CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Balanced
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 13.06.2021 15:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Balanced »

Sopiikos sellaista kysyä että minkä verran pitäisi enimmillään ahtaa tuollainen s211 280 cdi facelift Tuikun ohjelmalla? Ohjelma laitettu tänä kesänä. Muuten siis vakio. Logia katselin, mutta olisi mukava tietää että mitä se pitäisi olla.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Ei miusta nyt ainakaan paljon yli 1.6 pitäs ahtaa vakio turbolla,,+/- 0,1 bar,mut ohjelman tekijä tietää tarkemmin
Balanced
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 13.06.2021 15:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Balanced »

Ok kiitos, kyllä sitten pitäs aika linjassa olla.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

pulismi kirjoitti: Ke 04.08.2021 15:17 Ei onnistunut egs53 luku Ktagilla.Ei saa yhteyttä,oliko tietoo millä kartalla sitä kyb venttiiliä ohjattiin ecusta,vai lyönkö vaan pedaali karttaa kunnon luvut ni rupee lukittuu aikasemmin?
Boot pinni kunnolla kiinni? Juotitko johdon vai vaan klipsillä levylle?
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Ei olla juotettu,pinnillä laitettu.
Sprinterin EGS 53 kyllä lukee mut ei tota henkilö auton EGS 53.
Ei uskalla sprinteriin kirjoittaa ku joutuu recoveryllä tekee ku Mersulla ei valikossa egs53.Crysler olis egs53,mut ei oikein uskalla silläkään,sen puoleen tolla varaboxilla henkilö autosta mielummin yrittäisi.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Mihin noi gt2056v billettin ahdot nousee om642 koneessa,11 lapanen billetti varmaan 47,eiks kellään oo kokemusta,2.3 ei veinaa saada enempää
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

No ni nyt syötöt saatu 150mm3 korville ja ahdot 2.65.
Nyt päästään seuraavaan ongelmaan.
5 vaihteella 120km/h vauhdissa turbiini ei pidä yhtään.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vähän on ujosti ilmaa tuolle syötölle, tuleeko paljonkin savua?
Ilmeisesti 7G loota, ei muuta kuin turbiini siekkiselle ja lisää levyjä, samalla lootan vahvistus muutenkin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

pulismi kirjoitti: To 05.08.2021 10:52 Ei olla juotettu,pinnillä laitettu.
Sprinterin EGS 53 kyllä lukee mut ei tota henkilö auton EGS 53.
Ei uskalla sprinteriin kirjoittaa ku joutuu recoveryllä tekee ku Mersulla ei valikossa egs53.Crysler olis egs53,mut ei oikein uskalla silläkään,sen puoleen tolla varaboxilla henkilö autosta mielummin yrittäisi.
Ei se ktag tiedä onko purkki mersusta vai cysleristä. Se protokolla sen määrää millä luetaan eikä mistä valikosta sattuu löytymään.
Itse olen lukenut sillä mikä suostuu lukemaan oli se sitten mersu cysleri tai porsche. Niin possussa on samaa ohjainta muutamassa mallissa.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Joo ei nyt päästy kokeilee ku se turbiini luistelee niin paljon.Savua tulee mut ei ehkä liikaa.
Laatikko on vielä 5g 722.6.
Luettua saatiin,mut ei uskaltanut kirjoittaa jos ei cheksumit satu ja sitä vara EGS 53 boxia ei suostunut lukee.
Oon nyt auton ecusta yrittänyt nyt tota vähän säädellä että muuttuisiko,mut en tiedä vielä onnistuinko
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa se on 5g no sitten ei muuta kuin paineita ylös ja turbiinin lukkoa kireämmälle.
Kyllä se yllättävän paljon sietää vetoa kunhan lukossa ennen kuin alkaa vetämään, kunnolla väännön ollessa päällä ei muuten lukitu enään ja varmaan saat poltettua levyt.
Suosittelen vahvistamaan lootan pakat ja turbiiniin lisää levy.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1771
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tony »

Onko Mestari = Tuikku kerennyt perehtyä OM654 ohjelmointiasiaan ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
temble
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 18.09.2021 17:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja temble »

Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua.. :angel: Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.

Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen? :eh:

Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?

Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

temble kirjoitti: Ma 20.09.2021 13:30 Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua.. :angel: Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.

Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen? :eh:

Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?

Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
Euran Autohuolto. Saastelaitteet saa jäädä paikalleen.
044-0760422
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

pulismi kirjoitti: Ma 20.09.2021 09:56 Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
temble
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 18.09.2021 17:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja temble »

jp_olli kirjoitti: Ke 22.09.2021 09:11
temble kirjoitti: Ma 20.09.2021 13:30 Tuli hommattua käyttöauto ja itselle ensimmäinen mersu. Haluaisin saada kulkupuolta optimoitua.. :angel: Kyseessä W212 korinen, 250cdi 4matic vm.-15. 7G laatikko ja start/stop toiminnolla. 270tkm rullattu.

Mikä paja Porin lähiseudulla laittaisi ilmeisen hyväksi todetun Tuikun ohjelman tällaiseen? :eh:

Kuinka paljon tästä mallista saa ylipäätään tehoja ulos?

Onko vallitseva mielipide, että jättää saastelaitteet paikalleen, jos kerran toimivat?
Euran Autohuolto. Saastelaitteet saa jäädä paikalleen.
Kiitos vinkistä. Soittelin euran autohuoltoon, sanottiin että Tuikkalan ohjelma maksaa ainakin 100€ enemmän kuin "normi" ohjelma mitä myyvät 🤔 Eivät ainakaan suoraan osanneet kertoa mitä tämä ohjelmointi maksaisi, mutta lupasivat palata asiaan ja selvittää lisätietoja. Kommentoikaa, jos tietoa minkä hintainen kuuluisi olla, niin tiedän teetänkö edes tuolla tätä hommaa 😀

EDIT: Nyt soittivat, hinta on kuulemma 480€. Edelleenkään en saanut tietoja mitä tehoja on odotettavissa ja aikaisintaan joskus lokakuussa kerkeisivät, niin en vielä varannut aikaa.. Tietysti jos on paljon ilmaa tuossa hinnassa, niin voisin ajella muuallekin ohjelmointiin 🤔 Laittakaa kokemuksia tai muuta asiaan liittyen... onko hintakin korkea vai olenko väärässä?
Anzzu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Normi taksa hyvästä ohjelmasta, jopa halpa. Älä mitään markettilastua edes harkitse, vaikka hinta olis puolet. Tästä topikista muistaisin lukeneeni, että noin 260hv/600nm vois irrota tosta 250
temble
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 18.09.2021 17:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja temble »

Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään. 😀 Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä? 😁 En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei noi "asentajat" / rengit tiedä mitä se ohjelma pitää sisällään, tilaavat sen jostain, esim tuikulta ja kirjoittavat tyytyväisenä sisään.
Ne on ihan eri ihmiset ketkä tietää mitä se softa pitää sisällään.
On hyviä ja huonoja ohjelmia liikkeellä ja sit on todella paskoja.

Tuikun softaa laittavat voivat speksejä kysellä varmaan tuikulta suoraan ja kertonee syötön ja ahdon määrän, sit noi dictuning ja savuacom tuskin tietävät mitä mistäkin tulee ulos.
Celssi500
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 20.01.2019 16:08

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Celssi500 »

temble kirjoitti: Ke 22.09.2021 17:14 Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään. 😀 Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä? 😁 En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
Suosittelisin Motorbitin palveluita. Saat räätälöidyn ohjelman ja dynomittauksen ennen ja jälkeen.
temble
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 18.09.2021 17:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja temble »

Celssi500 kirjoitti: Su 26.09.2021 10:40
temble kirjoitti: Ke 22.09.2021 17:14 Okei. Jotenkin ajattelin, että tuohon hintaan sitten jo kuuluisi dynolla mittaukset ja asiantuntemusta että osataan puhelimessa kertoa mitä ohjelma pitää sisällään. 😀 Kai tästä Tuikun ohjelmasta on muodostunut jo niin hyvä "brändi", ettei tarvitse moisilla asioilla päätään vaivata vaan luottaa että tämä on just mulle se hyvä? 😁 En halua markettilastua vaan nimenomaan räätälöidyn ohjelman, jonka jälkeenkin auto toimii hyvin. Eli ei raha tässä ole se pääasia, vaikka ehkä siltä kuulosti...
Suosittelisin Motorbitin palveluita. Saat räätälöidyn ohjelman ja dynomittauksen ennen ja jälkeen.

