CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

.
Viimeksi muokannut TPLtre, Ke 10.03.2021 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No kauhean pitkää ikää sille puhkujalle ei kannata odotella jos päälle 100mm laittaa syöttöjä, se alkaa olemaan kartan reunoilla ylempänä kierros aluetta.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

.
Viimeksi muokannut TPLtre, Ke 10.03.2021 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos se toinen ahdin on isompi niin suosittelisin vaihtamaan, aina se oarempi on jos voimaa lisää haluaa että ahdin on sopivasti mitoitettu.
On noita pieniä tullut särettyä ahneuksissaan. gt2056v oikeni kompuran siivet kun 270cdissä vähän liikaa siltä vaadin.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Nyt pitää myöntää, että olen tollo. En näköjään osaa erottaa ahto- ja pakopainetta toisistaan. Voisin syyttää star-koneen ruutuun paistanutta aurinkoa tai huonontunutta näköä, mutta olen vaan yksinkertaisesti pässi. :oops:
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Onko mitään konstia muttaa 1x576 maffin skaalaus karttaa 1x400 kartaksi?
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Onko ml400cdi koneesta poistaa käytöstä egr venttiileitä ?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

teemu5566 kirjoitti: Ke 31.03.2021 01:53 Onko mitään konstia muttaa 1x576 maffin skaalaus karttaa 1x400 kartaksi?
On
Jätät välistä riittävän määrän arvoja poikkeen.
Softaan jääneen ylimääräisen tilan täytät vaikkapa nollilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

gaz169 kirjoitti: Ke 31.03.2021 07:35 Onko ml400cdi koneesta poistaa käytöstä egr venttiileitä ?
Kokeileppa vaikkapa vastuksilla ensin, oliko se nyt se 4,7 kilo ohmia, virta ja signaalijohdon väliin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Maastis »

tuikku kirjoitti: To 01.04.2021 08:13
gaz169 kirjoitti: Ke 31.03.2021 07:35 Onko ml400cdi koneesta poistaa käytöstä egr venttiileitä ?
Kokeileppa vaikkapa vastuksilla ensin, oliko se nyt se 4,7 kilo ohmia, virta ja signaalijohdon väliin.
V6 cdi ainakin meni tuolla 4,7 kilo ohmia vastuksella. Sitten toimii niin että ECU luulee EGR venttiilin olevan kunnossa. Mutta sen jälkeen alkaa herjata virheellisestä ilmamassa-arvosta. Siitä sytyttää vikavalon mutta tehot pysyy käytössä toisinkuin rikkinäiseksi tunnistetun EGR:n kanssa.

Tietämättä nyt mikä on ongelma ja miksi EGR pitää saada pois pelistä niin se itse venttiili kannattaa varmaan käyttää lädessä ja katsoa meneekö kiinni ja onko karan jousikuorma sellaises kunnos että "klapsahtaa" riittävän terävästi kiinni.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Juurikin pudottaa tehot. On niin pirun ahtaasti ne venat.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Eikös siinä pistokkeesta ole kolme piuhaa,mitähän pitäs vastuksella yhdistää?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Mikset vaan ohjelmoi pois?
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Onnistuuko?
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Jos ecu on EDC16CP36 mutta taitaa olla temic. En oo puhunu mitää.
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Jaa empä tiijä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

4.7 kohm vastus virran ja signaalin väliin. Ihan pieni kokoinen vastus riittää.
Katso yleismittarilla, mikä on maa ja älä siis laita siihen maahan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

teemu5566 kirjoitti: La 03.04.2021 11:43 Jos ecu on EDC16CP36 mutta taitaa olla temic. En oo puhunu mitää.
ML163 400cdi Temic
(kuten muutkin 400cdi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

EemeliErkki kirjoitti: La 03.04.2021 12:10 4.7 kohm vastus virran ja signaalin väliin. Ihan pieni kokoinen vastus riittää.
Katso yleismittarilla, mikä on maa ja älä siis laita siihen maahan.
Okei kiitos tää tieto hyvä👍
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Onko edc15c6 esp switchi iha ohjelman puolella vai pitääkö eepromia ronkkia?
Ainaki tuolla volkkari puolella cowFUN_ASR ja cowFUN_EGS vaikuttaa luistonestoon luultavasti
gaz169
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 24.08.2009 09:20
Paikkakunta: jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Vastus homma toimii. Kiitos vinkeistä.
w115,w123, 609d. lp913.w163. BJ,RJ. 2cv.GS. Dax ,Tula,XT, Dnepr x2, GSA bmw.
kks78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 16.09.2004 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kks78 »

