CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Koita starilla
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja buubaa »

No sehän ois tietty yks. Mitä keinoja ylipäätään on tarkistaa onko se dpf vielä toiminnassa, muuta kun ottaa pönttö käteen ja katsoa?

Edit. Auto kyllä siis toimii täysin mutta ihan mielenkiinnosta ois kiva tietää.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Anturitietoja seuraamalla, ja tuhkamäärää, regenerointi matkoja ym.
p0ks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 12.11.2018 18:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja p0ks »

Asun lahdessa joten missäs olis lähin paikka tuikuttaa sprintteri?
Parolasta löytyy ainakin, onkos kouvolassa tai jopa lahdessa?
Googlesta en löytännyt muita lähellä olevia kuin Parolan.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kouvolassa
0408463532

Jos on kovin uusi, niin sitten Parolaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
fore33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 14.02.2021 08:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja fore33 »

...
Viimeksi muokannut fore33, Ti 24.08.2021 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Migeh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 14.05.2021 22:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Migeh »

p0ks kirjoitti: Ma 12.07.2021 13:51 Asun lahdessa joten missäs olis lähin paikka tuikuttaa sprintteri?
Parolasta löytyy ainakin, onkos kouvolassa tai jopa lahdessa?
Googlesta en löytännyt muita lähellä olevia kuin Parolan.
Muuten sama kysymys, mutta asun Järvenpäässä.
Katsoin että Parola olisi lähin vai löytyykö lähempää?
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Voiko EGS 53 olla joku rajoitin laatikolle ku 5 vaihteella ei nosta ahtoja ku 2.2 ja 3 vaihteella 2.6 mikä pyynti,soppaa menee 153mm3 V6 318 sprinteri
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Egs 52 ja 53 on maksimi väännölle raja eri vaihteilla. Riippuen mitä tietoja Eculta työnnetään vaihteistolle. Jos vaihteisto ei tiedä vääntöä ei se sitä osaa rajoittaa. Mut ei myöskään pitää paineita riittävän ylhäällä.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Nyt en kyl ihan ponjannu,miten niin laatikko ei tiedä mitä ecu haluaa vääntöä,eiks se pedaalikartta sille sen kerro?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei se poljinkartta sitä kerro, lähinnä ruiskutusmäärä / vääntö konversio kartta. Jos on ohjelma on yhtään oikein tehty niin loota tietää mitä tapahtuu, ja osa niistä rajoittaa vääntöä, riippuu softasta.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Poljinkartta on DW, driver's wish. Siis toivomus ECU:lle. Saahan sitä toivoa vaikka 1500Nm, mutta ei ne kaikki toiveet aina toteudu. :D

ECU toteuttaa kuljettajan pyynnön monen muuttujan perusteella, sen mitä kussakin tilanteessa voi. Ja se on moottorin tuottama todellinen vääntö.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Joo kyllähän piti jonkin verran rajoituksia ottaa pois että ton todellisen syötön sai tonne 153mm3.
Kyllä ohjelma aika hyvin kohdallaan koska muuten stari ei näytä noita lukemia sinne päinkään,jos esim suutin karttaa vähän ns.huijattu.
Mut kysymys lähinnä et miksi ahdot ei nyt nouse tonne 2.6 5 vaihteella,mikä sitä rajoittaa,savua tulee jonkin verran.
Pitäskö sit nm/iq lyödä 800-900 nm
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mitä se stari näyttää ahtopyynnille? Ja mitä toteutuu?
Väännön rajoitukset menee egs52-53 lopullisen väännön mukaan mitä välittyy ulos, välitys suhteet on siinä kertoimina. Ja jossain kohtaa tulee raja vastaan jolloin laatikko alkaa rajoittaman sitä ecun ilmoittamaa laskennallista vääntöä että lootan rajoittimen alla pysytään.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Onkos ollu kokemuksia tosta EGS 52 ja EGS 53,sopiiko keskenään,lähinnä jos laatikko on 722.6 ja siinä ollu EGS 52 ohjain ni käykö laatikko sitten EGS 53 olevaan ohjainlaitteeseen,ja saisiko EGS 53 tilalle EGS 52 ohjelmoitua,,
buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Onnistuuko w164 320cdi -07 ohjelmointi obd kautta? Kun joistain malleista ilmeisesti joutunut ecun avaamaan.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Onnistuu.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

En löydä starilla oikein mistään sitä ahtopyyntiä mikä pyydetään,Kuljettajalta tuleva nm pyynti on 830nm staarin mukaan
642
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 02.07.2021 17:40

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 642 »

Terve!

Itsekin taas hieman takaisin mecedeksen parissa ja aihiona olisi tuollainen c320cdi vuosimallia -06. Näitä topicceja om642 virittelystä on paljon, mutta osaako kukaan lonkalta heitää toimivaa reseptiä 350 ylitykseen? Ahdin ja coolerihan näissä vissin ihan perusjutut tehdä ensimmäisenä, näistä suosituksia? Saattaa tuo Ceen keula olla ahdas mitään alyttömän kokoista cooleria sovittaa.

Autohan on jo vanha ja paljon ajettu, mutta aihiona hyvä(?) ja halpa. Autossa pt-racing pakosarjat ja tuikun ohjelma, noin 260 ja 650 tasoa ainakin myyntipuheiden mukaan.

Vaihteistolle pitää jotain tehdä kun 1-2 vaihdon välissä outoa luistoa ja pieni nyppäisy aj kovemman vedon jälkeen saattaa pykälä jäädä hetkeksi päälle, liekkö solenoidit oikuttelee? Öljyt nyt kuitenkin vaihdatan ensitilassa.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Ei kai siinä ku isommilla billetti siivillä oleva ahdin ja cooleri ni siinähän se,suuttimet taitaa riittää aika pitkälle,itsellä tais raili paine kyykätä muistaakseni 170mm3 kohdilla
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vaihteiston venttiilikoneisto syytä tarkastaa jos vaihde jää päälle, joko venttiili takertelee tai jousi kuoleentunut mahdollisesti. Solenoidit tietty hyvä vaihtaa samalla.
Balanced
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 13.06.2021 15:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Balanced »

Olisi kysymys tietäjille, pahoittelut jos menee hieman ketjun aiheen sivuun. Arvelin että täällä joku osannee vastata.

Auto 2007 s211, 280 cdi v6 vähän aikaa sitten laitetulla Tuikun ohjelmalla. Vaihdoin turbon sähkösäätimen nykimisen takia ja se ongelma poistuikin. Purkaamo toimitti osan numerolla 6nw008412 ja on kuulemma oikea autooni, vaikka alkuperäisellä osalla on eri numero. Vikaantunut oli numerolla 6nw009420. Ensimmäisellä numerolla olevaakin näyttävät netissä myyvän automalliini. Jäin miettimään voiko toiminnassa/säätimen ohjelmoinnissa olla mitään eroa? Aavistuksen tuntui uudella niin kuin olisi veto puutunut kierrosten noustessa kohti neljää tonnia, ennen vaihtoa. Nyt kun ei ole ehjällä säätimellä ajamisesta kokemuksia niin en tiedä onko aiempi risa esim. vaikuttanut ahtoihin jotenkin tai onko tollanen normaalia ko. autolle. Mistään isosta kyykähtämisestä ei siis ole kysymys vauhtia nostaessa. Kiitos.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

fore33 kirjoitti: Ma 19.07.2021 04:06 Hei onko moottoreissa kuin paljon eroa 420cdi ja 450cdi välillä. Vanhemmasta löytyy runsasti tietoa uudesta yhtään tehon lisäyksen suhteen ainakaan minä löytänyt. Lähinä kiinnostaa tehonlisäys Tuikun-ohjelmalla lähellä pk-seutua. Autona GL

Täysin sama moottori, sama ohjainlaite ja samat saastelaitteet, egr + hiukkaspönttö.
AdBlueta noissa ei ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

pulismi kirjoitti: Ke 28.07.2021 23:51 Ei kai siinä ku isommilla billetti siivillä oleva ahdin ja cooleri ni siinähän se,suuttimet taitaa riittää aika pitkälle,itsellä tais raili paine kyykätä muistaakseni 170mm3 kohdilla
Neljän baarin mapin ja 3,n tuuman downpipen lisäisin vielä tähän.
Ahtimen pakosiiven pitää olla uudempi "light weight" mallinen, niin ei tarvi venttiilinjousiin koskea.
Imusiivet ottopää noin 47mm mieluusti, maksimissaan kuitenkin korkeintaan 50mm.
Tällaisessa paketissa laatikon väännönkesto määrittää saatavan tehon, pitäis päästä tavoitteeseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Mikähän meidän billetti peliä vaivaa ku ei suostu nostamaan ahtoja 2.2 bar enempää?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Syötöt ei toteudu tai liikaa pakopainetta tai johdesiivet ei toimi tai turbiini silppuna ym jne.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Syötöt starin mukaan 153mm3,pakopaineet 2.7,turbokin melkein uusi,en oo vielä katsonut noita suuttimen aukioloja ni vois varmistaa,mut sellain kyllä luukkuun et jotain menee
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Ei onnistunut egs53 luku Ktagilla.Ei saa yhteyttä,oliko tietoo millä kartalla sitä kyb venttiiliä ohjattiin ecusta,vai lyönkö vaan pedaali karttaa kunnon luvut ni rupee lukittuu aikasemmin?
Balanced
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 13.06.2021 15:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Balanced »

Sopiikos sellaista kysyä että minkä verran pitäisi enimmillään ahtaa tuollainen s211 280 cdi facelift Tuikun ohjelmalla? Ohjelma laitettu tänä kesänä. Muuten siis vakio. Logia katselin, mutta olisi mukava tietää että mitä se pitäisi olla.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Ei miusta nyt ainakaan paljon yli 1.6 pitäs ahtaa vakio turbolla,,+/- 0,1 bar,mut ohjelman tekijä tietää tarkemmin
Vastaa Viestiin