Kiitos vinkistä, ainakin firman nettisivut vaikuttivat asialliselta. Laitoin kyselyä herralle asian tiimoilta. :thumbup:
Juppe79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 06.05.2021 09:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Juppe79 »

Onkos se näin että W213 E 350d, OM642, ohjelmointi vaatii CPC-yksikön vaihdon ECU-ohjelmoinnin lisäksi? Alkaa meinaan olemaan hintaa tuolla operaatiolla.
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Saako E350CDI 231hp -10 om642 EGR:n blokattua pelkästään ohjelmoimalla vai vaatiiko myös blokkauksen fyysisesti?
S212 E350CDI 4Matic 2010
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 502
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Saa sen blokattua, jonka jälkeen se pysyy aina kiinni. Mutta onko se myös mekaanisesti kiinni, vai vuotaako, on toinen juttu. Tukkiminen on asian varmistamista, mutta ei sinänsä tarpeellista.
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

[quote=MJPfin post_id=1338110 time=1632300768 user_id=53861]
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]

Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]
Laitoin tonne pedaalin pyyntiä 900nm ja myös nm/iq ni nyt löi sitten pykälät 2000 rpm päälle ei antanut kiertää pidemmälle yhtään ku löi vaan isompaa,eikä ahdotkaan oikein noussut,pitää palata vähän takaisin päin
pulismi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

[quote=MJPfin post_id=1338110 time=1632300768 user_id=53861]
[quote=pulismi post_id=1337982 time=1632120985 user_id=17284]
Joo olis tarkoitus laittaa vahvempi turbiini ym.Pitää tuota laatikon ohjelmointia yrittää myös jossain välissä mitä tolle egs53 voi tehdä.
Löysitkö sie tohon laatikon tiukkauksen jotain erillistä mappia vai nosteleeko nm/iq väännöt vaan tarpeeksi ylös ja dw inversestä tiputtee lukuja?
[/quote]

Noilla se menee sen mitä saa ecun puolelta paimennettua. Loout joutuu tekemään tcun puolelta, turbiinin luiston kierrosrajat, luiston määrä ja vaihteiden rajat missä ja miten paljon sallitaan.
Aika vähän saa ecusta lopulta muutosta verrattuna tcun ohjelmointiin.
[/quote]

Nyt laitoin pedaalin 900nm ja nm/iq myös,ni ei oikein toiminut,vaihto vaihteet jo 2000rpm ylöspäin eikä antanut oikein kiertää,palataanpa vähän takaisin
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Tuikku,

Alkais olemaan toi oma C207 pikkuhiljaa kasassa ja vois siihen softan päivitellä. Mitäs noista nykysellään saa irti sun softilla? Eli siis 250 cdi, 651.911, valmistettu loppuvuodesta 2013.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4517
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Juppe79 kirjoitti: Ke 29.09.2021 07:51 Onkos se näin että W213 E 350d, OM642, ohjelmointi vaatii CPC-yksikön vaihdon ECU-ohjelmoinnin lisäksi? Alkaa meinaan olemaan hintaa tuolla operaatiolla.
Ei vaadi
"Ongelma" seuraa saastepäivitettyä, uusinta nelipyttyistä. OM654,ä.
Saastepäitys kyllä mutkistaa ja hankaloittaa kovin tehon nostoa, tämä riesa koskee uusimpia, ureaa käyttäviä malleja.
V6 ML urealaitteilla saastepäivitettynä oli mielestäni sellainen tapaus, etten saa siihen toimivaa tehonlisää, sama koskee aivan viimeisimpiä V6 Sprinttereitä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4517
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

amatoori kirjoitti: Ti 05.10.2021 01:05 Tuikku,

Alkais olemaan toi oma C207 pikkuhiljaa kasassa ja vois siihen softan päivitellä. Mitäs noista nykysellään saa irti sun softilla? Eli siis 250 cdi, 651.911, valmistettu loppuvuodesta 2013.
Eipä tilanne ole oikeastaan muuttunut vuosien varrella mitenkään.
Teholuokka noissa moottoreissa, autosta riippuen 270-280hv/550-600nm.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5

Vastaa Viestiin