Kuinkas tuossa hiukkasloukun poistossa ohjelmasta, pitäiskö hävitä tiedot koko pömpelistä. Mekaaninen poisto tehty ja ohjelmasta poisto myös sekä egr kans. Tuhkamääräksi star ilmoittaa 0g mutta kuormitus suodatin näyttää rullaavan koko ajan ja nyt se näyttää 201% ja lisää tulee rosentteja ajomäärä mukaan. Aikaisemmin jo ohjelman laiton myötä tuli ilmoitus että hiukkassuodatin liian täynnä regerenointia varten ja ei antanut poistaa vikakoodia. No ohjelman laittaja nollasi laskurin ja poisti koko koodin ohjelmasta ja mielestäni tuo ei ole oikea tapa poistaa sitä ohjelmasta mutta kysytään tietäjiltä kuinka asia on. Auto on w203 320cdi -06 aut.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kks78 kirjoitti: Ma 12.04.2021 22:47 Kuinkas tuossa hiukkasloukun poistossa ohjelmasta, pitäiskö hävitä tiedot koko pömpelistä. Mekaaninen poisto tehty ja ohjelmasta poisto myös sekä egr kans. Tuhkamääräksi star ilmoittaa 0g mutta kuormitus suodatin näyttää rullaavan koko ajan ja nyt se näyttää 201% ja lisää tulee rosentteja ajomäärä mukaan. Aikaisemmin jo ohjelman laiton myötä tuli ilmoitus että hiukkassuodatin liian täynnä regerenointia varten ja ei antanut poistaa vikakoodia. No ohjelman laittaja nollasi laskurin ja poisti koko koodin ohjelmasta ja mielestäni tuo ei ole oikea tapa poistaa sitä ohjelmasta mutta kysytään tietäjiltä kuinka asia on. Auto on w203 320cdi -06 aut.
Kuvailun toiminnan perustellaa sitä ei ole poistettu ohjelmasta korkeintaan osittain
eli yhteys ohjelman laitajaan/tekijään

jos se on poistettu kunnolla ei sitä tarvitse välillä nolailla, koodeja poistaa
eikä % kasva yli päättän mitään siihen liityvää tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kks78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 16.09.2004 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kks78 »

Tänään olin puheissa ohjelman asentajaa, on kuulema normaalia että laskurit jää toisinaan pyörimään taustalle mutta pääasia on että vikakoodeja ei tule eikä vikavalot pala. Eli staarilla katsottuna kohta ”6608 kuormitus suodatin” rullaa kilometrien mukana. Viimeisestä nollauksesta/poistosta ajettu nyt 2100km ja kuormitus suodatin näyttää 201% ja taas 100km lisää ajoa niin sit se on 202% jne.. tuskin tuo oikeen on poistettu mutta tulevaisuuden suunnitelmissa on ahtimen vaihtoa jne niin täytyy teettää ohjelma sitten kunnon tekijällä, eikä ”yhdellä markkinoiden arvostetuimmista ohjelmointi merkeistä”
Akeem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 14.04.2018 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Akeem »

Potilas on C mallin 200cdi automaatti, vm 2006 , johon vaihdettu 270cdi turbo ja tälle tuikutettu ohjelma.

Paljonko tuon pitäisi ahtaa tyhjäkäynnillä / täyskaasuvedossa?
MB W203 200CDI A 2006
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Akeem kirjoitti: Ke 28.04.2021 08:36 Potilas on C mallin 200cdi automaatti, vm 2006 , johon vaihdettu 270cdi turbo ja tälle tuikutettu ohjelma.

Paljonko tuon pitäisi ahtaa tyhjäkäynnillä / täyskaasuvedossa?
Sen tietää vain ohjelman tekijä mutta
Tyhjäkäynnillä ei ainakaan ole mitään syytä ahtaa olenkaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tyhjäkäynnillä tosiaan turhaa, mutta vedossa niin paljon että kaikki palaa ilman savua mitä suuttimista tulee.
Tietysti ahtimen rajoissa että ei sano poks.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nilkkasuorana voisi olla vaikkapa tuollaisia arvoja.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Akeem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 14.04.2018 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Akeem »

^Kiitos vastauksesta :thumbup:

Pikaisella otannalla OBD mokkulaa ja Torqueta käyttäen huipuiksi jäi 1,5bar.

Pitää tutkia asiaa tarkemmin.
MB W203 200CDI A 2006
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Torgue - tyyppiset, käytännössä halvat testerit lukee ahtoja ainoastaan 1,6bar,n asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin