CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 539
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja amatoori »

jupasierra kirjoitti: Pe 26.02.2021 18:30 Mukavahan näitä juttuja on seurata, varsinkin asiasta mitään muuta ymmärtämättä kuin sen että voima on kiva juttu. Keskustelun sisällöstä voi jokainen olla omaa mieltä, mutta ei se nyt ihan riitelyksi mennyt onneksi asialla oli aikuiset ihmiset. Mukavaa viikonloppua kaikille.
Komppaan tätä. Saa hiiltyä mutta älkää nyt vetäkö herneitä nenään, Tuikun, motorbitin, TPLtre ja muiden juttuja on ihan kiva tässä lueskella, varsinkin niitä missä puhutaan tekniikasta.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi projekti -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Teen tunnustuksen: Olen aika paljonkin epäileväisenä miettinyt tätä mg/mm3-keskustelua siltä pohjalta tekeekö testeri (star/joku muu) tai ecu sen kummemmin yksikkömuunnoksen? Sehän vaatisi lämpötilakorjauksen sitten, mikä sekään ei tosin ole ollenkaan pois suljettua. En ole täysin tietämättömänä avannut suutani, mutta kun löysin tämän singlen?

Kuva

Minusta nyt vähän alkaa näyttää, että se käsittelee sitä kuin vettä vaan...

Tämä nyt toki vain yksi softa ja edc16. Jos tuntuu että pitää huijata jossain, niin tässä nyt olisi yksi varsin otollinen kerroin, jolla saa savut irti, kai. :D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5379
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

TPLtre kirjoitti: La 27.02.2021 16:24

Minusta nyt vähän alkaa näyttää, että se käsittelee sitä kuin vettä vaan...
:D

Vesiselvästi tekee aika iso promillemääräisen (jopa prosentuaalinen) ero... no mikä on varsinainen virhe itse laskennassa, toki eri asia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä sille on korjauksensa myös. Sieltä se löytyy kun kaivaa.
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No niin onkin. Kannattais pitää turpansa kiinni joskus.

Kuva

Ja sitten korjaukselle on lukuisia rajoja. Alkaa sattua päähän, niin sakemannilogiikkaa.

Tästä nyt seuraa luonnollisesti kysymys, kumpaa se oikein käyttää?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Onhan siinä perkaamista, eiköhän tuo tiheys kartta ole käytössä laskennalle, kun määrät on mm3 mitä käytetään ja mitkä näkyvät starissa.
Siis tuo korjattu tiheys.
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No se on tietenkin jossain sekin, mutta siitä olen varsin vakuuttunut, että jos yleistesteri näyttää jotain ja jollain yksiköllä, niin eipä sieltä CAN-väylästä tule kuin lukuarvo. Ei ole yksikköä perässä. Star saattaa sen oikeasti tietää, yleistesteri ei.
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4482
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sellaista olen otse ollut huomaavinani, että suutinkartta on aina mm^3
Jos paineohjattu, niin loppukin mm^3
Jos taa ilmamassa/lmbda, niin suutinkarttaa lukuunottamatta kaikki muu on väännetty mg.si.
Mielestäni sillekkin oli bittinsä sille valinnalle, mutten nyt millään muista, missä. Jotenkin sellainen aavistus olisi, että aivan alussa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toi aavistus antaa jo vähän suuntaa, kiitos.
Mukavaa nähdä vähän muidenkin tonkimisia, eikä aina vaan omia ruudun kaappauksia olssista. Tietoa ei ole koskaan liikaa, se tästä tekee harrastamisen arvoisen homman, mielenkiinto ei lopu heti kesken kun ei ole liian helppoa.
Siinä sivussa saa sitten autoa vähän pirteämmäksi tai jotain muita juttuja muutettua mitä mieli tekee muuttaa tai parantaa.
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No aika loogistahan se olisi laskennan kannalta jos se varsinkin suutinkartassa on tilavuutena kun sitä vähän enemmän ajattelee. Ja kyllähän se tässä on niin muuallakin sikäli kuin tiedän. Damos vaan hämäävästi antaa usein molemmat, tyyliin valitse näistä.
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4482
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun vielä metin asiaa, niin taitaapi dieseleissä jopa mennä niin, että Boschilaiset lukuunottamatta uusinta MD ohjainta mm^3
Delphiläiset mg.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2997
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Metusalem kirjoitti: Su 28.02.2021 12:32 Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Testerillä tai ecu moottorin suojan alla ni siinä on tarra.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Onko kellään ideaa miksi OM642 nostaa ahtopaineen niin hitaasti? Ja hitaalla tarkoitan nyt niin hidasta että täysi ahto toteutuu vasta 3-4 vaihteen jälkeen täyskaasuvedossa. Vaihde kerrallaan se nousee ja ehkä vitosella paikaltaan siellä on täydet paineet.

EGR tuosta on poistettu käytöstä. Ja se pakopaineen säätöpiiri on helkutin monimutkainen. Jotenkin tulee mieleen liittyykö se siihen.
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4482
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei saa tulpata sieltä takaa.
Pakopaineanturille pitää tulla oikea pakopainetieto.
Muuten ei ahdin toimi kunnolla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ei ole tulpattu takaa vaan edestä. Katsoin vanhoja CAN-loggauksia ja tuli vähän liioiteltua aiemmin, kyllä nelosvaihteella jo on täydet paineet, kolmonen juuri pääsee lopusta pyydetylle tasolle.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Loggaa se ahto ja syöttö mitä sallii esim 2 vaihteella johkin jyrkkään mäkeen. Etsi sillä tiedolla binääristä, jos löytyy jotain mielenkiintoista.
Tällä etsin joskus yhdestä autosta rajoja ja löysinkin. Rajoitti vaihtella syöttöä, eikä ahtoa tullut.
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 425
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä kai se pitää taas alkaa etsiä lisää parametreja CAN-loggerin tiedostoista. On tuo * niin kamala loggerina.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

simppa80 kirjoitti: Su 28.02.2021 12:36
Metusalem kirjoitti: Su 28.02.2021 12:32 Mistä selviää mikä autossa oleva Delphin versio on , siis esim. crd3.10 ?
Testerillä tai ecu moottorin suojan alla ni siinä on tarra.
Siinä lukee BOCH! :shock: Luulin, että nämä on Delphin ruiskuilla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

w204 on delphi.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

teemu5566 kirjoitti: Ti 02.03.2021 13:48 w204 on delphi.
Erikoista, että GLK.hon on laittettu Boshilainen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Näköjään vaan 2.2l on delphi.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Tuo GLK on juurikin 2150cc OM651
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12761
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Malleja mihin kaikkin muista
mutta muistin mukaan joihinkin on tehtaan toimesta vaihdettu
Luc... delphin tilalle bosch
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Kummat lienevät paremmat toimimaan / kestämään ja kummasta saa enemmän tehoa pelkällä ohjelmalla?
Tietenkin taitaa olla mahdoton sanoa tutkimatta ensin auto testerillä tehoista, kun ei tiedä onko tuossa ne isommat 250:sen suuttimet vai normaalit 220:sen.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

paha sanoa kun Boschin systeemi, kato numero.
Delphiläisen 250 suutin on 6510702887
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4482
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Om651,ssä on aina Delphin kommonrail pumppu.
Boschin ohjelma on helpompi ja suuttimet hiukan paremmat kestävyydeltään.
Tehoeroa ei valmistajien välillä oikeastaan ole ja jos onkin, niin se on delphin hyväksi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Onko se koodi siinä suuttimessa, kun en pääse nyt katsomaan, kun auto on toisaalla?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1907
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suuttimen päällä se on.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Ok. Kiitos. Pyydän ajomiestä katsomaan sen valmiiksi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin