut en tiedä vielä onnistuinko
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jaa se on 5g no sitten ei muuta kuin paineita ylös ja turbiinin lukkoa kireämmälle.
Kyllä se yllättävän paljon sietää vetoa kunhan lukossa ennen kuin alkaa vetämään, kunnolla väännön ollessa päällä ei muuten lukitu enään ja varmaan saat poltettua levyt.
Suosittelen vahvistamaan lootan pakat ja turbiiniin lisää levy.
Kyllä se yllättävän paljon sietää vetoa kunhan lukossa ennen kuin alkaa vetämään, kunnolla väännön ollessa päällä ei muuten lukitu enään ja varmaan saat poltettua levyt.
Suosittelen vahvistamaan lootan pakat ja turbiiniin lisää levy.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua..
Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.
Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen?
Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?
Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?

Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen?

Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?
Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Euran Autohuolto. Saastelaitteet saa jäädä paikalleen.temble kirjoitti: ↑Ma 20.09.2021 13:30 Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua..Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.
Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen?![]()
Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?
Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
044-0760422
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.pulismi kirjoitti: ↑Ma 20.09.2021 09:56 Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos vinkistä. Soittelin euran autohuoltoon, sanottiin että Tuikkalan ohjelma maksaa ainakin 100€ enemmän kuin "normi" ohjelma mitä myyvätjp_olli kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 09:11Euran Autohuolto. Saastelaitteet saa jäädä paikalleen.temble kirjoitti: ↑Ma 20.09.2021 13:30 Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua..Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.
Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen?![]()
Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?
Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
EDIT: Nyt soittivat, hinta on kuulemma 480€. Edelleenkään en saanut tietoja mitä tehoja on odotettavissa ja aikaisintaan joskus lokakuussa kerkeisivät, niin en vielä varannut aikaa.. Tietysti jos on paljon ilmaa tuossa hinnassa, niin voisin ajella muuallekin ohjelmointiin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Normi taksa hyvästä ohjelmasta, jopa halpa. Älä mitään markettilastua edes harkitse, vaikka hinta olis puolet. Tästä topikista muistaisin lukeneeni, että noin 260hv/600nm vois irrota tosta 250
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään.
Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä?
En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei noi "asentajat" / rengit tiedä mitä se ohjelma pitää sisällään, tilaavat sen jostain, esim tuikulta ja kirjoittavat tyytyväisenä sisään.
Ne on ihan eri ihmiset ketkä tietää mitä se softa pitää sisällään.
On hyviä ja huonoja ohjelmia liikkeellä ja sit on todella paskoja.
Tuikun softaa laittavat voivat speksejä kysellä varmaan tuikulta suoraan ja kertonee syötön ja ahdon määrän, sit noi dictuning ja savuacom tuskin tietävät mitä mistäkin tulee ulos.
Ne on ihan eri ihmiset ketkä tietää mitä se softa pitää sisällään.
On hyviä ja huonoja ohjelmia liikkeellä ja sit on todella paskoja.
Tuikun softaa laittavat voivat speksejä kysellä varmaan tuikulta suoraan ja kertonee syötön ja ahdon määrän, sit noi dictuning ja savuacom tuskin tietävät mitä mistäkin tulee ulos.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viesti Kirjoittaja Celssi500 »
Suosittelisin Motorbitin palveluita. Saat räätälöidyn ohjelman ja dynomittauksen ennen ja jälkeen.temble kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 17:14 Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään.Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä?
En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Celssi500 kirjoitti: ↑Su 26.09.2021 10:40Suosittelisin Motorbitin palveluita. Saat räätälöidyn ohjelman ja dynomittauksen ennen ja jälkeen.temble kirjoitti: ↑Ke 22.09.2021 17:14 Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään.Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä?
En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
Kiitos vinkistä, ainakin firman nettisivut vaikuttivat asialliselta. Laitoin kyselyä herralle asian tiimoilta.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos se näin että W213 E 350d, OM642, ohjelmointi vaatii CPC-yksikön vaihdon ECU-ohjelmoinnin lisäksi? Alkaa meinaan olemaan hintaa tuolla operaatiolla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saako E350CDI 231hp -10 om642 EGR:n blokattua pelkästään ohjelmoimalla vai vaatiiko myös blokkauksen fyysisesti?
S212 E350CDI 4Matic 2010
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saa sen blokattua, jonka jälkeen se pysyy aina kiinni. Mutta onko se myös mekaanisesti kiinni, vai vuotaako, on toinen juttu. Tukkiminen on asian varmistamista, mutta ei sinänsä tarpeellista.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[quote=MJPfin post_id=1338110 time=1632300768 user_id=53861]
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]
Laitoin tonne pedaalin pyyntiä 900nm ja myös nm/iq ni nyt löi sitten pykälät 2000 rpm päälle ei antanut kiertää pidemmälle yhtään ku löi vaan isompaa,eikä ahdotkaan oikein noussut,pitää palata vähän takaisin päin
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]
Laitoin tonne pedaalin pyyntiä 900nm ja myös nm/iq ni nyt löi sitten pykälät 2000 rpm päälle ei antanut kiertää pidemmälle yhtään ku löi vaan isompaa,eikä ahdotkaan oikein noussut,pitää palata vähän takaisin päin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[quote=MJPfin post_id=1338110 time=1632300768 user_id=53861]
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]
Nyt laitoin pedaalin 900nm ja nm/iq myös,ni ei oikein toiminut,vaihto vaihteet jo 2000rpm ylöspäin eikä antanut oikein kiertää,palataanpa vähän takaisin
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]
Nyt laitoin pedaalin 900nm ja nm/iq myös,ni ei oikein toiminut,vaihto vaihteet jo 2000rpm ylöspäin eikä antanut oikein kiertää,palataanpa vähän takaisin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikku,
Alkais olemaan toi oma C207 pikkuhiljaa kasassa ja vois siihen softan päivitellä. Mitäs noista nykysellään saa irti sun softilla? Eli siis 250 cdi, 651.911, valmistettu loppuvuodesta 2013.
Alkais olemaan toi oma C207 pikkuhiljaa kasassa ja vois siihen softan päivitellä. Mitäs noista nykysellään saa irti sun softilla? Eli siis 250 cdi, 651.911, valmistettu loppuvuodesta 2013.
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei vaadi
"Ongelma" seuraa saastepäivitettyä, uusinta nelipyttyistä. OM654,ä.
Saastepäitys kyllä mutkistaa ja hankaloittaa kovin tehon nostoa, tämä riesa koskee uusimpia, ureaa käyttäviä malleja.
V6 ML urealaitteilla saastepäivitettynä oli mielestäni sellainen tapaus, etten saa siihen toimivaa tehonlisää, sama koskee aivan viimeisimpiä V6 Sprinttereitä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eipä tilanne ole oikeastaan muuttunut vuosien varrella mitenkään.
Teholuokka noissa moottoreissa, autosta riippuen 270-280hv/550-600nm.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Koodaukset ja lisävarusteet
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum