CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kekwtame
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 08.03.2022 10:47

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kekwtame »

Talouteen ilmestyi tuommoinen w205 250cdi moottorilla om651 vm -17.

Tekeekö Pk-seudulla kukaan noita tuikun ohjelmia ja minkä verran niistä on yleensä köyhdytty?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eteläpäässä Suomea
Turbotehoa Parolassa
MB-Lab Helsingissä
SJ-Huolto Joensuussa

Oulun seudulla JS-Engineering

Kalajoella ja Keminmaassa Sercap

Kälviällä Herlevit, joiden kautta on mahdollista tehdä myös kuorma - autoja rajoitetusti.

Muissakin paikoissa on mahdollista ja tehdäänkin aivan normaalisti, siitä pitää vaan erikseen sopia.

Itse vaikutan Kajaanissa ja aika usein olen myös Lapualla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 567
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Iso peukku lisäätehoa.fi:n Juha-Pekka Viitaselle Tampereella. Tekee customina ohjelmat ja allekirjoituksen S212 on nyt parempi kuin koskaan.

Asiantuntevaa palvelua ja on asiakaspalvelulähtöistä toimintaa. Hänellä myös jatkopalvelu varmasti toimii, jos jostain syystä jotain ongelmia ilmenee.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Tojari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 28.10.2019 21:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tojari »

Joko W213 200d 2017 (OM654 +1x honeywell)) ohjelmointihaasteet on selätetty?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tony »

Tojari kirjoitti: Su 27.03.2022 17:48 Joko W213 200d 2017 (OM654 +1x honeywell)) ohjelmointihaasteet on selätetty?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
Samaa OM654 moottorinohjelmointi "ongelman poistoa" odottaen.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

tony kirjoitti: Su 03.04.2022 15:14
Tojari kirjoitti: Su 27.03.2022 17:48 Joko W213 200d 2017 (OM654 +1x honeywell)) ohjelmointihaasteet on selätetty?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
Samaa OM654 moottorinohjelmointi "ongelman poistoa" odottaen.
Onhan noita jo tehty vuosia. 240hv ja 540Nm lähtee 200/220d. Saastelaitteet saa halutessa napsittua pois.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tony »

s1jviita kirjoitti: Su 03.04.2022 17:27
tony kirjoitti: Su 03.04.2022 15:14
Tojari kirjoitti: Su 27.03.2022 17:48 Joko W213 200d 2017 (OM654 +1x honeywell)) ohjelmointihaasteet on selätetty?
Millaisia onnistumisia ja käyttäjäkokemuksia?
Samaa OM654 moottorinohjelmointi "ongelman poistoa" odottaen.
Onhan noita jo tehty vuosia. 240hv ja 540Nm lähtee 200/220d. Saastelaitteet saa halutessa napsittua pois.
Onko näin ?

Tämän vastauksen sain Celtecin pajalta: Tuo malli on kyllä mahdollista ohjelmoida ja ensi viikolla saadaan onnistumaan. Mutta tämä kyseinen E220D on varustettu rinnakkaiseculla joka valvoo vääntöä. Mersun hieno uusi tapa taistella ohjelmointia vastaan. Tätä rinnakkaisecu ei vielä kukaan pääse ohittamaan ja siten vaikka moottorissa olisikin potentiaalia niin todellisuudessa tuo rinnakkaisecu himmaa tehot alas niin että saavutetaan noin +15hp / +30nm. Eli varsin mieto muutos siihen nähden mitä tuosta saisi ulos ilman tätä mersun pelleilyä.

Tämä uusi touhu alkoi siis jo 2016 / 2017 ja vieläkään kukaan ei ole keksinyt keinoa ohittaa kyseistä boksia. Tällä hetkellä ongelma on suurinpiirtein kaikissa 2017+ diesel-mersuissa.

Eli on kyllä ohjelmoitavissa, mutta ero on valitettavan vaisu.

Olen asiaa tiedustellut Tuikulta 10/21 ja vastaus oli, ettei vielä asialle ole mitään tehtävissä, tai on, mutta ei tohdi muutamasta hepasta ja 20Nm väännöstä rahastaa, työn alla kuulemma.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

No ainakin noita olen tehnyt ja muutos on todella suuri. Tuo ”rinnakkaisecu” on tosiaan näissä, mutta sen tehonrajoitustoiminto on käytössä vain joissain automaatti Sprinttereissä w907 korimallissa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tony »

s1jviita kirjoitti: Ma 04.04.2022 13:36 No ainakin noita olen tehnyt ja muutos on todella suuri. Tuo ”rinnakkaisecu” on tosiaan näissä, mutta sen tehonrajoitustoiminto on käytössä vain joissain automaatti Sprinttereissä w907 korimallissa.
Tämän jos itse mestari = Tuikku vahvistaa, välittömästi olisi 3 OM654 moottoria ohjelmointijonossa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

tony kirjoitti: Ti 05.04.2022 07:43
s1jviita kirjoitti: Ma 04.04.2022 13:36 No ainakin noita olen tehnyt ja muutos on todella suuri. Tuo ”rinnakkaisecu” on tosiaan näissä, mutta sen tehonrajoitustoiminto on käytössä vain joissain automaatti Sprinttereissä w907 korimallissa.
Tämän jos itse mestari = Tuikku vahvistaa, välittömästi olisi 3 OM654 moottoria ohjelmointijonossa.
Aivan, eihän ketään muu näitä osaisikaan tehdä…
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Motorbit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 06.10.2012 14:26
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Motorbit »

tony kirjoitti: Ma 04.04.2022 13:20 Onko näin ?

Tämän vastauksen sain Celtecin pajalta: Tuo malli on kyllä mahdollista ohjelmoida ja ensi viikolla saadaan onnistumaan. Mutta tämä kyseinen E220D on varustettu rinnakkaiseculla joka valvoo vääntöä. Mersun hieno uusi tapa taistella ohjelmointia vastaan. Tätä rinnakkaisecu ei vielä kukaan pääse ohittamaan ja siten vaikka moottorissa olisikin potentiaalia niin todellisuudessa tuo rinnakkaisecu himmaa tehot alas niin että saavutetaan noin +15hp / +30nm. Eli varsin mieto muutos siihen nähden mitä tuosta saisi ulos ilman tätä mersun pelleilyä.
Ja pitää vielä muistaa että mainittu +15 hv ja +30 Nm muutos on tulkinnanvarainen.

Valmistaja ilmoittaa E 220d (OM654) mallista 194 hv ja 400 Nm. Se mitä olen mitannut useista E 220d (213) malleista vakiona, on keskimäärin luokkaa 206-211 hv ja vääntöä jopa 440 Nm. Jos ohjelmoinnilla ilmoitetaan +15 hv ja +30 Nm niin pitää varmistaa että onko kyseinen muutos verrattu
valmistajan ilmoittamaan vakiotehoon vai autosta MITATTUUN vakiotehoon.

Lähtökohtaisesti voidaan sanoa että kyseisen muutoksen valmistajan ilmoittamaan vakiotehoon verrattuna olet saanut jo tehtaalta kaupanpäälle...

213 -korimalli oli ensimmäinen MB:n henkilöautomallisarja jossa uudentyyppinen voimalinjakordinaattori. Jos voimalinjakordinaattorin
rajoitteet (esim. väännönrajoitus) haluaa ohjelmallisesti "purkaa" niin se vaatii uuden blankon CPC yksikön (kordinaattorin) ja sille tehdyn koodauksen. Onnistuu suurimpaan osaan hw-versioita mutta hinta osalle, koodaukselle ja oheistöille on nelinumeroinen summa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

s1jviita kirjoitti: Ti 05.04.2022 08:40
tony kirjoitti: Ti 05.04.2022 07:43
s1jviita kirjoitti: Ma 04.04.2022 13:36 No ainakin noita olen tehnyt ja muutos on todella suuri. Tuo ”rinnakkaisecu” on tosiaan näissä, mutta sen tehonrajoitustoiminto on käytössä vain joissain automaatti Sprinttereissä w907 korimallissa.
Tämän jos itse mestari = Tuikku vahvistaa, välittömästi olisi 3 OM654 moottoria ohjelmointijonossa.
Aivan, eihän ketään muu näitä osaisikaan tehdä…
Tuikku on jumalasta seuraava.
MeseMasa100
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 13.03.2022 19:51

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MeseMasa100 »

miten tuo 1.6 l OM654 moottorin ohjelmointi onnistuu vai pitääkö tyytyä 160 heppaan
Pykkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.11.2021 13:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pykkonen »

Kukas Kuopion suunnalla tekee mersuihin ohjelmointeja? W211 e270:n tarviis. En jaksanu kahlata koko ketjua läpi ja haku tuotti reilun kymmenen vuotta vanhoja vastauksia.
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Eipä tuosta Kuopijosta ole niin kovinkaan paha matka käydä Kajaanissa Tuikulla.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Pykkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.11.2021 13:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pykkonen »

Dieselross kirjoitti: To 07.04.2022 12:46 Eipä tuosta Kuopijosta ole niin kovinkaan paha matka käydä Kajaanissa Tuikulla.
Minä oon kiireinen pisnismies. Ei oo aikaa ajella ympäri maakuntia :D
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Pykkonen kirjoitti: To 07.04.2022 11:33 Kukas Kuopion suunnalla tekee mersuihin ohjelmointeja? W211 e270:n tarviis. En jaksanu kahlata koko ketjua läpi ja haku tuotti reilun kymmenen vuotta vanhoja vastauksia.
Savon Rengas Kuopio
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
ototzki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 24.03.2014 18:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ototzki »

Päivää. :wave:
Löytyykö joltain tietoa mistä saisi kuuluisan Tuikun ohjelman Vito 120cdi 2007 w639:seen Satakunnan alueelta tai lähettyviltä.
Köyhätuning
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 14.04.2022 18:26

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Köyhätuning »

Morjesta löytyiskö täältä neuvoa 220cdi motille evryn rakentamis ohjeita osat tiedetään jo mitä tarvitaan mutta lähinnä mihin liittimiin ja mistä ne löytää
mpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 18.11.2014 18:03
Paikkakunta: Lohja

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mpower »

Nyt kun tuo W222 Ässä tuli hommattua, niin onko täällä kukaan tuikuttanut? Moottorihan on kai lähes sama turvallinen ja luotettava OM 642 kuin ennenkin? Ad Blue jutut tuossa on , haitanneeko mitään? Eihän tuo Ässä mitenkään sillain kaahaamaan houkuttele, mukavaan hiljaiseen lipumiseen tehty, mää kun kohta 64, niin justiinsa sopiva mulle. Mutta eihän pikku potku pahaksi koskaan ole!? :thumbup: Parolassa olen niin W211 kuin CLS 218 kanssa asioinut, ja tyytyväinen ollut.
En ole heiltä vielä kysellyt, vaan nyt ekaksi täältä jos on kokemuksia.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Köyhätuning kirjoitti: To 14.04.2022 18:30 Morjesta löytyiskö täältä neuvoa 220cdi motille evryn rakentamis ohjeita osat tiedetään jo mitä tarvitaan mutta lähinnä mihin liittimiin ja mistä ne löytää
ei kait evryä kunnolla CDI koneisiin (OM611) saa...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MRA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 26.05.2022 15:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MRA »

Kiitos Tuikulle ohjelmasta ja mb-labille sen asennuksesta. Voin suositella! Mukavasti muuttui s212 220 cdi:n käytös ja samalla tuntuu laatikon toiminta johdonmukaisemmalta luiston vähennyttyä.
W203rollo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 13.03.2019 13:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja W203rollo »

Mikä olisi rovaniemellä paras paikka ohjelmoida 200cdi w211 2004vm. Mitä ohjelmaa tulisi pyytää?
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja zukka »

Hallitus aikoo laittaa dieselautoilijoiden laittomille rahansäästötempuille stopin – papereissa väläytellyt sanktiot jopa tuhansia euroja https://www.is.fi/autot/art-2000008869100.html

Olisiko ratsiassa tehtävä testi mahdollisesti pistokkeesta lukemalla anturitietoja ja seurata muuttuvatko ne vai eivät?
Esim scr järjestelmän tai dpf kohdalla.

Mites egr?
Eikös se lämpimänä ole kiinni asennossa kuitenkin kun ratsiaan ajetaan. Vai pitäisikö senkin antaa eri arvoja lämpimällä koneella paikoillaan kaasutellessa?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Valvominen ei onnistu mitenkään koska anturitietojen tulkita pitäisi tapahtua puolueettomasti, ja jokaisesta ajoneuvosta ja variantista pitäisi olla olemassa referenssi arvot minkä perusteella päätellään anturin antaman arvon olevan ohjealueen ulkopuolella.
Ei tule tapahtumaan ihan heti eikä vanhempaan kalustoon.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Jos tanskas ja alankomais onnistuu nii miksei täälä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuota, se että AdBlue - laitteistosta henkilöautoissa halutaan eroon, johtuu kyllä siitä, ettei ne vaan pelaa.
Päästömanipuloinnin tekeminen liittyy kustannuksiin silläkeinon, että ne ihmiset on väsyneet aina vain uusien osien vaihtoon - eikä asialle loppua näy ... Nämä urealaittteet on luokattoman huonosti tehty, valitettavasti. Vaikka valmistautumisaikaa oli reilusti ja selkeä tieto päästönormin kiristymisestä tiedossa, niin kuitenkin asia tuli markkinoille keskeneräisenä.

Jos rankaisu tulee päästömanipuloinnista, niin eikös ne silloin pitäisi niitä päästöjä sitten mitata, jotta havaitaan ja voidaan todistaa näin käyneen ja rikoksen tapahtuneen.
Suomen autokanta on niin vanhaa, keskimäärin yli 11v, että noinkohan vakioautokaan pääsee enään saastenormin alle.

"Viranomaiset" hankkii laitteita, jotta ihmisiä voidaan rangaista - vaikka tien päällä.
Kova rangaistus ja sillä uhkailu, niin että saadaan se autoilija taloudellisesti kontilleen ja pitkäksi aikaa - ei hyvää päivää ...
pystyisköhän tämän asian hoitamaan jotenkin toisin.
Kyllä me autoilijat ollaan täydellisen munattomia otuksia.

Eiköhän päästömanipulointi - henkinen keskustelu tässä topiikissa myös ole nyt tässä.
Siis EI enää.

Jos voi päästönormeista ja tehonlisäyksistä kirjoitella asiallisesti, "topiikin hengen" mukaisesti, niin se on ok.
Kuvittelisin, että ei se niin kummallinen homma loppupeleissä ole sellaisen softan teko, jossa saastenormikin vielä täyttyy, mikäli auto siiheen ylipäätään enään muutenkaan kykenee.
Saastelaitteethan "menee kiinni", kun autolta pyydetään täyttä suorituskykyä, Eeuro5 normiin asti.
Vasta urealaitteisto taitaa olla sellainen laitteisto, joka on käytännössä kokoajan päällä.
Jos olisi kohtuullisessa hintaluokassa testeri, jolla voisi riittävän luotettavalla tavalla päästötasoa ja -normin täyttymistä mitata, sanotaan vaikkapa edes kymppitonninkaan kiekuroissa, niin voisin sellaisen hankkia. Päästönormin täyttävälle softallehan olisi nyt varmaan jo pikkuisen markkinarakoakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tony »

Tuikku. Onko OM654 ohjelmointi edistynyt, vai onko vielä työnalla ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
peevelipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 10.03.2022 15:08

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja peevelipoika »

Mitähän tuo uudenmallin om612 kestää vakio sisuskaluilla ja mitähän se kestää sitten ihan tako osilla yms. rakennettuna?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vakio leluilla 400-500hv pitäisi kestää. Lämmöntuotto alkaa olemaan se ongelma ennen kuin veivit hajoaa. Lämpö pitää saada koneesta ulos.
Vastaa Viestiin